«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواریاست برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفتوگو درباره زمینههای علاقهمندی مشترک، خبررسانی برنامههای جالب به همدیگر و پیشنهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
عالی عالی عالی
هیچ ایرادی نداشت
حتی از کارهای قبلی خودش هم بهتر بود
سطح توقعاتمون با دیدن این تاتر خیلی بالا رفت
سخته دیگه نمایش دیگه ای بتونه انقد لذت داشته باشه دیدنش
دم همگی گرم
نوید محمدزاده هم که حرف نداره، سهل ممتنعه
فک نمیکنم به اجراش ربط داشته باشه، خود نمایشنامه پست مدرنه و توش هیچ اتفاقی نمیفته، از پوچی انتظار منجی صحبت میکنه، دوس دارم ببینم، مرسی از راهنماییتون
نمایش خیلی قشنگی بود، بازی فرهاد آییش، با لبخندهای بجاش، آدم حس میکرد سقراطه!
نورپردازی که منو می برد تو آتن!
موسیقی هم عالی بود و بجا! دکورش که حرف نداشت!
نمایش در نمایشش که میخواست حس یونان اون سالها رو برانگیزونه خیلی جالب بود!
ایوب آقاخانی برای نقش افلاطون واقعا بجا بود، و همه چیز تقریبا، به غیر از پایان که میتونست دراماتیک تر باشه، مثلا لحظه ای که برگه ها میرفتن هوا یا حتی اونجایی که سقراط خوابید، اما از ده بهش نه میدم و خیلی دوسش داشتم و حتما به همه پیشنهاد میکنم!
فقط یه نکته ظریف به تماشاگران عزیز، به پیر به پیغمبر تاتر لحظه ای تموم میشه که چراغها یه بار خاموش و روشن بشن، و صرف اینکه 120 دقیقه گذشته نمیتونه باعث شه که دوستان شروع به کف زدن کنن، اون هم وسط خوندن بازیگرا! عزیزان اون دوستان زحمت کشیده بودن تمرین کرده بودن و داشتن زنده اجرا میکردن، سینما نیست که صدای ضبط شده باشه! میدونم که هیجان زده میشین و دوست دارین کف بزنین ولی اون بازیگر فکر میکنه دوست دارین زودتر برید خونه!
ژاله جان خواهش میکنم ناراحت نشو ولی فکر نمیکنی جمله اولت یه خورده بحث برانگیزه
سقراط مال چند سال پیش هست ؟ فیلمی ازش در دسترس هست که نحوه سخن گفتن و لبخند زدنش نشون بده؟
آیا به جز یه مجسمه نیم تنه که از خرابه های آثار حجاری دنیای قدیم به دست آمده چیز دیگری از سقراط در دسترس هست
فکر نمیکنین بازی آییش توهمی از جناب نعیمی در مورد سقراط هست ؟
نظرم کاملا شخصی بود؛ من خیلی دوست دارم یونان قدیم و مطالعه کردم درباره اش، بیشتر منظورم به عدم وابستگی سقراط به دنیا بود که تو پوزخنداش نشون میداد! سخت نگیرین!
راستش من از هفته پیش که نمایش دیدم مشکلاتی با محتوای نمایش پیدا کردم یکیش اینه که خودم دو تا کتاب تاریخ فلسفه دارم در هیچ کدوموشون اشاره نشده به اینکه سقراط در دادگاه علنی محکوم شده (نوشته شده که مرگ سقراط در 399 قبل از میلاد برای بسیاری از مردم ضربه روانی سختی بود سقراط سالهای دراز در آتن وجود مسحورکننده و افسونگری بود که هم بسیار دوستش داشتند و هم از او متنفر بودند در یکی از جشنواره های عمومی در حضور همه مردم آتن در یک نمایش کمدی او را هجو کرده بودند بعد ناگهان روزی چهره ی آشنا ناپدید شدو دلیل ناپدید شدنش این بود که به جرم ناپارسایی و فاسد کردن جوانان به مرگ محکوم شده بود علت مرگ برای دوستدارانش ناراحت کننده تر از خود مرگ بود بعد از آن افلاطون شروع به نوشتن مکالمات سقراط کرده و .....)
اینها یعنی همه اون پرتاب اشیا تصورات خود نعیمی هست
میخواستم خواهش کنم اگه در مطالعاتت به منبعی برخوردی که به این موضوع اشاره کرده به من معرفی کنی و یه جوان رو از شک و تردید رها کنی
من هیچ جا نخوندم که دادگاهش علنی و یا غیرعلنی بوده، ولی دو تا نکته هست:
یکی اینکه با توجه به نوع حکومت زمان سقراط، دور از تصور نیست که اینجوری محاکمه شده باشه
و نکته دوم اینه که این یک نمایش تاریخی محض نبود و کارگردان اصلا نخواسته بود که روایت زندگی سقراطو بکنه، بلکه خیلی آشکارا و واضح میخواسته هنر و عقایدش رو نشونمون بده، اینو از رو پست مدرن بودن روند داستان میشد فهمید!
من منبع خاص واحدی ندارم و تو همه جا درباره ش خوندم، ولی سعی میکنم اگه پیدا کردم خبرتون ... دیدن ادامه ›› بکنم!
به نظر من وقتی نمایشی رو نگاه میکنیم، نباید با هیچ چی مقایسه اش کنیم، این نمایش ساخته و پرداخته ذهن کارگردان و نویسنده است، و البته که اونا میخوان تصویر ذهنی خودشونو منتقل کنن، تنها کاری که از ما برمیاد اینه که سعی کنیم منظورشونو بفهمیم و از رو اینکه چقدر تونستن تو هنرشون منظورشونو منتقل کنن قضاوتشون کنیم.
فک کردم چون اول بنده اعلام آمادگی کردم به من میدین بلیط رو
ولی مثل اینکه ...
چون زمان زیادی هم تا اجرا مونده ,فوری پیگیری نکردم.
البته چک کردم دیدم صندلی خالی هست ولی شماره صندلی و روز بلیط شما برام عالیه دیگه بلیط نگرفتم.
باشه ایرادی نداره
به هر حال بلیط مال شماست و اختیارش هم با خودتونه
ولی اگه نظرتون عوض شد sajjad.shz@gmail.com یه ایمیل به بنده بزنین
چون هنوز بلیط نگرفتم و رو بلیط شما حساب مبکردم.نگران جابجایی بلیط هم نباشین ما تو این سایت با کلی از دوستان انواع تبادل بلیط داشتیم
افتضاح ترین چیز بود حتی نمیتونم اسم نمایش روش بزارم، بیشتر از تماشاچیا دلخور شدم که همچین چیزی سرگرمشون میکنه و ار اونایی که مجوز میدن که همچین برنامه ای تو تاتر محترم شهر برگزار شه!
از تمام دست اندارکاران شوونیست و مرذسالار و ضد زنی که در اینکار همکاری داشتن برائت میجویم و مخصوصا اون دو تا خانمی که نقش اون دو تا دختر رو بازی کردن دیگه هیچ احترامی براشون قائل نخواهم شد
من حس میکنم شما یه طرفه به قاضی رفتی. نمایش یک رفتار تایید اون رفتار نیست. توی نمایش مثل واقعیت جامه زن و مرد در نقش سیاه، سفید و خاکستری حضور داشتند. جدا از بازی و دیالوگ های خوب، اگر معنا و مفهوم نمایش براتون خیلی مهمه سعی کنید بدون تعصب در کار عمیق بشین.
اشتباه شما این جاست که گمان می کنید فمینیست ها فقط زن هستند یا زن باید باشند. در حالیکه اگر مطالعه بیشتری در مورد فمینیسم بکنید درخواهید یافت که بسیاری از مردان و مردان شهیر نیز جزو این جنبش بوده اند. در ضمن خوشحال می شوم که بفرمایید بنیانگذار فمینیسم کیست؟ بنده نیز شما را ارجاع می دهم به مدخل سیمون دوبوآر در گوگل. ایشان را به عنوان پیشوا و بنیانگذار فمینیسم شناخته اند. در ضمن ترجیح میدهم به این بحث ادامه ندهم چون شما تنها با تعصب دارید در این زمینه پیش می روید و برخورد می کنید و بحث در چنین شرایطی کوچک ترین سودی برای هیچیک از طرفین به غیر از ایجاد کدورت نخواهد داشت. موفق باشید.
فقط میگم که به جای گذشته، دربند باید واسه اسکار میرفت! همین و اینکه یه ثانیه فیلم هم الکی هدر نشده بود که اونم واسه تدوین بی نظیر فیلم بود که خود آقای شهبازی انجام داده بودن، تعلییییق! اونم چه تعلیق سریع و در عین حال یواشی! آفرین!
و اگه ننوشته بودن با معرفی نازنین بیاتی، من هرگز باور نمیکردم بازی اولشونه! کارشون معرکه بود و یه آفرین بلند به خانم آهنگرانی!