«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواریاست برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفتوگو درباره زمینههای علاقهمندی مشترک، خبررسانی برنامههای جالب به همدیگر و پیشنهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
به سیستم وارد شوید
شاید بهترین فیلم جشنواره
در تمام ۲ ساعت زمان فیلم کاملا جذب شده بودم و از حال و هوا و قاب های چشم نواز فیلم لذت بردم
پایانبندی فیلم خیلی خوب و دلنشینه چیزی که خیلی کم تو فیلمای ایرانی دیده میشه و معمولا آخر کارو خراب میکنن ولی برف آخر واقعا با پایانبندی خوبش سورپرایزم کرد.
امین حیایی عالی و متفاوته، به نظرم بهترین بازیشو تو این فیلم ارائه داده و با تمام وجود ایزولیشنو تو چهرش میشه حس کرد، امیدوارم ازش تقدیر شه
یه فیلم ضعیف و نا امید کننده دیگه از کارگردانی که بی دلیل گندش کردن و من شخصا کاملا ازش قطع امید کردم
واقعا برای من سواله آیا ممکنه شخصی فیلم بین باشه و با سینمای دنیا آشنا باشه , فیلمای خوب دیده باشه و از مزخرفات دوزاریی که امثال مهدویان میسازند خوشش بیاد؟ مثل شوخی میمونه
اینکه در مقایسه با چرندیاتی که هرساله در سینمای ایران میسازند این کمتر بد باشه و فقط نسبتا مزخرف باشه و نه تماما که نمیشه گفت فیلم خوبه آخه
حیف وقت و هزینه ای که هرساله برای ساخت این تعداد فیلم ضعیف به هدر میره
بهترین چیزی که میتونم راجب این فیلم بگم این هست که بسیار کمدی تر از خوب بد جلف یک و دو هستش ، امیدوارم یه روزی ژانر وحشت سبنمای ایران جون بگیره
زوج جمشیدی و درخشانی حقیقتا بی مزه ترین و حال بهم زن ترین و بی هنر ترین (و بسیاری ترین های دیگه که نمیشه اینجا بازگو کرد) زوج تاریخ سینمان لول های بی نمکی رو جا به جا کردن این دو نفر
به جز صحنه های حمله شیمیایی وبازی معادی واقعا حرفی برای گفتن نداشت ، بسیار ضعیف.
نریشن فیلم مثل ترمز عمل میکرد و در اکثر جاها بسیار بی مورد و سرد و اعصاب خورد کن بود
بازی مدیری واقعا فاجعس هر صحنه ای که حضور داره تمام حرارت و حس و حال فیلمو نابود میکنه
در انتها فیلم خیلی شعاری میشه و همون اندک نکات مثبتی هم که داره از بین میره ، به طور کل به جز نیم ساعت اول ( در جاهایی که نریشن وجود ندارد) بقیه فیلم بسیار ضعیفه و هرچه به انتها نزدیک میشه بدتر و بدتر میشه
tale رو یعنی واقعا اشتباها روی پوستر tail به معنی دم نوشتن؟ اگه اینطور باشه که خیلی بده یعنی حاضر نبودن یه بار چک کنن ببینن درست نوشتن یا نه ؟
به قدری این نمایش منو ذوق زده و محسور کرد که از شدت حال خوب دلم میخواد سرمو بکوبم به در و دیوار
به امید انقراض نمایش های بی ارزش و تجاری که مثل سرطان در حال انتشارند و به امید تسخیر سالن های تئاتر توسط این دست نمایش های بی نظیر و تاثیر گذار
پنج فیلم برتر جشنواره از نظر من :
۱. مسخره باز
۲. سرخپوست
۳. شبی که ماه کامل شد
۴. بنفشه آفریقایی
۵. قصر شیرین
چقدر خوشحال شدم پولاد کیمیایی از سینما خداحافظی کرد امیدوارم دیگه هیچوقت برنگرده و شغل دیگه ای انتخاب کنه ، ایشون نه بازیگره نه فیلم ساز بهتره بیشتر از این آبروی خودشو نبره
ربات مهربان , غلامرضا تختی .تبریک به کارگردان که چنین شخصیت متفکر و دراماتیک رو انقدر منفعل و بی روح نمایش میده مثل یک ربات که طراحی شده برای محبت کردن و فیلم مداممممم رو این مساله تاکید داره , این که چطور ممکنه این مدل ربات در کثافت خانه ای که در ابتدای فیلم نمایش داده میشه که حتی برای زندگی حیوانات هم نامناسبه ساخته شه هم واقعا جای سوال داره . ربات این قصه خیلی با تقوا و نماز خون و دین دارم هستن , به خانم ها هم نگاه نمیکنن و سرشونو پایین میندازن .... واو چقدر من تحت تاثیر قرار گرفتم . آقای توکلی متاسفانه بعد از فیلم من دیه گو مارادونا هستم کاملا از مسیر خودشون خارج شدن .
من این فیلم رو دوست نداشتم به نظرم به مراتب ضعیف تر از ابد و یک روزه اما با بازی های بهتر , اول بگم که ابد و یک روز هم در جشنواره ای که نمایش داده شد به نظر من بهترین فیلم نبود و من برادرم خسرو و سینما نیمکت رو ترجیح میدادم
متری شیش و نیم به شکلی بود که من از کاراکتر منفی فیلم به شدت خوشم اومده بود ( که فکر میکنم اتفاقی بود و از دست کارگردان در رفته بود) و در طول فیلم با خودم میگفتم یعنی میشه این کاراکتر منفی خودشو حفظ کنه و به چیزی که در سینمای ایران کم اتفاق میفته یا اصلا اتقاق نمیفته تبدیل بشه؟ یعنی یک villain که دوستش داشته باشی و دلت بخواد موفق شه و بشه
اما نه خیر انتظار بی جایی بود , هرچه فیلم به پایان نزدیک تر میشه حالت شعاری پیدا میکنه , بارون پند و اندرز شروع به باریدن میکنه و گدایی در آوردن اشک مردم شروع میشه , چیزی که در سینمای ایران خیلی مرسومه , اینکه دل مردم رو بسوزونیم به شدیدترین و تیره و تار ترین شکل ممکن تا به فیلم امتیاز خوب بدن که به نظر من به شدت کلیشه ای و خسته کنندس , این فیلم میتونست بسیار جذاب تر باشه و با کاراتر هایی که خلق کرده بود خیلی بهتر بازی کنه و به پایان بندی جذاب و متفاوتی برسه اما کارگردان به یک روند قابل پیش بینی و تکراری رضایت داده و جاه طلبی لازم رو نداره
شاید از بدترین فیلمهای تاریخ سینمای جهان باشه من بعضی فیلمهایی که به عنوان بدترین های تاریخ ازشون یاد میشه رو از رو کنجکاوی دیدم و همشون از این فیلم چند سر و گردن بالاترن .
یکی از بهترین نمایش هایی که در طول سه سال اخیر دیدم دیدنشو حتما توصیه میکنم
این فیلم رو خیلی دوست داشتم کارگردانی نعمت الله عالیه و نحوه به تصویر کشیدن عشق و درماندگی کاراکتر زن فوق العاده تاثیرگذاره . بازی لیلا حاتمی بی نظیره واقعا نقش خیلی خیلی دشوار و پر پیچ و خمی رو به بهترین شکل ممکن ارائه میده از بهترین بازی هایی که تا به حال در سینمای ایران دیدم فکر نمیکنم هیچ بازیگری غیر از حاتمی از پس این نقش بر میومد .
به نظرم فیلم هرگز کلیشه ای نیست شاید موضوع کلی فیلم از دید شخصی که فیلم رو ندیده به نظر کلیشه ای بیاد ولی نحوه قصه گویی و نگاه کارگردان و نویسنده و شکل ورودشون به این موضوع هرگزززز کلیشه ای نیست .
یه فیلم تجاری دیگه که از گشت ارشاد هم ضعیفتره و فیلم خوب بد جلف با همه شوخی های بی مزه اش یه سر و گردن از این فیلم بالاتره . چرا در ایران توانایی ساخت کمدی خوب وجود ندارد؟ فیلم های کمدی خوب ایرانی واقعا انگشت شمارن ...
بهترین فیلم تا پایان روز چهارم جشنواره (سینما ملت) شاید بهترین فیلم جیرانی تنها اشکال فیلم این بود که از فضاسازی فوق العادش استفاده کافی نبرد جا داشت ریتمش تندتر باشه و صحنه های عجیب غریب و شوک آور زیادی داشته باشه کاراکتر نوید محمدزاده و پولاد کیمیایی جای کار خیلی بیشتری داشت و میشد با این دو به به نهایت دیوانگی و جنون رفت متاسفانه اقای جیرانی زیادی ساده ازشون گذشت .
این فیلم بی نهایت لوس و بی مزس , شوخی های کلیشه ای و مسخره , بازی های بد و چندش آور که حرص آدمو در میاره ... حتما مثل همیشه فروش خوبی در گیشه خواهد داشت چون متاسفانه مردم از کمدی های بی ارزش استقبال خوبی میکنند
دیدى هلیکون نیومد :((((((((((((((((
قبل ار تماشای نمایش , نمایش نامه خدای کشتار رو خوانده بودم و فیلم خوبی که رومن پولانسکی با اقتباس از اون با نام Carnage ساخته بود رو دیده بودم و علاقه زیادی به این نمایش نامه داشتم و با انتظار بالایی به دیدن این نمایش رفتم و باید بگم انتظاراتم هم بر اورده شد .
ار گروه اجرایی تشکر میکنم بابت این نمایش عالی و بازی های خیلی خوب که گرمای زیاد سالن رو از یاد آدم میبرد واقعا دینتون رو به نمایشنامه ادا کردید مرسی .
باید در اینجا اشاره کنم به فیلم Who's Afraid of Virginia Woolf که با اقتباس از نمایش نامه ای با عنوان مشابه فیلم ساخته شده که همواره ازش به عنوان بهترین فیلمی که در عمرم دیدم یاد میکنم و به نظرم شاهکاره و با فضای بسیار مشابهی دنبال میشه فیلم بسیار کم خرجی که فقط با بازی بی نظیر بازیگرها و متن فوق العادش آدم رو جادو میکنه عاشق این فیلم و متن بی نظیرشم دیوونه کنندس ... در کل علاقه خاصی به این دست فیلم ها و نمایشنامه ها که در فضایی بسته و تنش و هنرنمایی بازیگرها و متن عالیشون دنبال میشه دارم . فیلم twelve angry men هم این خصوصیات رو داره که اون هم شاهکاره .
و در آخر باز هم تشکر از گروه اجرایی که واقعا حالم رو خوب کردن مرسی مرسی مرسسسسسسسسسسی