در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال ووشن | دیوار
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 19:48:16
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
دلم لک زده واسه‌ اینکه برم سینما فیلم ببینم و درجا بعد تموم شدن فیلم بیام تیوال...
< نظر مورد پاسخ، در دسترس نیست >
:)))
۱۰ خرداد ۱۴۰۰
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
ووشن (woshan)
درباره فیلم شنای پروانه i
سرعت فیلم،
بعد مدت ها فیلمی دیدم که نه تنها کند نبود بلکه سرعت خوبی داشت و پر از هیجان بود!
و البته فیلمنامه توییست های خوبی داشت!
چند وقت پیش به لیست فیلم هایی که خیلی دوسشون دارم، جدا از نظر منتقدین، نگاه میکردم و متوجه یک الگوی خاصی در اونها شدم، لوکیشن ها. به همین خاطر قصد دارم لیست این فیلم ها رو به اشتراک بذارم:

۱. اژدها وارد میشود!
استفاده ی به جا از رنگ ها و تضاد اون با فضای بیابونی که لوکیشن اصلی فیلم هست واقعا زیباست. هنوز هم صحنه ای که بهنام شکوهی بادکنک ها رو به هوا میفرسته در خاطرم هست، یکی از زیبا ترین صحنه هایی که در سینما دیدم و در خاطرم به عنوان یک نوجوون ۱۵ ساله نقش بست.
۲. در دنیای تو ساعت چند است؟
فضای ابری حاکم در فیلم و بوی خاکی که حتی در سالن سینما هم حس میشد، خانه ی پدری زیبای گلی و ...
۳. آذر، شهدخت، پرویز و دیگران
از خونه باغ زیبای پرویز دیوان بیگی که بگذریم به باغچه ی زیبای پدر شهدخت فیروزکوهی میرسیم و صحنه ای که آذر ... دیدن ادامه ›› در باغ قدم میزند و درختان پاییزی و برگ های روی زمین!
۴. آتش بس
خانه ای که بی نقص چیده شده با دکوراسیونی که هنوز هم زیباست! نور زیبایی که از پنجر های دلباز وارد خانه میشود.
۵. ایتالیا ایتالیا
باز هم خانه ای که صمیمانه چیده شده و با توجه به شخصیت های داستان بسیار واقعی هست. فضای ایتالیایی که در فیلم حس میشود و خب کسی هست که شیفته ی این کشور نباشد؟
۶. جهان با من برقص
خانه ای رویایی در طبیعیتی رویایی!

و البته از تاثیر داستان و کارگردانی و مخصوصا فیلمبرداری در دیده شدن بیشتر فضا ها و لوکیشن ها نمیشه گذشت.
سلام ووشنِ عزیز:
خیلی جالب بود، اینکه به دنبالِ رابطه بین علاقه هات گشتی.
من که پر از علاقه های پرت و پلا و بدون هیچ رابطه ای و گاهاً در دشمنی با هم هستم. :)
روزت پر از عشق.
۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
الگوی لوکیشن ها... چقدر جالب بود، کلی فیلم اومد تو ذهنم و تک تک فیلم های لیستتون هم باعث یادآوری خاطرات قشنگی شد برام :)
میشه برای الگوی رنگ ها هم لیست ساخت؟ نمیدونم چرا یاد اون افتادم یهو
مثلا همه ی فیلم های وس اندرسون لعنتی❤
اللخصوص هتل بوداپست
۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
رنگ صورتی در بوداپست هتل، ترکیب سبز و قرمز در فیلم هوانورد. اگه براتون ترکیب رنگ و الگوی اونها جالبه این ویدیو رو حتما ببینید
https://youtu.be/tILIeNjbH1E
۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
گاها خوشحالم از اینکه دانش سینماییم زیاد نیست و وقتی که فیلمی رو میبینم میتونم محو فیلم بشم و گاها ایراد های کوچک و بزرگ فیلم به چشمم نمیاد.
و به همین علت بود که تونستم از دیدن این فیلم دل نشین بسیار لذت ببرم!
ووشنِ نازنین،
تو اگه طبقِ گفتت، دانشِ سینماییِ کافی نداری، ولی هنرِ لذت بردن رو خوب بلدی!
مهربون باشی.
۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
عزیزم، هنرِ لذت بردن، واقعی است و وجود دارد. یه کم به لحظاتی فکر کنیم که بلد نبودیم لذت ببریم و البته میتونستیم لذت ببریم.
وای-مای- گاد ، اون قلبو چه طور درس کردین! حسودیم شد! لطفاً توضیح ندین تا تکراری نشه!!
۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
ای کاش این هنرو فراتر از سینما ببرم و از هر لحظه بتونم لذت ببرم!
۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
ووشن (woshan)
درباره فیلم مسخره‌باز i
اشاره به فیلم های مختلف کمی باعث شلوغ شدن فیلم شده بود. چون در بعضی بخش ها واقعا ارتباط آنچنانی وجود نداشت.
قاب های به شدت زیبایی در فیلم بود که میتونن در بین بهترین قاب های جا داشته باشن.
فیلم لذت بخشی بود و انقدر بازی ها و حرکت های دوربین جذاب بود که نتونم درک کنم چطور برخی افراد حین دیدن فیلم حوصلشون سر رفت!
امیر، علیرضا، ماهرو رستمی، نفیسه نوری و عطیه عابدین این را خواندند
نازنین ص و پریما این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
یکی از فیلم هایی که به شدت عاشقشون هستم، هر چند که شاید جز بی نقص ترین فیلم ها نباشه. دیدن این فیلم برام به شدت "لذت بخش" بود...
ووشن (woshan)
درباره فیلم مردی بدون سایه i
واقعا نظری ندارم... خیلی بد، خیلی خیلی خیلی بد، از هر نظر. بازی ها، جلوه ها، دیالوگ ها، داستان بی مفهوم. انگیزه ی کارگردان از ساختن فیلم و بازیگران برای پذیرفتن این فیلمنامه رو درک نمیکنم. بعد این همه نوشتن باز هم میگم نظری ندارم!!!
امیر مسعود، زهره مقدم، Mahsa Alizade و سید ساجد متولیان این را خواندند
شاهین و fariba akbari این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
ووشن (woshan)
درباره فیلم قصر شیرین i
شاید داستانی تازه نداشت، و کارگردانی فیلم مثل باقی کار های رضا میرکریمی بود، ولی بعد مدت ها فیلم دیدم! بعد از مدت ها ساعتم رو نگاه نکردم و گنگی بی اندازه ی داستان موجب نشد فیلمبرداری و بازی ها و ... به چشم نیاد. فیلم خوبی بود.
امیر مسعود، سپیده، میترا، حسین و زهره مقدم این را خواندند
رویا، هانیه مقدم و امیر این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
ووشن (woshan)
درباره فیلم سرخ پوست i
بازی ها خیلی معمولی، داستان پتانسیل جالب شدن رو داشت‌ولی نشد. پایان فیلم بسیار بی منطق.
برای من به عنوان یک تماشاگر فیلم لذت بخش نبود. در نهایت شاید پایان فیلم میتونست اوضاع رو بهتر کنه ولی فقط بدتر کرد.
و بازی نوید محمدزاده، حتی نمیدونم چرا نامزد شد!
رضا بهکام، سپیده و فرانک دره‌شوری این را خواندند
شیرین و نیما انگورانی این را دوست دارند
اگر بگم همون اول فیلم که دوربین چوبه دار و پایه‌اش رو نشون داد من حدس زدم زندانی فراری اونجا پنهان شده شاید باور نکنید. غیر از داستان سرخپوست که در سینمای ما مرسوم نیست و صد البته بازی متفاوت نوید محمدزاده از نظر من نکته خاص دیگه‌ای نداشت.
۰۳ مرداد ۱۳۹۸
دقیقا باهاتون موافقم. مخصوصا در خصوص بازی نوید محمدزاده. نمیگم بد بود. ولی در این حد که می گفتن وای شاهکار بود و حقش سیمرغ بود نبود. اصلا محکم بودن یک رئیس زندان رو نداشت.
۱۳ مرداد ۱۳۹۸
علاوه بر محکم بودن، لحن یک فرد سِمَت دار در اون دهه رو نداشت.
۱۶ مرداد ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
ووشن (woshan)
درباره فیلم خوک i
پرداختن به موضوع "شبکه های اجتماعی" و شوخی با اون خیلی پایین تر از موضوع های فیلم های مانی حقیقی هست. ای کاش به هر دلیلی به این موضوع پرداخته نمیشد و یا در حد اشاره ای کوتاه باقی میموند.
فیلم های مانی حقیقی جز اون دسته از فیلم هایی هستن که پرده ی سینما رو تسخیر میکنند و افسوس که من دیدن این فیلم رو در سینما از دست دادم.
موضوع شبکه های اجتماعی سطحی ترین لایه داستانی فیلم رو تشکیل میده و فیلم در حقیقت انتقادات شدیدی به دنیای حقیقی ما داره, هم در بخش سیاسی مثل اشاره به قتل های زنجیره ای و ممنوع الکاری هنرمندان و هم در بخش اجتماعی با نشانه رفتن ابتذال روشنفکران که در لایه تجمل پوشیده شده است و صدها انتقاد واضح و پوشیده دیگر. من فکر میکنم خوندن چند نقد در مورد این فیلم نظرتون رو عوض کنه و صد البته باهاتون موافقم که دیدنش در سینما بینهایت جذابتر و بهتره.
۱۴ اسفند ۱۳۹۷
کارگردان محبوب من مانی حقیق هست، عاشق کارهاشم و همیشه موضوع فیلم هاش خاص و متفاوت بوده، به نظرم اوج خاص بودن موضوع هم در پذیرای ساده دیده میشد. به نظرم ممنوع الکاری و چیز های روزمره ی زندگی یکم با باقی کار های مانی حقیقی متفاوت بود. البته همچنان من فیلم خوک رو دوست دارم.
یکی از علت هایی که فیلم های مانی حقیقی رو دوست دارم زیاده روی تو بیان بخش های فیلمه، توی رنگ صدا و همه چی همیشه یک اغراق دلنشینی هست ، به دید خیلی ها هجو و به نظر من فقط اغراق. و در کل سبک و فکر مانی حقیقی رو همیشه دوست داشتم و دارم حتی با اینکه خیلی ها از ۵۰ کیلو آلبالو خوششون نیومد من اون رو هم دوست داشتم.
۱۶ اسفند ۱۳۹۷
باهاتون موافقم
۱۷ اسفند ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
ووشن (woshan)
درباره فیلم گرگ بازی i
برای اولین بار بی پایان بودن فیلم خیلی توی ذوق نمی زد و کمی به ترسناک تر شدن فیلم کمک کرد؛ هر چند ای کاش پایانی داشت!
حمیدرضا مرادی، سپیده و امیر مسعود این را خواندند
پایانش که خیلی مشخص بود!یک پایان مرموز .هم قاتل مشخص شد هم همدستش هم نشون داد رفتن برای سوژه بعدی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
اینکه چرا اون فرد برای کشته شدن انتخاب شد یا رابطه ی قاتل و همدستاش دقیقا چی بود، فیلمِ دوربین بیمارستان چی شد... و بله گفتم به ترسناک و مرموز بودنش بیشتر کمک کرد.
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
ووشن (woshan)
درباره فیلم هت‌تریک i
کم کم باید به بی پایان بودن فیلم های ایرانی عادت کنیم.
سرعت فیلم پایین بود و چندین بار وسط فیلم ساعتم رو نگاه کردم.
بازی های بهتری از بازیگرهای فیلم دیده بودیم و بازی ها هم در سطح متوسطی بود.
در کل ۲.۵ از ۵
نیما نیک، حمیدرضا مرادی و حسین این را خواندند
هانیه این را دوست دارد
به نظرم ماهور الوند از بقیشون بهتر بود و امیر جدیدی هم خوب بود ولی بازی های بهتری هم داشته.
۰۵ اسفند ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
در اواخر دهه هشتاد شاهد بلبشویی در عرصه ی موسیقی بودیم. هر کسی بدون توجه به چهارچوب و اصول ساخت موسیقی، تِرَکی بیرون می داد و بدون اینکه متوجه شویم، سبک بی پایه و اصول این نوع موسیقی به خواننده های مطرح و مقبول هم سرایت کرد.
الان در اواخر دهه ۹۰ شاهد بلبشویی در سینما هستیم. هر فردی با توجه به سلیقه و ایده ی ذهنی خودش فیلمی غیر متعهد به باید های سینما میسازد. فیلم هایی که برخلاف گذشته در سبک کمدی خلاصه نمیشوند، ظاهری موجه دارند و بازیگرهایش حداقل ۲ سیمرغ برده اند.
تماشاگران آنها را بی محتوا میخوانند و کارگردانانشان تماشاگران را از درک صحیح سینمایی و ذهنِ آماده ی پذیرش سبکی جدید برخوردار نمی دانند.
البته هنوز هم استثنا وجود دارد ولی باید قبول کنیم چه بخواهیم و چه نخواهیم فضای حاکم بر بهترین کارگردانان هم تاثیرش را می گذارد، همان طور که تا کنون روی برخی از آنها گذاشته.
تحلیلی جامع و کامل از سینمای امروز ایران
سپاس
۲۲ بهمن ۱۳۹۷
ممنونم از نظرتون :)
۲۲ بهمن ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
هیچ فیلمی بی نقص نیست، ولی احساسی که یک فیلم منتقل میکنه میتونه تا حد زیادی نقص ها رو بپوشونه.
موضوع آنچنان خاص نبود، ولی فیلم خیلی خوش ساخت و بازی ها هم خیلی خوب بود. و در کل فیلم خوبی بود.
ووشن (woshan)
درباره فیلم مارموز i
اگر قرار بود خود آیدین سیار سریع به تماشای همچین فیلمی بشینه، حتما روز بعدش کانال، صفحه ی اینستاگرام و توییترش پر بود از نقد های منفی و گلایه از عقبگرد های سینمای طنز ایران.
با تمام علاقه و احترامی که به نوشته های آیدین سیار سریع، و کارگردانی کمال تبریزی دارم، فیلم هم از نظر بطن داستان و فیلمنامه که برمیگرده به نویسنده، هم از نظر کارگردانی و سرعت فیلم تا حد زیادی حوصله سر بر بود. با شنیدن اسم این دو نفر هیجان زیادی برای تماشای فیلم داشتم که بعد از ترک سالن به یک خمیازه بدل شد.
ووشن (woshan)
درباره نمایش زهرماری i
به عنوان یه تماشاگر که عاشق تئاتر و سینماست، زهرماری، تئاتری فوق العاده و دلچسب بود. بازی های عالی، نوشته ی خیلی خوب، کارگردانی بی نظیر، دکور مرتبط و همه و همه تئاتری رو رقم زدن که من عاشقش شدم.
به همه ی کسانی که هنوز بلیط نگرفتن پیشنهاد میکنم همین الان بلیط دو شب پشت هم رو بخرن تا قشنگ بهشون بچسبه و مثل من تو حسرتش نمونن!
در ضمن یک "خیلی خیلی خسته نباشید" به آقای احمدی و آقای شادمان