در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال ملیکا بهزادی | دیوار
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 04:57:25
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
با عرض سلام
بنده خبرنگار هستم. اگر کارگردان محترم خواهان انجام مصاحبه تصویری هستند لطفاً به آی‌دی من پیام دهند
@melikaBehzadii
امیر مسعود این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نمایش «زنان آوینیون» با کارگردانی حسن معینی و تهیه‌کنندگی نسیم ادبی است تا ۲۳ آذرماه روی صحنه است.

به گزارش ایلنا، «زنان آوینیون»، تئاتری که این روزها در تماشاخانه هیلاج در حال اجرا است، تلاش کارگردان این اثر برای به نمایش درآوردن نسخه‌ی زنانه نمایش آوینیون است که سال گذشته در تئاتر شهر روی صحنه رفت.

در این نمایش، شاهد تمرین‌های یک گروه تئاتر هستیم که همه‌ی اعضاء گروه آن به غیر از یک بازیگر زن هستند و می‌کوشند به نمایشنامه مکبث و وسوسه‌های شیطانی که مکبث را به قتل دانکن وا داشت چهره‌ای ایرانی ببخشند و به مفهوم مراسم آیینی زار که از رسومات خطه‌ی جنوب ایران است برسند. این گروه پس از فراز و نشیب‌های فراوان در انتهای نمایش به خودانگیختگی لازم در اجرای این مراسم زار مکبث دست پیدا ... دیدن ادامه ›› می‌کنند.

این نمایش از حضور نوازندگان سازهای کوبه‌ای برای اجرای زنده‌ی موسیقی جنوبی بهره برده است.

«زنان آوینیون» اثری به کارگردانی حسن معینی و تهیه‌کنندگی نسیم ادبی است و علاقمندان می‌توانند برای تماشای این نمایش تا ۲۳ آذرماه به تماشاخانه هیلاج واقع در کریم‌خان، خیابان ایرانشهر، کوچه سمندریان مراجعه کنند.

https://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF-%D9%87%D9%86%D8%B1-6/1558524-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D9%88%DB%8C%D9%86%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%B5%D8%AD%D9%86%D9%87-%D8%B1%D9%81%D8%AA
سپاس خانم بهزادی 🤍🕊
۳ روز پیش، سه‌شنبه
حسن معینی
سپاس خانم بهزادی 🤍🕊
استدعا دارم
۳ روز پیش، سه‌شنبه
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
محراب جدیداً بلیطاشو با تورم چند درصد حساب می‌کنه؟ خیلی سالنش آنتیکه از همه جا هم بیشتر طاقچه بالا می‌ذاره.
اونوقت ۱۵ دقیقه اجرا؟
والا من با کارگردان کار توی تلگرام گفتگو کردم گفتن قراره یه تغییراتی توی قیمت‌ها بدن ولی گویا قرار منتفی شده!
من خیلی دوست داشتم یه شب وقت بذارم برم هر ۶ اجرا رو ببینم ولی برای ۱۰۰ دقیقه اجرا دو میلیون و پانصد و بیست و پنج هزار و ششصد تومن انصافاً خیلی زیاده... یعنی دقیقه‌ای ۲۵۲۵۶ تومن وجه رایج مملکت!!
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
https://www.aparat.com/v/ycir4l4

گفت‌وگو با فرزام بابائی کارگردان نمایش «لانه‌ی موش‌ها»
🔺️از میان گفتگو:
چرا دیگر افرادی مثل
همایون غنی‌زاده
رضا ثروتی
سیدمحمد مساوات
در فضای تئاتر کار نمی‌کنند و افرادی که تجربه‌ای ندارند نمایش روی صحنه می‌آورند.
متاسفانه تئاتر در حال رفتن به سمت لودگی است و اگر این روند را ادامه دهیم به سمت سقوط تئاتر می‌رویم.
من امیدوارم فضا برای کار کردن افراد خبره باز شود.
مرسی از حضورتون سرکارخانم بهزادی عزیز به امید فردایی بهتر 🙏🌹
ممنون خانم بهزادی بابت همراهی و محبت شما
نگار امیری
ممنون خانم بهزادی بابت همراهی و محبت شما
استدعا دارم. ممنون از دعوتتون
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
در کنار دو بازیگر و پرفورمر بسیار حرفه‌ای و خوش آتیه که امیدوارم کارهای بیشتری از آن‌ها ببینیم:
پردیس زارع
مرتضی ‌فروزان ‌فر
مرسی از حضورتون🙏🌹
ممنونم خانم بهزادی عزیزم

مرسی که به تماشای لانه موش‌ها نشستید
نگار امیری
ممنونم خانم بهزادی عزیزم مرسی که به تماشای لانه موش‌ها نشستید
باعث خوشوقتی بود. سپاسگزارم از دعوتتون
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
بله این نمایش سراغ موقعیت قدیمی رفته بود؛ اما این نقص نبود؛ بلکه مثل سر زدن به یک پستوی قدیمی که مدتی است رها شده خوشایند بود.
درست است که رئیس ... دیدن ادامه ›› جمهور در زیرزمین نهاد ریاست جمهوری کسی را عقد نمی‌کند؛ معاونش به زن آشپز نهاد نمی‌گوید از سهمیه نخود لوبیای آشپزخانه ریاست جمهوری برای بیرون نذری درست کند؛ خودش به او زنگ نمی‌زند و برای اینکه بیاید آش را ببرد از شوهرش اجازه نمی‌گیرد؛ رئیس جمهور هیچ وقت نمی‌آید در اتاق آشپز نهاد و زنش سرکشی کند؛ اما این‌ها همه اشارت بود، نه سوتی‌های یک گروه تازه‌کار که بخواهند جان بکنند که مخاطب را بخندانند.
به نظر من به تک تک موقعیت‌های نمایش فکر شده بود و می توانم بگویم دومین تئاتر کمدی بود که از آن لذت بردم؛ اما وقتی کار را به دو منتقد معرفی کردم و گفتند خیلی ضعیف بود خیلی تعجب کردم؛ به طوری‌که نمی خواستم یادداشتی بنویسم مبادا فکر کنند چون مهمان بودم می‌خواهم حق نان و نمک را به جا بیاورم؛ اما این حق را برای خودم محفوظ دانستم که نظرم را بنویسم.
گفتگو با نویسنده و کارگردان نمایش جوف

https://www.aparat.com/v/bsmtggd
https://donya-e-eqtesad.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF-%D9%87%D9%86%D8%B1-32/4117470-%D9%82%D8%B6%DB%8C%D9%87-%D8%AA%D9%81%D9%86%DA%AF-%DA%86%D8%AE%D9%88%D9%81-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D9%85


«قضیه‌ تفنگ چخوف» به دور دوم اجرا رسید
دور دوم اجرای تئاتر «قضیه‌ تفنگ چخوف» به نویسندگی احسان بدخشان و کارگردانی اشکان پیر دل‌زنده پس از استقبال مخاطبان تا ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۳ بر روی صحنه است.
در این نمایش که بر اساس طرحی از اشکان پیر دل‌زنده نوشته شده، «تفنگ چخوف» که در اصل استعاره‌ای از لزوم دراماتورژی تک تک عناصر داستان است، به ابزاری برای سفر چهره‌های شهیر دنیای بازیگری، نویسندگی و تاریخی در زمان و بین دنیای فانی و باقی تبدیل ... دیدن ادامه ›› شده است.
چخوف در استعاره‌ی معروف خود که به «تفنگ چخوف معروف شده» می‌گوید: «هر آنچه نامربوط به داستان است بزدایید. اگر در فصل اول گفته‌اید تفنگی بر دیوار است، در فصل دوم یا سوم تفنگ قطعاً باید شلیک کرده باشد. اگر بنا نبوده شلیک کند، پس بر دیوار هم نباید آویخته شود.»
در این نمایش هم نویسنده، چخوف و چند تن دیگر از نمایشنامه‌نویسان و بازیگران را در دنیای پس از مرگ گرد هم می‌آورد و تکلیف تفنگ او را که در ابتدای نمایشنامه‌اش به نام «مرغ دریایی» معرفی شده بود به گونه‌ی متفاوتی روشن می‌کند.
اجرای تئاتر «قضیه‌ تفنگ چخوف» از ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ در سالن هامون اجرا شده و تا ۱۱ آبان ادامه خواهد داشت.
علاقمندان می‌توانند برای تهیه بلیط این نمایش به سایت تیوال مراجعه کنند.
https://www.aparat.com/v/iyz49qo
گفتگو با اشکان پیردل‌زنده، کارگردان نمایش
انتقام گرفتن مضمونی است که بسیار در فیلم‌ها و نمایش‌ها به تصویر کشیده شده و وقتی پای اثری با این مضمون می‌نشینی چون حس می‌کنی تکراری است، به طور ناخودآگاه ذهنت تمرکز خود را از دست می‌دهد به این دلیل که فکر می‌کنی قرار است شاهد قصه‌ای تکراری باشی؛ اما من قبل از نمایش مصاحبه با دکتر بابایی‌زاد را تماشا کرده بودم و حین نمایش به لایه‌های زیرین از جمله نمادها دقت کردم و این کار را برایم جذاب‌تر کرد.
در ضمن بازی‌ها عالی بود.
با سلام
من خبرنگار هستم و نمی‌دونم اجرا ویژه خبرنگاران دارید با خیر؛ اما به این دلیل که ساعت اجرا دیر بود برای روز شنبه ۲۱ مهر که ساعت متفاوت هست بلیط تهیه کردم.
اگر تیم اجرایی مایل به مصاحبه هستند لطفاً به آی دی تلگرام بنده پیام دهید تا هماهنگی‌های لازم انجام شود.
@melikaBehzadii
سیدمحمدصادق سیادت (siyadat)
باسلام و احترام؛
از شما سپاسگزاریم
سیدمحمدصادق سیادت
باسلام و احترام؛ از شما سپاسگزاریم
استدعا دارم
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
🔺️تماشای «زیرزمین» روی صحنه عمارت نوفل‌لوشاتو

دنیای‌اقتصاد: نمایش زیرزمین به کارگردانی بیژن مرادی در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه است.«زیرزمین» به قلم آرش عباسی زندگی مشقت‌بار یک خواهر و برادر را به تصویر می‌کشد که در کشاکش مشکلات خود برای اداره‌ زندگی با یکدیگر در ستیزه هستند و در نهایت با نشانه رفتن تفنگ یکی بر دیگری با هم به صلح اجباری می‌رسند.بیژن مرادی، کارگردان و بازیگر اهل کرمانشاه که نخستین بار این نمایش‌نامه را در جشنواره‌ استانی تئاتر فجر بر روی صحنه برده، موفق شده است با این اثر به‌عنوان نماینده‌ استان کرمانشاه به سی‌وششمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر راه یابد.بیژن مرادی به همراه همسرش مریم‌السادات موسوی بازی در دو نقش اصلی نمایش زیرزمین را بر عهده دارند.علاقه‌مندان به نمایش «زیرزمین» تا سه‌شنبه ۳مهرماه فرصت دارند هر روز ساعت۱۸ به عمارت نوفل لوشاتو مراجعه کنند.

https://donya-e-eqtesad.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF-%D9%87%D9%86%D8%B1-32/4105932-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B4%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%B5%D8%AD%D9%86%D9%87-%D8%B9%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%86%D9%88%D9%81%D9%84-%D9%84%D9%88%D8%B4%D8%A7%D8%AA%D9%88
سپاس از مهرشما
مریم السادات موسوی
سپاس از مهرشما
❤️
بیژن مرادی (bijanmoradi)
ممنون ارمحبت شما🌹🌹
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تا به حال ندیدم کاری از شهرستان بیاد و قوی نباشه.
کارهای سایر شهرها قوی هستند، خیلی قوی چون به غیر از قوت کار، عامل دیگه‌ای برای بالا اومدن ندارند.
سلبریتی ندارند که یک ماه بعد از درخواست بهشون سالن بدن و صندلی‌هاشون پر بشه.
کسانی که در سایر شهرستان‌ها کار می‌کنند واقعاً تئاتر رو می‌شناسند. تاریخ تئاتر و بهترین نمایشنامه‌ها رو مطالعه کردند و تئاتر رو فهمیدند.
یک کارگردان و بازیگر که سه دهه در کرمانشاه قوی‌ترین نمایشنامه‌ها از نغمه ثمینی، لیلی عاج، امیررضا کوهستانی و آرش عباسی رو روی صحنه برده و نقش‌های بسیار سخت و نفس‌گیری رو بازی کرده، به طوری‌که آدم با خودش فکر می‌کنه چه‌طور تا به حال ناشناخته مونده، به تهران میاد و یک سال به دنبال سالن می‌گرده تا یک سالن به شکل حمایتی کارش رو بپذیره و آخر هم با صندلی‌های خالی کارش رو اجرا می‌بره.
چرا؟
این صندلی‌های خالی انعکاس نقص ما بیننده‌ها است.
واقعاً تاسف می‌خورم وقتی تفاوت کیفیت کار رو در سالن‌های پر از بیننده‌ی تئاترهایی که بازیگر چهره دارند با تئاترهای قوی در سالن‌های خالی مشاهده می‌کنم.
#تئاترزیرزمین
عرض ادب و احترام،، ممنونم که نمایش زیرزمین رو به تماشا نشستید
بیژن مرادی (bijanmoradi)
سپاس ازمحبت شمادوست عزیز🌹🌹
بیژن مرادی
سپاس ازمحبت شمادوست عزیز🌹🌹
استدعا دارم
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
https://www.aparat.com/v/fqn4750
🔺️گفتگو با بیژن مرادی، کارگردان و بازیگر نمایش زیرزمین

زیرزمین نمایشنامه‌ای از آرش عباسی است که طی سال‌ها بارها بر روی صحنه رفته و هر یک از اجراهای آن ویژگی‌های منحصر به فرد خود را داشته‌اند.

این نمایش، زندگی مشقت‌بار یک خواهر و برادر را به تصویر می‌کشد که در کشاکش مشکلات خود برای اداره‌ی زندگی با یکدیگر در ستیزه هستند و در نهایت با نشانه رفتن تفنگ یکی بر دیگری با هم به صلح اجباری می‌رسند.
#آرش_عباسی
#تئاتر
##تئاترزیرزمین
#نمایشنامه_زیرزمین
بسیار سپاسگزارم
مریم السادات موسوی
بسیار سپاسگزارم
قربونت برم عزیزم
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خیلی دوست دارم نمایش را ببینم اما به دلیل وجود اوباش حجاب‌بان در مجموعه‌ی شریف تئاتر شهر از دیدن این نمایش محروم و معذورم
مائده قنبریان و امیر مسعود این را خواندند
فضلی و ماهان مرادمند این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خیلی دوست دارم نمایش را ببینم اما به دلیل وجود اوباش حجاب‌بان در مجموعه‌ی شریف تئاتر شهر از دیدن این نمایش محروم و معذورم
// پیرونی برای تیوال یا دیکتاتور! //

بیاید یک قرار دسته جمعی بگذاریم و این نمایش را نرویم..
نه به خاطر کیفیت اش، چون کیفیت اش را نمی دانم..
به خاطر اینکه نظرات مخالفانش " هاید " می شود...
گویا تیوال بعد از ۱۲ سال هنوز یاد نگرفته، داشتن نظر مخالف حقِّ یک مخاطب ... دیدن ادامه ›› است...
اما راستش یک دلیل ساده دارد! با صدای محمد اصفهانی بخوانید:
" واسه پوله، واسه پوله، اگه اینو بدونی! به هاید تیوال نمی غُری! "
غری، به معنای غر زدن و غریدن در اینجا معنا می دهد!

https://www.tiwall.com/wall/post/362517
۲۹ شهریور
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
داستان بسیار جالبی بود که به بدترین شکل کارگردانی شده بود
موسیقی و نورپردازی و طراحی صحنه‌ی بسیار غیرحرفه‌ای
بیان و بازی خانم‌ پسیانی ضعیف
زمین خوردن‌ها و رقصیدن‌های آقای پسیانی بی‌جا
و بازی آقای سیاحی عالی بود
به همین دلیل بهش امتیاز نمی‌دم
چون نمایش‌نامه و کارگردانی با هم کاملاً در تضاد بودند
ایشالا تا جمعه درست میشه😊😊😔😔🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️
امیرمسعود در حال دلداری دادن خودش😅😅
امیرمسعود فدائی
ایشالا تا جمعه درست میشه😊😊😔😔🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️ امیرمسعود در حال دلداری دادن خودش😅😅
از اول هم مشخص بود یه کار تجاریه 😁😁
امیرمسعود فدائی
ایشالا تا جمعه درست میشه😊😊😔😔🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️ امیرمسعود در حال دلداری دادن خودش😅😅
دعا کنیم تا امروز درست شه، چون بلیط من امروزه😒😊
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
به گزارش خبرنگار تئاتر صبا، «آخرین دختر»، نمایشی که این روزها در خانه‌ هنر دیوار در حال اجراست به زندگی نادیا مراد، زن کرد ایزدی که از اسارت داعش گریخته است، می‌پردازد.
امید افشاری کارگردان نمایش «آخرین دختر» در توضیح انگیزه خود از انتخاب این موضوع می‌گوید: خانم نادیا مراد به این دلیل برای من با ارزش است که به تنهایی بلندگوی ایزدی‌ها شده است. زمانی که ایشان کتاب نوشت و وارد سازمان ملل شد، صدای ایزدی‌ها به گوش دنیا رسید و عده‌ای از آن‌ها از چنگال اسارت داعش آزاد شدند؛ هرچند تعداد دیگری از ایزدی‌ها هنوز در بند داعش هستند.

او ادامه می‌دهد: من شخصی دغدغه‌مند هستم و دوست دارم کارهایی انجام دهم که به تماشاچی پیامی بدهند یا حداقل برای او هم‌ذات‌پنداری ایجاد کنند. بیش‌تر دغدغه من درباره زنان و اتفاقاتی است که برای آنان می‌افتد. من نگران زن‌ستیزی‌ها و رفتارهای ناخوشایند با زنان هستم. ما تماشاگران مردی داشتیم که با دیدن این تئاتر گریه می‌کردند و این ارتباط برقرارکردن با اثر برای من خیلی ارزشمند بود.
[سه کارگردانی، سه دغدغه از جنس ... دیدن ادامه ›› دنیای زنان]

امید افشاری که با روی صحنه‌ بردن تئاتر «آخرین دختر» سومین کارگردانی تئاتر را تجربه‌ می‌کند، در ۲ کار قبلی خود نیز به دغدغه‌های زنان پرداخته است.

او در این باره می‌گوید: اولین کار من «کالبدشکافی یک ذهن» بود که همه شخصیت‌های آن مرد بودند اما بازیگرهای خانم آن‌ها را بازی کردند. کار دومم «باغ وهمی شیشه‌ای» بود که اینجا هم دغدغه‌ام زنان بودند. به همین دلیل نمایش‌نامه را دراماتورژی کردم و تغییر دادم و «لورایی» ساختم که با «لورای» باغ‌وحش شیشه‌ای تنسی ویلیامز فرق می‌کرد.
او ادامه می‌دهد: موضوع دیگری که در ساخت کار «آخرین دختر» توجه‌ام را به خود جلب کرد، ضرورت پرداختن به مسائل کردها است، چراکه آنان در هر جای دنیا باشند مظلوم واقع می‌شوند و به آنان کم‌تر پرداخته می‌شود و بلندگویی برای رساندن صدای خود ندارند.

نمایش «آخرین دختر» به نویسندگی رحمان ‌مولایی و امیر شعبانی، دراماتورژی و کارگردانی امید افشاری و تهیه‌کنندگی دی‌نوش مومنی‌رخ و پویان حاجی‌علیخانی تا ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ در خانه‌ی هنر دیوار، واقع در خیابان کریم‌خان، خیابان استاد نجات‌اللهی (ویلا)، ابتدای خیابان جعفر شهری (سپند)، پلاک ٧٢ بر روی صحنه اجرا قرار دارد.

https://sabakhabar.ir/?p=454129
روایتی از اسارت زنان کرد ایزدی بر صحنه تئاتر

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «آخرین دختر»، تئاتری به کارگردانی امید افشاری و نویسندگی رحمان مولایی و امیر شعبانی، روایتی از دوران اسارت زنان کرد ایزدی از جمله نادیا مراد به دست داعش است.

در این نمایش، ۴ شخصیت اصلی، داستان ربوده شدن خود در منطقه‌ی کوچو واقع در شهر شنگال عراق را که سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاد بازگو می‌کنند. در این سال، نیرو‌های داعش به این منطقه حمله کرده، شمار زیادی از مردان را کشتند و زنان را به عنوان برده‌ی جنسی ربودند.

یکی از این زنان، نادیا مراد، برنده‌ی جایزه‌ی صلح نوبل است که موفق شد به آلمان بگریزد و این اتفاق را افشاء کرده، شماری از اسرا را از چنگ ... دیدن ادامه ›› داعش نجات دهد.

مراد سال ۲۰۱۶ نخستین سفیر حسن نیت سازمان ملل متحد در امور حفظ کرامت بازماندگان قاچاق انسان شد و کتابی به نام آخرین دختر را درباره‌ سرگذشت خود نوشت.

https://ana.ir/003sf8
ممنون از حضور سبز و نگاه روشن شما💫🙏🏽
۱۲ مرداد
سپاس از نگاه زیباتون بانو🙏🏻🌻😍
۱۳ مرداد
هدی قنواتی
سپاس از نگاه زیباتون بانو🙏🏻🌻😍
ممنون از بازی زیبای شما ❤️
۱۳ مرداد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
دنیای اقتصاد : نمایش «آخرین دختر» به کارگردانی امید افشاری در خانه‌ هنر دیوار روی صحنه رفت. این نمایش که نوشته رحمان ‌مولایی و امیر شعبانی است، برداشتی آزاد از زندگی نادیا مراد محسوب می‌شود و چهار شخصیت دارد که روایت اسارت زنان ایزدی را در بند داعش بازگو می‌کنند. امید افشاری گفت: «در این نمایش، به تعدادی از تاریخ‌ها به طور ضمنی اشاره می‌شود که نقطه عطفی در سرگذشت زنان در مناطق مختلف دنیاست. من معتقدم ظلم به زن و اینکه آنان در جایگاه واقعی خود قرار ندارند، موضوعی جهانی است.»
نادیا مراد، فعال حقوق بشر ایزدی که سال ۲۰۱۸ برنده‌ جایزه‌ صلح نوبل شد، متولد سال ۱۹۹۳ در منطقه‌ کوچو واقع در شهر شنگال عراق است که سال ۲۰۱۴، نیروهای داعش به آن حمله کرده، شمار زیادی از مردان را کشتند و زنان را به عنوان برده‌ جنسی ربودند. مراد سال ۲۰۱۵ به آلمان گریخت و سرگذشت خود را به گوش سازمان ملل رساند. او سال ۲۰۱۶ نخستین سفیر حسن‌نیت سازمان ملل متحد در امور حفظ کرامت بازماندگان قاچاق انسان شد.

نمایش «آخرین دختر» برای مخاطبان بالای 16 سال تا ۱۷ مرداد هر شب ساعت 21:15 در خانه هنر دیوار به نشانی خیابان کریمخان، خیابان استاد نجات‌اللهی (ویلا)، ابتدای خیابان جعفر شهری (سپند)، پلاک ٧٢ اجرا می‌شود.

https://donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-4091044