در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال فرزان امیری | دیوار
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 20:34:11
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
بعد از مدت ها تئاتری دیدم با یک متن کلاسیک، با یک ساختار درست و از همه مهم تر متنی با شخصیت پردازی خوب. نمایش «توافق‌نامه» یادآوری خوبی بود برای این که متن های کلاسیک فراموش نشود و باید به آن ها رجوع شود. همیشه لازم نیست متن خالص نوشته شده خودمان را روی صحنه ببریم. از متن های قوی و خوب نوشته شده در گذشته استفاده کنیم و تماشاگر از هنر کارگردانی ما تعریف کند. کاری که به خوبی کوروش سلیمانی در این نمایش انجام داد. سکوت ها و مکث ها در گفتن دیالوگ ها شخصیت ها و بازی ها و فضا را بسیار باورپذیر کرده بود؛ که این نشان از هنر کارگردانی کوروش سلیمانی و البته بازیگری مثلث سلیمانی، تشکر و ناصرنصیر بود. بازی هر سه عالی و کم نقص است و دوست دارم از کاراکتر دووال و بازی ناصر نصیر صحبت بیشتر صحبت کنم. بازی ناصرنصیر تمام آنچه که یک نقش مکمل باید داشته باشد را دارد و بعد از ورودش بازی کمدی و خوب او، تمام توجه ها را به او جلب می کند. در صحنه ای که او، تماشاگر بحث و جدل دنیس و مارتین می شود حتی با سکوتش و نوع نگاهش تماشاگر را می خنداند و در مورد کاراکتر دووال هم دوست دارم این نکته را بگویم که دنیس چه تعریف دقیقی کرد یک شخصیت خاکستری. شاید یکی دو سالی می شود که واژه ی قشر خاکستری در جامعه مان بیشتر سر زبان ها افتاده است و من از اول تا آخر دووال تعریف دقیق یک قشر خاکستری را در او دیدم. کسی که کارمند مآب است و همیشه یکی به نعل می زند و یکی به میخ.
در آخر یک اشاره هم به شهلا حائری کنم و لطف بزرگی که او به واسطه ترجمه های دقیق و خوبش به تئاتر ایران کرده است. او بی شک یکی از مفاخر هنر و تئاتر ایران است.
تبریک می گویم به کوروش سلیمانی و گروه تئاتر بیستون بابت این نمایش. دیدن سالن پر برای این نمایش بسیار خوشحال کننده است و امیدوارم همچنان سالن های این نمایش پر باشد
از نظر مفصل و دقیق تان در مورد بازی همکاران عزیزم، اهمیت سکوت و نگاه در خلق لحظات دراماتیک اجرایی، فضاسازی و نیز کمدی موقعیت درست گفتید و ممنونم ...

با شما در مورد خدمات خانم حائری عزیز به اجرای نمایشنامه های به روز فرانسوی در این سالها هم عقیده ام. خوش آمدید و سپاس 🙏🏻🔆
۳۰ فروردین
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
فستیوال نور، ترس، دلهره، اشک
انسان/اسب، پنجاه/ پنجاه روایت تمام حکومت های مستبد است. روایت جامعه استبداده زده ی بی رمق، ترسیده و بی امید است. روایت تبدیل شدن آدم از انسان به چیز دیگر. انسان/ اسب، پنجاه/ پنجاه به خوبی نشان داد که چگونه زیر چکمه های استبداد مفاهیم لگد مال می شوند و کلمات از معنا تهی می شود. انسان/اسب، پنجاه/ پنجاه به ما گفت آخرین سنگر و سلاح هر جامعه ای امید است و بار دیگر نور خورشید را می توان دید چون امید بزرگترین جنون انسان است
به نظرم شاهد یکی از بهترین اجراهای سال ۱۴۰۲ بودم. اجرایی در اوجِ کیفیت فرم و بازی و هماهنگی بازیگران. با یک طراحی نور و انتخاب و موسیقیِ درست که بیانگر هر لحظه از اجرا بود. فرمِ موفق اجرا مدیون تلاش مرتضی اسماعیل کاشی است و به نظرم تعدادی از بازیگران این اجرا را در سال های آینده از آن ها بیشتر خواهیم شنید. از متنِ کار هم نباید غافل شد و یکی از مهمترین دلایل من برای دوست داشتن اجرا نوع روایتِ آن است. روایت به گونه ای است که در نیمه اول اجرا به مانند تکه های پازل که بر پس زمینه ریخته شده و در نیمه دومِ اجرا این تکه ها در کنار هم قرار می گیرند و یک پازل کامل می شود
جانِ آدمی ارزان تر از آب...
اولین چیزی که بعد از پایان اجرا به ذهنم آمد این بود که ادبیات و متون ادبی چه نعمتی برای یک سرزمین خصوصا هنر آن سرزمین است. شازده احتجاب به معنای واقعی کلمه یک اثر کلاسیک و جاودانه است و ماندگار است و روایت همیشه همین است اما کار بزرگ را امثال گروه نمایش کابوس های شازده اجباری انجام می دهند که با نگاهی تازه و فرمی جدید این متن را اجرا کردند. فرمی که به نظرم جسورانه است و در جامعه فرهنگیِ ایران که کمتر به نوآوری و نگاه مدرن برای متون کلاسیک روی خوش نشان می دهند، افشین زمانی کار بزرگی کرد. در تئاتر این روزها که دچار رکودِ فرمی شده است به این کار باید بها داد.
از نقاط قوت برجسته ی این اجرا متکی بودن بیشتر اجرا به زنان و پررنگ تر کردن نقش زنانِ شازده احتجاب در این اجرا بود. از نقاط قوت دیگر اجرا به طراحی صحنه و لباس و خصوصا در صحنه های پایانی ترکیبش با طراحی نور صحنه های خوبی را رقم زد. در بازی ها هم دوست دارم از امیرحسین نعیمی، سحر دیده ور و مهسا ظهیری و محمد سعادت تعریف کنم که عالی بودند
نقاط ضعف اجرا هم به نظرم کمی در نوع روایت در نیمه دوم کار بهتر می شد عمل کرد و بازی بعضی بازیگران که البته به کلیتِ کار لطمه ای نخورد
خسته نباشید به تمام تیم اجرا و امیدوارم سالن ها را پر تر از آنچه هست ببینیم
فکر کنم اولین فعالیتم در تیوال بعد از ۸ سال است. خوشحالم دوباره اینجا پیام می گذارم.
کابوس های آنکه نمی میرد روایت دیروز و امروز و فردای این سرزمین است. روایت جهل. روایت استبداد. روایت خون و قتل و اعدام. انگار سوار ترن هوایی هستیم و مسیر یکسان است اما با هر دور سرگیجه و بعد بی حسی بیشتر به سراغ ما می آید. مطالعه مان که صفر است ولی چه خوب بر صحنه تئاتر از دهخدا و جهانگیر خان صور اسرافیل صحبت می شود و باید بیشتر از افراد فرهنگی و روشنفکر آن زمان، زمان مشروطه و دوره پهلوی، گفته شود. تعداد این افراد بی شمار است
کابوس های آنکه نمی میردفقط به متن قوی بسنده نمی کند. این اجرا یک‌‌ کارگردانی فوق العاده دارد که مخاطب را با خود همراه می کند. کابوس های آنکه نمی میرد برای من جزو بهترین تئاتر های بعد از زمان کرونا بود. اجراهای بعد از کرونا دچار رکود فرم و محتوا شده بودند اما این اجرا به نظرم روح تازه ای داد به تئاتر.
نادر فلاح هم یکی از بهترین بازی های سال ۱۴۰۲ را رقم زد
اریک توی کافه کالیس میگفت همه آدم ها خائن اند مگه اینکه خلافش ثابت بشه
سلام امکانش هست که من با شما ارتباط بگیرم؟ این شماره تلفن بندست ۰۹۳۶۵۰۵۴۰۶۴
۱۳ آذر ۱۴۰۰
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
دولت ضعیفه خودش را محدود به تاریخ نمیکند ،مخاطب را مجبر نمی کند از حافظه تاریخی خود در مورد قاجار استاده کند چون دولت ضعیفع مصداق دولت ها و حکومت هایی است در تمام این دوران که بعد از مدتی حکومت بر مردم دچار فساد میشوند.اصغر خلیلی که سابقه تئاتر های سیاسی و تاریخی دیگر هم دارد توانست به خوبی وجه سیاسی و تاریخی این نمایش را به اجرا در بیاورد.
از نقطه قوت اجرا بازی خوب بازی بازیگران البته به جز بازی صبا کمالی در نقش انیس الدوله که اون وجه منفی بودن نقش را نتوانست به خوبی نشان دهد و اینکه در بیان کلمات به راحتی توسط او گفته نمی شد و به نظر من کمی پایین تر بود سطح این بازی از بازی های دیگر.بازی خوب نقش مشیر الدوله،خواجه و ببری خان از نکات مثبت بازی بود که ای کاش نقش ببری خان در اجرا برجسته تر می شد.از نکات مثبت دیگر این اجرا که بسیار درخشان بود در اجرا موسیقی کار بود که واقعا حس تراژدی رو القا کند به مخاطب.از نقطه ضعف اجرا میتوانم به چهره پردازی نه چندان مناسب کار که اصلا چهره ی زنان در اجرا مخاطب را به یاد دوران قجر نمی انداخت و نکته دیگر اینکه قسمت هایی از اجرا که روزنامه چی دیالوگ هایش را با قدرت و به خوبی می گفت و روزنامه را به مخاطب نشان می داد بهتر این بود که روی کاغذ چند کلمه ای نوشته می شد.
در پایان هم باید بگویم که دولت ضعیفه اجراییست به روز و برای تمام اقشار جامعه و فقط بازگوکننده فساد در حکومت قاجار نیست بلکه بازگوکننده فساد در تمام تاریخ این مرز و بوم
دوست عزیزم فرزان بزرگوار ، متاسفانه هرچه کردم نتوانستم خط آخر نوشته تان را بفهمم. بازگو کننده فساد در تمام تاریخ این مرز و بوم ؟؟ در حیرتم که ما ایرانیها چقدر مفتخریم به خودمان!! ما خودمان ، خودمان را در تمام تاریخ فاسد ترین میدانیم؟؟ بحث سیاسی با شما ندارم بزرگوار و اتفاقا نقدتان را دوست داشتم هرچند به بعضی جاهای نقدتان نقد دارم اما بیایید خود زنی نکنیم برادر . تاریخ این سرزمین چه خوب و چه بد توسط من و شما و پدرانمان و پدرانِ پدرانمان رقم خورده است. بیایید انقدر بیرحمانه به تاریخمان نتازیم. و در پایان باز هم یاد آوری میکنم که دولت ضعیفه بسیار عقیم تر از این حرفها است که بخواهد حرف سیاسی هم بزند.
۰۶ آبان ۱۳۹۶
من نگفتم بطور کامل موفق بوده این اجرا در نشان دادن وجه سیاسیش اما حداقل فساد در زمان قاجار را نشان داده است تا حدودی.فساد در حکومت قاجار را که قبول دارید؟
۰۸ آبان ۱۳۹۶
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
برای این کنسرت دو تا بلیط برای روز ۴ تیر دارم
قیمت مجموع ۱۷۰ هزارتومان در صورت تمایل به تلگرام بنده پیام دهید
09132969921
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
با توجه به انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رییس جمهور بهترین گزینه برای صدارت وزارت فرهنگ چه کسی می دانید؟
گزینه ها با توجه به اقبال هنرمدان یا داشتن سابقه فرهنگی است
با توجه به انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رییس جمهور بهترین گزینه برای صدارت وزارت فرهنگ چه کسی می دانید؟
گزینه ها با توجه به اقبال هنرمدان یا داشتن سابقه فرهنگی است
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
کسی باید باشه که اصلاح طلب باشه و محافظه کار نباشه و مهم تر این که در بدنه ارشاد و سازمان سینمایی و،...از افراد اصلاح طلب با ذهن های باز استفاده کنه....در حال حاضر ادمایی مث ایل بیگی خراب کردن کل عملکرد ارشاد رو ....یا اون هیئت انتخاب فیلم برای جشنواره که بشدت بسته و دگم بودند
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
بنظرم فرقی نمیکنه بین این دوستان,چه کسی وزیر فرهنگ بشود تا نتوان بدنه وزارت فرهنگ را تغییر داد یا حداقل نگاه و ساختار متفاوت و نویی در زیرساختها و زیرشاخه های شعر و ادبیات و سینما و موسیقی و تاتر بوجود آورد وضع همین خواهد بود(مثلا در همین دولت یغما گلرویی مجوز نمیگیرد,نویسنده ها در راهروهای وزارتخانه سالها در آمد و شد هستند تا مجوز کتاب یا شعر یا موسیقی بگیرند)یعنی بدنه وزارت فرهنگ مشکلات جدی دارد!
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
غیر از اون‌گزینه هایی که توی این ۴ سال بودن بقیه میتونن چارچوب رو تغییر بدن.
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
دو بلیط کنسرت کاوه آفاق مجموع 240000 تومان
در صورت تمایل
تلگرام:09132969921
ایمیل:farzanamiri.j98@gmail.com
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
سلام دو بلیط کنسرت 5 خرداد دارکوب موجود است.
ردیف 9 صندلی های 23 و24
قیمت مجموع با تخفیف 220000 تومان است.
در صورت تمایل به ایمیل:farzanamiri.j98@gmail.com
یا تلگرام:09132969921
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نظرسنجی:
بهترین اکران نوروز ۹۶ کدام بود؟
نظرسنجی در گروه سینما و تئاتر تلگرام هم هست
https://telegram.me/joinchat/BAHeDUDe2bbDPQc_pf1Eiw
حسرت ننوشتن خیلی شریف تر از افسوس ای کاش نمی نوشتمه...
benitagol این را خواند
آوا فیاض، ف.امامی و الناز زالی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
پدر بمون تا بنویسی.از محبت بنویس،از عشق بنویس،از درد بنویس،از غصه بنویس،از زجر بنویس اما پدر برای هیچکس جنگ را ننویس
سلام دوستان تیوالی عزیز
این لینک که میفرستم لینک گروه سینما و تئاتر هست که اهالی رسانه و روزنامه نگار هم با ما هستند توشحال میشم شما عزیزان هنردوست و هنر مند هم همراه این گروه باشید
https://telegram.me/joinchat/BAHeDUDe2bbDPQc_pf1Eiw
آرش رضایی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
سلام دوستان تیوالی عزیز
این لینک که میفرستم لینک گروه سینما و تئاتر هست که اهالی رسانه و روزنامه نگار هم با ما هستند توشحال میشم شما عزیزان هنردوست و هنر مند هم همراه این گروه باشید
https://telegram.me/joinchat/BAHeDUDe2bbDPQc_pf1Eiw
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
_پایان آدم کجاست؟
_پایان آدم خودشه،خودشه،انتخابش،تصمیمش
به قول خود جناب پاکدل بیان تاریخ و گذشته شیرین تر از حال و آینده است.۲ ساعت لذت بردم از بیان تاریخ با کارگردانی خوب آقای پاکدل.
کوروش تهامی به نظر میرسه راه متفاوتی در سینما و تئاتر پیش گرفته و واقعا خوشحالم
وحید عمرانی و نسرین ابوالمعالی این را خواندند
zeidabadi، ستایش نهاوندی و MiladN این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
سلام دوستان این لینک لینک گروه سینما و تئاتر هست توی تلگرام که من ساختم.صحبت میشود حول اخبار سینما و تئاتر و نقد وبررسی فیلمهای روی پرده و نمایش های در حال اجرا.معرفی فیلم و نمایش برای کسانی که میخواهند نمایش و فیلم خوب ببینند.خوشحال میشوم در این گروه حضور پیدا کنید
https://telegram.me/joinchat/BAHeDUDe2bbDPQc_pf1Eiw
سلام دوستان این لینک لینک گروه سینما و تئاتر هست توی تلگرام که من ساختم.صحبت میشود حول اخبار سینما و تئاتر و نقد وبررسی فیلمهای روی پرده و نمایش های در حال اجرا.معرفی فیلم و نمایش برای کسانی که میخواهند نمایش و فیلم خوب ببینند.خوشحال میشوم در این گروه حضور پیدا کنید
https://telegram.me/joinchat/BAHeDUDe2bbDPQc_pf1Eiw