در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال بهنام شایسته | دیوار
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 13:45:41
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
گویا کارگردانان تازه کار فقط از نیل سایمون ( پزشک نازنین و کله پوک ها ) را بلندند به صحنه ببرند. در حالی که نیل سایمون دریایی از نمایشنامه های جذاب دارد . در ابتدا که بی نظمی موج می زد و تا پانزده دقیقه همچنان شاهد ورود افراد مختلف به سالن تاتر بودیم . که نظم سالن و تمرکز تماشاچی را کاملا به هم می زد . اکثر بازیگران تازه کار بودند . اما فقط نقش راوی( نویسنده) چشمگیر بود . خود کارگردان حین اجرای نقشش توپوق های زیادی زد و در پایان هم برای معرفی عوامل صحنه همچنان توپوق زدن ش ادامه داشت . بالکل از اینکه وقتم را برای این تاتر گذاشتم پشیمان نیستم .
شاهین ه، محمد فروزنده و پویا اندیشه این را خواندند
پورنیک کاوش این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
من این نمایشنامه را بصورت صوتی در آورده ام، و در کانال تلگرامم گذاشتم ..... همین انگیزه ایه که این تاتر رو ببینم
انوشه زاهدی و نرگس کیومرثی این را خواندند
سارا عبادی این را دوست دارد
خوشحال میشیم ببینیمتون.
۲ روز پیش، پنجشنبه
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
با توجه به اینکه در حال کار روی نمایشنامه ای صوتی از ایبسن هستیم ، تصمیم دارم هر اجرایی از ایبسن که اکران شود را تماشا کنم .
فکر می کنم مردم شمال شهر مظلوم واقع شده اند که سالن تاتر کمی در منطقه یک وجود دارد . اما ( خارج از مزاح) فی الواقع شاهد یک تاتر خوب در سالن گوشه بودند. عمده ی بازیگران تجربه دوم یا سومشان بود . من تیم روزهای فرد را مشاهده کردم. سه بازیگر خوب بودد بازیگر نقش کروگستاد، بازیگر نقش لینده و بازیگر نقش دکتر رنک که خیلی از چشم هایش برای نشان دادن حسش استفاده می کند.
با توجه به جوانی تیم ، انتظارات من براورده شد. اما در زمینه ی انتخاب دیالوگ و لحظه بیرون رفتن بازیگران به نظرم کارگردان در حد اسمش رفتار نکرد .یک ایراد دیگر هم متوجه سالن بود که وسط پرده ی اول عده ای تماشاچی وارد سالن شدند . گویا مدیریت سالن فرق سینما و تاتر را درک نکردند.
در هر صورت به تمامی بازیگران جویای نام این تاتر خسته نباشید گرمی می گویم.
از آنجا که در حال تمرین روی اجراخوانی هدا گابلر هستیم، به دوستان پیشنهاد دادم برای آشنایی بر تفکرات هنریک ایبسن ، بهتر است به دیدن پر اجرا ترین نمایشنامه ی این نمایشنامه نویس شهیر برویم،
خانه عروسک یا عروسکخانه دیدگاهی کاملا اومانیستی دارد تا فمنیستی ، نورا در طول نمایش سه شخصیت یا سه حس متفاوت دارد ، ابتدا جهل و عاشقی ، دوم ترس و تفکر، سوم آگاهی و غرور.
بازیگر نقش نورا هلمر واقعا غالی بود که می توانم به زرس قاطع بگویم از بقیه اعضای گروه یک سر و گردن بالا تر بود .
بازنویسی این نمایشنامه ، خوب بود اینکه دیالوگ های این نمایشنامه در آخر داستان خلاصه نشود خیلی مهم بود . در کل نمره ی قبولی می گیرد و به همه ی دوستان پیشنهاد می کنم این نمایشنامه را ببینند
این سبک تاتر چندان محبوبم نیست اما با توجه به اینکه نمایشنامه های شکسپیر مرجع هستند و باید هر اجرا را ازش دید به دیدن این تآتر رفتم

معمولا برای هر اقتباس باید دلیلی وجود داشته باشد، اما بعید می دونم تم فوتبال به شاه لیر دلیلی بیشتر از شیر یا خط باشد . داستان خوب روایت شد . طنز های ریز به موقع بود . بعضی بازیگران خیلی خوب بودند . کارگردانی هم قایل اعتنا بود .
در کل از آن تاتر هایی است که دیدنش پیشنهاد می شود
شما بهنام عزیز تماشاگر سخت گیر و دانایی هستید و همین که شاید در این فضای عجیبی که برای کارمان ایجاد شده کمی رضایت دارید افتخار بزرگی ست .
تلاش میکنیم بهتر باشیم و کیفیت کار رو لحظه به لحظه بیشتر کنیم . سپاس از حضور گرانقدر تون .
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نمی دانم سایت مشکل داشت یا مشکل دیگری بود، در زیربنا نوشته بودند ساعت دوازده ظهر سایت برای خرید باز می شود. ساعت دوازده دیدم تامری دارد که نخیر آغاز فروش یک ساعت دیگه هست . به کارهای دیگر مشغول شدن و بعد از نیم ساعت به سایت سر زدم دیدم باز شده و نود درصد از بلیط ها فروحته شده . و متاسفانه بلیت را در آخرین ردیف گرفتم.

اما در مورد نمایش، نمایشنامه را نخوانده بودم و ایده ای راجع به وقایع نداشتم، تا بحال فکر می کردم کاظم سیاحی یک بازیگر خیلی معمولی باشد ، اما چنان در بحر نقشش فرو رفت که به تمام معنا کارکترش باورپذیر شد، ستاره هم که همیشه خوب است . اما از مجتبی پیرزاد توقع بیشتری داشتم.
عجب طراحی صحنه ای، یک اتاق محدود روی سن، . شاید اگر کمی کاغذدیواری رنگ و رو رفته بود حس محیط بهتر می بود . اما در کل باید به طراح صحنه احسنت گفت .
نمایشنامه خیلی جذاب بود یه عالمه هیجان داخل یک اتاق دیالوگ ها خیلی واقع پذیر می بود و تغییرات حس کم کم رخ می داد .
در مورد کارگردانی خیلی نمی توانم نظر بدهم، چون نمایشنامه را نخوتندم و بازیهای خوب ممکن است ضعفی( اگر وجود داشته باشد) را ماسک کند.


لذت بردیم
نمایشنامه را در آغاز اجرای این نمایشنامه تهیه کردم و خواندم، کار جذابی از برتولت برشت ، به دلیل گرفتاری های شخصی در زمینه ی اجرایم( باغ آلبالو) و طولانی بودن زمانش، چندان رفتن و تماشا نمی یافتم. بالاخره تنهایی در روزهای پایانی بلیط گرفتم و به تماشا نشستم.
انتظار یک تاتر فرم و تا حدودی خسته کننده را داشتم ، از بخت خوب میزان فرم( حرکات موزون) حداقلی بود و بیشتر روی داستان متمرکز شده بود از این رو گذشت قریب به سه ساعت را اصلا نفهمیدم.
بازی استاد آییش عالی بود اما می توانم بگویم با بازی اش در سقراط تفاوت چندانی نداشت. شایدتوقع من از استاد آییش بیش از باقی بازیگران باشد . صدف اسپهبدی دارد تلاش می کند که بتازد . امیدوارم این قدر اسم او را در تاتر بشنیوم که تبدیل به یک سوپر استار شود . شهروز دل افکار هم با اینکه نقش محدودی داشت دوست داشتنی بود .
بالکل تاتر خوبی بود، نمایشنامه عالی، بازی ها قابل اعتنا ، وفاداری به متن ، کارگردانی با وجود اندکی ضعف هایی که داشت قابل قبول و حرکات موزون جمعی تا حدودی نا همگون بود.
اجرای دیگری از این نمایش را دیده بودم . دوست داشتم به همراه یکی از دوستان که این تاتر رو ندیده بود و به اتفاق اثر دیگری از مارتین مک دونا را به اتفاق اتود کلاسی زده بودیم ببینم. متاسفانه وقتش برای سه شنبه هفته ی آتی باز شد که متاسفانه نمایش امروز آخرین اجرایش است.
اول اینکه پیشنهاد می کنم اگر شخصیت های سه خواهر چخوف را نمی شناسید ، دور این تاتر رو خط بکشید. نمی دانم چقدر به متن استاد چرمشیر وفادار بودند . نکته مثبت و منفی کم نداشت . ببازیگر ایرینا خوب بود . راوی هم اکت های ضعیفی داشت . زمانی رو به تماشاچیان بود ولی برخی مواقع مانند یک نابینا نگاه می کرد . اینکه داستان سه خواهر را شانزده کارکتر یکهو بشود چهار کارکتر جالب بود . اما بالکل تاتر دندان گیری نبود .
حیف شد نتوانستم بروم
اسم نمایشنامه واقعا MISERY است؟ چون من هرچه در نمایشنامه های استفان بلبر نگاه می کنم نام چنین نمایشنامه ای نیست
انگیزه رفتن من به این تاتر کنجکاوی بود، چرا که تصور می کردم چطور از یک نمایشنامه ی دو نفره که کلش دو نفر نشسته و با هم دیالوگ می کنند، یک اجرای جذاب می توان در آورد . پیش از آمدن به این نمایش تعجب کردم که نعداد آدم های نمایشنامه دو تا بود، اما در مشخصات نوشته بود چهار تا، امیدوار بودم که وسط نمایش پشیمان نشوم .
با شروع نمایش میزانسن جالبی دیدم ، دو نفر رو به تماشاچیان بودند ولی با هم گپ می زدند، اینکه شخصیت ها جایشان عوض شود، یا اینکه شخصیت ها تکثیر شوند ایده ی جالبی بود. در واقع کنش( اکت) جالبی به نمایش داده بودند و متوان گفت نمایش عمق پیدا کرد .
کارگردانی خوب و خلاقانه بود، بازیگری طاها محمدی عالی بود ، چه در نقش کمیسر و چه در نقش خبرچین، بازیگری باقی دوستان هم خوب بود. اگر با پرفورمنس ، متن از ذهنتان خارج نمی شود، من این نمایش را به شما پیشنهاد می دهم.
مخاطب ارجمند

سپاس از شما و ممنونم بابت نظراتی که ارائه دادید.
خرسندیم که از بخشهایی از نمایش رضایت کامل و کافی داشتید.
ممنون میشیم که نمایش ما را به دوستانتون پیشنهاد بدین.


تیم روابط عمومی نمایش "روال عادی"
۱۸ اردیبهشت
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
عادت دارم که پیرنگ نمایشنامه را پیش از رهسپاری و تماشا نگاهی بیاندازم . کلی توی سایت های انگلیسی زبان گشتم تا اسم تانر و پلات آن را پیدا کنم ، یا نبود و یا خیلی جزیی بود. به نظر آمد که این تاتر با بایکوت ( در ینگه ی دنیا) سانسور شده . توی چند سایت فرانسه زبان با کمک گوگل ترنسلیت پیرنگ را خواندم . به نظرم موضوعش عجیب نیامد، پس خرق عادت کردم نمایشنامه را تهیه کردم و خواندم. در واقع موضوعی که جلب نظر می کرد این بود که آزادیخواهان فرانسه را همان مقدار ( یا حتی بیشتر) جنایتکار نشان می داد که حکومت دست نشانده ی ویشی.
اما نمایش
حذف کردن ژان و دادن دیالوگ های او به کانوریس کار سختی بود که فکر می کنم از پسش بر نیامدند.. از دیدگاه دراماتوروژی و کارگردانی کار خوبی بود، اما عالی نه . بازی ها به غیر از یک بازیگر ، قابل تامل و خوب بود . رویهم رفته تماشای آن را پیشنهاد می دهم . هم موضوع جالبی دارد و هم پرداخت خوبی انجام شده .
خسته نباشید به بازیگران، واقعا اجرای سختی برای بازیگران بود . مرتب کارکتر عوض کردن، اکت های بدنی سخت و تغییر در لحن دیالوگ، چالشی بود که تقیریبا اکثر بازیگران از آن سرامد بیرون امدند. . طراحی صحنه قابل قبول و کارگردانی هم خوب بود . درواقع حجم نمایش کمی طولانی بود که باعث می شد شوخی ها هم به نوعی تکراری شوند .
سپاس از حضور کرم شما و نقد ‌و نظر زیباتون 🙏🏻
۰۱ اردیبهشت
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
مدت های مدیدی بود تاتری با این کیفیت کارگردانی ندیده بودم . بازی گرفتن عالی از بازیگرانی که نام آشنا نیستند (حداقل برای من) خفظ میزانسن و دراماتوروژی عالی . واقعا دست مریزاد به آقای ارجمند
دوستان نمایشنامه خوانی است یا اجرای یک تاتر
خوب امشب مهمان دکتر نوید عسگری بودیم . یک تآتر تخت حوضی که دو کاراکتر سیاه داشت
اصولا من اگر بخواهم تخته حوضی نگاه کنم یا آثار استاد بیضایی را نگاه می کنم و یا آثار استاد امجد اما این تآتر نشان داد که نمایشنامه های دیگران هم می توانند خوب باشد

رنگ و بوی اندیشه ی سیاسی در این تآتر مشخص بود و اینکه دو رفیق همفکر یکی کف خیابان و دیگری در راس دیوان سالاری تلاش کنند تا ساختار سیاسی را به نفع مردم بچرخانند از جذابیت های این نمایش بود .


سپاس فراوان از دکتر نوید عسگری که ما را به دیدن این تآتر دعوت و مهمان کرد
جناب شایسته درود
و پوزش ک برای انتهای نمایش و خدافظی بدلیل رسیدن ب نمایش فین جین نتونستم بمونم
ب امید دیدار مجدد.. 🍀
۰۷ اسفند ۱۴۰۲
باعث افتخار هستش که میزبان نگاه گرمتان بودیم
۰۷ اسفند ۱۴۰۲
محمد سعیدی
باعث افتخار هستش که میزبان نگاه گرمتان بودیم
جناب سعیدی عزیز ؛ خانم مشفق از مهمانان عزیز یکشنبه بودند که متاسفانه فرصت نکردند تشریف بیاورند . من برای ایشان بلیط تهیه کرده بودم . با همان بلیط تو این چند روز تشریف میاورند
۰۷ اسفند ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
آیا نمایشنامه اش منتشر شده؟ اگر بله! کدام انتشارات
امشب به تماشای این تآتر نشستم . تنها انگیزه ام نمایشنامه نویس بود . معرفی اش توی ذوق زد ولی اولش بد شروع نشد و کمی ِلذت بردم با گذشت زمان هم‌ بازی بازیگران به نظرم خیلی خوب آمد هم کارگردانی و هم دراماتوروژی. جوری که تعجب کردم که چرا برای این اجرای خوب فقط بیست نفر آمده بودند . واقعا حیف است از دستش ندهید
سپاس بابت نظر ارزشمندتان جناب آقای شایسته.
برای ما بسی افتخار بود که به تماشای نمایش ما نشستید.🙏
۲۷ بهمن ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تمام بار این اجرا را شهروز دل افکار کشید، یک تاتر کاملا معمولی که اگر شهروز نبود یک اثر افتضاح می بود . موومان اول را که دیدم انتظار یک تاتر مناسب ( و نه عالی ) را داشتم ، اما هر موومان بدتر از قبلی . پر واضح است که نویسندگان جوان بایست بدانند که هر در هم آمیزی و هر شلختگی در نقل روایت داستان اسمش خلاقیت نیست