توفان نمایشیست که می توانست از نظر زمان نمایش کوتاه تر باشد ,در طراحی صحنه کنشمندانه تر عمل کند و در سالنی که مناسب این اجرا باشد روی صحنه برود , ضعف شدید بازیگرانی چون احسان رضوانی و الهه شه پرست باعث میشد که ریتم نمایش را در جایگاه تماشاگر از دست بدهم و زحمت دیگر بازیگرانی چون شهروز دل افکار، آرش فلاحت پیشه که تماشایی بود ، مهران امام بخش که داشت مثل شمع وسط ریتم کشنده ی بازی احسان رضوانی و الهه شه پرست آب میشد ، یعقوب صباحی، محمد نادری و سونیا سرلک که بی اندازه زیبا درخشید در چندین صحنه نابود شود.
موسیقی کار چندین قدم از کار جلو تر بود که این خود یک نقطه ی ضعف بزرگ برای چنین اثر نمایشیست و همینطور برای کارگردان، وقتی به نمایشهایی چون رمولیت و رویای یک نیمه شب تابستان که آثاری ارزشمند از مصطفی کوشکیست نگاه می کنید، موسیقی ، طراحی صحنه و نور کارکرد کنشمندانه دارند اما در این نمایش تلاش به اشتباه برای طرحی صحنه ای کنش مند باعث شده خود به یک نقطه ضعف تبدیل شود .متن از نظر ساختار روایتی دچار از هم گسستگی بود اگر چه
از شهروز دل افکار و بازی تماشایی او در نمایش توفان نمیتوان گذشت که یکی از نقطه های قوت و بازگشت به ریتم و حفظ ریتم این اثر بازی درخشان اوست , شهروز دل افکار بازیگریست
که شنا کردن در دریای توفانی وغرق کننده ی تئاتر های شکسپیری را آنقدر خود آگاهانه نقش آفرینی کرده که امروزه در ناخود آگاه میتواند چون شنا گری ماهر در جریانی متلاطم هم از نظر تمپو و درونیات و هم از نظر ریتم از چشمها به دل تماشاگران راه پیدا کند و این خاصیت یک بازیگر حرفه ایست , دل افکار راه همزاد پنداری و به دست آوردن دل تماشاگران در درام های شکسپیری را یاد گرفته و این نه تنها در توفان مشهود است بلکه در آثار دیگری چون رویای یک نیمه شب
... دیدن ادامه ››
تابستان و رمولیت هم که دو اثر دیگر از مصطفی کوشکیست به همین اندازه کار بلدانه ایفای نقش می کند
از طراحی پوستر قدرتمند محمد صادق زرجویان
کم لطفیست اگر ننویسم
و
در پایان آرزوی موفقیت دارم برای گروه اجرایی
نمایش توفان, و تئاتر مستقل تهران که شریف و ارزشمند است ...
کیارش دستیاری (رُست)