در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال امیر | دیوار
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 17:54:43
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
سلام وقت بخیر
دوستان من پنج تا بلیت برای پنجشنبه یازدهم مرداد ردیف ۱ دارم. چون اون روز نمی‌تونم برم می تونم با کسی که بلیت برای روز چهارشنبه 10 مرداد داره عوض کنم یا بفروشم.
در صورت تمایل، لطفا به این شماره پیام بدید 09123855361
حسین چیانی این را خواند
منظورتون از ردیف اول، میزهای Z هستن یا عقب‌ترش؟
۰۸ مرداد
حسین چیانی
منظورتون از ردیف اول، میزهای Z هستن یا عقب‌ترش؟
دوست عزیز بلیط ها مربوط به ردیف 1 هستند (پشت سر میزها)و سه عدد باقی مانده است.
۰۸ مرداد
امیر
دوست عزیز بلیط ها مربوط به ردیف 1 هستند (پشت سر میزها)و سه عدد باقی مانده است.
همه بلیط های من به دوستان جدید واگذار شد. امیدوارم که خاطره جذابی را تجربه کنید.
۰۹ مرداد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
استاد غریب پور نازنین، هانی خان حسینی،
اگر این اجرا مقدمه ای/شرط لازمی/مجوزی بر اجراهای پرشور گروه آران در همان محفل قدیمی و آشنای سالن فردوسی و همراهی خیل عظیم مخاطبان اجراهای اپرای عروسکی است که خوشحالیم از این افتخار همراهی.
ولی اگر بدعتی جدید در جایگزین کردن سالن اجرای فردوسی با سالن تالار وحدت و جذب چند برابری مخاطب برای صرفا یک اجرا می باشد، لطفا کامنت های دوست داران قدیمی خود در همین صفحه را مطالعه و تجدید نظر/راه جایگزینی داشته باشید.

با تشکر - یک همراه
درود بر شما امیر عزیز
بی شک گروه آران و اجراهای اپرایی ما به واسطه حضور عزیزانی چون شما در تمامی این سال ها برقرار بوده و هست و با قطعیت عرض می کنم که اهمیت حفظ آن محفل صمیمانه تماشاگران در تالار فردوسی برای ما با هیچ چیز دیگری مانند داشتن تعداد بیشتر تماشاگر و یا درآمدزایی بالاتر قابل قیاس نیست.
برای اطمینان خاطر شما عرض میکنم که علت اجرای اخیر در تالار وحدت نیز به دلیل تعمیرات در تالار فردوسی و دعوت بنیاد رودکی برای اجرا مجدد و از سرگیری اجراها بعد از کرونا بوده است. به امید خدا و بعد از اتمام تعمیرات در تالار فردوسی، مجدد تمامی اجراها در همون جا خواهد بود و با افتخار و خوشحالی در انتظار دیدار عزیزانی چون شما خواهیم ... دیدن ادامه ›› بود.
دانستن این نکته نیز خالی از لطف نیست که بدانید، اپرای رستم و سهراب نیز در سال های قبل و در همان اوایل شروع فعالیت گروه آران در همین تالار وحدت به روی صحنه رفته است و این اجرا اتفاق جدیدی نیست.
در نهایت از شما و توجهتان به گروه آران و اپراهای عروسکی ما صمیمانه سپاسگزار و قدردانم.

پیروز و موفق باشید
۲۲ مرداد ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خاک صحنه را میل کنید لطفا!
هرچقدر که به تجربه کاریم اضافه می شود بیشتر به این موضوع پی می برم که کسی می تواند در کارش بزرگی کند که از پایین ترین لایه های کاری شروع کرده باشد، سختی ها را دیده باشد و خودش را از میان همه مشکلات به جلو هدایت کند. پرشهای بلند و پشت سر هم باعث می شود زود نفستان بگیرد.


هر چند در حوزه منابع انسانی و رفتار سازمانی این جملات نگارش شدند ولی چقدر وصف حال تاتری بود که با هنر نمایی اساتید "راد" و "امیر سلیمانی" بر روی صحنه رفت.
تاتر امشب تعریف جامعی بود از در اختیار داشتن صحنه توسط بازیگر.

و چه زیبا همراه شد با بزرگداشت دکتر طباطبایی (مترجم نمایشنامه) به همراهی بزرگان تاتر خوزستان و جمعی از شاگردان آن استاد-یادش گرامی
بوتو : نفی بدن اجتماعی و بازگشت به ریشه ها
بوتو از آغاز از ناخشنودی "اتسومی هیجی‌کاتا" از باله¬ غربی و ابداع شکل جدیدی از رقص در تعامل با هنرمند شهودگرا "کازو اونو" شکل گرفته است. هیجی کاتا در دهه¬ 1950 پس از سال‌ها آموزش باله فهمید که بدن ژاپنی‌¬اش مناسب این حرکت‌های غربی نیست. او روانی و انعطاف¬‌پدیری لازم برای باله را نداشت، در عوض برای کشش و خمیدگیِ بیشتر مناسب بود. آنها خیلی به موقع این نقص را به سرمایه تبدیل کرده، به ریشه¬‌های ژاپنی خود برگشتند و از این ناامیدی چیزی بیرون کشیدند که به ذات بدن خویش تعلق داشت.
بوتوی هیجیکاتا در آغاز «آنکوکو بوتو» به معنای «رقص تاریکی» لقب گرفت که بعدها به «بوتو» تقلیل یافت. بوتو از برخی عناصر تئاترهای سنتی ژاپن نظیر «نو» و «کابوکی» بهره گرفته و به نوعی «گروتسک» می رسد. رقص اکسپرسیونیستی آلمان،جنبش سوررئالیسم و آثار نویسندگان فرانسوی همچون «مارکی دو ساد»،«ژان ژنه» و «آنتونن آرتو» از منابع الهام آن محسوب می شوند. معکوس عمل کردن جوهره¬ اساسی حفظ تعادل در باله است، اما بوتو با عدم تعادل ایجاد هیجان می‌¬کند و حرکت‌های جنون¬‌آمیز لرزیدن و راه رفتن کند و سنگین را به نمایش می‌¬گذارد و جنبه¬ جسمانی آن به آرامی، ماهرانه و موشکافانه به حد نهایت می‌¬رساند.
رقص بوتو نوعی از تئاتر است، درواقع رقص بوتو اجرایی بدون دیالوگ و یا مونولوگ بوده و معانی از طریق حرکات شخص اجراکننده به مخاطب القا می‌شود. با توجه به اینکه بوتو مفهوم و داستانی را بیان می‌¬کند بنابراین نیاز به منبع الهامی دارد که حرکات بر اساس آن طراحی می‌¬شود. این منبع الهام می تواند متن، شعر، ترانه، موسیقی، داستان، اسطوره و حتی تابلوی نقاشی باشد.
بوتو تکنیک‌های مختلفی دارد. مثلا بوتوی هیجی‌کاتا از حس کردن بدن آغاز می‌¬شود و به دنبال ... دیدن ادامه ›› مفاهیمی است که در ناخودآگاه جسم ما پنهان یا بهتر بگویم ذخیره شده¬‌اند. مفاهیم مربوط به کهن‌¬الگوهایی که در تاریک‌ترین و عمیق‌ترین بخش ناخودآگاه ما پنهان هستند اساس کار هیجی‌کاتا را تشکیل می‌¬دهند. با توجه به اینکه بوتو هنری تعاملی است هویت و پیشینه¬ فرهنگی مخاطب نقش خیلی پررنگی دارد و درو اقع مخاطبان مردمی هستند که رقص بوتو را از دریچه هویت و پیشینه خود تجربه می‌کنند.

منبع : کتاب "هیچی‌کاتا و اونو"، مترجم نیاز اسماعیل‌پور

سپاس از دادن اطلاعات خوبتان در خصوص رقص بوتو . آقای بهزاد غلامی هم از پیشکسوتان این اجرا در ایران هستند .
۲۵ خرداد ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نمی دونم این حس مشترک بوده یا نه ولی برای من سمیه نماد "گریگوار سامسا" از "مسخ" کافکا بود.
سمیه کسی بود که با کابوس وحشتناک خانواده ای از هم پاشیده و زندانی شدن در چهارچوب این تاریکی مواجه شده بود. در این شرایط و در حالیکه سمیه نسبت به تک تک اعضای خانواده در خود تعهد اخلاقی ایجاد کرده بود و در تامین حس امنیت و رفاه همه نقش انکار ناپذیری ایفا می کرد ولی به مشابه گریگوار و با گذشت روند فیلم و (سوء) استفاده همین اعضا از پاکی و زیبایی روحی سمیه، وقت رفتن سمیه فرا می رسد.
خدمات قبلی جزوی از وظایف سمیه محسوب شده و نگاه برادر بزرگتر، لیلا و ... بر لزوم رفتن سمیه، سر آغاز انگیزه های جدید در انتخاب برای رفتن می شود.

به نقل از ولادمیر ناباکوف (استاد ادبیات دانشگاه روسیه)، رساترین تعریفی که می توانیم از هنر به دست دهیم این است: زیبایی به اضافه ی دریغ.هرجا زیبایی هست دریغ هم هست, به این دلیل ساده که زیبایی محکوم به فناست:زیبایی همیشه می میرد.
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
ممکنه از دوستانی که تا قبل از نمایش قیمت بلیط ها گزینه "می خواهم ببینم" رو کلیک کرده بودن خواهش کنم تا در صورت تغییر نظر خود (با در نظر گرفتن قیمت عجیب بلیط!!!)، در رابطه با تغییر گزینه منتخب خود نیز تجدید نظر کنند. شاید این اعتراض جنبه رسمی تری پیدا کند.
نمیشه که همه به تغییر قیمت اعتراض داشته باشیم و همه هم گزینه "می خواهم ببینم" رو کلیک کرده باشیم.
تذکرِ بجا و کاربردی ای است. البته در همین لحظه هم خوشبختانه فقط 4 نفر این گزینه رو قلمی کردن که قطعا در نظر حضرت استاد(!) اگر التفاتی داشته باشند حکم اعتراض خاموش و نجیبانه را خواهد داشت.
۰۵ دی ۱۳۹۲
بیتا نجاتی (tina2677)
من هم یک سوال دارم:علیرغم اظهارنظرات دوستان در پستهای مختلف در این دو روز که از اعلام پیش فروش و بهای بلیط آرش ساد گذشته، اکثر جایگاههای خوب در هر سه روز نمایش خریداری شده.البته مخاطبین تئاتر به کاربران تیوال محدود نمی شوند ولی تعدادقابل توجهی از مخاطبین حرفه ای تئاتر را این جامعه تشکیل می دهد.
۰۵ دی ۱۳۹۲
این گزینه را با گزینه دوست نداشتم عوض کردم!
۰۶ دی ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید