قبل از هر چیزی دیدن این نمایش را توصیه میکنم فارغ از همه نکاتی که دارم ... مطالبم از دید یک مخاطب تیاتر است و نه کارشناس و البته اجرایی که مخاطب را وادار به نوشتن میکند حتما توانسته است بخشی از خواسته خودش را به دست بیاورد ...
۱- بازی بازیگران به جز نقش یاسمن تقریبا همگی خوب و درست و جذاب بود خصوصا بازی نقش خانم نیک اندیش و خانم بقایی. در اجرای روز سوم به نظرم کاملا جاافتاده بود. خصوصا خانم بقایی که تکانها و حرکات سختی هم دارند. استمرار این حرکات قطعا بسیار سخت است.
۲ـ پرفورمنسهای زار و عزاداری با بخشو و سایر موارد بیشتر به حالات تصوف نزدیک بود تا عزاداری و یا مراسم زار. به نظرم پرفرمنس ها بدون برنامه ریزی و صرفا بر اساس عملکرد و برداشت هر بازیگر از یافتههای خودش است.
اینقدری که در موارد مکرر این پرفورمنس ها همخوانی ندارد و حتی غریبه است و بیشتر به آشفتگی نزدیک است.
۳ـ اجرا می تواند از نظر زمانی کمتر باشد خصوصا در اجرای پرفورمنسها
۴ـ کلا این فرم که بخشی از اجرا توسط ویدیو پرژکتور پخش می شود را دوست ندارم و به نظرم برای تیاتر آفتی است که کم کم درگیر الزامات سینمایی می شود و دیگر تیاتر نیست. هرچند که این قسمت در این اجرا لایو است ولی من ترجیح می دهم بازی را ببینم از نزدیک و نه در پرده.
۵ـ متن و سوژه اصلی متن به نظرم
... دیدن ادامه ››
کشش این مدت زمان را ندارد، هرچند که ما به علت بازی های خوب حوصلمون سر نمی رود ولی با یک قدم عقب آمدن می بینیم متن اینقدر موضوع برای پرداختن ندارد.
۶ـ در روایت مواردی بدیهی فرض شده است که برای مخاطب بدیهی نیست همچون خود مراسم زار که بسیاری احتمالا نمی دانند چیست. مثل چرایی آب خوردن بازیگر در وسط اجرا و ...
۷ـ در کل به نظر میرسد واقعا کارگردان کار خانم نیک اندیش هستند و با همه احترام به کارگردان کار من کارگردانی بیش از کارگردانی خانم نیک اندیش ندیدم و حس نکردم کار کارگردانی دارد. آشفتگی اجزای کار را دوست نداشتم.
۸ـ طراحی لباس هم به نظرم خوب نیست و بلاتکلیف است ...
حتما اگر کار و فعالیت و انرژی بازیگران که امیدوارم این انرژی با این اجرای پر اکت و بازیهای بدن تا انتهای اجرا باقی بماند که واقعا بخشی از عیار بازیگران است، به خوبی نبود شاید اینقدر من به جزییاتی که به چشمم آمد نمی نوشتم.
خداقوت به همگی