در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال فاطیما | دیوار
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 13:17:53
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
فاطیما (fatimamlk)
درباره نمایش بوقلمون i
اجرای سال 94 را بسیار بیشتر دوست داشتم. اما با این حال، همچنان نمایشی با موسیقی عالی، بازی‌ها، طراحی لباس و کارگردانی خوب، و نمایشنامه‌ای قابل قبول است.
اما شاید بد نبود اگر ژلیش ناخن‌های خانم باقری انقدر در چشم تماشاگر نبود، ان هم در زمان اجرای دو نقش زن و مرد!
احتمالا الان آقایون بپرسند ژلیش چیه؟:))

از اجرای سال 94فقط بازی جذاب خانم باقری و یادمه و تسلط ایشون باعث شده که "بوقلمون" یادم بمونه
۰۷ دی ۱۳۹۸
منم دقیقا تو طول اجرا به ناخن خانم باقری نگاه میکردم و همینو با خودم می گفتم. بعد خودمو جاشون گذاشتم و گفتم کاریش که نمیشه کرد فقط شاید حداقل مات تر بود کمتر توجه جلب میکرد :))))
۰۹ دی ۱۳۹۸
@ میشا آشتیانی
:))) چرا میشه remove کرد حالا یک ماه دیگه، یا بقول شما مات تر بود انقدر برقش تو چشم نباشه D:
@ امیرمسعود فدایی @ پویا فلاح
ببخشید دیگه زحمت شد، ولی به جاش سطح اطلاعات عمومی‌تون بالا رفت. D: D:
۰۹ دی ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
اجرایی متفاوت، خلاق، دیدنی و جذاب.
درست همان چیزی که از هنرمندان زندگی در تئاتر می‌بایست انتظار می‌داشتیم.
کامنت‌های اثر با امتیازاتی که به نمایش داده شده همخوانی زیادی ندارن و این باعث میشه منبعد به امتیازات بیشتر از کامنت ها بها بدم.
چیزی که بر صحنه سالن تئاتر شهر شاهدش بودیم ذره‌ای شبیه به اون چیزی که در کامنت ها هست نبود و ترجیح میدادم هنوز همون گزینه قدیمی "نپسندیدم" وجود داشت تا حتی یک ستاره رو هم مجبور نباشم برای این نمایش بزنم که اون یک ستاره هم برای تنها نقطه قوت کار بود که طراحی صحنه بود.
کاری پرزحمت، پر از موسیقی و نور و شخصیت ولی نامنسجم، شلوغ و از نظر بنده نه چندان درخور چنین!!!!! مدح و ستایشی که در صفحه نمایش به چشم میخورد.
گاهی فکر می‌کنم دلیل عدم درج نظرات مخالف یا منفی، بدلیل وجود انبوه یادداشت‌های مثبت و ترس از رسوای جماعت شدن و متفاوت بودن است. اما تعارف که نداریم، در تمام طول تاریخ، هنر مورد قضاوت آدم‌ها بوده است و به تعداد آدم‌ها سلیقه و علاقه و ذائقه وجود دارد.
اگر من کاری را نمی‌پسندم و دیگری کاری را بسیار می‌پسندد الزاما به معنی خوب یا بد بودن کار نیست. اما باید بنویسیم تا شاید یک نفر دیگر در این صفحات باشد که سلیقه و نظری مشابه ما داشته باشد و بتواند پس از مدتی نظر چند نفری را سنگ محک انتخاب و تماشای اجراها کند.
این روزها که تیاتر در حال تبدیل شدن به کالایی لوکس است، دیگر مجال زیادی برای آزمون و خطا باقی نمی‌ماند.
سلام، آیا امکان تمدید این نمایش وجود داره؟
نمایشی که حدود یک ساعت شما را از هیاهوی اطراف جدا کرده و با خود همراه می‌کند. بازی‌های روان، نمایشنامه‌ای زیبا و طراحی لباس و صحنه‌ای مناسب. پیشنهاد میکنم این نمایش را ببینید، لذت خواهید برد.
فاطیما (fatimamlk)
درباره نمایش وحشی i
راستش ابتدای نمایش اهنگ در حال پخش و صحنه خالی، نوید دیدن کاری درخور توجه را نمی‌دهد. اما به مرور شخصیت‌ها شکل می‌گیرند و با فضای نمایش همراه می‌شوی. ایده کار جدید است و خوب پرداخته شده. بازی‌ها قابل قبول است و ریتم نمایش یکنواخت.
توجه!
این کار نمایشی‌ست طنز اما با پایانی بسیار تلـــــــــــخ.

پیشنهاد میکنم ببینید، پشیمان نخواهید شد.
میترا و مینا فراهانی این را خواندند
azi rezaei این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
انتظارمون از نمایشنامه مک‌دونا بیشتر بود. اون غافلگیری میخکوب‌کننده ای که خاصیت کارهای مک‌دوناست تو این کار کمتر به چشم میاد. بازی‌ها قابل قبوله، فضای نمایش فضای سردی ه که با سرمای سالن بیشتر هم حس میشه. گریم نقش مادر بشدت توی ذوق می‌زنه و شاید بهتر باشه بازیگر نقش Ray بیشتر انرژی بذاره.
طراحی صحنه و لباس خوب وقابل قبوله ولی انتخاب موسیقی عالیه!!! فقط یه موردی بود اون هم اشاره برنامه رادیویی به آدرس فیسبوک بود که با زمان نمایشنامه انگار همخوانی نداشت.
ما روز دوم به تماشای نمایش رفتم و حدود 15 دقیقه اول نمایش فقط ما دو نفر تو سالن حضور داشتیم. اگر بازی‌ها کمی بیشتر جا بیفته و ما هم حمایت کنیم از این گروه جوان، میشه امیدوار به دیدن کارهای بسیار بهتری از ایشان بود.
نمایشی با متنی عالی، بازی هایی روان، فضاسازی مناسب و در کل سرگرم کننده و دوست داشتنی.
گاهی انقدر در فضای کار فرو می‌رفتم که فراموش می‌کردم دارم تیاتر تماشا میکنم.
این کار قطعا ارزش حمایت و دیده شدن رو داره.
به امید کارهای بسیار بهتر و موفق تر از این گروه نمایشی.

هومن سیدی باز هم ثابت کرد که می توانی با اطمینان از اینکه فیلم خوبی خواهی دید پا به سینما بگذاری. او برای مخاطب و شعورش احترام قائل است، فکر شده فیلم می سازد، کارگردانی قابل است، خوب می داند چه می خواهد و می تواند کاری باورپذیر ارائه کند.
بجز شخصیت های شاهین و شکور که داستان عمدتا حول روابط آنها شکل می‌گیرد، باقی کاراکترها نیاز به شخصیت پردازی چندانی ندارند و همان میزانی که به آنها پرداخته می شود کافی ست. تدوین، گریم و صداگذاری از نقاط قوت فیلم بشمار می آیند و در کل با فیلمی خوش ساخت، خوش ریتم و با پایان بندی مناسب روبرو هستید.

پ.ن. معتقدم یکی از ضعف های فیلم نامه نویسان سینمای امروز پایان بندی نامناسب است.
نمایشی دیالوگ محور، با طراحی صحنه و نورپردازی بسیار خوب. پر از دیالوگ هایی قابل تامل و بازی های روان.
حتی لحظه ای به فکر مقایسه این کار با ماتریوشکا نیفتید. این دو، بسیار در سبک و اجرا متفاوتند و هر دو نمونه ای بسیار خوب در سبک و سیاق خودشان.
درود
با اینکه دیالوگ ها سنگین بود اما درکش خیلی راحت بود و بعد از دیدن این نمایش عمیقأ به فکر فرو رفتم
۱۶ مرداد ۱۳۹۷
دیالوگ هاش خیلی خوب بود و تفکر میطلبید واقعا. این موند تو ذهنم که دوستان هم نوشتن

تو زندگی خودتو دوست نداری، ولی من خود زندگیو دوست ندارم و این خیلی دردناک تره.
۱۶ مرداد ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
بابا گفت: «آدرسش خیلی سرراسته. درست روبه‌روی شهرداری.» راه افتادم سمت مقصد. نه من پرسیدم شهرداری کدام منطقه و نه بابا چیزی گفت. برایم مثل روز روشن بود که شهرداری منطقه دو را می‌گوید و برای بابا هم مثل روز روشن بود که من می‌روم شهرداری منطقه پنج. از اتوبوس پیاده شدم. نگاهی به رو‌به‌روی شهرداری انداختم. خبری از ساختمان مورد نظرم نبود. با این حال گفتم بروم و از نزدیک نگاه کنم. شاید مثلاً ساختمانش آن‌قدر ریز است که از این طرف خیابان دیده نمی‌شود. خیابانش از این‌هایی بود که همه با آزادراه‌های آلمان اشتباهش می‌گیرند و تا می‌توانند گاز می‌دهند. پنج دقیقه معطل شدم تا بتوانم با ترس و لرز از خیابان رد شوم. هنوز پایم را توی پیاده‌رو نگذاشته بودم که یک توپ پلاستیکی از سمت پارک پرت شد طرف خیابان و پشت سرش بچه‌ای که داشت می‌دوید. باید تصمیم می‌گرفتم، بچه یا توپ؟ همه‌ی استعدادهای کودکی و جوگیری حاصل از دیدن بازی‌های جام جهانی را ریختم توی پاهایم و توپ را شوت کردم سمت پارک. بچه برگشت طرف پارک. یک نفس راحت کشیدم. همیشه‌ی خدا از توپ می‌ترسیدم. چون پشت هر توپی بچه‌ای می‌آید و پشت هر بچه‌ای صدای بوقی و پشت هر صدای بوقی... بیخیال! شما را نمی‌دانم اما من فکر می‌کنم آن روز، در آن ساعت، فقط باید یک نقطه از دنیا می‌بودم؛ آن هم روبه‌روی شهرداری منطقه دو و نه هیچ‌جای دیگر.

از: نیلوفر نیک بنیاد
Ali.n و محمد لهاک این را خواندند
مجتبی مهدی زاده و مریم زارعی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
فاطیما (fatimamlk)
درباره نمایش ریچارد i
نمایش ریچارد را با سطح توقع بسیار بالا تماشا نکنید.
در ابتدای نمایش کمی نمایشنامه افسارگسیخته و غیرمنسجم است، گروه حرکت کمی ناهماهنگ است و بازی ها هنوز نپخته. اما به مرور بهتر و بهتر می شود. در رابطه با بازیگران، بخش عمده کار بر روی دوش حامد کمیلی ست که به زیبایی ایفای نقش میکند، و پس از ایشان هم خانم فراهانی بخوبی از پس نقششان برآمده اند. طراحی دکور و نورپردازی مناسب کار است و در کل اثر چشم نوازی ست، اما توقع کاری به قدرت سقراط یا شوایک را نداشته باشید.
اتفاقا به نظرم گروه اجرایی از هماهنگی خیلی خوبی برخوردار بودن...
اگه در چنین اجراهایی حضور داشته باشید متوجه میشید که خیلی خوب انجام شده... چرخش اون خانمی که باله کار کردن بی نظیر بود .. من سه دور بچرخم تعادلم رو از دست میدم!
۰۳ مرداد ۱۳۹۷
نمایش موزیکال و همراه با حرکات موزون زیاد دیدم خوشبختانه و چرخش اون خانم هم بسیار عالی و البته سولو بود همونطوری که خودتون هم گفتید. اما من عرض کردم کمی و اون هم برمیگرده به ابتدای کار،به مرور به صفر رسید.
۰۶ مرداد ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
فاطیما (fatimamlk)
درباره فیلم هزارپا i
همونطور که همه میدونیم، کمدی انواع مختلفی داره. سینما از گذشته تابحال جزو تفریحات عموم مردم بوده، پس باید بتونه تمام سلایق و علایق رو پوشش بده. کارهایی مثل هزارپا دلیل وجودی شون بسیار مشخص هست و خب فیلمی که رضا عطاران و جواد عزتی توش بازی کنن، نمیگم کار سطح پایین، اما با توجه به تجربه تقریبا مشخص ه چه نوع کاری هست. پس دوستان سینمادوست، قبول کنیم که قبل اینکه فیلم رو ببینیم، پیش بینی اینکه با چه ژانری روبرو خواهیم شد کار چندان سختی نیست.
هزارپا و کارهایی شبیه به اون، به نظر من برای تفریحی 90 دقیقه ای مناسب هستند، اما کاش در فیلم هایی با این سطح از شوخی ها متذکر بشن که فیلم برای بچه ها مناسب نیست.
پوشش سارا بهرامی من رو یاد ویشکا آسایش و ورود آقایان ممنوع ننداخت، چون پوشش رایج خانم ها در اون زمان همین شکلی بوده و طور دیگه ای نمیشد به تصویر کشیده بشه، اما یک مجاهد خلق قطعا باید محجبه نشون داده بشه، که درست برعکسش بود.

روی پوستر فیلم نوشته شده که برای زیر 15 سال ممنوع هست. البته این نوع درجه بندی در ایران تنها برای اطلاع و نوعی بازار گرمی هست چون از طرف سینماها اصلا رعایت نمیشه
۱۰ مرداد ۱۳۹۷
ممنون که گفتید، من ندیده بودم این مورد رو. و بله متاسفانه، نه از سمت سینماها و نه از سمت مردم.
۱۰ مرداد ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نمایش رومولیت ترکیبی است از موسیقی بی نظیر و هنرمندی بی مانند آقای علیسینا رضانیا، طراحی صحنه و نورپردازی و گریم بسیار خوب.
بازی ها از حد انتظار، بجز شهروز دل افکار و بهناز جعفری، پایین تر بود و در کل شاید انتخاب مهدی پاکدل برای نقشی که لازم است جوانی کم سن و سال باشد انتخاب مناسبی نبود.
در کل نمایش خوبی بود که دیدنش قطعا خالی از لطف نیست.
سلام بر تیم تیوال

میدونم که خیلی از دوستان تئاتری علاقه به دریافت بروشور کاغذی دارن و حتی هستند کسانی که بروشورهارو جمع میکنن و تک تکشون رو نگه میدارن، اما به زعم بنده تعداد دوستانی که کلکسیون میکنن بروشورهارو نباید خیلی زیاد باشه. آیا برای تیم شما، در جهت حفظ محیط زیست و داشتن سهمی در جلوگیری از هدررفت کاغذ و قطع درختان امکان تولید بروشور دیجیتال وجود داره؟ برای مثال کاری کنید تا قبل از شروع اجرای هر نمایش و به همراه پیام رسید خرید از تیوال، لینکی هم ارسال بشه که ما بتونیم از طریق اون بروشور کار رو ببینیم و در صورت تمایل دانلود کنیم.
همیاری رو چطوری میشه منشن کرد ؟ :دی
۰۱ خرداد ۱۳۹۷
عه بازم بحث کاغذ و بروشوره اینجا :دی
۰۱ خرداد ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نمایشی ساده، فکر شده، همراه با طنزی تلخ و تاثیرگذار. بازی ها، طراحی صحنه، متن و کارگردانی همگی در سطح بسیار خوبی قرار دارند. نمیخواهم توقعتان را از نمایش خیلی بالا ببرم، اما دیدنش رو توصیه میکنم و میدانم که لذت خواهید برد.

و اما دو مورد در مورد سالن و عکاسی که بهتر میدانم به آنها اشاره کنم.
اول اینکه از آنجایی که ما به امید شماره صندلی و ردیف و دیدن اجرایی منظم وارد سالن میشویم، شما که زحمت اماده سازی صحنه را میکشید، شاید بهتر باشد تا حداقل برچسب شماره صندلی هم بزنید تا به جای وسط ردیف مجبور به نشستن در گوشه و از دست دادن دید کافی نسبت به نمایش نشویم.
دوم اینکه خواهش میکنم، یا اجرای عکاسان را روز دیگری برگزار کنید یا حداقل از ایشان درخواست بفرمایید صدای شاتر دوربینشان را قطع کنند. باور بفرمایید هیچ چیز بعد از روشن کردن موبایل در تماشای تیاتر آزار دهنده تر از شنیدن صدای مداوم چیلیک چیلیک پشت سرتان نیست.
خانم فاطیما ممنون از نکاتی که فرمودید. حتما امروز پیگیری میکنیم
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
ممنون از توجه شما.
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
نمایش جدیدمون به نام ' نوبت ،یعنی بعدی ' از ۲۴ اردیبهشت در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر ، هرشب ساعت ۱۸:۳۰ روی صحنه میره . این نمایش تا تاریخ ۱۱ خرداد روی صحنه هست . بنده از همراهان عزیز تیوال دعوت می کنم که تشریف بیارید و این نمایش رو تماشا کنید و نظر و نقدتون رو با ما به اشتراک بزارید. بسیارممنون از حمایتتون .

''نوبت ، یعنی بعدی '' به نویسندگی و کارگردانی: مرتضی شاه‌کرم، بازی: آناهیتا اقبال‌نژاد، پروا آقاجانی ،غزاله جزایری، مسعود شامی‌خاتونی، علی غابشی، ترانه کوهستانی.

اطلاعات تکمیلی در تیوال موجود می باشد .
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
فیلم خوبی که صرفا روایت طنز برشی یک روزه از زندگی چند جوان هست. سرگرم کننده و مفرح، اما نه مبتذل و سخیف. اگر میخواید در این فیلم به دنبال معنا و مفهوم بگردین، نرید ببینید. البته من کلا از اینکه برخی میگن بی سر و ته، یا نفهمیدیم چی میخواد بگه تعجب میکنم، چون اکثر فیلم های طنزی که اخیرا در سینمای ایران ساخته شدن بدون معنا و سروته بودن و حرفی برای زدن نداشتن. گرچه این فیلم بدون حرف نیست اما به اشارتی و نه بیشتر بسنده میکنه.
البته درسته که مثلا تارکوفسکی‌وار سرشار از نمادها و مفاهیم نیست اما در لابلای شوخیها و چت‌تاک ها فیلمساز حرفهاش رو میزنه.... اما دقیقا حرف شما درسته اونها که گلایه میکردن که سالوادور و گشت ارشاد و.... مبتذل هستن، چرا اون فیلمها رو چن باره میبینن اما به دیدن خرگیوش نمیرن؟
۲۶ فروردین ۱۳۹۷
دقیقا این سوال برای من هم مطرحه که چرا باید مصادره و آینه بغل و یا حتی خالتور در صدر جدول فروش باشن اما خرگیوش نه؟ و چرا باید در خرگیوش با اینکه به قول شما فیلمساز حرفاش رو در لابلای شوخی ها میزنه که در جای خودشون هم با توجه به جامعه امروز قابل تامل هستن، دنبال مفهوم بگردن اما در اون فیلم ها نه؟
۲۶ فروردین ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
سلام
کار دانشجویی خوبی ست که شروع خوبی ندارد اما به مرور بهتر و جذاب تر می شود. سختی متن در بعضی قسمت ها خیلی به چشم می آید و اجرای بدون تپق و روان آن درخور تحسین است. نمایش خوبی ست اما عالی نیست. اگر ببینید به احتمال زیاد راضی از سالن خارج می شوید و اگر نبینید، چیز زیادی را از دست نداده اید.
امیر، عاطفه گندم آبادی، مریم زارعی و محمد لهاک این را خواندند
محمد رحمانی و شکوه حدادی این را دوست دارند
ممنون که دیدین
۱۵ اسفند ۱۳۹۶
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
انسان رو به سمت اسارت ببرین، به سمت رهایی میره
به سمت رهایی ببرید، خودش به سمت اسارت میره
به سمت هیچ چیز ببرید، خودش به سمت هیچ چیز میره

سال ها قبل در مشهد، تیاتر را با نمایش های مهسا غفوریان و مهدی ضیاچمنی شناختم و تیاتربین شدم.
پیانیستولوژی را بسیار دوست داشتم. شروعی بسیار خوب و جذاب با سیر روایی شیوا از تقابل مذهب، سنت و علم ومدرنیته و خروج از قرون وسطی به رنسانس. نمایشنامه حرف زیادی برای زدن دارد و دیالوگ‌ها قابل تامل است.
طراحی صحنه و دکور،طراحی لباس ، میزانسن ها و موسیقی کار بسیار عالی بود و بازی مهسا غفوریان هم تحسین ... دیدن ادامه ›› برانگیز.
مشکلات صوتی به خاطر استفاده از هاش اف وجود داشت اما قابل چشم پوشی هستند. یکی از مشکلات دیگر هم حجم زیاد دودی ست که استفاده شده و درست به سمت تماشاگران می آید که ممکن است آزارتان دهد.
به طور کلی، دیدنش را پیشنهاد میکنم.
یه دیالوگ بود که یوهان در مورد هنرمندهای بی هنر میگفت یادتون هست؟؟
۰۶ اسفند ۱۳۹۶
در حال حاضر حضور ذهن ندارم، اما اگر یادم اومد حتما مینویسم براتون
۰۶ اسفند ۱۳۹۶
ممنونم از لطفتون
۰۹ اسفند ۱۳۹۶
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید