«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواریاست برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفتوگو درباره زمینههای علاقهمندی مشترک، خبررسانی برنامههای جالب به همدیگر و پیشنهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
امشب این نمایش رو دیدم . متن که یه نمایشنامه معروف بود ولی ناخدا رو نفهمیدم چیکاره اس یعنی نبودش چیزی کم نمیکرد . بازی پانیبال شومون عالی بود و امادگی بدنیش حرف نداشت . خانمی که اعدام شد کلام و اوازش عالی بود ، ولی پژمان زیاد چنگی به دل نمیزد . بدنش برای این حرکات نیست با اینکه زحمت زیادی کشید . گروه خیلی خوب بود . ولی پردازش کار میتونست بهتر ازین باشه . در کل جالب بود و خوب شد دیدمش
بسیار معمولی ، بی نظم و بدون متن. بازی بد . اجرا بد. اصلا دوست نداشتم . نمیدونم اقای کوشکی چرا انقد به نمایش دادن خشونت بی فایده اصرار داره . اصلا پرداختی نداشت که بفهمی چرا این ادم انقد دیوانه اس . جز اینکه از عبدل اباد اومده!!!
کار خوبی بود گرچه از کارهای قبلی اقای پیروزفر ضعیفتر بود . بنظر من شخصیت کلارا جای پرداخت بیشتری داشت و حسش درست به مخاطب منتقل نشده بود . بعضی از بازیا خیلی معمولی بود . دکور و صداهای صحنه خوب بود . خیلی جالب بود که صدای بازیگرا داخل سالن نمیومد ولی صدای اذان از بیرون شنیده میشد ! در مجموع با توجه به وضعیت نامناسب تاتر شهر صدای بد و صندلیای خیلی ناراحت نمره ۶ از ۱۰ مناسبه
نمایش زیبایی بود ، هم نور هم صدا و هم بازیها خوب بودن و در خدمت نمایش. من با اینکه صابر ابر رو نمیپسندم اولین بار بود از بازیشون خوشم اومد
اصل مطلب سیاه بود ولی کلیت کار زیبا بود. مخصوصا سردرگمی مرد داستان که معلوم نیست چی میخواد.
فک کنم خیلی از آدما نمیدونن چی میخوان و ازین مساله خشمگینن
توصیه میکنم چون قوی بود
دکور و تصویر سازی این نمایش با استفاده از بازیگران خوب بود
ولی بنظرم از دیگر کارهای دکتر رفیعی ضعیفتر بود
شخصیت خواهران خیلی خوب پرداخته نشده بود که بنظرم میتونست با توجه به مدت طولانی کار پرداخت خیلی بهتری داشته باشه
تماشاچیان محترمم که مدت طولانی و دیالوگهای کش دار خسته شدن موبایلارو دراوردن و شروع به بحث و گقت و گو کردند متاسفانه!!!
نمیدونم چرا تاتر میان؟؟!!! برام خیلی سواله
وقتی بلیت تئاتر رو انقدر گرون میکنند، برای نمونه بینوایان با بلیت دویست هزار تومان، به نوعی میشه یه تفریح لوکس و موجب تفاخر، بنابراین یه عده فخر فروش موبایل به دست هم میشن مخاطب تئاتر، در نتیجه در سالن با همچین صحنه هایی روبرو میشیم.
در کل نمایش خوبی بود. البته ماتریوشکا یه چیز دیگه بود . رضا بهبودی بازیش حرف نداشت . پارسا هم مثل همیشه شیک و مجلسی بود . فقط ترجیح میدادم نقش زن نمایش شلوغ تر و اغواکننده تر باشه که منو متقاعد کنه این دونفر بیخیال مردن میشن . اصلا بازی و طرز حرف زدن خانومو دوس نداشتم میتونست بازیگر خیلی بهتری داشته باشه. دیدنش خوبه گرچه خیلی قوی نیست
امشب اینکارو با بلیط اتفاقی که به دستم رسید دیدم
همونطور که همه دوستان اشاره کردند دکور و موسیقی کار خیلی خوب بود ولی ایکاش گروه موسیقی برای طبقه همکف هم دیده میشدند
ولی نقاط ضعف کار متاسفانه زیاد بود این کار اگر موزیکال محسوب میشه شعرهاش باید قابل فهم باشه ! نیم ساعت اول اصلن نفهمیدم زبانش فارسیه یه چیزای مبهمی زمزمه میشد و متاسفانه صدای موسیقی بر صدای دیالگها غالب بود
نوید محمدزاده خیلی خشک و ابتدایی بازی کرد که کاملن ازیشون بعید بود کلن چهارتا صحنه حضور داشت که سه تاش نشسته بود!
بازیگر کودک نقش الیور هم بسیار بد بازی کرد در مقابل دوستش که خیلی نرم و حرفه ای بود و کاملن مشخص بود چهره اینده اس
من مفهوم خاصی از رقصها نفهمیدم مخصوصا که نامفهومی اشعار هم خستم کرد
اقای شکیبا خوب بود مهناز افشار هم معمولی بود
درجه متوسط مناسبشه
نمایش خیلی جالب بود مخصوصا تمرکز اقای تشکر و بازیگرای خانم با خنده تماشاگر عالی بود دوسشون داشتم و توصیه میکنم البته مثل اکثر کارهای نیل سایمون فضای مفرحی داره
متاسفانه یکی از تماشاچیا بی دلیل با صدای بلند میخندید دست میزد حرف میزد که من از اینهمه بی فرهنگی تعجب کردم در اخر کار با کمال تاسف دیدم ایشون مهمان و یکی از بازیگرای کشور هستند!! برادر من حداقل به دوست و همکار خودت احترام بزار تمرکزش از بین نره ماکه هیچ دو ساعت از خنده های بلند و بیجای شما اعصابمون خراب شد ! جز تاسف چیزی ندارم بگم و اینکه از تماشاچی عادی چه انتظاری داریم؟؟؟!!!!
متاسفانه درین موارد بازیگر میهمان تصور احمقانه و عجیبی داره که برای قدردانی و حمایت از رفیقش بلند بلند بخنده تا اون بفهمه که این خوشش اومده....،ظاهرا دوستان اطمینان ندارن که تا آخر نمایش زنده بمونن و بتونن حضورا و با کلمات بهش بگن که چقدر خوششون اومده....
بازیهارو دوست داشتم دیالوگای سختو روان و بدون لکنت گفتن ، متن خوبی داشت کلن راضی کننده بود ، طراحی لباس که همونجا رو صحنه عوض میشد برام جالب بود
تبریک به بازیگرای خوب این اجرا
دیشب این نمایشو داغ داغ دیدم مجبور شدم بعلت کمبود وقت اجرای اولو برم که الان بخاطر تخفیفش واقعن خوشحالم!!!! طبق معمول نمایشها کار با ۴۵ دقیقه تاخیر شروع شد و سالن انتظار ایرانشهرم که جای نشستن نداره..
ضعیف ضعیف و ضعیف تنهاتوصیف این نمایشه! متاسفانه ضعف نمایشنامه و داستان در تمام نمایشنامه های ایرانی خصوصا این نمایش وجود داره
اول کار نسبتا بهتر بود ولی تعریف و شروع داستان تا انتها ادامه پیدا میکنه و در پنج دقیقه انتهایی کلیه گره های داستان باز میشه !!!!!
ورود دو نفر بی ربط به داستان واسه ساختن انتهایی کلیشه ای واقعن مسخره بود
الناز شاکردوست واسه تاتر اول قابل قبول بود
تنها نکته مثبت ماجرا امیر جعفری و بازی بی نقص و عالیش بود
امروز با کلی گرفتاری زودتر رفتم که این نمایشو ببینم کلی راه رفتم مترو پیاده و....
متاسفانه کار ضعیفی بود بازیا و متن کشدار بدون هیجان خسته کننده...
شصت نفر عکاس و فیلمبردار هم تو سالن بودن انگار تمرینای کلاسشونو آورده بودن تو سالن تاتر انجام بدن !!! متاسفم برای عوامل اجرایی که کلن اهمیتی برای مخاطب قایل نیستن
خلاصه خسته و بی انگیزه برگشتم خونه
متن نمایش ضعیف بود کلن نمایشهای تاریخی متنایی میخواد که با مطالعه و تحقیق زیاد نوشته شده باشن و من متنو دوست نداشتم
بازی سیروس همتی در نقش شیخ خیانتکار و گروه مواجب خوراش که دورش بودن خیلی خوب بود
اواز سالار عقیلیم که نیاز به تعریف نداره
بقیه اش معمولی بود و چیز خاصی نداشت
امشب به دیدن این نمایش رفتم و اتفاقاتی رو دیدم که سالهاست روبروی ما رخ میده و مثل این نمایش دیگه هممون سر شدیم و بهش میخندیم ...
بازیها و اوازهای گروهی بسیار خوب و دلنشین بودند ، امیرحسین رستمی و حامد کمیلی رو با اینکه در سینما و تلویزیون دوست ندارم بنظرم عالی بودند
فرهاد اییش هم که گزیده کار هستند و بسیار پرانرژی ظاهر شدند
نمایش حرف برای گفتن زیاد داشت و من لذت بردم
فقط کاشکی رفت و امد به سالن نمایش و بازی با موبایلها کمتر بشه
دوست گرامی ،
متاسفانه در حوزه ی فرهنگ و رفتار اجتماعی و نظم عمومی در حال پسرفت عجیب و غریبی هستیم ، در حالی که اخلاق و ادب حکم می کند که رعایت حقوق دیگران را سرلوحه ی حیات اجتماعی خویش قراردهیم ، بر خلاف همه ی ارزشهای اخلاقی رفتار می نماییم ، ما گرفتار نارسیسیسم ( خود شیفتگی افراطی ) نگران کننده ای شده ایم که خدا میداند به چه عاقبتی گرفتار خواهیم شد . در شبی که اجرای این اثر را به تماشا نشستیم متاسفانه با صحنه های مهیبی روبرو می شدیم و آن فلاش دوربینهای موبایل بود که پی در پی فضای سالن را روشن می کرد و دریغ از اینکه مسولین محترم سالن ( علیرغم وجود دوربینهای متعدد cctv ) اقدامی در جهت جلوگیری از این عمل خلاف نظم و اخلاق انجام دهند .
شیوه نمایش جدید و جالبه ولی بنظر من روح تاتر زیر سوال رفته . کلن اثری از تاتر نیست فیلیمه با کلی بازیگر و اطناب زیاد که اخرش واقعن خسته کننده و کلیشه ایه ، دو بازیگر صحنه هم که فقط جاشون عوض میشه و روی همون صندلیا دیالوگ میگن . به شخصه انتظار اثر قویتریو داشتم . مخصوصا خانم طباطبایی که نقششون و لحن صداشون مثل همیشه تکراریه .
ولی راجع به هزینه اثر این باید برای همه جا بیفته که فرهنگ هم به اندازه یه وعده فست فود ارزش داره و ادم باید براش هزینه کنه نه اون گوشه کنارا یه پولی پیدا کرد بره یه نمایشیم ببینه . چه اشکالی داره که سازنده های فیلم و تاتر ماهم مثل همه جای دنیا جز طبقه مرفه باشن؟؟!!! و به خاطر پولی که از توش درمیارن کار با کیفیتی هم ارائه بدن . بنظر من هنرمندای ماهم حق دارن خوب زندگی کنن
چه اشکالی داره که سازنده های فیلم و تاتر ماهم مثل همه جای دنیا جز طبقه مرفه باشن؟؟!!!
چه اشکالی داره تماشگر های ما هم مثل همه جای دنیا ی امکان دیدن اثر فاخر رو متناسب با کیفیت اثر داشته باشند نه متناسب با نام بازیگر، نام چهره و حتی نام کارگردان.
دو سال گذشته دقیقا در همین زمان تئاتر کالیگولا در تالار وحدت روی صحنه رفت با قیمت بلیط 45.000 تومان
بسیار هم کار قدرتمند و فوق العاده ای بود
حالا سوال اینه که چه بلایی سر تئاتر اومده که تو باز زمانی دو سال در همان سالن قیمت بلیط باید بیش از 75% افزایش پیدا کنه؟
متاسفانه افرادی نظیر شما با افکار ساده لوحانه خود فکر می کنند که قیمت هنر باید در یک کشور بدونه هیچ توجیه فقط گران باشه تا بتوانیم باهاش پز بدهنر اصلی ترین شیوه برای بالا بردن سطح فرهنگ جامعه و مهمترین شیوه ارتباطی با طبقه متوسط جامعه است. اگر گران باشد چگونه طبقه متوسط جامعه می تواند از آن استفاده کند.
توجه کنید به کشور انگلستان که دولت حمایت بسیار گسترده ای را از هنر انجام میدهد.
با آقای صادقی کاملا موافقم. تئاتر دیدن داره محدود میشه به قشر مرفه جامعه و به نظرم اتفاقا لازمه که تمامی اقشار بتوانند تئاتر ببینند چرا که تئاتر یکی از بهترین راهها برای انتقال فرهنگ و هوشیار کردن جامعه است.
امشب اینکارو دیدیم به جز طراحی صحنه که عالی بود بقیش بنظرم کار ضعیفی بود
مدت کار خیلی طولانی بود و ریتم بسیار کند ، چیز خاصی قرار نبود توی ذهن بمونه که انقد کند جلو میرفت . انگار صحنه های سینمایی رو با ریتم کند میخواستن به تاتر تبدیل کنن.
یه کار بد دیگه میکروفن داشتن دو شخصیت اصلی و نداشتن بقیه بود! اگه صدا شنیده نمیشه برای همه شخصیتا یکسانه و یکدستی نمایشو خراب کرده بود
موضوع و دیالوگا کلیشه ای بود و زیادی سینمایی و اکشن کار شده بود ، کاشکی کوتاهتر و تئاتری تر طراحی میشد
به شخصه علاقه زیادی به اقای حسینی دارم ایشالا شاهد پیشرفت بیشترشون باشیم
با احترام به دوستانی که نظر خویش را بیان کرده اند ، لازم است نکاتی را پیرامون این اثر یادآوری نماید ؛ پیش از به تماشا نشستن این اثر می بایست بدانیم با چه متنی روبرو هستیم تا انتظارات خود را مبتنی بر ساختار متن و دلالت نویسنده هماهنگ سازیم .
متن نمایشنامه اعتراف نوشته برد میرمن ( سریالی با همین عنوان و به کارگردانی خود نویسنده تهیه و پخش شده است ) در حقیقت مانیفستی است تمام عیار علیه اربابان کلیسا ، این متن اثری است درام و به غایت مدرن که مبتنی است بر جریان سیال ذهن ( با تمام ویژگیهای آن ) و دارای نقدی ساختار گرا ( با تمام ویژگیهای آن )که یکی از خصوصیات آن این است که ابتدا نمایش سیری از کل به جزء دارد ، سپس بین اجزاء ارتباطی ساختارمند برقرار میکند و در پایان ، نویسنده ، دلالت موجود در کلیت ساختار را برای خواننده و یا بیننده اثر هویدا مینماید .
چنانچه به این امر وقوف یابیم ، پی میبریم که ایراداتی که دوستان به این اثر وارد کرده اند فی الواقع ویژگیهای ذاتی این دست آثار است ... دیدن ادامه ›› که در رده تکنیکها و شیوه های اجرای این گونه آثار دسته بندی میگردند ، اما اینکه کارگردانی چنین آثاری بدلیل پیچیدگی های فراوان اجرایی آن ( به ویژه در صحنه تئاتر ) بی شک سختی های مرتبط با خود را دارد ، موجب می شود که به تحسین شهاب حسینی برای دست زدن به چنین ریسک بزرگی بپردازیم ، به داوری بنده تیم کارگردانی متشکل از هنرمند ( بیشتر سینمایی ) در کالیبر شهاب حسینی و دستیار هنرمند حرفه ای ایشان در عرصه تئاتر در کالیبر احمد ساعتچیان بلا تردید در امر کارگردانی این اثر موفق بوده اند و اگر گهگاهی نارسایی در صحنه مشاهده گردید مربوط به هدایت بازیگران می شد .
کار خوبی بود، شبیه خاطرات جامه دار ولی اون قویتر بود. بازیای خوبی داشت و طنز و تاریخ باهم امیخته بود . شاید شخصیتا عمقشون کم بود ولی راضی کننده بود دیدنش به تاتر دوستا پیشنهاد میشه