«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواریاست برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفتوگو درباره زمینههای علاقهمندی مشترک، خبررسانی برنامههای جالب به همدیگر و پیشنهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
به سیستم وارد شوید
با سلام عرض ادب خدمت فرهیختگان گرامی
از دیشب که این نمایش رو به نظاره نشستم سرشار از پارادوکس هستم . وقتی وارد تماشاخانه شدم با ذهنیت یک اثر که وین ریت متوسط داره پا به سالن استاد ناظر زاده گذاشتم ولی هر چه بیشتر از شروع کار گذشت احساس همزاد پنداری هم با پدر خانواده و هم فرزندان سراسر وجود تماشاگران را فرا میگرفت . تنها نکته ای که نقطه تاریک نمایش بود و به شخصه با شنیدن دیالوگ کپ کردم بی احترامی به باشگاه ورزشی استقلال توسط یکی از بازیگران نمایش بود که امیدوارم هر چه زودتر این دیالوگ چیپ از نمایش حذف شود . بحث بر سر استقلال پرسپولیس یا سپاهان نیست گفتن چنین دیالوگی حتی در تیاتر آزاد همه قفل میباشد ....
امدیم دیدیم حال کردیم رفتیم …..
واقعا شعور خوب چیزیه . چند انسان نما ردیف پشت سر ما نشسته بودن از دقیقه یک به بازیگرا میگفت جووون عاشقتم براوووووووو!!!!! بودی حالا !!!!!!! بابا شما تو سالن تیاتر چه میکنی ؟!!! کار روی هم رفته خوب و تاثیر گذار بود اگه انسان نماها میزاشتن خیلی بیشتر لذت میبردیم
واقعا هنر کشور چه استعداد های نابی داره برای شما برمیخیزم و کلاه را از سر بر میدارم .
فقط ذکر این نکته خالی از لطف نیست بیست دقیقه اخر کمی از ریتم افتاد . ولی واقعا دمتون گرم
استاد عزیز جناب اقای مرزبان اخه این چه کاری بود با انبوهی از اسم های بزرگ روانه صحنه مقدس تیاتر کردید ، ما به امید شما و عقبه ی روشنتان ترافیک طاقت فرسای تهران را به شوق دیدن یک کار شسته رفته طی میکنیم ولی متاسفانه چه خیال باطلی .... نمایش خیلی گل درشت بی سر و ته بدون پیام روشن اغاز و به پایان رسید . یعنی تو این کشور بازیگر جوان نبود که سام قریبیان و محمد حاتمی با 57 سال سن نقش ادم بیست ساله رو بازی کنند .
به امید روزهای بهتر ......
سکوت مرده فریادم .....
20 دقیقه اخرش خیلی خوب بود
یک اثر فاخر از بچه های بی ادعایی که افق های روشنی پیش رو دارند . به حق این کار بهترین اثر از مجموع 5 ااثاری بود که در جشواره امسال دیدم. حس خوبی بود سالن مملو از تماشاگر حتی روی پله ها هم جا واسه نشستن نبود به یاد دوران نوستازیک تاتر . دیدن نمایش تجربهای بود که یکبار دیگر به ما این نکته را یادآوری میکند که چقدر استعداد در جای جای این سرزمین وجود دارد. در روزگاری که بسیاری از اُستانهای ما یک سالن هم ندارند دیدن چنین گروه مشتاقی از لرستان که اجرایی به این خوبی را روی صحنه آوردهاند جداً شوقانگیز است.امین ابراهیمی به احترامت می ایستم .
دیالوگ ماندگار : پول داشتن باعث زنده موندن نیست ، اره ولی بی پولی باعث زودتر مردن میشه ....
بار دیگه نشون داده شد انسان ها لایه های شخصییتی عمیقی دارن ، سرشار از پارادوکس هستند و و اغلب تصمیماتی میگیرن که در ان چاشنی منفعت طلبی بیش از هر چیز دیگه ای به چشم میخوره . نویسنده نمایش نامه به خوبی برای انعکاس ذهنیات شخصیتهای داستان، از شیوههای متعدد ومتفاوتی استفاده کرده که مهمترین این تکنیکها عبارتند از تک گویی درونی مستقیم، تک گویی درونیغیرمستقیم . شخصیت خانوم کیخایی نماینده زن هایی جامعه ما هستند که اغلب مورد بدترین نو تعرض ها ( تعرض های غیر جنسی ) قرار میگیرند . من که لذت بردم از لحظه لحظه نمایش امیدوارم که ببینید و لذت ببرید .
دیالوگ های ماندگار : بدترین نوع خشونت بی اعتناییه...............
این تخصص منه که به دیگران حق بدم چیزی رو بخوان که من نمی خوام ، تحمل می کنم تحمل می کنم تا جایی که حس کنم دیگه نمی تونم. این تخصص منه از بچگی بود.سکوت و تحمل تا جایی که وضعیت از حد توان من خارج بشه و من شروع کنم به خداحافظی کردن...
سر شار از دیالوگ های ماندگار ....
ممنون و خسته نباشید به تک تک عوامل و تشکر بابت اینکه ساعت هاست دارم به این اثر و حس خوبی که از دیدن این اجرا در ذهنم نقش بسته فکر میکنم
بسیار سر مستم برای مشاهده این اثر زیبا....
عالی ، بسیار عالی ..... از بازی ها و نمایشنامه لذت بردم