«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواریاست برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفتوگو درباره زمینههای علاقهمندی مشترک، خبررسانی برنامههای جالب به همدیگر و پیشنهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
فیلمی خوش ساخت با بازی ها و کارگردانی خوب. در مقایسه با فیلمهای کمدی سینمای ایران، فیلم خوبی بود و در مقایسه با فیلمای فلسفی هم همینطور :) برای من شد یه اثر به یاد موندنی دیگه از آقای صحت و دنیای سورئالشون.
ایده این نمایش بسیار خلاقانه بود و حداقل من مشابهش رو ندیده بودم. اینکه با مثلث و گوی به شکلی واقعی حالات و احساسات رو منتقل کنی واقعا اوج هنرمندی آقایان یساقی و مهدیان رو می رسونه. داستان هم شسته و رفته و تا حد زیادی وفادار به مکبثی آمیتخته به طنز بود. نورپردازی هم عالی. تبریک و خسته نباشید به کلیه عوامل :)
فیلمی درام و در بسیاری از لحظات دارک کمدی که شاید مشابهی در سینمای ایران نداشته باشه. بازیها، طراحی صحنه، فیلمنامه و شخصیت پردازی بسیار خوب. این فیلم یادآوری می تونه باشه به سایه همیشگی جنگ بر کشور...
به عنوان اولین اثر سینمایی آقای آذرنگ واقعا فیلمی تحسین برانگیز بود. پیشینه تئاتری آقای آذرنگ در جذابیت فیلم که عمدتاً در فضای داخلی خونه جریان داشت بسیار کمک کننده بوده. در این روزها که متاسفنه جز فیلمای سطحی و کمدی چیزی بر پرده سینماها نمی بینیم، تماشای چنین آثاری واقعا می تونه لذتبخش باشه. :)
حس می کنم این نقد از زبون فراستی درونم باشه:) ولی واقعیت اینه که به نظرم این فیلم یه فیلم متوسط بود. شاید هم فرض رو بر این گذاشته بودن همه اطلاعات کاملی از شخصیت مولانا و شمس و اونچه بر آنها گذشته دارن که این چنین شخصیت پردازی ضعیف و سطحی بود. ضمن اینکه بعضاً فیلم از ریتم می افتاد و حوصله سربر می شد. بحث فنی مثل کارگردانی و فیلمبرداری و تدوین رو تخصصی ندارم، اما به عنوان یه مخاطب معمولی به نظرم بازیا هم متوسط و صرفاً شیوه روایت و فلش بکها جالب بود. در مجموع از چنین فیلم پر هزینه ای انتظار بیشتری از داشتم.
بخاطر بازیگر های زن ترکیه ای مثل فیلم مطرب و پارسا پیروز فر و شهاب حسینی دارد فروش میرود و خود مولوی ، وگرنه فیلمنامه یا کارگردانی و تدوین ضعیف است.
بله هم این مورد.
هم اینکه از چند سال قبل که ساخت این فیلم شروع شد تبلیغات زیادی روش صورت گرفت و اکرانش نسبت به وقتی که فیلم آماده پخش بود خیلی دیر رخ داد و یه جورایی فیلمی مورد انتظار بود ولی متاسفانه بر خلاف عمده کارای دیدنی آقای فتحی، کار ضعیفی بود.
معمولاً وقتی نمایشی خیلی بازخورد مثبت می گیره، با سطح توقع بالا به تماشای اون می شینیم و همین موضوع یه وقتایی می تونه اثر منفی تو لذتی که از اثر می بریم داشته باشه. علی رغم تمام اینها، ولی توافقنامه چنان اثر زیبایی بود که به جرات بهتر از توقعم بود. بازی های روان و درخشان، شخصیت پردازی عالی، ریتم مناسب، طراحی صحنه و لباس و... عالی.
به کلیه عوامل این نمایش تبریک می گم و ممنونم که لذت تماشای این اثر رو برامون فراهم کردین. به امید تماشای آثار بیشتر از آقای سلیمانی.
گرچه داستان این فیلم (ماجرای غزاله و آرمان) از ابتدا مشخص بود ولی شخصیت پردازی، بازیها و شیوه روایت به قدری خوب بود که واقعا از تماشای این فیلم لذت بردم. ریتم فیلم تند و کشش فیلم تا آخرین لحظاتش ادامه داشت. در کل فیلمیه که ارزش تماشا رو داره، به ویژه اگه به فیلمای اجتماعی و درام علاقه مندین.
با توقع تماشای یه فیلم کمدی قوی به تماشای این فیلم رفتم، تا نیمه های فیلم هم این توقع تا حد زیادی براورده شده بود ولی با نزدیک شدن به پایان، فیلم هم ریتمش رو از دست داد و هم شوخیا سطحی بود. پایان فیلم هم بدترین خودنی فیلم بود! بازیا قوی، شخصیت پردازی و طنز متوسط. در کل هم فیلم متوسطی بود.
با قدری تاخیر
من خیلی این نمایش رو دوست داشتم. داستان، بازیا، ریتم، شخصیت پردازی عالی بود. من متاسفانه قبلا کاری از آقای آبگون و تیمشون تماشا نکرده بودم. به تیمشون خسته نباشید می گم و امیدوارم کارهای بیشتری ازشون ببینیم.
با قدری تاخیر
به نظرم این نمایش بسیار اورریتد هست. ایده و بازی و شیوه روایت جالب بود. ولی از دید من ریتم بسیار کندی داشت و فضاهای تعلیقش که با خاموش شدن نور صحنه همراه بود بعضا بسیار حوصله سر بر بود.
با قدری تاخر
نمایش بدی نبود و سورپرایزهای جالبی داشت. ولی به نظرم تو یه لوپ تکرار افتاد و دیگه سورپرایزهاش شما رو متعجب نمی کرد.
آقای شرفی هم مثل همیشه عالی.
شیوه روایت فیلم از یک ماجرای واقعی از فوتبال معاصر واقعا جذاب و خوش ریتم بود. شخصیت پردازی آقای دهداری به همراه بازی عالی جناب پورصمیمی کمک خیلی خوبی به جذابیت فیلم کرده بود. به ژانر ورزشی در سینمای ایران کمتر پرداخته شده و به نظرم ایده فیلمنامه و شیوه احساسی روایتش خوب بود.
به نظرم بهتر بود به اون چند سکانس جبهه پرداخته نمی شد. البته در کل فیلمیه که ارزش تماشا رو داره.
بازیها به ویژه بازی آقای جمشیدی عالی
شخصیت پردازی، ریتم، فیلنامه و تدوین همگی خوب
فیلم شامل یه داستان اصلی و چندین خرده داستان بود که من به شخصه ترجیح میدم فیلم یه داستان اصلی را دنبال کنه.
پایان بندی تا حدودی سریع و سرسری بود.
در کل فیلم تلخ و شجاعی بود که واقعیت های جامعه رو تا حدودی عریان نشونمون میداد. بر خلاف خیلی از فیلمهای اجتماعی تمرکز روی طبقه کم درآمد نبود.
در نهایت فیلمی بود که ارزش دیدن رو داشت ولی نمیشه گفت شاهکار یا فوق العاده.
در مجموع نمایش خوبی بود. هرچند من پس از مطالعه نقدهای کاربران تیوال با توقع بالا به تماشای نمایش رفته بودم که متاسفانه این توقع برآورده نشد. تو این نمایش توقع گره داستانی خاصی نباید داشته باشیم و صرفاً تماشاگر ساعاتی از یه دورهمی باشیم.
در نهایت به نظرم نقطه قوت کار بازی عالی بازیگران و دکور خوب کار بود.
علی رغم مطالعه نمایشنامه «ملاقات با بانوی سالخورده» و تماشای نمایش «ملاقات» آقای پیروزفر، تصور نمی کردم این فیلم بتونه تا این حد برام جذاب باشه. ایرانیزه شدن اثر واقعا قابل تامل بود. کارگردانی، شخصیت پردازی و بازی کاراکترها عالی بود. ریتم فیلم هم خوب بود و در هیچ نقطه از فیلم از جذابیت و کشش کار کم نمی شد.
این نمایش داستان جذابی داشت اما به شخصه نتونستم با شیوه روایتش همراهی کنم و در لحظاتی منتظر ریتم بهتری بودم.
اما نقطه قوت این نمایش بازی عااالی بازیگرانش به ویژه کاراکتر 007 و کارآگاه بود.
در پایان به گروه خسته نباشید میگم که در این روزگار که به خاطر کرونا سالنهای نمایش رونقی که باید و شاید را ندارند با قدرت و انگیزه کار رو روی صحنه بردند.
+ بازیا خوب
+ فضاسازی و شخصیت پردازی عالی
+ ریتم سریع و داستان جذاب
همین موارد بالا برای من کافیه که از فیلمی لذت ببرم. به نظرم اگه به فیلمای هیجانی و غافلگیرکننده علاقه دارین این فیلم شما رو راضی می کنه.
با توقع بالایی به تماشای این نمایش نشستم و متاسفانه مایوس شدم!
از نکات مثبت نمایش میتونم به بازیهای خوب، به ویژه بازی درخشان جناب خطیبی، گریم، طراحی صحنه، لباس و شخصیت پردازی خوب اشاره کنم.
اما متاسفانه نمایشنامه ریتم کندی داشت و داستان جذاب و پرکششی نداشت و از اونجایی که داستان یا حرف نمایش برای من فاکتور مهمی هست نتونستم از نمایش لذت ببرم.
با تشکر از کلیه عوامل
نمایش رو از حیث موضوع فلسفی که بهش پرداخته بود، بازی ها و طنز ظریفی که داشت دوست داشتم. طراحی صحنه هم نمره قابل قبولی می گیره. شخصیت پردازی و بازیها به ویژه آقای هاشمی عالی؛
از اون کارایی بود که بعد از تماشاش مدام ذهنتون درگیره و قطعا از خودتون سوالایی می پرسین که جوابی هم براش ندارین.