در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال جعفر اصغری | دیوار
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 11:46:50
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
اول از همه که اجراها، صحنه‌پردازی، انتخاب موسیقی و کارگردانی خیلی خوب بودن. مرسی از همه‌تون که انقدر خوب و درجه یکین.
اما چند تا مورد؛ یکیش وضعیت بد صندلی‌های سالن که خیلی خیلی غیراستاندارد و آزاردهنده هست. ۱۰ دقیقه میشه تحمل کرد این وضعیتو و بعدش کم کم کمردرد میاد سراغتون.
پایان داستان رو خیلی نپسندیدم. باورش نکردم اصلا. بدون زمینه‌چینی و بسترسازی درست نمیشه همچین چیزی رو یهو وارد داستان کرد و اون ری‌اکشن آخر ۲ تا بازیگر که خوب، چرا؟ چی شد اصلا؟؟ چرا هیچ تماشاگری نتونست تو ماتم و دردشون شریک بشه؟؟ اینا احتمالا ضعف پرداخت قصه‌ست یا شاید عجله واسه رسیدن به پایان!
اما نکته مهم (از دید شخصی البته) بازی ایمان صیاد برهانی بود. یکی دو ماه قبل ورق‌الخیال رو تماشا کردم و این دومین بازی بود که از ایشون دیدم. شاید کمی بزرگنمایی به‌نظر بیاد ولی ایشون هم از لحاظ ظاهری و هم بازی درخشانش خیلی یادآور احمد آقالو هست واسه بنده. متاسفانه من سعادت دیدن اجرای صحنه از جناب آقالو رو نداشتم و فقط تله‌تئاتر و فیلم دیدم ازشون. اما دیشب حس کردم اگه قرار بود برگردم به گذشته و اجرای زنده از ایشون ببینم یه همچین چیزی از آب درمیومد. بی‌صبرانه منتظر دیدن اجراهای بعدی از ایمان صیاد برهانی عزیز هستم.
چند تا نکته در مورد این کار،
اول) کار کاملا سیاسی هست و بنظرم نباید از زاویه دیگه ای دیده بشه.
دوم) علاوه بر داستان زئوس و تولد آتنا، لازمه تا نمایشنامه پادشاه یک چشم (کارلوس فوئنتس) رو هم مطالعه بفرمایید. کاراکترها و بخشی از داستان هم برداشتی از این نمایشنامه هست (میتونید از سایت کتابناک رایگان دانلودش کنید).
سوم) خیلی به نظرات مثبت یا منفی توجه نفرمایید. ما 8 نفری کار رو دیدیم و 8 تا نظر مختلف وجود داشت در مورد کار. به شکل جونداری هم بحث شکل گرفته بود بینمون. پس مطمئن باشید ارزش دیدن رو داره.
خیلی ممنونم از معرفی نمایشنامه. حتما در فرصتی مطالعه خواهم کرد. درباره تفاوت نظرات هم واقعا باهاتون موافقم. این کار، کاریه که به هر حال باید دیده بشه به نظر من.
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
فضاسازی عالی بود.
بازیگرها تسلط خوبی نشون دادن.
بازی جناب ناصرنصیر خیلی خیلی خوب (عالی) بود. جناب سلیمانی هم به همین شکل.
ولی نمیدونم چرا برای من، جناب تشکر تا آخر نمایش بهنام تشکر باقی موند!

یک مورد هم در مورد سالن. از ورودی گرفته تا کیفیت صندلی ها همه چیز غیراستاندارد هستش. احتمالش خیلی کمه که دیگه بخوام تو این سالن تئاتر ببینم. مگه اینکه کار خیلی جذابی باشه.
درود بر شما و ممنون که نمایش ما را پسندیدید .... در مورد بهنام جان که البته همیشه بهنام تشکر است و این عالی ست اجازه بدهید در کنار نظر شما به عنوان هم بازی و کارگردان بگویم بهنام تشکر دنی را با تمام وجودش بازی می کند و من ماههاست شاد جدیت و تلاش و هنرنمایی او هستم و از او و رامین جان بی اغراق هر روز می آموزم و از بازی کردن کنارشان لذت می برم ... بازهم ممنون و سپاس ...
۲۵ فروردین
کورش سلیمانی
درود بر شما و ممنون که نمایش ما را پسندیدید .... در مورد بهنام جان که البته همیشه بهنام تشکر است و این عالی ست اجازه بدهید در کنار نظر شما به عنوان هم بازی و کارگردان بگویم بهنام تشکر دنی را ...
موردی رو که فرمودی رو قطعا شما بهتر واقف هستین و نظر من کاملا سلیقه ای هستش.
ممنونم از اینکه وقت میگذارید و پاسخگو هستین.
۲۵ فروردین
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
سلام و عرض خسته نباشید خدمت دست اندرکاران نمایش شیزوفرنی.
کار پرزحمتی بود واقعا، ولی به شخصه نپسندیدم کار رو. انتظارم از گروهی با این سابقه ... دیدن ادامه ›› بیشتر بود. البته چند نفر از همراهانم رو خیلی تحت تاثیر قرار داد و بهشون انگیزه مضاعف داد برای بیشتر تئاتر دیدن، که اتفاق فوق العادیه.
فقط یک پیشنهاد خدمت دوستان داشتم، جسارته البته. نمایش با ریتم کندی شروع میشه و بعد به تدریج اوج می گیره تا جایی که پروفسور (جناب رحیمی نصر) وارد میشن. به قدری اون لحظه ریتم و نبض نمایش میفته که انگار کل سالن دچار ایست قلبی میشن چند لحظه. اگر هم دقت داشته باشید تعدادی از تماشاچی ها همون لحظه ترک میکنن سالن رو. لااقل شبی که ما بودیم (پنجشنبه 17 اسفند) این اتفاق افتاد. به نظرم بد نمیشه اگه پارتی رو که پروفسور در اون هست 2 قسمت بشه؛ پارت اول در ابتدای نمایش با کوتاه تر کردن دیالوگ ها و تا جایی ادامه داشته باشه که آرامبخش بهش تزریق میکنن (و بعد شاهد حضور آقایان رازانی و غفارمنش باشیم)؛ دوم هم در پایان کار و با چند تا دیالوگ کوتاه (در مورد کتاب ایشون مثلا) و بعد هم اون رقص فوق العاده اجرا بشه. باز هم جسارت بنده رو میبخشید. فقط یک ایده بود که خواستم شریک بشم باهاتون.
ایجانم
ممنونم ک اینهمه نازنین هستید و عریان از حس خودتان و دوستانتان برایمان نوشتید
شما ماهید و پیشنهادتان هم بروی چشم🙏
۱۹ اسفند ۱۴۰۲
چشمتون پرنور 🙏
۱۹ اسفند ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
اول اینکه خیلی خیلی لذت بردم از این اجرا. خیلی خیلی خیلی ... زیاااد.
بنظرم یه نمایش روحوضی گرم و دوست داشتنیه که یه مقدار مفاهیم روشنفکری بهش تزریق شده که بعضی جاها واقعا خوب نشسته روی کار.
اگر آشفتگی متن و خط داستانی رو کنار بذاریم، بقیه موارد از جمله بازی ها، طراحی نور، لباس و صحنه همگی عالی هستند.
بازی خانم پورجمشید فوق العاده ست ولی سطح کمدی که آقای زرآبادی پور و میرزاییان اجرا می کنن بی نظیره. به شخصه خودم چند بار به مرز انفجار رسیدم از خنده. گروه موسیقی خلاق و حرفه ای بودن.
از همگی گروه تشکر میکنم واسه شب قشنگی که ساختن. در آخر هم اینو بگم که خیلی خوشحال شدم که بعد از سال ها آقای یحیوی دوست داشتنی رو دیدم.
2 ماه پیش برای بار اول این اجرا رو دیدم. نسبت به اجرای اول تغییراتی رو توی جزئیات نمایش انجام دادن که واقعا مفید بوده و خیلی به تأثیرگذاری داستان و درک بهتر برخی فضاها کمک کرده. خصوصا تغییرات دیالوگ ها و پرفورمنس اون ربات با سر دوربینی. بازی آقای گرجی باز هم فوق العاده، قوی و پر از حسه. یه جورایی می تونم بگم که هیچ ایرادی توی بازی ایشون نیست و کاملا در طول اجرا تماشاچی رو محو و درگیر می کنه. دفعه پیش که نمایش رو دیدم، وقتی کیوان برمیگرده خونه و دایناسورها رو میبینه گریه م گرفت. این بار نه تنها خودم گریه کردم بلکه صدای گریه خیلیای دیگه رو هم میشنیدم. خیلی خوشحالم که این نمایش رو دوباره دیدم و از تیم فوق العاده تون خیلی خیلی ممنونم.
بازی ها، موسیقی، نور و هماهنگیِ اینها باهم فوق العاده بود که نشونه کارگردانیِ حرفه ای در کار هست. اما جذاب ترین قسمت کار واسه من داستان لایه لایه و نمادگرایی بی نظیری بود که جای جای نمایش گنجونده شده بود؛ چه تو صحنه و لباسها و گریم و چه تو بطن دیالوگها. از اینکه بالاخره موفق شدم این اجرا رو ببینم حس خیلی خوبی دارم. مرسی از همه عوامل درجه یکتون.
خوب نبود؛ عالی بود. اواسط اجرا جلوی خودمو گرفتم که گریه نکنم، ولی وقتی برمیگرده خونه مادری و دایناسورا رو پیدا میکنه و ... دیگه اشکام سرازیر شد. بعد از اتمام اجرا هم حس عجیبی داشتم. روانم رو شدیدا ریخت به هم.
قلبم ریخت، فکر کردم دوباره اجرا رفتن.
۰۶ آبان ۱۴۰۲
سحر بهروزیان
:)
وای الان دیدم پست اسماعیل گرجی رو قلبم سر جاش وای‌نمیسته 😂😂😂😂😂
۰۷ آذر ۱۴۰۲
مهرنوش نوری
وای الان دیدم پست اسماعیل گرجی رو قلبم سر جاش وای‌نمیسته 😂😂😂😂😂
🤩🤩
۰۷ آذر ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
متاسفانه من بخاطر نظرات مثبت سایت بلیط گرفتم. واقعا یه کار معمولی (رو به پایین) بود. فقط بازی خانمی که کاراکتر خاطره رو بازی میکردن خوب بود. بازیگر نقش اول مردشون (کاراکتر خسرو) واقعا بازیشون بد بود. داد زدنای بی مورد و یه سری ادا و اطوارای الکی که کاملا بی ربط بود به حس اون لحظه. بزرگوار انقدر تپق زد که انگار بدون تمرین اومده سر کار. داستان هم ایده ش تکراری بود. بازیگرای فرعی هم نزدیک به خیلی خیلی بد بودن. اما چیزی که خیلی برام زننده بود درخواستی بود که در آخر کارگردان از تماشاچیا کردن. خواستن که تو سایت تیوال نمره بالا بهشون بدیم تا حمایت بشه از کار! مگه راننده تاکسی اینترنتی هستی برادر من؟ کار خوب باشه نشون میده تو فیدبک های بعدی. فکر کنم دلیل نظرات مثبت الکی هم همین درخواست ایشون هست.
درود بر شما
ممنونم که به تماشای ارینوس نشستید

عرض بنده این این بود که لطف کنین داخل تیوال نظرتون رو بنویسید و به کار نمره بدین... نه اینکه حتما نمره بالا بدین و نظرات مثبت بنویسید
اگر سوتفاهمی پیش اومده بنده عذرخواهی میکنم ازتون.
بازم ممنونم ازتون🌹
۰۶ آبان ۱۴۰۲
انسان، اسب-پنجاه/پنجاه رو حتما ببین. به کل میخکوب میشین. من پنج شنبه دیدمش.‌عالی و قوی بازی کرده بودن
۰۶ آبان ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید