در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | نوید آغاز
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 07:22:47
 

فعال بخش روابط عمومی و تبلیغات تئاتر

 ۰۵ تیر ۱۳۷۲

نمایش هدویگ

۱۴۰۴٫۱ اثر تازه‌ی «گروه تئاتر معاصر»
ک: نادر برهانی مرند / ن: نادر برهانی مرند (برداشتی ...
ایرانشهر - سالن استاد سمندریان
۲۹ آذر تا ۰۲ بهمن
۲۰:۳۰
۳۰۰,۰۰۰ تومان
خرید بلیت

نمایش بعد از افتادن

۲۹۳٫۵ کاری از «گروه تئاتر لیو» به سرپرستی حسن معجونی
ک: حسین ‌حسینیان / ن: روزبه کاظمی
مجموعه تئاتر لبخند - سالن سه
۱۸ دی تا ۱۹ بهمن
۱۹:۰۰
۳۰۰,۰۰۰ تومان
خرید بلیت

نمایش پسر مُسرِف در موقِف غلط غلط غلط

۲۴۴٫۳
ن و ک: پارسیا توکلی
خانه نمایش دا - سالن شماره ۲
۱۱ تا ۱۳ دی - ۲۵ تا ۳۰ دی
۱۸:۳۰
۱۶۰,۰۰۰ تومان
خرید بلیت

نمایش نامه های بی نام و نشان

۷۵۴٫۰ اعتراف به عشق‌های نهان و شگفتی‌های بر زبان نیاورده (شاملو)
ک: آرش دهقان شاد / ن: محمود احدی نیا
ایرانشهر - سالن استاد ناظرزاده کرمانی
۲۷ آذر تا ۰۱ بهمن
۱۸:۳۰
۲۸۰,۰۰۰ تومان
خرید بلیت
از ٪۱۵ تا ٪۳۰

نمایش موش‌ها و آدم‌ها

۰۰٫۰ اقتباسی از رمان موش ها و آدم ها اثر برنده نوبل جان اشتاین بک
ن و ک: مهدی رضایی (بر اساس رمان جان اشتاین بک)
تالار حافظ
۱۷ بهمن تا ۲۰ اسفند
۱۸:۳۰
۳۰۰,۰۰۰ و ۲۵۰,۰۰۰ تومان
خرید بلیت
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
«یک خانواده خوشبخت مشغول مراسم خودانتقادی»
درباره نمایش بعد از افتادن حسین حسینیان
محمدحسن خدایی
منتقد تئاتر

نمایش «بعد از افتادن» حسین ... دیدن ادامه ›› حسینیان را می‌توان ذیل زندگی شهری و استلزاماتش صورتبندی کرد. مواجهه‌ای مابین خانواده‌ای از طبقه متوسط شهری با پیک غذای یک رستوران که برای تحویل سفارش مشتریانش به خانه‌شان مراجعه کرده و بی‌آنکه اجازه بگیرد به حریم آنان وارد شده است.

زندگی در کلانشهرها واجد امکان‌ها و محدودیت‌های فراوانی است که گریزی نمی‌توان از آن‌ها داشت. به قول زیمل، شهروندان برای تاب‌آوری مناسبات پیچیده شهری ‌باید توان فاصله‌گیری از محرک‌های پیدا و پنهان زندگی شهری را داشته باشند و مقهور افراد، اشیاء و مکان‌ها نشوند. در غیر این‌صورت ذهن انسان در مواجهه با این حجم پدیده‌های غیرمنتظره، مقاومتش را از دست داده و فرومی‌پاشد.

نمایش «بعد از افتادن» حسین حسینیان را می‌توان ذیل زندگی شهری و استلزاماتش صورتبندی کرد. مواجهه‌ای مابین خانواده‌ای از طبقه متوسط شهری با پیک غذای یک رستوران که برای تحویل سفارش مشتریانش به خانه‌شان مراجعه کرده و بی‌آنکه اجازه بگیرد به حریم آنان وارد شده است. به‌واقع تا لحظه‌ای که پیک غذا وارد حریم خانه نشده کم‌وبیش عامل سهولت زندگی است و لحظه‌ای که بی‌اجازه به محیط خانه ورود می‌کند عامل تهدید.

زندگی شهری به‌مثابه عرصه تبلور حیات اجتماعی، می‌تواند آسایش و هراس را به یک اندازه در یک پدیده یا شخص متمرکز کند. پیک غذا برای خانواده همچون یک شیء قابل استفاده و فراموشی مطرح است. فردی بی‌اهمیت که وظیفه‌اش آوردن غذا از رستوران و دریافت پول است. اما اعضای خانواده با خطاپوشی، عمل خارج از ضوابط پیک غذا را به‌نفع خود تفسیر کرده و از او می‌خواهند شب را نزد آنان بماند.

این درخواست نامتعارف با صاحبان رستوران در میان گذاشته شده و اجابت می‌شود. تو گویی پیک غذا بدل به قسمتی از خانواده شده و حال باید در تصمیم‌گیری‌ها و قضاوت کردن‌ها مشارکت کند. اما نکته اینجاست که این پذیرش به تمامی اتفاق نمی‌افتد و همچنان شاهد هستیم که رفتار اعضای خانواده با مرد غریبه، ترکیب متناقضی از آشنایی و نادیده‌گرفتن است.

حسین حسینیان در مقام کارگردان، این روزها در سالن 3 مجموعه تئاتر لبخند به بازتولید نمایش «بعد از افتادن» اهتمام ورزیده است و این‌بار خود او به‌جای عرفان امین، نقش پیک غذا را بازی می‌کند. حسینیان اجرایی بازیگوشانه تدارک دیده که هراس و بی‌خیالی آدم‌ها نسبت به یکدیگر را بازتاب دهد. طراحی صحنه خلاقانه و کمینه‌گرایانه اجرا، اتاق نشیمن خانه را با درهایی که ورود و خروج را ممکن می‌کنند تماشایی و چشم‌نواز کرده است.

فضایی سفید رنگ که قرار است سادگی و انتزاعی‌بودن را به مخاطب انتقال دهد و در ادامه موجب هراس و شگفتی‌اش شود. خانواده در این نمایش چنان بازنمایی می‌شود که رفتارها و مناسکی که در حضور یکدیگر برگزار می‌کنند کم‌وبیش عجیب و نامتعارف باشد. بدین‌منظور حسینیان ترجیح داده دقایقی از اجرا، بدن بازیگران از حالت طبیعی خارج شده و حضوری کاریکاتوریستی داشته باشد.

بنابراین حال‌وهوای اجرا، مبتنی است بر عادی‌بودن و غیرطبیعی‌بودن توأمان موقعیت و آدم‌هایش. فی‌المثل برگزاری مراسم خودانتقادی امری است نه‌چندان عادی، همچنان‌که غذاخوردن مقابل پیک غذا و تعارف نکردن به او امری نه‌چندان مرسوم. اجرا از دل این رفتارهاست که مناسبات نامعمول خانوادگی را آشکار کرده و نسبت فرادستی و فرودستی مابین پیک غذا و اعضای خانواده را گوشزد می‌کند.

این دو گروه، به لحاظ موقعیت اجتماعی و طبقه اقتصادی، در یک رده نبوده و نمی‌توانند مسالمت‌آمیز با همدیگر رفتار کنند. نوعی کشاکش مابین‌شان در جریان است که در انتها و به‌هنگام عکاسی توسط پیک غذا از اعضای خانواده نمود می‌یابد. صحنه عکاسی از اعضای خانواده در انتهای نمایش بدل به ابهامی حل‌ناشدنی می‌شود. به دیگر سخن شاهد هستیم که چگونه پیک غذا با رفتار تحکم‌آمیزش به هنگام عکاسی میل دارد تمامی آن تحقیرهایی که در این چند ساعت متحمل شده را پاسخ دهد و انتقام خویش را از تضادهای طبقاتی بگیرد.

درنهایت می‌توان اجرایی چون «بعد از افتادن» را با بازی خوب مهتاب ثروتی، راحیل فلاح‌فر، پوریا احمدی، احسان قره‌داغی و حسین حسینیان در این برهوت آثار خوب، قدر دانست و به تماشایش نشست و به دیگران هم توصیه کرد. اجرایی که زیستن پر از هراس در زمانه‌ای این چنین متناقض را در کلانشهری مثل تهران با لحن و اتمسفری شوخ‌طبعانه به نمایش می‌گذارد، در دام ملال بی‌مازاد نمی‌افتد.

حسینیان سال‌ها با حسن معجونی همکاری کرده و به‌خوبی می‌داند که چگونه و با چه سیاست اجرایی می‌توان از ملال‌انگیز اجرا کردن ملال اجتناب کرد و موجب ملال مخاطب نشد. فانتزی و کمدی همان سلاحی است که «بعد از افتادن» با آن به جدال با ملال رفته و لبخند بر صورت ما نشانده است.

لینک نوشتار: https://hammihanonline.ir/fa/tiny/news-31322
محمد فروزنده، امیرمسعود فدائی و سپهر این را خواندند
انوشه زاهدی و راحیل فلاح فر این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نوید آغاز (navidaghaz)
درباره نمایش هدویگ i
یادداشت سعید اسدی بر نمایش «هدویگ»
نوشته و کارگردانی نادر برهانی مرند

دراماتورژی روزآمد حاصل گفتگویی در زمانی با متن دراماتیک تاریخی شده ... دیدن ادامه ›› است. با منطق گفت و گویی باختین در شناخت زبان، هر واژه و گزاره معانی گذشته خود را تا به امروز حمل می‌کند و در انتظار معنایی تازه‌ای در افق امروز می‌ماند. این منطق شامل متون دراماتیکی هم می‌شود که گذار تاریخی و معنایی خود را تا به امروز طی کرده‌اند و در انتظار معنای تازه‌ای می‌نشینند. این معنا بخشی تازه نه تنها در تفسیر «نص» متن بلکه با کنشی فاعلانه در تغییر کانون روایت هم می‌تواند قوت بپذیرد. همان کاری که نادر برهانی مرند با مرغابی وحشی ایبسن می‌کند. هدویگ کم‌بینا می‌کوشد تا با خط زدن و بازخوانی رویدادهایی که مسیر زندگی فقیرانه اما گرم خانواده‌اش را به سوی متلاشی شدن و فاجعه سوق می‌دهد، بازنگری کند. کتری که نسل تازه باید در قبال تاریخ زیسته‌ی خاندان و دودمانش انجام دهد. دعوت به روایت فاعلانه‌ای که خاطره گذشته را بر زندگی نسل‌های بعدی آوار نکند. درک تاریخ زیسته ناگزیری ماست در مواجهه با حقیقتی که در عین رستگاری ویرانگر نیز می‌تواند باشد.

خطابه‌ی پایانی هدویگ در هنگام دریافت جایزه برای نمایشنامه‌اش تناقض همیشگی را در برخورد با حقیقت را آشکار می‌کند. حقیقتی که به قصد آگاه کردن از واقعیت زندگی بیان می‌شود، خودِ واقعیت را علیه حقیقت زندگی می‌شوراند و علیرغم باور به رستگاری بخشی حقیقت، زنگ‌های نابودی و سقوط را به صدا درمی‌آورد.
برهانی مرند کوشیده است تا سه جانمایه‌ی اساسی را که در اغلب آثار ایبسن وجود دارد، در بازخوانی خود نگاه دارد و آن را در روایت هدویگ، بازمانده‌ی فاجعه‌ی زندگی خانوادگی‌اش، بازنمایی کند.

جانمایه‌ی نخست «زیبایی‌شناسی شکست» است. امری که تراژدی مدرن را در آثار ایبسن با اعتلا می‌رساند. شکست اغلب با دو نمود در رویکرد زیباشناختی ایبسن در ساختار نمایشنامه‌های او جای می‌گیرد: شکست‌خوردگان تبعات شکست خود را به دنیای دیگران وارد می‌کنند و زنجیره شکست را تداوم می‌بخشند. چنانکه پسر ورله ناکامی‌ها و شکست‌های در زندگی‌اش همچون ناکامی از وصال جینا، ناتوانی در تغییر دیدگاه سیاسی کارگران و شکست در ارتباط با پدر به واسطه‌ی شکست‌هایی که از نگاه مادر به او انتقال یافته، را به کنشی ویرانگر در بیان حقیقتی تبدیل می‌کند تا رویای یک زندگی رو به آینده را در خانواده‌ی جوان یالمار ایکدال نابود کند.

این شکست در خانواده ایکدال در پدر یالمار نیز نمایشی از تباهی و فرو رفتن در پستویی است که جنگلی را توهم کند که هنوز در آن سروان ایکدالی است که ده خرس را شکار کرده است. این پستو را برهانی مرند در پس پرده‌ای پنهان می‌کند تا در پایان باز شدنش بر ما شکست این توهم را آشکار کند. پرده‌ای که روایت‌گر بصری گذشته و شکست‌هایی است که همگی در زنجیره‌ی محتوم آن رو به زوال می‌روند.

اگرچه ایکدال پیر خود قربانی است اما راه نجاتی در عینیت زندگی جز پذیرش شکست و پناه بردن به وهم و خوابیدن در بیداری پیدا نمی‌کند. هدویگ او را در یک خط خوردگی دوبار روایت می‌کند. دو تصویر از ایکدال پیر: یکی استوار با غرور زمانی که از میهمانی روله بیرون می‌آید و دوم حقیقت فرو مرده و حقیر او در بازخوانی هدویگ، که ریزه‌خوار روله‌ی استیلاگر و موجد زوال خانواده‌اش.

جانمایه‌ی دیگر نمادی مرکزی است که نمایشنامه‌های ایبسن حول آن تنیده می‌شوند و در این نمایشنامه مرغابی وحشی است. نمادی پر تاثیر که رفتارش در نحوه کنش شخصیت‌ها و نشانه‌های بیانگر نمایش تسری و تکثر می‌یابد. این نماد در خود داستانی شگفت‌انگیز دارد. مرغابی وحشی در مخاطره، مرگی خودخواسته را در اعماق مرداب انتخاب می‌کند. مرگی که فقط اجبار محتوم بر آن حاکم نیست و مرغابی وحشی می‌خواهد اراده خود را بر آن تحمیل نماید. اما ایبسن این نماد برآمده از طبیعت را با داستانی برآمده از کنش طبیعی دیگری کامل می‌کند. سگی که در مرداب مرغابی چسبیده به خزه‌ها را بیرون می‌کشد، نفشی که گرگیرش ورله برای خود در نظر می‌گیرد تا در آخرین لحظات زوالش هم ایکدال‌ها و هم ورله‌ها رستگار کند.

برهانی مرند در تمهیدی هنرمندانه مرغابی وحشی نجات‌یافته را در پس پرده و پستوی جنگل پرتوهم ایکدال پیر می‌گذارد و مرغابی وحشی مکانیکی را که اختراع ابلهانه‌ی ایکدال جوان است در دید تماشاگر. تو گویی هر دو از حسرتی رو به گذشته در پستو و رویایی رو به آینده در روی صحنه برای ایکدال‌ها در نهایت نابود خواهد شد یاد می‌کند.

هدویگ هم در روایت خود این نماد را پرورش می‌دهد و بر این نکته تاکید می‌کند که علیرغم خواست شاعرانه‌ی گرگیرش بر رفتن «به اعماق نیلی دریا» برای آوردن مرغابی وحشی، کراهت تحمل‌ناپذیری در زندگی همگان منتشر خواهد شد.

جانمایه سوم انتقال گناه از گذشتگان به نسل بعد است که دو مرجع دینی و علمی دارد.

مرجع دینی آن انتقال گناه در روایت خلقت از آدم ابوالبشر به فرزندان آدم و مرجع علمی آن باور ناتورالیستی جبر وراثتی است که ایبسن بنابر افق زمانه‌ی خود به آن باور داشت.

این وراثت در کم‌بینی هدویگ که یا از مادر یالمار یا از ورله پیر انتقال یافته و یا از وراثت فلاکتی است که از گناه ورله پیر به ورله‌ی جوان منتقل شده است.
این جبر تاریخ مدام در زندگی حال حاضر یک دودمان احیا و احضار می‌شود. انفجار گذشته در حال تکنیک نمایشی واپس‌نگری ناگزیر را در آثار ایبسن برجسته می‌کند. گفتگوی برهانی با این امر ساختاری، در تغییر کانونی روایت یعنی خوانش زندگی از منظر هدویگ دو چندان تاثیرگذار می‌شود. ما از منظر سوم شخص محدود به نمایش نگاه نمی‌کنیم. ما از لا به لای خط خوردگی‌هایی که هدویگ در ساخت بخشی جدید به روایت زندگی انجام می‌دهد، متوجه این جبر و انفجار ویرانگر گذشته در حال می‌شویم. در این مقام هدویگ و برهانی هر دو یک کار انجام می‌دهند: هدویگ خاطره‌ی زندگی‌اش را با خط زدن واسازی می‌کند و برهانی نمایشنامه ایبسن را.

این تصرف و از آن خودسازی، برای هدویگ فاعلیت یک سوژه‌ی عامل را ممکن می‌کند تا در زیر بار تاریخ زندگی خود مدفون نشود و علیرغم کم‌بینی رو به تزاید زندگیش، بینایی روشنگر از زندگی خود را از دست ندهد و برای برهانی نیز خط زدن نمایش ایبسن نوعی از آن خودسازی (appropriation) را ممکن کند تا علاوه بر تازه‌سازی، مخاطب را در جایگاه بازنگری دراماتورژیک و معنایی تازه‌تری قرار دهد. همان که پیش از این گفته شد: بیان حقیقت با زندگی ما چه خواهد کرد و کنش اخلاقی ما در مواجه با حقیقت چه خواهد بود؟ این بغرنج یک موقعیت بنیادین و دیرین و حل‌ناشدنی در زندگی ماست.

صحنه نمایش از پرسپکتیو دو نقطه‌ای ساخته می‌شود. گریز از یک بازنمایی مألوف است؛ پرسپکتیو تک نقطه‌ای و مرکزگرا مکان را به زاویه‌ای نامعمول در مقابل ما قرار می‌دهد. اگرچه این بدعتی تازه نیست اما کارایی خود را در موقعیت تماشگری ایفا می‌کند. نوع میزانسن با ورودی‌ها و خروجی‌های صحنه که دیالکتیک فضای درونی و بیرونی را در اجرایی مدرن ممکن می‌کند، تا برهانی مرند الزامات متن ایبسن را که در دو مکان خانه ورله و ایکدال رخ می‌دهد کنار بگذارد و با قرار دیگری مخاطب را تنها در یک ادراک سیال از مکان نمایشی فعال کند.

همین تمهید در متن و اجرا حضور شخصیت‌های جانبی چون خدمتکاران پیر، حسابدار ورله، نجیب‌زادگان و غیره را برای مقدمه‌چینی و بسط موقعیت‌ها در نمایشنامه ایبسن را خط بزند. این خط خوردگی‌ها حیات دراماتورژی جدیدی را برای برهانی مرند با امکانات جایگزین مدرن تامین می‌کند.

بازی بازیگران جوان در کنار مجربان شایسته ستایش است. اما تناقضی هم در سبک بازی مجربان و جوانان وجود دارد. جوانان به بازی واقع‌گرایانه و مجربان به بازی شیوه‌پردازانه در بدن و بیان تمایل دارند. ایجاد تعادل میان این رویه انسجام بیشتری به بازی‌ها و فضای نمایش می‌بخشید. و شاید در زمان‌هایی ضرباهنگ صحنه‌ها اگر با اتمسفر حاضر در صحنه تناسب می‌یافت، تاثیر لحظه‌ای کنش‌ها افزایش می‌یافت.

هدویگ نمایشی است از تجربه‌ی تعمق در دنیای تمام نشدنی آثار ایبسن. دیدن آن بخش فراموش‌نشدنی از تجربه‌ی تماشاگری ماست.
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نوید آغاز (navidaghaz)
درباره نمایش هدویگ i
«دیبا زاهدی» از نمایش تحسین‌شده «هدویگ» می‌گوید

🔻‌خرید بلیت «۴ اجرای پایانی» در سایت تیوال🔻

نویسنده و کارگردان: نادر برهانی مرند
تهیه کننده: رامین صادقی
مجری طرح: امین رهبر
(موسسه‌ی فرهنگی و هنری خانه‌ی هنر فوکا و آموزشگاه سینمایی پاییز ۶۸)
مدیر تولید: رضا مالامیری
دستیاران کارگردان: صابر صیدی، میثم صدرا، ... دیدن ادامه ›› رضا مالامیری

بازیگران: رحیم نوروزی، امین میری، زکیه بهبهانی، وحید حافظی، میثم صدرا، میثم شهاب الدینی، افسانه اصیلی، حنا خواجه علی، معصومه احدی و با حضور بهرام ابراهیمی

آذر و دی ۱۴۰۳ | ساعت ۲۰:۳۰
تماشاخانه ایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌سمندریان

طراح گرافیک و تبلیغات: علی زندیه

{اقتباسی آزاد از «مرغابی وحشی» اثر هنریک ایبسن}
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نوید آغاز (navidaghaz)
درباره نمایش هدویگ i
«عطاالله کوپال» از نمایش تحسین‌شده «هدویگ» می‌گوید

🔻‌خرید بلیت «۴ اجرای پایانی» در سایت تیوال🔻

نویسنده و کارگردان: نادر برهانی مرند
تهیه کننده: رامین صادقی
مجری طرح: امین رهبر
(موسسه‌ی فرهنگی و هنری خانه‌ی هنر فوکا و آموزشگاه سینمایی پاییز ۶۸)
مدیر تولید: رضا مالامیری
دستیاران کارگردان: صابر صیدی، میثم صدرا، ... دیدن ادامه ›› رضا مالامیری

بازیگران: رحیم نوروزی، امین میری، زکیه بهبهانی، وحید حافظی، میثم صدرا، میثم شهاب الدینی، افسانه اصیلی، حنا خواجه علی، معصومه احدی و با حضور بهرام ابراهیمی

آذر و دی ۱۴۰۳ | ساعت ۲۰:۳۰
تماشاخانه ایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌سمندریان

طراح گرافیک و تبلیغات: علی زندیه

{اقتباسی آزاد از «مرغابی وحشی» اثر هنریک ایبسن}
محمد فروزنده این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نوید آغاز (navidaghaz)
درباره نمایش هدویگ i
«ایرج راد» از نمایش تحسین‌شده «هدویگ» می‌گوید

اجرای ویژه {شنبه ۲۲ دی ساعت ۲۰:۳۰}

🔻‌فروش بلیت اجراهای پایانی در سایت تیوال آغاز شد🔻

نویسنده و کارگردان: نادر برهانی مرند
تهیه کننده: رامین صادقی
مجری طرح: امین رهبر
(موسسه‌ی فرهنگی و هنری خانه‌ی هنر فوکا و آموزشگاه سینمایی پاییز ۶۸)
مدیر تولید: رضا مالامیری

بازیگران: ... دیدن ادامه ›› رحیم نوروزی، امین میری، زکیه بهبهانی، وحید حافظی، میثم صدرا، میثم شهاب الدینی، افسانه اصیلی، حنا خواجه علی، معصومه احدی و با حضور بهرام ابراهیمی

آذر و دی ۱۴۰۳ | ساعت ۲۰:۳۰
تماشاخانه ایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌سمندریان

طراح گرافیک و تبلیغات: علی زندیه

{اقتباسی آزاد از «مرغابی وحشی» اثر هنریک ایبسن}
محمد فروزنده این را خواند
رامین صادقی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نوید آغاز (navidaghaz)
درباره نمایش هدویگ i
«رامتین شهبازی» از نمایش تحسین‌شده «هدویگ» می‌گوید

🔻‌فروش بلیت روزهای پایانی در سایت تیوال🔻

اجرای ویژه {شنبه ۲۲ دی ساعت ۲۰:۳۰}

نویسنده و کارگردان: نادر برهانی مرند
تهیه کننده: رامین صادقی
مجری طرح: امین رهبر
(موسسه‌ی فرهنگی و هنری خانه‌ی هنر فوکا و آموزشگاه سینمایی پاییز ۶۸)
مدیر تولید: رضا مالامیری

بازیگران: ... دیدن ادامه ›› رحیم نوروزی، امین میری، زکیه بهبهانی، وحید حافظی، میثم صدرا، میثم شهاب الدینی، افسانه اصیلی، حنا خواجه علی، معصومه احدی و با حضور بهرام ابراهیمی

آذر و دی ۱۴۰۳ | ساعت ۲۰:۳۰
تماشاخانه ایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌سمندریان

طراح گرافیک و تبلیغات: علی زندیه

{اقتباسی آزاد از «مرغابی وحشی» اثر هنریک ایبسن}
امیر مسعود و محمد فروزنده این را خواندند
رامین صادقی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نوید آغاز (navidaghaz)
درباره نمایش هدویگ i
پرچم تئاتر "ایبسن" در دست "نادر" تئاتر ایران / جبار آذین

نادر برهانی‌مرند هنرمند توانا و خلاق و خوش‌فکر تئاتر و هنرهای ... دیدن ادامه ›› نمایشی کشور را از سال‌های دور و آن هنگام که جوان‌تر از اکنون بود،‌ به دلیل فعالیت‌های تئاتری و هنری و رسانه‌ای‌اش می‌شناسم و از جمله معدود هنرمندانی است که بعد از سالیان دراز کار هنری در تئاتر و رادیو،‌‌ همچنان راه خود را می‌رود تا به سهمش در حفظ اصالت، حیات و قوام و بالندگی تئاتر خدمت کند.

او نخواسته،‌ هنر را ابزار کاسبی کرده و یا آن را در جهت اهداف غیرفرهنگی به کار گیرد.

نادر طی سال‌ها کار تئاتر،‌ امیدوار و متفاوت و پررنگ در حوزه هنرهای نمایشی ظاهر شده و در هر کار جدید،‌ قوی‌تر و موفق‌تر جلوه کرده است.

او وقتی اجرای نمایش جدیدش «هدویگ» را آغاز کرد، مرا به تماشای آن دعوت نمود،‌ ولی من به دلیل مشغله‌ها،‌ گرفتاری‌ها و برخی ناهماهنگی‌ها نتوانستم به دیدن نمایش زیبای او بنشینم.‌

چند روز پس از این ماجرا،‌ در یک بعدازظهر، بدون برنامه‌ریزی قبلی،‌ وقتی برای انجام کاری از کرج به تهران رفته بودم،‌ یکباره خود را در برابر تماشاخانه ایرانشهر و محل اجرای نمایش نادر برهانی‌مرند دیدم.‌‌ خواستم به سراغ او بروم،‌ ولی ترجیح دادم،‌ مانند بیست و پنج سال اخیر فیلم‌ها و نمایش‌ها را مانند سایر مردم با هزینه شخصی ببینم.‌‌ بنابراین،‌ لبه کلاهم را تا ابرو پایین کشیدم و رفتم تا در کنار مردم،‌ نمایش نادر که بر اساس نمایشنامه معروف مرغابی وحشی اثر بزرگ هنریک ایبسن تنظیم و اجرا شده است را تماشا کنم.‌

اجرایی پویا و تماشایی و خلاق از متنی قوی و جذاب بود که با وفاداری به اثر ایبسن،‌ هنرمندانه،‌ نوآور و حرفه‌ای در کارگردانی و بازی‌ها و طراحی‌های صحنه به اجرا در آمده بود.
در واقع انتظار یک اجرای خوب را از نادر داشتم و می‌دانستم که او باز هم با هنر خود و یاران هنر آفرینش، اجرایی به یاد ماندنی خواهد داشت و پرچم اجرای اثر خوب ایبسن را با موفقیت روی صحنه به اهتزاز در می‌آورد و این اتفاق نیک هم افتاد و تماشاگر از دریچه نگاه ایبسن و نادر،‌‌ نگاهی متفاوت به زندگی را تجربه خواهد کرد.

بازی‌های بازیگران توانای نمایش و هنر‌نمایی‌های بهرام‌ ابراهیمی،‌ رحیم نوروزی، امین امیری،‌ زکیه بهبهانی و…‌ با میزانسن‌ها و هدایت‌های خوب کارگردان از امتیازهای این اجراست.

نادر برهانی‌مرند دارای مدرک کارشناسی نمایش با گرایش ادبیات نمایشی و کارشناسی ارشد نمایش با گرایش بازیگری و کارگردانی از دانشگاه سینما و تئاتر دانشگاه هنر است.‌
او عضو شورای عالی تئاتر،‌ عضو شورای سیاستگذاری رادیو نمایش،‌ مدیر گروه نمایش و ادبیات رادیو نمایش،‌ عضو کمیته آموزش صدا و… است و در هشت نمایش بازی کرده،‌‌ سیزده نمایشنامه نوشته و هفده نمایش، باغ زیتون، تولد،‌‌ جزیره، چیستا،‌ پاییز و… را کارگردانی کرده است.‌

این هنرمند جوایزی مانند،‌جایزه سوم کارگردانی از جشنواره تئاتر فجر برای نمایش تیغ کهنه،‌ جایزه دوم نمایشنامه نویسی و سوم کارگردانی از جشنواره تئاتر فجر برای نمایش پاییز و… را هم دریافت کرده است.

نمایش «هدویگ» کار جدید و موفق او هم اکنون بر صحنه تماشاخانه ایرانشهر است.

لینک نوشتار: https://banifilmonline.ir/%d9%be%d8%b1%da%86%d9%85-%d8%aa%d8%a6%d8%a7%d8%aa%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%a8%d8%b3%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%b3%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%a6%d8%a7%d8%aa%d8%b1-%d8%a7/
🔹رونمایی از لوگوتایپ نمایش «موش ها و آدم ها»
🔹اقتباسی از رمان مشهور جان اشتاین بک

#بزودی در تالار حافظ

🔹نویسنده و کارگردان: #مهدی_رضایی

🔺تهیه کننده: مهدی کلانتری
🔺با حمایت #هتل_بوتیک_ارسی
🔺مجری طرح: #خانه_نمایش_دا و #کارگاه_اشتراک

🔺لوگوتایپ: صادق حسینی
با استقبال مخاطبان و پایان یافتن تمامی بلیت‌های ۳ روز نخست اجرا
❌«پسر مُسرِف در موقِف غلط غلط غلط»❌
به صورت محدود تمدید شد!

آهنگ تیزر: تماس-فرشاد

۲۵ تا ۲۸ دی
ساعت ۱۸:۳۰
خانه ‌نمایش ‌دا

خرید بلیت از سایت تیوال:
tiwall.com/p/pesaremosref2

تقدیم به میلاد افواج

کاری از گروه دانشجویی موریانه

نویسنده، دراماتورژ و کارگردان: پارسیا ‌توکلی
بازیگران: عرشیا ‌ارژن، مبین ‌بهزاد، پارسیا ‌توکلی
با همراهی: محمد ‌برهمنی
نمایش «بعد از افتادن»
برگزیده‌ی بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی
پس از ۳ سال به مجموعه تئاتر لبخند رسید

کاری از «گروه تئاتر لیو»
سرپرست گروه: محمدحسن معجونی

فروش بلیت روزهای نخست در سایت تیوال:
tiwall.com/p/badaz.oftadan3

از ۱۸ دی ۱۴۰۳
ساعت ۱۹
مجموعه تئاتر لبخند

نویسنده: روزبه ‌کاظمی
کارگردان: ... دیدن ادامه ›› حسین ‌حسینیان
بازیگران: مهتاب ‌ثروتی، راحیل فلاح فر، پوریا احمدی، احسان ‌قره ‌داغی، حسین ‌حسینیان

مدیر پروژه: رضا ‌سامانی
طراح صحنه: حسین ‌حسینیان
طراح نور: میلاد ‌ابراهیمی
طراح پوستر: سپهر حاجی آبادی
موسیقی: علی ‌علوی
دستیار کارگردان: دریا ‌مهرابی
منشی صحنه: ساجده رحیمی بقا
مدیر صحنه: سحر ‌میرین ‌بیگلو
عکاس: باران جعفری
مدیر روابط عمومی و تبلیغات: نوید ‌آغاز
مشاور رسانه‌ای: فریبرز دارایی
مارکتینگ و برنامه‌ریز تبلیغات: لی‌لی جعفری

ویدئو: سپهر حاجی آبادی
تجربه «بعد از افتادن» از ۱۸ دی در تئاتر لبخند

نمایش «بعد از افتادن» به عنوان جدیدترین کار گروه تئاتر «لیو» از ۱۸ دی در تئاتر لبخند روی صحنه می‌رود.

به گزارش ...، نمایش «بعد از افتادن» نوشته روزبه کاظمی و کارگردانی حسین حسینیان از ۱۸ دی اجرای عمومی خود را در تئاتر لبخند آغاز می‌کند.

پیش‌فروش بلیت این تجربه از گروه تئاتر «لیو» در سایت تیوال آغاز و همزمان پوستر نمایش نیز منتشر شده است.

در «بعد از افتادن» مهتاب ‌ثروتی، راحیل فلاح‌فر، پوریا احمدی، احسان ‌قره ‌داغی، حسین ‌حسینیان، به ایفای نقش می‌پردازند.

سرپرست گروه: ... دیدن ادامه ›› محمد حسن معجونی، مدیر پروژه: رضا ‌سامانی، طراح صحنه: حسین ‌حسینیان، طراح نور: میلاد ‌ابراهیمی، طراح پوستر: سپهر حاجی‌آبادی، موسیقی: علی ‌علوی، دستیار کارگردان: دریا ‌مهرابی، منشی صحنه: ساجده رحیمی‌بقا، مدیر صحنه: سحر ‌میرین ‌بیگلو، عکاس: باران جعفری، مدیر روابط عمومی و تبلیغات: نوید ‌آغاز، مشاور رسانه: فریبرز دارایی،مارکتینگ و برنامه‌ریز تبلیغات: لی‌لی جعفری، دیگر عوامل نمایش «بعد از افتادن» هستند.
نوید آغاز (navidaghaz)
درباره نمایش هدویگ i
«ایوب آقاخانی» ۱۷ سال پس از همکاری با «نادر برهانی مرند» در مرغابی وحشی، از نمایش تحسین‌شده «هدویگ» می‌گوید

🔻فروش بلیت روزهای جدید از فردا ساعت ۱۲ ظهر در سایت تیوال🔻

نویسنده و کارگردان: نادر برهانی مرند
تهیه کننده: رامین صادقی
مجری طرح: امین رهبر
(موسسه‌ی فرهنگی و هنری خانه‌ی هنر فوکا و آموزشگاه سینمایی پاییز ۶۸)
مدیر تولید: رضا مالامیری

بازیگران: رحیم نوروزی، امین میری، زکیه ... دیدن ادامه ›› بهبهانی، وحید حافظی، میثم صدرا، میثم شهاب الدینی، افسانه اصیلی، حنا خواجه علی، معصومه احدی و با حضور بهرام ابراهیمی

آذر و دی ۱۴۰۳ | ساعت ۲۰:۳۰
تماشاخانه ایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌سمندریان

طراح گرافیک و تبلیغات: علی زندیه

{اقتباسی آزاد از «مرغابی وحشی» اثر هنریک ایبسن}
پیش‌فروش نمایش «بعد از افتادن» در سایت تیوال آغاز شد

کاری از «گروه تئاتر لیو»

خرید بلیت در سایت تیوال:
tiwall.com/p/badaz.oftadan3

از ۱۸ دی ۱۴۰۳
ساعت ۱۹
مجموعه تئاتر لبخند

نویسنده: روزبه ‌کاظمی
کارگردان: حسین ‌حسینیان
بازیگران: مهتاب ‌ثروتی، راحیل فلاح فر، ... دیدن ادامه ›› پوریا احمدی، احسان ‌قره ‌داغی، حسین ‌حسینیان

مشاور کارگردان: بهنام نوایی
مدیر پروژه: رضا ‌سامانی
طراح صحنه: حسین ‌حسینیان
طراح نور: میلاد ‌ابراهیمی
طراح پوستر و گرافیست: سپهر حاجی آبادی
موسیقی: علی ‌علوی
دستیار کارگردان: دریا ‌مهرابی
منشی صحنه: ساجده رحیمی بقا
مدیر صحنه: سحر ‌میرین ‌بیگلو
عکاس: باران جعفری
مدیر روابط عمومی و تبلیغات: نوید ‌آغاز
مشاور رسانه‌ای: فریبرز دارایی
مارکتینگ و برنامه‌ریز تبلیغات: لی‌لی جعفری
من احسان قره داغی و از تو نمایش فرآیند باهاش آشنا شدم و خیلی با بازیش حال کردم واقعا.هم استایلش و هم بازیش.تو فیلم صام هم خوب بود لعنتی. الان اسم حسن معجونی و دیدم،بعد اسم بازیگرارو خوندم دیدم مهتاب ثروتی و احسان غره داقی.حتما میام این نمایشو و به دوستام هم معرفی میکنم.خیلی دوست دارم پیشرفت این پسرو ببینم،چون به نظرم لایقش هست🙏🏾🙏🏾
واقعا حیف وقت و پول . بدون نمایشنامه بدون ته بدون سر . هیچ داستان جالبی نبود . ما که ۶ نفر بودیم که هر ۶ نفرمون هیچی نفهمیدیم . یعنی پوچ گرایی رو به معنای دقیق درک کردیم .
فقط و فقط بازیگران خوبی داشت .
از آقای معجونی این کار بعید بود .
واقعا برای خودمون متاسفم بابت وقتی که هدر کردیم .
ممنون از بازیهای فوق العاده و پر انرژیتون و فضای پر چالشی که ساختین. مطمئنم اثرتون ماندگاره چون تا مدتها در ذهن من مخاطب با قشنگترین سوالات مرور میشه
۵ روز پیش، دوشنبه
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نوید آغاز (navidaghaz)
درباره نمایش هدویگ i
«کوروش نریمانی» پس از سال‌ها رفاقت، همکاری، هم‌گروهی و همراهی با «نادر برهانی مرند»، از نمایش تحسین‌شده «هدویگ» می‌گوید

🔻فروش بلیت روزهای جدید از فردا ساعت ۱۲ ظهر در سایت تیوال🔻

نویسنده و کارگردان: نادر برهانی مرند
تهیه کننده: رامین صادقی
مجری طرح: امین رهبر
(موسسه‌ی فرهنگی و هنری خانه‌ی هنر فوکا و آموزشگاه سینمایی پاییز ۶۸)
مدیر تولید: رضا مالامیری

بازیگران: رحیم نوروزی، امین میری، زکیه ... دیدن ادامه ›› بهبهانی، وحید حافظی، میثم صدرا، میثم شهاب الدینی، افسانه اصیلی، حنا خواجه علی، معصومه احدی و با حضور بهرام ابراهیمی

آذر و دی ۱۴۰۳ | ساعت ۲۰:۳۰
تماشاخانه ایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌سمندریان

ساخت تیزر: علی زندیه

{اقتباسی آزاد از «مرغابی وحشی» اثر هنریک ایبسن}
نوید آغاز (navidaghaz)
درباره نمایش هدویگ i
یادداشت «ارمغان بهداروند» درباره‌ی نمایش «هدویگ» نادر برهانی مرند

هر آدمی اگر وقت دوباره‌نوشتن متن زندگی‌اش را داشته باشد حتما بعضی سطرهایش ... دیدن ادامه ›› را خط خواهد زد که دوباره بنویسد. این یعنی من اشتباه کرده‌ام. پس از خط‌خوردگی‌های زندگی نترسیم. از صدای تندتند کشیده‌شدن خودکار روی جمله‌هایی که تجربه‌ی زیسته‌ی ماست نترسیم. از قدیم گفته‌اند: مشق ننوشته غلط ندارد. غلط‌هایمان را گم‌وگور نکنیم.
بگذاریم دیگران از روی مشق‌های خط‌خورده‌ی ما مطمئن‌تر قدم بردارند و اشتباهات‌ خودشان را مرتکب شوند که همه چیز اگر به‌قاعده باشد بازی بیهوده‌ای‌ست زندگی.

هدویگِ نادر برهانی‌مرند با خط‌خوردگی‌ها در خاطر من ماند. زنی که رنج‌هایش را روایت می‌کند. زنی که نه به جست‌وجوی التیام که به کشف و اظهار خط‌خوردگی‌های زندگی و زندگی‌سازانش لب می‌گشاید. زنی که شجاعانه در صحنه‌ی نمایش زندگی‌اش قدم می‌گذارد و با نوجوانی‌اش ملاقات می‌کند و خودش را از شخصیتی شکست‌خورده به قهرمانی مغرور بدل می‌کند.

هدویگ نادر برهانی‌مرند روایت صریح جامعه‌ی ما و احضار بی‌تعارف آدم‌هایی‌ست که شبیه آن‌ها را در زندگی خود درک کرده‌ایم. آدم‌هایی نفرینی که دو روی سکه‌ی رنج‌های هر کدام از ما می‌توانند باشند. شاید به همین دلیل هدویگ بزرگسال، هدویگ نوجوان را سرزنش نمی‌کند و او را با همه‌ی خط‌خوردگی‌هایش می‌پذیرد و هندسه‌ی جهانش را به نمایش می‌گذارد. زنی که در زندگی‌اش می‌چرخد و ما را در زندگی خودش و دیگران می‌چرخاند تا ترسمان بریزد.

خط‌خوردگی‌های هدویگ هدیه‌ی سخاوت‌مندانه‌ی نادر برهانی‌مرند است. معلمی که ما را به مرور مشق‌هایمان دعوت می‌کند و پای امضایش می‌نویسد بیشتر تلاش کن...
نوید آغاز (navidaghaz)
درباره نمایش هدویگ i
یادداشت «حسین پاکدل» درباره‌ی نمایش «هدویگ» نادر برهانی مرند

«هدویگ»، ایبسن، نادر، مرغابی وحشی و ...

سحرگه ره‌روی در سرزمینی همی گفت این ... دیدن ادامه ›› معمّا با قرینی
که ای صوفی شراب آن‌گه شود صاف که در شیشه برآرد اربعینی

ذات هنر با صبوری عجین است. با عجله و بزن درروی مطلقاً سازگاری و نسبت ندارد. به قول زنده‌یاد حسن حسینی

“تعجیل در خلق هنر مثل چرت زدن موقع رانندگی ‌است.”

اما همین اصل صبوری، با تمام اهمیّت، لازمه‌ی کار است، اما کافی نیست. پر کردن انبان فکر و به حد اعلا رساندن مهارت و ممارست مدام با ابزار و معانی‌ی والا، لازم و ضروری است. رسیدن به مرحله‌ای که آن‌چه از هنرمند پا به عرصه‌ی وجود و عرضه‌ی حضور می‌گذارد بخشی اندک ولی درخشان و مانا از هنرِ کمال یافته‌ی اوست. این درس را تمامی بزرگان ادب و هنر در طول اعصار به ما گوشزد کرده‌اند. اساساً جاودانگی و ماندگاری، محصول همین تناوری، صبوری و دقت در جلوه‌گری است.

نکته‌ی دیگر آن‌که خروجی‌ی هنرمندانه، هنرمند را ارجمند می‌کند نه صرف ادعا و ایجاد خط تولید محصولات به ظاهر هنری. اگر بخش عمده از هنر نمایش ما -اعم از تئاتر و سینما و غیره- به شکلی برنامه‌ریزی شده، به این مرحله از افول وسط غوغای تولیدات انبوه رسیده، فارغ از نگاه کاسبکارانه، به همین دو نکته برمی‌گردد. یکی تعجیل روز افزون و دیگری دیده شدن خود، نه اثر. جدای از این که هنرمند محصول زمان است، اربعین‌ها باید در شیشه بماند تا به غایت خود نزدیک شود. بحث مفصلی است و خارج از حوصله‌ی این درگاه. به وقت انشالله دوستان صاحب‌نظر بدان می‌پردازند و خواهند پرداخت.

گذرا اشاره کردم تا برسم به آخرین اثر نادر برهانی مرند بر صحنه؛ «هدویگ» که نادر بر اساسِ مرغابی وحشی اثر سترگ هنریک ایبسن تنظیم و کارگردانی کرده‌است. نادر، بیش از سی و خرده‌ای سال عمر پیرامون آثار ایبسن سپری کرده که امروز می‌تواند با احتیاط پا بر دامنه‌ی این قله‌ی رفیع هنر نمایش جهان بگذارد. اجرای بیش از بیست نمایش مانا و موفق، صدها نمایش فاخر رادیویی و غیره پشتوانه‌ای است که او اکنون توانسته چنین اثری را با این کیفیت به مخاطب عرضه کند.

از هر وجه نگاه کنی در حد بضاعت، اثر کاملِ بی‌ادعایی است. هیچ دم، قلابِِ گیرکرده‌ی درامِ سنگین‌اش، تو را رها نمی‌کند. پس از اتمام نمایش، پر و پیمان بیرون می‌آیی. فرصت اجازه می‌داد یا جای هنرجویان نمایش بودم هرشب به تماشای آن می‌نشستم.
نوید آغاز (navidaghaz)
درباره نمایش هدویگ i
بازگشت طلایی نادر برهانی مرند با «هدویگ»
شب‌هایی که سالن تئاتر نفس می‌کشد

علی جعفری فوتمی -عضو کانون ملی منتقدان تئاتر ایران: هشت سال دوری ... دیدن ادامه ›› از صحنه؟ شاید برای هر کارگردانی به معنای فاصله گرفتن از اوج خلاقیت باشد، اما برای نادر برهانی مرند، حاصل این دوری چیزی جز یک بازگشت شکوهمند نیست.

«هدویگ»، قدرت نادر برهانی مرند را در نوشتن و کارگردانی به رخ می‌کشد، یک تجربه‌ی ناب از تئاتر که مرزهای کلیشه را در هم می‌شکند.

یک اقتباس درخشان «هدویگ» با ظرافت و دقت نوشته شده و نشان می‌دهد که اقتباس، تنها بازآفرینی یک داستان نیست، بلکه خلق جهانی تازه است.

«مرغابی وحشیِ» ایبسن در دستان برهانی مرند به شاهکاری تازه تبدیل شده است. او نه‌تنها با دقت و وسواس جزئیات درام را چیده، بلکه با ضرباهنگی درست، شخصیت‌هایی زنده و داستانی پویا خلق کرده است.

دیالوگ‌ها به جا، موقعیت‌ها دقیق، و کشمکش‌ها عمیق هستند؛ چیزی که «هدویگ» را به یکی از به‌یادماندنی‌ترین اقتباس‌های سال‌های اخیر تبدیل می‌کند.

بازیگران حرفه‌ای در کنار چهره‌های تازه‌نفس یکی از نقاط قوت «هدویگ» انتخاب بازیگرانی است که هم تجربه و هم طراوت را به صحنه می‌آورند. رحیم نوروزی، امین میری، و بهرام ابراهیمی ستون‌های مستحکمی برای این نمایش هستند.

اما یکی از نکات جالب‌توجه، حضور امین میری است. میری نقش اصلی ندارد، اما بازی او نشان می‌دهد که چطور یک بازیگر می‌تواند حتی با یک نقش فرعی، حضوری تأثیرگذار و به‌یادماندنی داشته باشد. او با جزئیات درخشان و دقتی مثال‌زدنی، نقش خود را در ذهن مخاطب ماندگار می‌کند.

طراحی صحنه: کاربردی و عمیق طراحی صحنه در «هدویگ» چیزی فراتر از یک پس‌زمینه است. این طراحی، فضاسازی‌ای است که روایت را تقویت می‌کند و مخاطب را به درون داستان می‌کشاند. هر المان صحنه، از نورپردازی تا چیدمان فضا، به خدمت داستان درآمده است.

طولانی؟ شاید. اما جذاب!

خیلی‌ها می‌گویند تماشاگر دیگر حوصله نمایش‌های طولانی را ندارد. اما «هدویگ» اثبات کرد که اگر نمایش درست باشد، مخاطب نه‌تنها خسته نمی‌شود، بلکه با دقت تمام لحظه‌به‌لحظه را دنبال می‌کند. این اجرا نشان داد که طولانی بودن زمانی به ایراد تبدیل می‌شود که اجرا حرفی برای گفتن نداشته باشد؛ و این دقیقاً همان چیزی است که "هدویگ" نیست.

چرا باید «هدویگ» را ببینیم؟

«هدویگ» بازگشتی باشکوه برای برهانی مرند است، یک اتفاق خوب در اقتباس، کارگردانی، و بازیگری. اگر می‌خواهید نمایشی ببینید که در عین سرگرمی، شما را به تفکر وادارد، تماشای «هدویگ» را از دست ندهید.
نوید آغاز (navidaghaz)
درباره نمایش هدویگ i
«فرزین محدث» پس از ۱۱ سال از اولین تجربه‌ی بازیگری حرفه‌ای با «نادر برهانی مرند»، از نمایش «هدویگ» می‌گوید

فروش بلیت روزهای جدید در سایت تیوال آغاز شد

نویسنده و کارگردان: نادر برهانی مرند
تهیه کننده: رامین صادقی
مجری طرح: امین رهبر
(موسسه‌ی فرهنگی و هنری خانه‌ی هنر فوکا و آموزشگاه سینمایی پاییز ۶۸)
مدیر تولید: رضا مالامیری

بازیگران: رحیم نوروزی، امین میری، زکیه ... دیدن ادامه ›› بهبهانی، وحید حافظی، میثم صدرا، میثم شهاب الدینی، افسانه اصیلی، حنا خواجه علی، معصومه احدی و با حضور بهرام ابراهیمی

آذر و دی ۱۴۰۳ | ساعت ۲۰:۳۰
تماشاخانه ایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌سمندریان

ساخت تیزر: علی زندیه

{اقتباسی آزاد از «مرغابی وحشی» اثر هنریک ایبسن}
«پسر مُسرِف در موقِف غلط غلط غلط»

تقدیم به میلاد افواج

کاری از گروه دانشجویی موریانه

۱۱، ۱۲ و ۱۳ دی
ساعت ۱۸:۳۰
خانه ‌نمایش ‌دا

نویسنده، دراماتورژ و کارگردان: پارسیا ‌توکلی
بازیگران: عرشیا ‌ارژن، مبین ‌بهزاد، پارسیا ‌توکلی
با همراهی: محمد ‌برهمنی
سپهر، امیر مسعود و محمد فروزنده این را خواندند
آرزو سعدوندی و امید بیگی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نوید آغاز (navidaghaz)
درباره نمایش هدویگ i
حمیدرضا آذرنگ از نمایش «هدویگ» می‌گوید

تهیه بلیت سانس‌های جدید در سایت تیوال

{اقتباسی آزاد از «مرغابی وحشی» اثر هنریک ایبسن}

نویسنده و کارگردان: نادر برهانی مرند
تهیه کننده: رامین صادقی
مجری طرح: امین رهبر
(موسسه‌ی فرهنگی و هنری خانه‌ی هنر فوکا و آموزشگاه سینمایی پاییز ۶۸)
مدیر تولید: رضا مالامیری

بازیگران: ... دیدن ادامه ›› رحیم نوروزی، امین میری، زکیه بهبهانی، وحید حافظی، میثم صدرا، میثم شهاب الدینی، افسانه اصیلی، حنا خواجه علی، معصومه احدی و با حضور بهرام ابراهیمی

آذر و دی ۱۴۰۳ | ساعت ۲۰:۳۰
تماشاخانه ایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌سمندریان

ساخت تیزر: علی زندیه
 

زمینه‌های فعالیت

سینما
تئاتر

تماس‌ها

navidaghaz@gmail.com
navidaghaz
navidaghaz