- علاقهمند به داستان- شعر- تئاتر- فیلم- سفر- موزیک
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواریاست برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفتوگو درباره زمینههای علاقهمندی مشترک، خبررسانی برنامههای جالب به همدیگر و پیشنهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
امتیاز و جذابیت این نمایش به نظرم پایان دادن به کار مرحوم پسیانی بزرگ بوده.
دکور،موزیک و اکت جمعی خیلی خوب بود، اما به شخصه نمایشنامه و بازی سطحی چند تا از بازیگران از جمله آقای حسینی نیا و خانم حبیبی رو دوست نداشتم و انتظارم بیشتر بود.
در واقع با ورود آقای سیاحی تازه صحنه جون گرفت و یه اجرای عالی از ایشون دیدیم.
ولی درکل این نمایش ارزش دیدن داشت. بهخصوص در شب پایانی که همیشه انرژی بهتری داره و به قول ستاره پسیانی جای آتیلا پسیانی عزیز هم خالی بود.
اجرای متوسط. ایده خوب. نمایشنامه متوسط.
میتونست خیلی جذابتر از این باشه.
این اجرا نوسان داشت و نمیتونست از اول تا آخر، یکدست تماشاگر رو با خودش همراه کنه
معرکه بود... بازیها بینظیر بودن. طراحی صحنه، نورپردازی، موزیک و همه چی در این نمایش دست به دست هم داده بودن تا از دقیقه اول تا آخر، روی صندلی میخکوب بشم. بعد از مدتها یه اجرای فراموشنشدنی دیدم.
یه تیکه از زندگی معمولی همه ما آدمها بود با تمام لحظههای شاد و غمگین. برای من به شخصه مونولوگگوییها جذابتر بود و نمایش در این مواقع چیزی بیشتر برای گفتن به مخاطب داشت. در مجموع خوب بود، اما میتونست پختهتر باشه. شاید یه جاهایی برای جذب عموم مخاطب، قوه طنز سطحی از مفهوم عمقی نمایش سبقت میگرفت که اگر این بخشها حذف یا به سبک بهینهتری کار میشد، نتیجه خیلی بهتر بود.
فائزهی عزیز ممنونیم که به مهمونی ما اومدین🙏🏻
خوشحالیم که برش زندگی میزبانان ما و قصههاشون رو دوست داشتین❤️ حتما هر زندگیای میتونه روز به روز پخته تر بشه، ما هم در تلاشیم هر شب توی این مهمونی بهتر از روزهای قبل بشیم. مرسی که برامون نوشتین🌱
بازیها اغراقآمیز و بسیاری از دیالوگها اضافه یا بد نوشته شده بود. داستان کلیشه و از همان اواسط ماجرا قابل حدس بود. این نمایش چیز جدیدی برای گفتن نداشت و نمایشنامه هم خیلی سطحی نوشته شده بود.
واقعا ایده خلاقانهای داشت. حسابی از دیدنش لذت بردم. البته من دوست داشتم طولانیتر باشه. شاید بهتر بود که کمی عمیقتر به این ایده جذاب پرداخته میشد. اما درکل واقعا از زمانی که برای تماشای این اجرا صرف کردم بسیار خوشحالم...
این نمایش در عین سادگی، بسیار جذاب و درخشان بود. مخاطب با این اجرا هم میخندید و هم فکر میکرد. نمایش سبکی از دغدغه انسان امروز با زبانی ساده و طنز صحبت کرد. دغدغه اسیر شدن در پوچی یک چرخه ناتمام!
نوه: خب بعدش چی؟!
اگر علاقمند به تماشای یک نمایش کمدی خوشرنگ و لعاب هستید، انتخاب خوبیه! بازیها قشنگ بود و صحنه طراحی خوبی داشت.
اما کیفیت سالن پایین بود و بیشتر تماشاگران با هم حرف میزدن. اتفاق شاهکار این ماجرا این بود که یکنفر تلفن جواب داد و انگار نه انگار اومده تئاتر، حرف میزد و قربون صدقه پشت خطی میرفت!
الان جوری شده همه در سالن ها حرف میزنند /موبایل چک میکنند /چیپس و پفک میخورند / نوزاد و بچه همراه میارند و... اگه خدای نکرده زبونم لال یه نمایش دیدید و از این مزایا بی بهره بود یه خبر بدید دل مون شاد بشه
الان جوری شده همه در سالن ها حرف میزنند /موبایل چک میکنند /چیپس و پفک میخورند / نوزاد و بچه همراه میارند و... اگه خدای نکرده زبونم لال یه نمایش دیدید و از این مزایا بی بهره بود یه خبر بدید ...
فکر کنم فقط آوردنِ منقل و قلیون به سالن هنوز اتفاق نیفتاده که با تلاش و همتِ این قشرِ عزیز احتمالاً در آیندهی نزدیک اونم میبینیم 😁
فکر کنم فقط آوردنِ منقل و قلیون به سالن هنوز اتفاق نیفتاده که با تلاش و همتِ این قشرِ عزیز احتمالاً در آیندهی نزدیک اونم میبینیم 😁
دوست گرامی فکر نمیکنین داستان قصه جذاب نبوده و مخاطب دچار خستگی و کلافگی شده و بعضا با هم شروع به صحبت کردند ؟ همه کسانی که میان تاتر بی فرهنگ نیستند .
هزینه کردند و وقت گذاشتند ، وقتی داستان خسته کننده بشه ناخوداگاه مخاطب در صندلیش به جنب و جوش میاد - البته که عدم رعایت سکوت در هر شرایطی نکوهیده هست - اما چون دیدم این موضوع در اکثر کامنت ها گفته شده و خودم هم نمایش رو دیدم و در محیط بودم و دیدم که چقدر ادما ناراضی بودن و هی ابراز خستگی میکردن ، متوجه شدم بخشی از مکالمات از خستگی ناشی شده بود .
دوست گرامی فکر نمیکنین داستان قصه جذاب نبوده و مخاطب دچار خستگی و کلافگی شده و بعضا با هم شروع به صحبت کردند ؟ همه کسانی که میان تاتر بی فرهنگ نیستند .
هزینه کردند و وقت گذاشتند ، وقتی داستان ...
خانم سارا در هرصورتی نباید باهم صحبت کنن، یک درصد شاید یکی خوشش اومده باشه
نهایتا میتونن سالن رو ترک کنن که به شخصه خودم با این کار مخالفم
خانم سارا در هرصورتی نباید باهم صحبت کنن، یک درصد شاید یکی خوشش اومده باشه
نهایتا میتونن سالن رو ترک کنن که به شخصه خودم با این کار مخالفم
منم با صحبت کردن مخالفم و با ترک سالن به طریق اولی - چون اعتماد به نفس بازیگران رو فکر میکنم کم میکنه - بدترین تاتر ها رو هم میشه به حرمت بازیگر و نفس تاتر نشست و دید - اگر نظری داده میشه در جهت عناد نیست - پس منم همهمه و ترک سالن و تایید نمیکنم - فقط میگم این میتونه دریچه ای و نشانه ای برای دوستان عوامل باشه مبنی بر این که سعی در ایجاد جذابیت بیشتر در کارهای بعدی برای عموم مخاطب داشته باشن .
منم با صحبت کردن مخالفم و با ترک سالن به طریق اولی - چون اعتماد به نفس بازیگران رو فکر میکنم کم میکنه - بدترین تاتر ها رو هم میشه به حرمت بازیگر و نفس تاتر نشست و دید - اگر نظری داده میشه در ...
ممنون از شما
امیدوارم در ادامه کارهای بهتری ببینید
باز هم مثل کنسرت همایون شجریان و نمایش شکوفههای گیلاس، من موفق نشدم بلیت این اجرا رو بگیرم بگیرم. واقعا خسته کننندهاس. به ثانیه نکشیده همه صندلیها رزرو میشه. غیرقابل درک و عجیبوغریبه. امکان نداره کاربر عادی فقط نقش داشته باشه. مگر میشه در همون لحظه که پنل فروش قراره باز بشه، آدم پای سیستم باشه، ولی فرصت حتی کلیک روی صندلی هم پیدا نکنه و به اندازه یه پلک به هم زدن بیشتر جاها پر بشه. برای بقیه صندلیها هم که هرچی تلاش کردم، سایت عزیز همراهی نکرد و به درگاه پرداخت هدایت نشدم!
فوقالعاده بود. یکی از بهترین نمایشهایی بود که توی هفتههای اخیر دیدم. بازیهای حرفهای، صحنه مینیمال و در عین حال گویا، پیامهایی از جنس درد در قالب طنز و کلی نکته دیگه، از ویژگیهای این نمایش دلچسب بود. از لحظهلحظه این نمایش لذت بردم. مرسی از این گروه هنرمند.
جز دکور هیچ چیز دیگهای در این نمایش جالب نبود. اصلا این اجرای ضعیف توهین به شخصیت پروین اعتصامی بزرگ بود! سه ساعت اجرا طول کشید که در مجموع نیمساعت هم اجرای خوب ندیدم. جز نقش نصرالله و خدمتکار، همه اجراها به شدددددت ضعیف و حتی میشه گفت آماتور بود!
بازیگرها اصلا باهم هماهنگ نبودن. تپق هم که مثل نقل و نبات توی اجرا شنیده میشد!
واقعا این دو ساعت و چهل دقیقه که به سه ساعت کشیده شد، اذیت و کلافه شدم. کاش یه کم برای تماشاگر ارزش قائل باشن تا نمایشنامه قوی با شخصیتپردازی درست، کارگردانی حرفهای و بازی قابل قبول ارائه بدن.
بزرگترین ویژگی این نمایش بومیسازی دکور و دیالوگها بود که مردم را به دهه شصت میبرد. مشکلاتی رو میگفت که شاید خیلی از ما تجربه کرده بودیم. اما اتفاقات خیلی پشت سر هم بود و شاید برای یک نمایش تئاتری جالب نبود. فاصله این اتفاقات خیلی کم بود و از میزان همزادپنداری مخاطب کم میکرد. با وجود آنکه تجربه جالبی از اشک و لبخند برای من بود، اما چندان لذت نبردم. در ضمن نمایش نقاط اشتراک خیلی کمرنگی با نام هملت داشت!
شاید این سبک اجرا برای من با انتطاری که از حضور در سالن نمایش داشتم متفاوت بود. احساس میکردم وارد جمع یک خانواده متزلزل و با سواد فرهنگی پایین شدم و حس تماشای تئاتر را نداشتم. البته از یک زاویه این میتواند ویژگی باشد و نشان از زنده بودن اجرا دارد. بازی همه را به جز نعمت و محترم رو دوست داشتم. نقش پدر هم اجرای ضعیفی داشت. صولت اجرای خوبی داشت، اما دیالوگهای جنوبی قابل فهم نبود.
این اجرا فضای آرومی داشت و مخاطب در بخشهایی از نمایش میتونست زندگی روتین و یکنواخت خودش رو ببینه. فضای نمایش و اجراها بهخوبی، پوچی زندگی امروز رو به رخ کشید. اگر دوست دارید یک نمایش آروم تماشا کنید، این اجرا رو از دست ندید.
موسیقی بینظیر و محشر، تماشاگر را میخکوب نمایش میکرد. شروع نمایش عالی و قدرتمند بود و حسابی لذت بردم. بیشتر بازیگران این جمع عالی عمل کردند و علاوه بر فن بیان خوب، انعطاف بدنی بالایی در اجرا داشتند. فضای جذاب، نورپردازی خوب، دکور زیبا و از همه مهمتر موسیقی زنده و بینقص ویژگیهای این نمایش بود که بیشتر از متن مخاطب رو با خودش همراه میکرد.
تجربه جالبی بود و ارزش دیدن داشت. البته متن میتونست پختهتر باشه. قشنگی این اجرا همزادپنداری تماشاگر با درد کاراکتر بود. بهخصوص در لحظات خاموشی مطلق میشد به خوبی زجر افرادی رو که تنهایی و تاریکی رو تجربه میکنند، حس کرد. فرم بسیار جذاب بود، اما دوست داشتم که متن بیشتر از این چیزی برای گفتن داشته باشه.
ویژگی بارز کارهای آقای افشاریان، نگاه به مشکلات با عینک احساس و همزادپنداریه که این امتیاز کارهای ایشون محسوب میشه.
اما یه نکته کوچیک درمورد فرهنگ تماشای تئاتر: متاسفانه در زمانهای خاموشی، بسیاری از تماشاگران مدام گوشی خودشون رو چک میکردند و به آزاری که دارند به باقی افراد میرسونن، اهمیتی نمیدادن. خیلی عجیبه که هنوز تماشاگر تئاتر این فرهنگ رو نداره که نور گوشی برای باقی مخاطبان و همینطور بازیگر، به شدت آزاردهنده است.
بازی فوقالعاده علی سرابی بیش از هر چیزی این نمایش رو جذاب میکرد. گروه موسیقی، طراحی صحنه و نورپردازی عالی بود. این نمایش واقعا ارزش دیدن داره.
البته در مورد تجربهای که داشتم، انتقادهایی هم دارم. انتقاد من نه به نمایش بلکه به مجموعه تالار وحدت اشاره داره.
متاسفانه در زمان ورود، خانمها و آقایان به تفکیک از هم باید وارد محوطه میشدند و حراست خانمها به شکل توهینآمیزی به خاطر پوشش تعدادی از بانوان، مانع ورودشون میشد و آرامش باقی تماشاگران رو هم مختل میکرد... واقعا این برخورد با تماشاگر تئاتر و هر انسان دیگری در محیط فرهنگی به هیچ وجه صحیح نیست!
دوم اینکه سالن تلار وحدت با وجود زیبایی معماری کلاسیک، در چیدمان صندلیها مشکل داره. ردیفها به شدت به هم چسبیده هستند و اگر شخصی (با هر نوع فیزیک بدنی) صندلی وسط یک ردیف رو خریده باشه، برای رفتن به جایگاهش باید هفت خان رستم رو طی کنه! باید از میان دو ردیف به شدت بههم چسبیده رد بشه. جوری که حتی هرچی تماشاچیهای کناری پاشون رو کنار بکشن، باز هم فضا برای راه رفتن در وسط دو لاین برای رسیدن به صندلیهای میانی کافی نباشه. در حالی که میشد با ایجاد یک لاین میانی از ابتدا تا انتهای سالن، این مشکل رو حل کرد.
امیدوارم کادر و مسئولین مجموعه تلار وحدت، در اجراهای بعدی ارزش بیشتری برای تماشاگر قائل بشن و به فکر آرامش قبل اجرای تماشاگران هم باشن.