در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال اریک قاراسمیان | دیوار
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 20:00:02
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
یک سری کامنت ها رو خوندم، گفتم بالاخره بعد مدت ها یه فیلم خوب ببینم! 20 دقیقه اول فیلم رو به زور تحمل کردم.
پوریا صادقی، پویا فلاح، سپهر و آذین حجازی این را خواندند
سپهر امیدوار و celine این را دوست دارند
پس چرا نظر منو آقای جوانی و نخوندید؟
۰۹ مهر ۱۳۹۹
منم خیلی دوستش داشتم...
۱۰ مهر ۱۳۹۹
به عنوان لالایی فیلم بدی نبود.? ?
۱۲ مهر ۱۳۹۹
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
اصولا متن های علی صفری دارای یک twist یا پیچش عجیب است که نشات گرفته از سلیقه او در سینما و به خصوص سینمای هالیوود هست.
در متن برلین 1010 این قضیه بسیار بولد است و به چشم می آید.حرف زدن در مورد نمایشنامه از حوصله این بحث خارج است زیرا بسیار میشود در موردش حرف زد.
بازی بازیگران که بازیگرانی تازه نفس و جوانند بسیار خوب و روان است.
کارگردانی کاملا معلوم است که برای این سالن انجام شده.
اجرای خوبی رو من دیشب شاهد بودم.
ای کاش با ظرفیت کامل تماشاچیان اجرا میرفتند تا پتانسیل بازیگران جوان و تازه نفس بیشتر دیده شود.
اریک جان یه خلاصه مختصر میشه بدی؟
با چی طرفیم؟
۱۶ مرداد ۱۳۹۹
اریک قاراسمیان
با یه داستان thriler/science fiction که آخر‌ جنگ جهانی دوم رخ میده ?
جون جون:)
۱۷ مرداد ۱۳۹۹
ممنونم اریک جان، لطف کردی که تشریف آوردی در این شرایط، خوشحالم که تونستیم باعث رضایت خاطرت باشیم
۱۷ مرداد ۱۳۹۹
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تو کازابلانکا میگه: چون سرو سربلند، چون کوه استوار، چون ابر پراکنده!
فیلم های ایرانی که بیش از یک بار دیدم تعدادشان بسیار کم است و فیلم های ایرانی که بیش از 3 یا 4 بار دیدم تعدادشان به انگشتان دست هم نمیرسد. تا قبل از این فیلم فیلم خشم و هیاهو ساخته هومن سیدی رکوردار بیشترین تماشا برای من بود (چیزی حدود 4-5 بار) اما این فیلم از روزی که در شبکه خانگی اکران شده تقریبا هر روز، روزی دو بار به تماشا نشسته ام.
بازی بازیگران از استاد نصیریان بگیرید تا داریوش جان موفق همگی جایی برای تامل و دقت دارند و بسیار زیبا و دلنشین اند.
فیلم نامه که خود بحثی جدا دارد که هرجقدر فکر میکنم و میبینم نکته های جدید کشف میکنم و به هیچ عنوان فیلمنامه سطحی نیست (حتی کاراکترهای فرعی نظیر استاد و مصفا فکر شده اند) .
موسیقی متن هم مانند آثار غنی زاده در تئاتر موسیقی های انتخابی است که به شدت به فضا و اتمسفر موقعیت ارتباط دارند.
جلوه های ویژه واقعا بسیار جلوتر از فیلم های ایرانی است و نشان از زحمت کشیدن بسیار در این امر دارد.
ببینید مسخره باز رو و خدا رو شکر کنید از داشتن همایون غنی زاده، علی نصیریان، صابر ابر و بابک حمیدیان و هدیه تهرانی و در کل همه کسانی که زحمت کشیدند برای این اثر.
من یه مدت قفلی زده بودم روی مغزهای کوچک زنگ زده و حالا مسخره باز. قفلی هم میزنم یعنی صبح تا شب تکرار??دیگه صدا دستگاه پخش در میاد
۰۴ مرداد ۱۳۹۹
پوریا صادقی
چیپس ذرت و سس سالسا و پنیر... ??
آخ آخ آخ :))
۰۴ مرداد ۱۳۹۹
از بین همه خاطره های سینما مال من عجیبه خیلی هم عجیبه اولین فیلمی که تو سینما دیدم قرمز بود و منم یک بچه 5-6 ساله بودم دلیلش هم این بود که مادر کشته مرده سینما بود ولی پدر متنفر از سینما من همه فیلم های دهه 70 رو با مادرم دیدم بدون اینکه سینما برام جذابیتی داشته باشه حتی وحشتناک هم بود به خاطر جیغ و دادی که توی فیلم های اونموقع میزدن. و تنها دلیل اینکه راضی میشدم با مادر به سینما برم این بود که تنغلات میخرید برام.اولین فیلمی که خودم رفتن به دیدنش قاعده تصادف بود اونم به پیشنهاد یکی از همکلاسی های دانشگاه. از اون موقع به بعد سینما برام خیلی جذاب شد. کلاس های دانشگاه رو میپیچوندیم با همکلاسی ها و به سینما میرفتیم. بیشتر برام فان بود سینما رفتن تا اینکه برم فیلمی رو با دقت ببینم (و البته یک حس یاغی گری هم تهش داشت که دارم مثلا از پدر نافرمانی میکنم چون اعتقاد داشت آدم هدفمند خودشو با سینما و اینجور چیز ها سرگرم نمیکنه و سینما رفتن یک کار ابزورده که آدم فقط دیوار رو که روش نور میندازن نگاه میکنه) همین باعث شد مادر از سینما زده بشه و منم یواشکی به سینما برم. اما چند سالیه که کنار اومده با فیلم تماشا کردن و تئاتر رفتن من. (در ضمن پدر هیچکدوم از اجراهای من رو هم تماشا نکرده??
۰۴ مرداد ۱۳۹۹
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
اریک قاراسمیان (ericogh)
درباره فیلم‌تئاتر سیزیف i
خیلی دوست داشتم این اجرارو تک تک خاطرات اون روزی که دیدمش اومد جلو چشمم با دیدن دوباره فیلم اجرا! هرچند که اون لذت زنده دیدن و نفس نفس زدن بازیگر ها رو نداشت ولی فوق العاده بود!
بهمن: احسان من خیلی عنم؟
احسان: چی؟
بهمن: میگم خیلی عنم؟
احسان: آره
بهمن: خیلی؟
احسان: خیلی... من چی؟
بهمن: توام خیلی خیلی عنی
احسان: داری عقده ای بازی در میاری؟
بهمن: نه واقعاعنی
ولی فکر کنم عن با الف عن تره?
۲۰ تیر ۱۳۹۹
هیچ چیز ویژه ای ندیدم در این فیلم
۲۱ تیر ۱۳۹۹
فیلم بدی نبود
دوسش داشتم من

سینما های تهران خیلی خوبن
پیشنهاد میکنم این فیلمو ببینید

بلیط هواپیما تهران: https://bit.ly/2QsXQJN
۰۶ شهریور ۱۳۹۹
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
با حالی بد به بهانه بهتر شدن به تماشای این فیلم نشستم، فیلم عملا هیچ چیز خاصی نداشت به جز صحنه هایی که بسیار سعی میکرد خنده بگیرد و البته موفق هم بود. پایان فیلم هم خوب بود حداقل ماورای توقع از یک فیلم که بهانه آن فقط خنداندن مخاطب است.
خیلی خوشحالم که قراره تا چند ساعت آینده این اجرا را دوباره ببینم.
روزی نیست که به این اجرا فکر نکنم. هیچ اجرایی بعد از این به من نچسبید.
ژوآن، حمیدرضا مرادی، پویا فلاح، پارسا یزدی و مینا این را خواندند
محمد لهاک این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
اجرای جالبی بود، قاب های زیبا و طراحی صحنه عالی.
اول اجرا کد هایی داده شد در غالب کلماتی که انگار شخصی در حال یادگیری آنهاست. کار به شدت کارگردان ... دیدن ادامه ›› محور بود چه بدنی دارند آقای باقری.
در کل از اون اجراها بود که حرفهای زیادی داشت برای گفتن اما باز هم جاهای گنگ زیاد داشت. برای مخاطبین معمولی که دنبال دیالوگ و خنده هستند به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشه. اما دانشجویان ببینند حتما.
دیروز بالاخره به لطف اجرای ساعت 15موفق به تماشای بیگانه در خانه شدم، از همون موقع که سالن رو ترک کردم تا الان که دارم این متن رو می نویسم ذهنم ... دیدن ادامه ›› بسیار دگیر متن هست. متنی که بر خلاف بازگویی ساده به نظر اینجانب لایه های فراوان داشت.
ساده ترین لایه متن که با همان مونولوگ اولیه گفته می شود در مورد خیانت و وفاداری در نسل های مختلف است. همسر مارکوس در حالی که با مارکوس 4 ماه بیشتر زندگی نکرده حالا پس از همه این سال ها ذهنش هنوز مشغول مارکوس گم شده اش استو یادگاری اش را با خود در جعبه ای حمل میکند. این در حالی است که نسل امروزی به راحتی پتانسیل خیانت کردن را دارند (البته در ظاهر).
بیگانه ای که در خانه است و مشغولی فیلم برداری از یک سری نقاط کور صحنه است (مانند دستشویی، اتاق خواب و...) همان کسی که نیست هست. اما موضوع در لایه دوم متن وحشتناک تر می شود.
لایه دوم متن کاملا به اینترنت می پردازد جایی که در آن خطر خیانت و جنایت و خطر های اینچنینی بسیار فراوان است. ساده ترین مثال هم دقیقا جایی می آید که شوهر زن را به خیانت از طریق فضای مجازی متهم میکند که البته در آخر هم معلوم می شود که خود شوهر مشغول ارتباط با زن بوده.
اما پرداخت به اینترنت به اینحا خلاصه نمیشود. سالیان پیش در حال تحقیق در مورد موضوعی برای یک پروزه دانشگاهی بودم که بر اثر تصادف به موضوعی برخوردم موضوعی به نام دیپ وب (deep web) یا دارک وب (dark web) این قستمی از اینترنت است که به راحتی در دسترس قرار نمیگیرد باید با جستجوگر های مخصوص به آن دسترسی پیدا کرد چیزی که وحشتناک است محتوای آن است. محتوای دیپ وب اصولا به دست هکر ها و جنایت کار ها تهیه می شود به این شکل که هکر ها با هک کردن دوربین های مدار بسته محتوای آن ها را در آن جا به فروش میگذارند (تصاویری که از ویدیو پروژکشن در این اجرا پخش شد) یا افراد با نقاب هایی مسخره مانند کله حیوان،دلقک و عروسک مشغول شکنجه کودکان و سالمندان میشوند و آن ویدیدو را در آنجا به اشتراک میگذارند و میفروشند. (صحنه آخر، ماسک های گوزن، تصویر سیاه و سفیدی که ویدیو پروژکشن پخش شد)
فضای اثر از همان ابتدا و مونولوگ اولیه بسیار وحم آلود و استرس زا است و هرچه بیشتر پیش می رود استرس فضا بیشتر میشود.
به عنوان کسی که دو اثر قبلی مساوات رو دیده به شخصه این اثر رو بیشتر از همه دوست داشتم به خاطر پرداخت فوق العاده اش داستان پر کششی که دارد و در آخر بازی دینو.
قانون اول : شهر از نه نفر تشکیل شده که افزایش یا کاهش جمعیت خلاف قوانین خواهد بود.
خلاصه خیلی جذابی داره..
۰۳ آذر ۱۳۹۸
موافقم خانم نیلوفر
۰۴ آذر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
یکی از اجراهای خوبی که این اواخر دیدم، بازی ها بسیار عالی بود. همچنین طراحی صحنه که به زیباترین شکل ممکن اجرا شده بود. متنی تاثیر گذار و عالی.
علی صفری و آقامیلاد طیبی این را دوست دارند
ممنونم اریک جان، خوشحالم که کار رو دوست داشتی و متواضعانه از سر برخی کاستی ها گذشتی
۰۱ آبان ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خوشگل مرلین مونرو بود ، تو کازابلانکا!
- مرلین مونرو که تو کازابلانکا نبود!

- تو فیلم رو خوب ندیدی... دوباره ببین...
۲۷ مهر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
بی صبرانه منتظر اجرای این نمایش هستم!
از اولین اجراهایی که میدیدم و حالا بعد سال ها دوباره قرار بر دیدنش هست.
شاهین و آقامیلاد طیبی این را خواندند
نورا احمدی و نیلوفر ثانی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خیلی دوست داشتم این فیلم رو، به شدت منو یاد نمایش آقای می سی سی پی نشسته می میرد از همین کارگران انداخت. بازی ها بی نظیر بود جناب نصیریان و صابر ابر عالی بودند. جلوه های ویژه جلوتر از فیلم های ایرانی حال حاظر بود. قاب های بی نظیر. بسیار فیلم فوق العاده ای بود.
بابک حمیدیان و تمام ❤️
حمیدرضا مرادی و سحر لیلی ئیون این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خیلی وقت بود به دلیل مشغله موفق به دیدن اجرایی نشده بودم، بنا به دلایلی دیشب به آخرین اجرای این نمایش رسیدم که اپیزود اتاق پذیرایی بود.
از همان ابتدا یاد آثار آقای کوهستانی افتادم! و حس کردم کارگردان به لحاظ فرم چیزی شبیه به نمایش سالگشتگی یا بی تابستان را میخواهد نشان دهد (تا حدودی موفق هم بود )
بازی های آقای مهدی میرزائیان و خانم پریسا محمدی واقعا بی نظیر بود و اصلا توقع چنین بازی های از ایشان نداشتم. کار از نیمه دوم با ورود پرسوناژ سوم افت عجیبی داشت حتی متن هم این بلا سرش آمد ( دختر اورکت پوش چقدر فلسفی و شعاری حرف میزد!!!)
در آخر اجرای خوبی و قابل قبولی بود با تشکر از کل تیم اجرایی.
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
+یاف، چت شد؟
-هیچی
+چرا یه چیزیت شد
-تا حالا یه...
+دختر اسمتو صدا نزده
-آره
+چه جوریه؟
-چی چه جوریه
+اینکه برای اولین بار یه دختر اسمتو صدا بزنه
-مثل باقی وقتا...
+ یاف، یاف، یاف
-اه بس کن
از وقتی علی صفری رو میشناسم سالیان دراز میگذره، از همکاریهامون توی تئاتر تا دوستی های خارج از کار. بگذریم...
روزی که این کار به اجرا رسید هیجان زیادی داشتم چون میدونستم چه پستی ها و بلندی هایی طی شده تا کار به این مرحله رسیده. از وقتی به سالن وارد شدم دلم خیلی خواست کار رو قضاوت کنم بدون در نظر گرفتن دوستیم با کارگردان کار. میتونم خیلی جدی بگم که یکی از بهترین اجراهای یک سال گذشته رو دیدم که تیکه تیکه کار به یادم میمونه، دکور خیلی جلوتر از سالن، بازی حساب شده بازیگر ها همه چیز واقعا بی نظیر بود، داستان درگیر کننده، قاب های چشم نواز و صحنه هایی که منو به حبس نفس وا داشت، موسیقی حماسی فوق العاده که موی تن منو سیخ کرد! میتونم به جرئت بگم که این کار علی صفری نسبت به دو اجرای قبلیش (آشویتس زنان و هجوم) چند صد قدم جلو تر بود و پیشرفت رو می شد دید. به دیدن اجرا برید و از بازی ها و کلا همه چیز این اجرا لذت ببرید.