در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال مهسا پولادین | دیوار
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 22:23:22
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
چهار سال پیش این اجرا رو تو تماشاخانه هیلاج دیدم و لذت بردم، امروز بعد از چهار سال مجددا به تماشای این نمایش نشستم.
اما پیش از رسیدن به سالن نمایش، شاهد یک تئاتر دیگر هم بودم. مردی عظیم الجثه مقابل در ورودی محوطه ایستاده بود و یکی از تماشاچیان را به خاطر دو وجب کوتاهی شلوار به داخل راه نمیداد و انعطاف ناپذیری مثال‌زدنی در برابر اصرار و التماسشان داشت. خالی بودن برخی از صندلی‌ها شاید دال بر تئاتر اول بود، صندلی‌هایی که بعدا با مهمان‌ها پر شد!

از خان اول که رد شدم، تئاتر اصلی آغاز شد. مثل قبل هماهنگی حرکات، ریتم، بازی نور و پاساژهای به جا میخکوبم کرد، بخش‌هایی از اجرا نسبت به قبل تغییراتی کرده بود و بهتر شده بود. اما گاها بالا بودن صدای موسیقی در یکی دو جا باعث می‌شد برخی دیالوگها به طور واضح شنیده نشود. یکی از نکات قوت اجرا بازی مسلط و بدن آماده بازیگر زن انسان/اسب (زن بازمانده هولوکاست) بود که در قیاس با بازیگر مرد نقش مقابلش به لحاظ بدنی آماده‌تر بود و کاستی او را جبران میکرد، بازیگر نقش زندانبان/کارگردان هر چند صدای رسا و محکمی داشت اما در بازیگری ضعف داشت و سطح بازی بقیه نسبت به او بهتر بود.

در کل اجرا رو دوست داشتم و خسته نباشید میگم به تیم اجرایی.
پس چرا امکان خرید نیست هنوز که ساعت 12 نشده؟
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
مهسا پولادین (banooyet)
درباره فیلم‌تئاتر مده آ i
مطمئنم هیچ وقت از دیدن این اجرا سیر نمیشم.

حرکات هماهنگ و ریتمیک بازیگران،
رقص مده آ و ژاسون (یاسون) به دور صحنه،
قامت کشیده مده آ هنگام رویارویی با ژاسون و سپس خمیدگی او پس از طرد شدن،
طراحی صحنه متناسب با فضای رمزآلود، غمناک و نفرین شده اثر، گریم و طراحی لباس فوق‌العاده.
استفاده به جا از body language (زبان بدن)

عروسکی که نمایانگر بُعد دیگری از مده آ است شاید بتوان گفت عروسک روح و بُعد معنوی مده آ است و دیگری جسم او که در صحنه حرکت می‌کند. و ... دیدن ادامه ›› چه چیزی غمناک تر از اینکه مده آ به جز خودش کسی را مرهم دردش نمیداند و وقتی از همه جا و همه کس طرد می‌شود به خودش پناه می‌برد.

حیف که امکان امتیاز دادن به اجرا وجود ندارد در این صورت 5 ستاره لایقش بود.
شب آخر من فقط یک زیتون خوردم یک زیتون با هسته گفتم شاید از تنم درخت زیتون دربیاد.
امیر مسعود و پویا فلاح این را خواندند
محمد مجللی، حسین مجتهدی و زهره مقدم این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
بیرون پشت در ولفگانگ بورشرت؟ بد نبود اسمی هم از نمایشنامه اصلی میبردین...
نام اوردن تو همه مصاحبه ها دیدم
۰۷ مهر ۱۳۹۹
استار اسمانی
نام اوردن تو همه مصاحبه ها دیدم
موقعی که من این رو نوشتم توی اطلاعات نمایش هیچ اسمی از بورشرت نبرده بودند تازگی ویرایشش کردند.
۰۸ مهر ۱۳۹۹
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
متن نمایش ضعیف بود، اما بازی ها خوب و هماهنگ بود. فونت میان نویس کوچیک بود خصوصا وقتی جملات طولانی بود برای کسیکه ردیف چهار نشسته ناخوانا بود.
از نمایشی که این همه جایزه تو جشنواره دانشگاهی برده انتظار بیشتری داشتم.
از معدود نمایش هایی بود که وسوسه میشدم با موبایلم کار کنم تا اجرا رو ببینم اما به خاطر احترامی که به هنر تئاتر قائلم این کار نکردم.
صبا نجاتی (sabanejati)
ممنون که ما رو دیدین ❤️
۲۱ بهمن ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
کاش یکم صادق بودید و علت اصلی لغو اجرا رو مینوشتید...
امیرمسعود فدائی و امیر مسعود این را خواندند
علت اصلی چیه؟
۱۶ بهمن ۱۳۹۸
چون در مورد اجرای ژنرال که توقیف شده تیوال فقط نوشته امکان خرید پایان یافته، در مورد این اجرا هم این احتمال وجود دارد که توقیف شده باشه
۱۶ بهمن ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
من اجرا رو قبل از جشنواره تو سالن مستقل تهران دیدم چون به احترام گروههایی که انصراف داده بودند جشنواره رو تحریم کردم.
عادت ندارم وقتی کاری رو ... دیدن ادامه ›› دوست ندارم بیام نظر بنویسم و تخریبش کنم خصوصا برای اجرایی که حتی بازیگرانش مخاطب رو قابل نمیدونند که بعد از اجرا رورانس بروند، اما بعد از دیدن ویدئویی که کانال آکادمی تئاتر به اشتراک گذاشت، ارزش کار بیش از پیش برام پایین اومد.
نمایشنامه فاقد پیرنگ قوی و درستی است، از همان ابتدا مشخص است که شوهر خودش al7 است، با لو رفتن این ماجرا (حتی اگر نویسنده ادعا کند که از قصد این بخش از داستان را لو داده است باز هم چیزی را عوض نمیکند) جذابیت داستان کمتر می‌شود و داستان که چیزی برای گفتن ندارد از شخصیت پیرزن آلمانی کمک میگیرد و ترس های زن را چاشنی آن می‌کند تا داستان کشدارتر شود. دیالوگ ها نه تنها پیش برنده داستان نیستند بلکه بیشتر به سمت شعار دادن می‌روند و بخش عظیمی نیز مکالمات عادی روزانه است. در پایان نمایش برخی از گره های ایجاد شده در داستان حل نشده باقی می مانند و مخاطب با سیلی از سوالهای پاسخ داده نشده سالن را ترک میکند.

بازیگر نقش مرد بسیار ضعیف است و لحنش تو ذوق میزند، بازیگر نقش پیرزن که به گفته عده‌ای نقشی متفاوت را بازی کرده است نه تنها ایفای نقش نمیکند بلکه ادای پیرزن را درمی آورد. بازیگر نقش زن به نسبت بقیه بهتر است اما باز هم در شکل‌گیری نقش ضعیف عمل می‌کند.
تنها چیزی که اجرا را سر پا نگه داشته است طراحی صحنه و ایده کارگردانی (تلفیق فیلم و تئاتر) است که بنده از این دو فقط طراحی صحنه را کمی دوست داشتم زیرا اگر قرار باشد فقط فیلمی با زوم کردن ها و چرخش دوربین ببینیم به سینما میرویم، پخش فیلم مانع دیدن اجرای زنده می‌شود. متاسفانه هر دو تمهیداتی که مخاطب را جذب اجرا کرده اند از اجرای کیتی میشل تقلید شده است و هیچ گونه نوآوری و خلاقیتی وجود ندارد. کاش کارگردان معرفت جناب چرمشیر را داشتند که بدون هیچ ادعایی بعضی از نمایشنامه هایشان را بازخوانی فلان داستان یا نمایشنامه معرفی می‌کنند.
اجرا را به مریدان آقای مساوات پیشنهاد میکنم.
سلام ببخشید که شاید بیربط باشه نوشته ام. لطف میکنید آدرس کانال آکادمی تئاتر رو بنویسید؟
۱۶ بهمن ۱۳۹۸
خواهش میکنم
@TheatreAcademy
۱۶ بهمن ۱۳۹۸
سپاس فراوان
۱۶ بهمن ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
طراح صحنه و بخشی از ایده کارگردانی(فیلم+تئاتر): Katie Mitchel
چرا نمیگین توقیف شده و به جاش مینویسین "امکان خرید پایان یافته"
سپهر و پویا فلاح این را خواندند
بهار گراوندی، امیرمسعود فدائی و میم سردلی این را دوست دارند
بله قطعا اگر کانال آکادمی تئاتر و یا صفحه اینستاگرامش وجود نداشت از این خبر هم مطلع نمیشدیم...
۱۶ بهمن ۱۳۹۸
#یه_روز_خوب_میاد
۱۶ بهمن ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
چرا یهو بلیط سه روز پایانی پر شد؟
Parya و رویا پاک سرشت این را دوست دارند
عجیبه؟روز پنجشنبه که اخرهفتست هنوز نصفش خالیه،بعد سه روز وسط هفته کلا فروش بره؟
۰۳ بهمن ۱۳۹۸
بلیط سه روز مایانی کل سالن از طرف چند شرکت پیش خرید شده. پنج شنبه هم از ظرفیت ۹۶ نفر سالن گل سالن پر بود! نصفه ای وجود نداشت.
۰۴ بهمن ۱۳۹۸
سلام خانم سپهری.چه خوب که پاسخ دادید.روزهای پیش هم سر میزدم به وضعیت بلیت های این اجرا ولی چون تقریبا هیچ روزی سالن کاملا پر نبود(منظورم کم یا زیاد فروش رفتن بلیت ها نیست سوتفاهم نشود) تصمیم گرفتم که به علت مشغله شدید بلیت روزهای پایانی رو بگیرم که متاسفانه بدشانسی مانع شد.کاش این فروش شرکتی در روزهای پایانی نبود. برای گروه اجرایی آرزوی موفقیت میکنم.
۰۴ بهمن ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
بازی ها روان و خوب بود به جز یکی دو مورد
طراحی صحنه کاملا مناسب با فضای اجرا بود
اما متن ضعیف بود و بیشتر به سمت شعار میرفت
با کمی تاخیر

اول از همه چیزی که نظرم رو جلب کرد سوژه ساده و بکر و در عین حال خاص نمایش بود که از طرفی من رو یاد نظریه وراثت در مکتب ناتورالیسم انداخت و از طرف دیگر به طور جداگانه نظریه ای رو مطرح کرد که از نظریه وراثت بیشتر قابل درک و تامل بود، بشر رفتارهای والدین رو چه درست و چه غلط به ارث نمیبرد بلکه به طرز کاملا ناخودآگاه آن رفتار را از والدینش می آموزد (زیراکس می‌کند) و در ناخودآگاهش ثبت می‌کند تا در موقعیتی نسبتا مشابه آنرا خصوصا در زندگی زناشویی و یا رابطه دوستی اش به کار گیرد.

گذشته از سوژه، نوع اجرای خاص و ریتم تند نمایش آنرا جذابتر کرده است. چرخش به دور دایره کائنات، چرخش در جهت عقربه های ساعت و سپس در جهت عکس آن، دویدن برای فرار از گذشته و یا برای فراموش کردن آن و در نهایت قرار گرفتن در موقعیت نسبتا مشابه.

یکی از بخش های چشمگیر و دوست داشتنی اجرا بخشی بود که بازیگران مانند فیلمی که با سرعت تند به عقب زده شده است مجددا آنچه که در طول نمایش ... دیدن ادامه ›› دیده بودیم را با ریتم تند و زبان معکوس اجرا میکردند و بر تاثیرگذاری هر چه بیشتر یک رفتار و یک کلام تاکید میکردند.

نوع اجرای متفاوت و ریتم تند حاکی از این بود که اگر همین سوژه با متن و اجرای رئالیستی به روی صحنه میرفت مشخصا تاثیرگذاری و جذابیت کمتری برای مخاطب داشت.

کلام آخر اینکه ما با درام روانشناسانه ای مواجهیم که سعی در نمایاندن گوشه هایی از زندگی شخصی یکایک مان دارد تا ما را به خودشناسی برساند.
سپهر امیدوار و امیرمسعود فدائی این را خواندند
امیر مسعود، فرزاد جعفریان و سپهر این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
من این نمایش رو اولین بار تو تماشاخانه دیوار چهارم دیدم و به دلیل اتفاقاتی که اون روزها باهاش مواجه بودیم دل و رمق نظر دادن در مورد اجرا رو نداشتم چون وقتی اجرایی رو میپسندم ترجیح میدم با حوصله و دقت نظر در موردش بنویسم.

بازی ها خوب و روان بود خصوصا بازیگر نقش اسکوئیلر که گاها بنابر اقتضای موقعیت از لحن خاصی استفاده میکرد.
سایر بازیگران از جمله major، بازیگر نقش کلاغ که گاها راوی میشد و در تغییر لحن ماهرانه عمل میکرد.
بازیگر خردسال که در ابتدا نقش جوجه رو ایفا میکرد و بدن و لحن آماده ای داشت.

طراحی حرکت عالی بود و بازیگران با بدن های آماده حرکات رو ... دیدن ادامه ›› انجام میدادند.

انتخاب موسیقی کاملا متناسب با فضا بود و دو ترانه ای که برای شعارهای هفت فرمان انتخاب شده بود مشخص بود که حاصل زحمت گروه اجرایی است.

جدا از کارگردانی که مشخصا عناصر اجرایی رو کاملا یکدست و هماهنگ رهبری کرده بودند، بازی با نور، ریتم تند، و طراحی لباس هر سه قابل تقدیر هستن.

صحنه کابوس ناپلئون که سه بالرین بعد از رقص بهش حمله میکنند یکی از صحنه های مورد علاقه ام بود.

تنها ایراد اجرا پایان بندیش بود که به نوعی انگار پایان باز بود و حس اتمام رو القا نمیکرد، بهتر بود راوی حین یک دیالوگ نه چندان بلند پایان رو به مخاطب القا میکرد و یا با یک قاب کوتاه موقعیت پایانی حیوانات مزرعه نشون داده میشد.

سلام
ممنون از نگاه دقیق شما. خیلی خوشحالیم که خوش‌تون اومده از نمایش ما.
نظر شما راهنمای ما برای اصلاح و هرچه بهتر کردن نمایشه.
۰۶ دی ۱۳۹۸
خواهش میکنم موفق باشید
۰۷ دی ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
از فردا رادیوهای چند موج جمع آوری میشن...
سلام دوست عزیز.
ممنون می‌شیم نظرتون درباره‌ی نمایش رو هم با ما در میون بگذارید.
۰۶ دی ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
همه حیوانات با هم برابرند اما برخی برابرترند...
اسنوبال: کی این شعار رو تغییر داده، کار کی بوده؟
۰۶ دی ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
برای بار دوم این نمایش رو دیدم و بدون اغراق باید بگم ارزش دوباره دیدن رو داشت و اگه فرصتش پیش اومد بار سوم هم ارزش دیدن داره.

متن نمایشنامه بسیار قوی، شوخی ها به جا و مناسب (نکته دیگه در مورد شوخی ها اینکه بدون استفاده از شوخی جنسی و وارد شدن به حیطه لوده بازی مخاطب رو میخنداند و این خودش یک هنر)، بازی ها قوی، بازیگران با اینکه قبل از اجرای ساعت 6 اجرا داشتند با نهایت انرژی و انگیزه بازی میکردند.

هر کدوم از شخصیت ها به خوبی شخصیت پردازی شدن و وجوه شخصیتشون قابل درک، تامل و تحلیل؛ شاید همین کار باعث باورپذیرتر شدن و جذابیت داستان شده. بازیگران هم به خوبی از پس ایفای نقش شخصیت های متفاوت برآمدن.
به نظر من اگر ریتم نمایش یک مقدار تندتر باشه بهترم میشه، هر چند اونقدر کند نبود که تو ذوق بزنه اما چون اجرای قوی بود و کارگردانان با فروتنی از مخاطب خواستند تا در راستای بهتر شدن اجرا نظرشون رو باهاشون در میون بذارن ترجیح دادم این نکته رو بگم.
دوستانی که بلیط صندلی کنار سالن که 60 تومن هستش رو خریدن، دید خوبی به صحنه داشتین ؟
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
چقدر خوب که دوباره تمدید شد، من بلیط این اجرا رو داشتم ولی مشکلی برام پیش اومد نتونستم ببینم
مجید این را خواند
شاهین و محمد مجللی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
یک کمدی تراژدی ناب با متنی بی نظیر
میترا و حمیدرضا مرادی این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید