در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال بهناز محمدی | دیوار
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 06:18:02
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
باید یه نهادی به قیمت گذاری بلیط ها نظارت کنه.
حالا نوشتن لیندا کیانی برنده ی سیمرررررررغغغغغغغ که توجیه کنن این قیمت هارو. #تئاتر_رو_لاکچری_نکنید :))
حسین چیانی و شاهین ه این را خواندند
EmoMir، مهرناز خلیلی، ستاره مصدق، سبا غفوری و حسین اثنا این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
درسته که کار پرطرفداری هست. ولی راستش این افزایش قیمت بلیط ها تو دور جدید اجراها یکمی توی ذوقم زد!
والا با این محشر خرید بلیط تو ذوق که هیچی با کفش نوک تیز تو ساق پای آدم هم بزنن نمیشه چیزی گفت ... 😐
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
بله! 12:15 و همه ی صندلی ها SOLT OUT! چه کنیم الان ما؟
۱۲:۰۳ همهٔ صندلی‌ها پر شده بود البته!
کار خاصی جز صبر و پیگیری و تلاش مجدد نمیشه کرد...
رأس ساعت دوازده اومدم اون عقب عقبا نصیبم شد😂 دوازده و ربع خیلی دیره. ولی ظاهرا تا آخر سال تمدید میشه☺️
پرهام مصلحی فر
بابا من زدم اول برای من مشخص شد بعد رزرو من شد رزرو یکی دیگه توی دو ثانیه ... رزرو من بو می‌داد؟؟؟ چرا لقمه رو از دهن آدم می‌کشید دیگه؟ 😅😅😅😂😂😂😂 اسیر شدیم
😂 😂 😂
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
برای بار دوم این اجرا رو تماشا کردم. همیشه دوست داشتم یک اثر رو دوبار بصورت اولین اجرا و آخرین اجرا ببینم که قسمت شد این تجربه رو نمایش هدویگ برام رقم بزنه. خیلی احساس جالبی داشتم و تفاوت بین شب اول و شب اخر اجرا و اتفاقاتی که برای شخص خودم می افتاد رو دقیقا شبیه خط خوردگی میدیدم... و خیلی حس خوبی بود برای من.
در مورد خود اجرا اگر بخوام بگم پختگی کار و اجرای بازیگر ها، تغییرات صحنه و نمایشنامه، نورپردازی و صدا و ویدیو آرت و همه و همه ی تغییرات کوچیک و بزرگی که بین این دو اجرا اتفاق افتاده بود این اثر رو از یک نمایش سطحی و دو ستاره به یک اجرای عمیق تر و 4 ستاره تبدیل کرده بود. هرچند که باز هم بی نقص نبود ولی خیلی بهتر شده بود.
بازیگر ها باهم راحت تر بودند و همچنین با نقش هاشون یکی شده بودن. صدا خیلی واضح تر بود. نور پردازی با مفهوم تری ارائه شد. ( مثل پروجکشن روی درخت وسط خونه که الان حضور اون رو اونجا درک میکنم...) جینا و هیالمار پولاشونو جمع کرده بودن و یک آباژور خریده بودن :) که به اجزای نورپردازی اضافه شده بود و در صحنه هایی که باید وجود امید یا شور و شوق زندگی رو نشون میداد روشن میشد. پارچه ای که جینا موقع صحبت گرگیرش با هیالمار میاره و اونو رفو میکنه قرمز شده بود که درهماهنگی با رنگ کلاهک اباژور و تابلوی نقاشی هدویگ بود که همون (Hope for redemption) رو نشون میداد. بعضی دیالوگ ها و اکت های اضافی حذف شده بودند. با اینکه تایم نمایش کم نشده بود ولی جریان اون سریعتر بود و حوصله سر بر بودنش از بین رفته بود.جینا اعصاب اروم تری داشت و با همسر و دخترش خوش رفتار شده بود . هیالمار وقتی میاد وسایلش رو جمع کنه و بره مست بود که خیلی بهتر بود. جزییات دیگه ای هم اضافه و کم شده بود که دیگه بخوام بنویسم خیلی زیاد میشه...
اما چیزی که شب اول بهتر بود اجرای بازیگر های نقش هدویگ بزرگسال، دکتر رلینگ، هدویگ کوچک بود که در اجرای شب اخر دیالوگ هارو سرسری میگفتند. ... دیدن ادامه ›› هدویگ بزرگسال تاکیدات لفظی خیلی اغراق آمیزی توی کلامش اضافه کرده بود که دیگه بعضا از حد میگذشت و شبیه لکنت زبان به نظر میرسید. همچنین اقای میری به طنزش اضافه کرده بود که من نپسندیدم.
ویدیو آرت جدیدی هم ساخته بودند که شب اول خبری از اون نبود و خیلی عالی بود. آهان! هدویگ بزرگسال هم شب اخر تندیس داشت که برنده شده بود. این جزییات اضافه شده تلخی تجربه ی شب اول رو از دلم درآورد و به این نتیجه رسیدم که هیچوقت هیچ اجرایی رو نه شب اول و نه شب اخر نرم. یه چیزی بین این دوتا :))) :)) از تمامی عزیزانی که برای این کار زحمت کشیده بودند تشکر میکنم و خسته نباشید میگم.
محمد فروزنده، شاهین محمدی و سپهر این را خواندند
Hamid Reza Zarei این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خرید بلیط این نمایش داره برام تبدیل به معضل میشه!!! یکی یه بلیط برام بگیره :((((
واقعا روند فروش برام خیلی عجیبه! من‌اصلا متوجه نمیشم کی بلیت فروشی کار باز میشه؟!🙄
سلام
من یه دونه بلیت برای شنبه ای هفته دارم اگر تمایل دارید
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
چقدر من این نمایشنامه رو دوست دارم؛ سرگشتگی، تکرار و تکرار و گیر افتادن انسان در وادی تکرار های بی هدف و انتظار برای اومدن منجی که حتی نمیدونی چه شکلیه... به کلام تبدیل کردن اونهمه معانی عمیق که پشت هر جمله دنیا دنیا فلسفه هست... و چه زیباتر به تصویر کشیدن این جملات توسط تیم عالی این اجرا. خیلی خیلی لذت بردم از تماشای این نمایش و حقا که بی نظیر بود... مدت ها بود دنبال همچین چیزی توی این شب های سرد تئاتر میگشتم و درنهایت با یک آخیییییشششششش! از سالن اومدم بیرون. هنوز دارم بهش فکر میکنم. چقدر درست و به جا بود همه چیز و چقدر شما حرفه ای بودید. یکبار دیگه بهم ثابت شد که اسم و رسم و هارت و پورت برای تئاتر اعتبار نمیشه! امیرحسین جوانی واقعا خواهد درخشید. بازیگران بسیار بسیار مسلط و حرفه ای. زبان بدن فوق العاده ی آقای احمدی واقعا متحیرم میکرد. قدرت صدای بی نظیر آقای بیات هم همینطور. نور و آکسسوار صحنه رو هم خیلی خیلی دوست داشتم. این اجرا پر از ظرافت بود. ایده ی تایم لپس برای پرده ی دوم و برگشت ولادیمیر به وقایع و پرسیدن سوالی که ذهنش رو درگیر کرده بود لحظه ای بود که از شدت ذوق دوست داشتم بایستم و دست بزنم. شما خیلی خیلی خوب بودید. همچنان بدرخشید و پراجرا باشید. (و هزارماشالله به مسیحای ذبیحی که چقدر زیباست و با استعداد:))
خیلی خاص به نظر میاد! 6 ساعت اجرا؟ مگه میشه؟ دوس دارم با یه تیم از بچه های تئاتری این کارو ببینم بعدش هم بریم کافه و تحلیلش کنیم :)
یک اجرای خوب؛ علت اینکه چهارستاره به این نمایش دادم احترام خیلی زیاد به مخاطب بود. درکل، سنگ بنای این نمایش تعامل متقابل با مخاطبه که من خیلی پسندیدم. شما درست مانند یک مهمان به این مهمانی دعوت میشید، ازتون پذیرایی میشه ( البته فقط ردیف های اول) نقش اول با شما صحبت میکنه و شما عمیقا از نظر حسی در فراز و فرود های زندگی ای که برای شما نقل میشه همراه میشید. بازی قوی اقای ابر، ارتباط چشمی و کلامی، طراحی صحنه ی فوق العاده، حس آمیزی با بوی غذا، نور پردازی، طراحی لباس و ... همه خیلی کافی،درست و بجا هستند. سر موقع شروع شدن و رفتار بسیار خوب کارکنان بلک باکس باغ کتاب هم مثال زدنی بود. وفاداری به متن نمایشنامه رو هم پسندیدم. واقعا بیشتر از اون نمیشد این نمایشنامه رو بهتر اجرا کرد. به نظر من خیلی دنبال سوپ نباشید و از اجرا لذت ببرید :) از اون اجراهاست که تا ساعت ها و حتی روزها بعد ذهنتون درگیر تحلیلش میشه.
نظرتون در باره وفاداربودن به متن اصلی رو قبول ندارم چون در نمایش به کتاب لولیتا اشاره میشه که چند ده سال بعد از نازنین داستایوفسکی نوشته شده و قاعدتا تو متن اصلی نبوده
بهناز محمدی
من در مورد اشاره ای که فرمودید چیزی متوجه نشدم. شاید حتی تو اجرایی که من بودم این اشاره اتفاق نیوفتاده باشه. میشه جزیی تر بفرمایید این اشاره کجای اجرا بود؟
جایی آقای ابر اشاره داشتن که نازنین کتاب لولیتا میخوند و زندگی که کسی در اون لولیتا بخونه رو به فناست(دقیقا دیالوگ یادم نیست ولی مضمون همین بود)
رضا کلاهی
نظرتون در باره وفاداربودن به متن اصلی رو قبول ندارم چون در نمایش به کتاب لولیتا اشاره میشه که چند ده سال بعد از نازنین داستایوفسکی نوشته شده و قاعدتا تو متن اصلی نبوده
برگه اول ک بهتون داده میشه اگه خونده باشین نوشته شده
اقتباسی از رومان نازنین داستایوفسکی،هنرمندای ماهیچوقت بدون فکر کاری رو انجام نمیدن اجرایی ک نزدیک ب یکسال داره تکرار میشه و پرفروش ترین تئاتر شده کلی فکر پشتش بوده دوست عزیز😊
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
اگر بخوام در یک جمله بگم، درحد اسم اقای نادر برهانی نبود؛ به هیچوجه!
نمایشنامه‌ی ناهمگن و ناهماهنگ؛ بریده بریده و بی مفهوم. خط خوردگی هایی که انتظار میرفت مفاهیم مهمی رو منتقل کنند و نقطه‌های عطف نمایش باشن کاملا بی ربط و بی هدف بودن.تغییری که اقای برهانی توی نمایشنامه اصلی داده بود کاملا حس و مفهوم قشنگ نمایشنامه‌ی اصلی رو از بین برده بود. کسی که خودکشی میکنه عوض شده بود، مرغابی وحشی فقط یه مفهوم انتزاعی بود. کل نقطه عطف این نمایشنامه روی شکار شدن مجدد مرغابی توسط هدویگه که با تغییرات اقای برهانی به غارت رفته بود! من نمایشنامه ی اصلی رو خوندم و برای دیدن این کار رفتم، این کار واقعا ظلم درحق ایبسن بود! انقدر تناقض توی متن کار بود که واقعا باور نمیکنم اقای برهانی این کارو نوشته باشه! واقعا ناپخته بود. اجراها خیلی ضعیف! بجز چنتا از بازیگران عزیز( با سابقه و جدیدشون فرقی نمیکرد) بقیه کاملا اجراهای سطحی و دیالوگ گفتن های مکانیکی و رباتی! پرده ی اول که انقدر توی ذوقم خورد که میخواستم بلند شم. اما کمی بعد یذره روون شد…اتاق فراری که بعد از این تئاتر رفتم به مراتب اکت های حرفه‌ای تری داشت. بازیگرا انگار اصلا با لباس هاشون و توی صحنه نمایش تمرین نکرده بودن! خانم اصیلی( جینا) به ایتم های صحنه برخورد میکرد یا لباسش به اونها گیر میکرد یا اونها رو مینداخت!
خانم بهبهانی ( هدویگ بزرگسال) اجرای مسلط و زیبایی داشتند اما خانم خواجه علی ( هدویگ کوچک) نه… انتظارم از اقای نوروزی هم خیلی بیشتر از اینا بود.
طراحی صحنه خیلی ضعیف بود… پیانوی خونه تو حیاط بود، داخل سالن پذیرایی درخت گذاشته بودن و خیلی ضعف های دیگه… پرده ای که هم بعنوان پرده ی نمایش پروژکتور بود و هم از بینش بازیگران رفت و امد داشتن گیره هاش چنتا در میون کنده و اویزون بود که برای اجرای اول توجیهی نداشت. صحنه ی خیلی قشنگ تری میشد ... دیدن ادامه ›› طراحی کرد. تپق زدن ها، اشتباه های دیالوگ ها و صداهای افتادن اشیا روی زمین توی پشت صحنه برای اجرای اول تا حدودی قابل چشم پوشیه… صدای بازیگرا و مخصوصا صداهای ضبط شده که پخش میشد خیلی خیلی ضعیف بود، منی که ردیف اول نشسته بودم به زور میتونستم بشنوم.
اصلا میزانسن خوبی نداشت. خیلی بیشتر از اینها میشه نوشت… واقعا درحد اسم اقای برهانی نبود… امیدوارم حداقل تا اجراهای اخر کمی بهتر بشه.
من این کار رو خیلی خیلی ضعیف دیدم. ممنون از همه عوامل که برای این کار زحمت کشیده بودند.
روایتی متفاوت از مرغابی وحشی ایبسن . این جسارت و دوست داشتم هر چند خود قصه قشنگ تر است . بازی ها کمی نا پخته بود و نیاز به کار بیشتد داشت . اما بازی اقای نوروزی و دکتر رلینگ و مامان برتا و هیالمار و جینا قابل قبول بود .
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
بهناز محمدی (u.j1jsba)
درباره اپرا تئاتر مولوی i
بعنوان تماشاگر یک تئاتر عروسکی باید عنوان کنم مدیریت اونهمه عروسک که فقط با نخ کنترل میشن واقعا کار سختیه و با درک این موضوع نظر میدم؛ تفاوت مهارت عروسک گردان ها در نرمی و طبیعی حرکت دادن عروسک ها مشهود بود. بعضیشون واقعا عالی و بعضی مقداری ضعیف بودند که خب طبیعیه. میزانسن و طراحی صحنه واقعا قشنگ بود، نمایشنامه روون بود و قسمت های خوبی از زندگی مولانا با نقطه اتصالات مناسبی به هم وصل شده بود که روند رو جذاب می کرد. عروسک ها بسیار بوی خوبی میدادند و این موضوع تماشا رو لذت بخش می کرد.استفاده از Fog Liquid با کیفیت خیلی نکته ی مهمی بود و واقعا تشکر میکنم که به مخاطب احترام میذارید؛ با اون حجم استفاده که تقریبا بصورت مستمر در تمامی صحنه ها استفاده میشد و وارد سالن میشد کسی به سرفه نیوفتاد! کیفیت صدا (بلندی صدا) کمی اذیت کننده بود و بیشتر جاها واقعا متوجه اشعار نمیشدی.موضوعی که منو قبل از دیدن اجرا نگران میکرد فیلم برداری حضار بود که خدارو شکر در اجرایی که من حضور داشتم رعایت شد و کسی فیلم برداری نکرد. به نظر من جذاب ترین قسمت این کار رورانس اون بود.از تمامی عوامل و بخصوص آقای غریب پور خیلی تشکر میکنم.
کاش اعتبار یک اجرا رو اینطور زیر سوال نبرند. اقای خازنی با این کار اعتبار خودش رو خدشه دار میکنه. تغییر نام یک اجرای قدیمی و تغییر در بازیگران و راوی کار جدید تولید نمیکنه! این توهین به شعور مخاطبه. این کار دقیقا مجنون آن لیلی هستش که در نوع خودش خوب بود... اما این اجرا نمونهی بسیار ضعیف تر همون کاره. من این روش جذب مخاطب رو اصلا حرفه ای نمیبینم!
حسین بهمنش این را خواند
امیر مسعود و عمار تفتی این را دوست دارند
مگه اعتباری هم داره و مجنون آن لیلی هم کپی کودکانه کافه عاشقی اقای دری بود.
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
من این اجرا رو در تالار حافظ و با نریشن استاد کاکاوند دیدم. به نظر من تنها نکته مثبت این اجرا حضور و روایت گری استاد کاکاوند بود در این سری اون هم وجود نداره. وجه موسیقیایی این اجرا به مراتب بهتر از بازیگری های اونه. بازی ها بسیار معمولی و در حد تئاتر های مدرسه ست. با قصه ای تکراری و بدون هیچ اشاره ای به وجه خاصی از این داستان صرفا یک قصه ی تکراری رو روایت میکنه. نقش لیلی خیلی منفعله . نورپردازی و بقیه اجزای صحنه هم هیچ تعریفی نداره. خیلی بیشتر از چیزی که هست ازش تعریف شده.
این اجرا بی نظیره و در سطح بین المللی درخشانه. بدون هییییچ اغراقی بهترین تئاتری هستش که میتونید توی زندگیتون ببینید. در معنای واقعی کلمه تماما خلاقیته. از اسمش بگیرید تا ایتم های صحنه و نور پردازی. میشه درمورد این نمایش یک کتاب نوشت! توضیح مختصر در خصوص اسم این اثر اینکه شما اول اون رو مثلث ( هندسه) میخونید که به زیبایی به دو ایتم اصلی این نمایش میپردازه:1) مثلث هایی که کاراکتر های اصلی هستند و 2) خیانت! اما اسمش هست Mathless! که ترکیب مکبث و هملته! به همین ظرافت و به همین زیبایی... کمتر کسی میتونه نمایشنامه های شکسپیر رو به ایتم های روی در دسشویی عمومی ربط بده! عروسک گردانیش خیره کننده س. نمیتونید باور کنید که چطور دو نفر میتونن همزمان یک عروسک رو چوری حرکت بدن که تمام حس های ممکن رو به بیننده منتقل کنه. طوری که شما عاشق کاراکتر مثلث میشید!!! 40 دقیقه غرق میشید توی دنیایی که روی یک میز کوچیک در جریانه.نور پردازی خارق العاده فقط با چراغ مطالعه!!!صداپیشگی فوق العاده محشره!بخصوص اقای یساقی. این اثر عجیب زیباست و بی بدیل هنرمندانه س. حتما ببینید ، قول میدم بهترین 40 دقیقه ی زندگیتون باشه!

لطف شماست 🌺ممنون از حضورتون🙏
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید