در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال احسان تفضلی | دیوار
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 13:42:05
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
نمایش همه چیز دارد. بازیهای خوب. متن نسبتا جذاب. کارگردانی و ایده های نو. اما خیلی دلچسب نمیشود. شاید دلیل آن طولانی بودن و اضافاتیست که نویسنده و کارگردان دلش نمی آید آنها را حذف کند. به هرحال در حال حاضر حاضر جزو نمایشهای خوبیست که در حال اجرا هستند. و قابل احترام.
سپاس از حضورتون
خوشحالیم که نمایش و دوست داشتین
۲۸ شهریور ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
معجزه اسماعیل گرجی. نمایشی بد در متن و حتی کارگردانی با حضور یک بازیگر درخشان قابل تعریف میشود. تلاش میکنم به عنوان یک تماشاگر جدی اینها را تفکیک کنم. رئالیسم مصنوعی بد است. تنها تماشاگر مرعوب میشود. مرعوب صحنه و بازیهای خوب. امتیاز من به این نمایش اصلا خوب نیست. انگار گرجی نمایش یک جورهایی دارد ضمانت اجرا را میکند.
احسان تفضلی (smart)
درباره نمایش شوخی i
در کل نمایش مفرحی بود. سوژه ی جذابی داشت که میتوانست پرداخت بهتری هم داشته باشد. بازی میلاد مرادی بویژه مورد توجه بود که قبلا او را در نمایش بروسلی دیده بودم. مشکل اصلی به نظرم نمایشنامه بود که معضلات را در سطح مطرح میکرد. اما در نهایت اجرای دوست داشتنی بود. تبریک و خسته نباشید.
درود، چه خوب گفتید. من کلی فکر کردم میلادو در کدوم نمایش دیدم... بازی خوبی داشت واقعن.
۰۶ مرداد ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
احسان تفضلی (smart)
درباره نمایش مانش i
از نظر من اجرای قابل احترامی بود. جذابیتش به دلیل فضاسازی که با نور و مه داشت. البته نورهایی که او دو تا سرباز میگردوندن زیاد جالب نبود. مجموعا بازیها خوب بود. اما سام درخشانی به نظر من درخشان بود. با نمایشنامه کمی مشکل داشتم. اتفاق جالب اینه که من نمایشنامه اصلی رو خونده بودم. به نظرم خیلی متن خوبی بود. اونجا تا جایی که یادمه ده، دوازده تا شخصیت داشت که اینجا نمیدونم چرا اینجوری شده بود. شاید بخاطر اینکه سه تا بازیگر شده بود. جدا از این داستان هم فکر کنم عوض شده بود یه کم. یادمه یه شخصیت دختر کورد داشت که برای من خیلی جذاب بود و اینجا نبود.
در کل فضاسازی خوبی داشت این نمایش که نگذاشت خیلی از دیدنش پشیمون بشم.
پ.ن: درسته ردیفهای اول گرونتره. اما من که در ردیفهای میانی نشسته بودم، لذت بیشتری از نور بردم تا دوستانم که در ردیفهای اول بودن. و اینکه باید فکری به حال صداها بکنن. خش خش میکروفن ها اذیت میکرد.
جدا اگه نمایش مساوات نبود، چند فحش آبدار میدادم. چه دردناکه اسطوره شکنی در دو ساعت. بعضی وقتا میشه برای متفاوت بودن به چاه زمزم گند زد. شکوفه های گیلاس خکم همین مصداق رو داشت برام
من قبلاً سر بیگانه در خانه این شکستن رو تجربه کردم... دیگه چیزی برای از دست دادن نداره این مرد برام??
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
من به بیگانه در خانه یک ندادم. البته که راضی نبودم. اما چیزهایی داشت که باز در حد مساوات بود. مساوات بهترین کارگردان تئاتر ایرانه بدون شک. اما این اثرش واقعا فاصله داره با کیفیت خودش.
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
احسان تفضلی
من به بیگانه در خانه یک ندادم. البته که راضی نبودم. اما چیزهایی داشت که باز در حد مساوات بود. مساوات بهترین کارگردان تئاتر ایرانه بدون شک. اما این اثرش واقعا فاصله داره با کیفیت خودش.
شاید من اشتباه دیدم پس
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
احسان تفضلی (smart)
درباره نمایش مخاطب i
دوست نداشتم نمایش رو. به دلایل مختلف. اول اینکه به نظرم بیش از اندازه شبیه نمایشنامه اصلی بود و شاید بهتر بود اسم بازنویسی رو میزدن. دوم اینکه ... دیدن ادامه ›› نیاز داشتم طبیعت رو بیشتر در بازیگرانی ببینم که دارن نقش خودشون رو بازی میکنن. ولی متاسفانه در همه تصنع وجود داشت. انگار از روی متن میخونن. سوم اینکه درباره این سوژه میشد ابعاد بهتری رو مورد نظر قرار داد که عمق فاجعه رو نشون بده. تا حدود زیادی پراکندگی وجود داشت. چهارم توهینی که به مخاطب توی متن وجود داره دردآوره. همه ی تماشاگران شبیه کاراکتری که خانم رشیدی بازی کردن، ساده گیر و احمق نیستن. پنجم و از همه مهمتر کسالت بار بودن این شیوه اجرای تعاملیه که تبحر زیادی میطلبه. و فکر میکنم کارگردان از پسش بر نیومده. و دست آخر اینکه من از خانم جواهریان یه اجرای تعاملی درخشان به اسم دیوار چهارم دیدم که این یکی خاطره ی خوب اون رو شست و برد. توقعم از کارگردان صدای آهسته برف خیلی بیشتر بود.
سلام.منظورتون اینه ک اجرای تعاملی خانم جواهریان اینجا خیلییی بد بوده و در دیوار چهارم بهتر بودند؟
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
در مجموع کیفیت اثر رو گفتم. بله. نمایش دیوار چهارم درخشان بود و این نمایش برعکس.
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
دیدن این نمایش مثل این بود که به دیدن یک گالری آثار هنری رفته باشی.
جسورانه و متفاوت.
فکر میکنم همیشه دنبال این هستیم که در سالن تئاتر، درام ببینیم و بخندیم و هیجانزده بشویم. اما این نمایش هیچکدام اینها را ندارد. انگار میخواهد به ما یاد دهد که در برابر تئاتر هم میشود همان صبری را داشت که در برابر تابلوی نقاشی یا هر اثر هنری داشت. تماشاگر امروز ما بی حوصله و صبر است. و شاید تحمل دیدن یک گالری نقاشی را ندارد. اما چیزی که برای من در این نمایش مهم شد این بود که من دارم ساعتها به یک تابلوی نقاشی نگاه میکنم و لازم است دقیق تر و با حوصله تر به وجوه هر اثر هنری نگاه کنم. حتی اگر در یک سالن تئاتر اتفاق بیفتد.
به هرحال انتخاب این نمایش هم از سوی سالنی مثل ایرانشهر که همیشه دنبال آثار پاپولار است، عجیب بود.
به گروه اجرایی برای داشتن چنین جسارتی باید تبریک گفت.
چه خوب من آخر هفته میرم
۱۰ دی ۱۳۹۸
خانم هرندی منتظر شما هستیم
آقای تفضلی ممنون از شما که با این دقت و با این نگاه همراه ما بودید.
۱۲ دی ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
احسان تفضلی (smart)
درباره نمایش سبکی i
خیلی خیلی خیلی بانمک بود. :)) آفرین
با سلام و احترام
پیش فروش بلیت های ۳روز نخست نمایش " سبُکی " در سالن ۳ پردیس تئاتر شهرزاد شروع شد، این نمایش سال ۹۸ در سالن استاد انتظامی به روی صحنه رفته بود و در دور جدید منتظر شما مخاطبان گرانقدر می باشد.
⬇️
https://www.tiwall.com/p/saboki4
۱۳ خرداد ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
چرا باید دوباره اجرا میشد؟ دوباره دیدنش، خاطره خوب اجرای ایرانشهر رو از ذهنم پاک کرد.
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خوشحالم که این نمایش را دیدم. اینکه هنوز به گونه های نمایشی مثل نقالی و شاهنامه خوانی توسط جوانهای خوش فکر اهمیت داده می شود جای خوشحالی دارد. دلهره آور است این حجم از علاقه به نمایشنامه های غربی یا حتی مدل غرب در حالیکه به آثار فاخر خودمان بی توجهیم. و چه خوب این نمایش تئاتر مدرن را با ادبیات غنی خودمان پیوند میزند. دست مریزاد.
بازی خیلی درخشان امیر جدیدی. بازی خوب بازیگران دیگر. ضعف مفرط در نمایشنامه.
ممنون از خانم انصاری بخاطر زنده نگه داشتن این هنر عروسکی در ایران. دوست داشتم این نمایش را. نه به اندازه ماکوندو البته. ولی ارزشمند.
به لحاظ دغدغه ای که داشت و ماجرایی که روایت می کرد کار ارزشمندیست اما میتوانست از متن و کارگردانی بهتری برخوردار باشد. بطور کل خیلی نمایش هایی که مونولوگ می گویند را دوست ندارم. در حالیکه این سوژه جا داشت تا هولناک تر باشد و به نظرم کمی حیف شد. با اینهمه خسته نباشید می گویم به همه دوستان.
احسان تفضلی (smart)
درباره نمایش هار i
وقتی کارگردان مرعوب ایده خودش شده و نمایش از سطح یک ایده فراتر نمیرود.
بی صبرانه منتظرم اقتباس از این شاهکار تنسی ویلیامز را ببینم. امیدوارم که با چیزی که فکر می کنم فاصله نداشته باشد
خبری از اقتباس نیست در بهترین حالت کپی ضعیف از روی فیلم با حذف همه دیالوگهای خوب اون
۰۲ آذر ۱۳۹۷
با سلام
ممنون از ارائه نظراتتون و سپاس از اینکه همراه ما بودید.
حنما منتقل خواهد شد.
به امید شادکامی و رضایت شما
(روابط عمومی نمایش شیروانی داغ)
۱۲ آذر ۱۳۹۷
متاسفانه انتظاراتم رو برآورده نکرد
۲۲ آذر ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
احسان تفضلی (smart)
درباره نمایش سیزده i
کمی پایینتر از تئاتر بد، اما همچنان خوب. مثل خود آقای کوشکی. خسته نباشید.
الهام کردا درخشانه. روی هر صحنه ای مثل نگین میدرخشه. متاسفانه برخلاف نظر خیلی از دوستان با چالش های زیادی در زمینه متن روبرو شدم. با اینکه به نظرم در نوشتن اطلاعات خانم ثمینی تبحر داره. در مجموع نمره قابل قبولی داشت این نمایش برای من. خسته نباشید ویژه به سرکار خانم مسعودی.
بهار و یاسمن پورمهران این را خواندند
امیرمسعود فدائی و مریم زارعی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
اگه اقتباسی از رمولوس باشه، باید دید.
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تجربه کردن خوب است. سعی در اجرای متفاوت داشتن هم خوب است. اصلا همینطور باید باشد تا شکل های مختلف هنری ایجاد شود. دو نمایش قبلی آقای رمضانی اینگونه بود. بر خلاف این یکی که به شدت علاوه بر ضعف های زیاد، درگیر ژست هنری شده و گاهی من به عنوان مخاطب احساس میکنم به شعورم توهین شده است. یا مرا موجودی بی سواد می داند که نمایش در برابرم فخر بفروشد. جدا از بازی خوب نگار جواهریان، به شدت مایوس شدم از دیدن این نمایش.
نصیر ملکی جو سبک خودشو داره و این خیلی خوبه. حتی اگه کارش کامل نباشه. خسته نباشید دوستان.
محمدامین این را خواند
سارا حدادی، مریم جلالیان و عباس الهی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید