در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال ترک شیرازی | دیوار
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 02:29:40
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
لذت افرا دیدن
ترکیب بازیگران و انتخاب درست آنها جوانان در کنار با تجربه تر ها
داستانی که می شود گوش داد و دید و خسته نشد
استفاده درست از امکانات صحنه ای تالاری مثل سنگلج
بهره گیری از جلو های بصری
و شاید تمیز تر بدون طراحی صحنه..
علت دیگری نمیبینم برای دعوت نکردن دوستان به رویت این نمایش
آوا فیاض (avafayyaz)
ممنون بابت پیام انرژی‌بخش‌تون
۰۸ مرداد ۱۳۹۷
سهیل ساعی (soheil.saee)
ممنون از شما خوشحالم که مورد توجه قرار گرفته
۱۳ مرداد ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
دو نمایش با یک بلیط
راجع به بازی‌ها چیزی نمی گویم چون از این تیم بازیگری جز خوب بازی کردن انتظار نمی رود.. راجع به کارگردانی هم نگیم بهتر است.. طراحی صحنه بسیار ضعیف.. موسیقی گروه حرفه‌ای و خوب.. متن بلاتکلیف.. و در نهایت بایک بلیط شما یک موسیقی و یک نمایش اجتماعی خوب خواهید دید..
منظورتون از کارگردانی نگید بهتر است رو متوجه نشدم؟
۰۶ مرداد ۱۳۹۷
شما ظاهرا مترجم و سخنگو همه هم هستی.
۱۰ مرداد ۱۳۹۷
با سلام واحترام
جناب محیار
اتفاقا شغل من سخن گفتن است و یکی از کارهایی که میکنم تدریس مذاکره است
هرچند که در اینجا سوال حضرتعالی رو پاسخ دادم
در هرصورت اگر پاسخ من باعث رنجش خاطر شما شد عذر میخوام
۱۰ مرداد ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
فقط ٤ اجرا
محمد لهاک این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
این فقط ٤ شب جرا خواهدنخواهد داشت .٧ آذر لغایت ١٠ آذر
محمد لهاک این را خواند
ترک شیرازی چرا ما رو توی دوراهی قرار میدید
بالاخره خواهد! یا نخواهد؟
۰۴ آذر ۱۳۹۵
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
٣شنبه ٢٤ آبان آخرین اجرای نمایش ایستاده خواهد بود .. فرصت دیدنش رو از دست ندید
محمد لهاک این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
یک comedy_tragedi درباره جنک . نمایش فوق منتخب جشنواره ایثار بوده است. باردریافت دواجایزه بازیکری تحسین داوران را برانکیخته است .
محمد لهاک این را خواند
زهره بانو این را دوست دارد
من این کار رو در اجرای جشنواره ایثار دیدم. کار جذاب و خوبی است با بازی های بسیار قوی و عالی. یک کار کمدی تراژدی خوب که تماشگر را خسته نمیکنه و بیشتر به خاطر بازی بازیگران هست. بی صبرانه منتظرم که برای اجرای عموم هم برم و یک بار دیگر کار را ببینم. دیدن این نمایش را به دوستان هم پیشنهاد میکنم دیدن این کار خالی از لطف نیست.
۲۶ مهر ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
یک شادی_ غمنامه تاریخی از روزهای آخر حیات و قتل نادر شاه.
محمد لهاک این را خواند
مجتبی مهدی زاده و امیرحسین حسینی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
بهترین امسال
ببخشید که میپرسم ولی شما "خال هندو" هم دارین احیانن؟! [چشمک]
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
فکر کنم این نمایش درباره سینمای ایران باشه که چند سال پیش هم توسط نویسنده اش در خارج روی صحنه رفته !
رضا قاسم پور و محمد لهاک این را خواندند
به نوعی میشه گفت نگاهی به مسائل سینمای ایران داره
البته این نمایش در جشنواره فجر امسال توسط یک گروه دیگه اجرا شده بود
۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
باید دید ...
این بار این تیم خفن چه خواهند کرد ؟!
علی جعفریان و محمد لهاک این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
برام فضای سالن امشب خیلی جالب بود ..دور و برم تماشاگرای عادی بودند با اینکه جا داشت نمایش 20 دقیقه کمتر باشد .. اما مخاطب از بازی بازیگران لذت می برد ..
جواد دوزنده و محمد لهاک این را خواندند
محسن قربانی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
گروهی آماتور از اقصی نقاط روسیه جمع می شوند تا بخشی از نمایش رویای نیمه شب تابستان را گروه حرفهای دیگر مشغول تمرین آن است را بازی کنند . نمایشی که در دل نمایش اصلی اتفاق می افتد . نمایشی که آدم های عادی باید آن را بازی کنند . ماجرا از آنجا جالب می شود که منتقدی مشغول هدایت و دراماتورژی آنها می شود ..
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خبرگزاری «نسیم»/ محسن غلامی(قلعه‌سیدی) مجموعه تئاترشهر حوالی ظهر همچنان پررونق است البته گوشه و کنار آن که همیشه شلوغ است و محل تجمع همه نوع تیپ و شکلی. از دم‌دم‌های قبل از ظهر گرفته تا سر شب که شلوغ و شلوغ‌تر می‌شود حتی اگر شنبه باشد!

تئاتریها هم که سر و کله شان از تاریکی‌های غروب در این مجموعه دیده می‌‌شود حالا چه اجرا داشته باشند و چه نه؛ شده عین پاتوقی که دوستان هنری پس از کار روزانه! برای دور هم‌نشینی با هم، جمع می‌شوند.

گرچه همین تئاتر برای عده‌ای تنها پز دادنش مانده و برای برخی هم شعارش و خب افرادی هم خوب نانی از آن درمی‌آورند البته اندک‌اند ... .

نوشتیم که بگوئیم قرار بود کله ظهر برویم دیدن تئاتری که فعلا اجرای تمرین می‌کنند تا هفته آینده شاید بتوانند آغازی برای تئاترشهر باشند.

"طروپ ... دیدن ادامه ›› طرب" چرا باید آغاز یک حرکت باشد؟ چون آئینی سنتی است! بله در میان سالن‌هایی که این روزها شده پر از تئاترهای خارجی و با همان حرکات و ادا واطوارهایی که گاها فقط حرف می‌زنند و خب خیلی هم تلاش کنند به ذوق هنری برسند.

مخاطب بیرون از گود هم نمی‌فهمد که اینها چیست و قرار است به چه دردش بخورد آنهم وقتی ادعا دارند که تئاتر عصاره هنر و است و فلان و همچنان فلان!

یادتان می‌آید تله تئاترهای شبکه چهار را؟ تئاترهای این دوره زمانه شده همانها... گفتم نهایت زورشان شده حرکات دست و پا با دیالوگهای پرطمطراق. به قول یکی از همین دوستان دو ساعت اجرای آن نمایشنامه خارجی به چه درد مخاطب ما می‌خورد؟ بیخیال شوید و همین یکی دو ذره سالن را خرج داخلی‌ها هم بکنید... . دلشان پر از درد است!

اما نمایش‌های ایرانی بویژه آئینی-سنتی برای مدیران ما وصله ناچسبی تا به الان برای تئاترشهر بوده؛ چرایی‌اش را هم ما نمی‌دانیم از خودشان بپرسید!

"طروپ طرب" کار جدید خیرالله تقیانی پور و جواد نوری قرار است همین زودی‌ها (7 اردیبهشت) در تئاترشهر پذیرای مخاطبان شود. در جشنواره آئینی-سنتی که استقبال دید آنهم به شکل بالا رفتن مخاطب از در و دیوار سالن اجرا !

گروه نمایش آن این روزها تمرینات خود را پشت سر می‌گذارند در پلاتوی شماره یک تئاترشهر. به قول تقیانی‌پور روزی دو اجرای تمرینی هم می‌روند که معمولا بین ساعت 1 تا 2 بعد از ظهر کارشان را شروع می‌کنند. هر روز هم مهمان دارند چون اجرایشان کامل است.

نمایشی موزیکال و پرپرسناژ؛ شوخی و تیکه پرانی هم که از یادشان نمی‌رود البته قبل و بعد اجرا و تک و توک سوتی‌هایی که در حین تمرین می‌دهند کم از خود نمایش ندارد.

علی سلیمانی پرجنب و جوش‌تر از بقیه بچه‌ها را جمع می‌کند و حواسش به گوش و کنار سالن کوچک تمرین هست از خوردنی و ...! تا می‌رویم هم راجع به «نسیم» حرف می‌زند.

انصافا جدیت دارند و با شوق تمرین می‌کنند انگار که در سالن اصلی به اجرا رفته‌اند. گرچه از تشرهای گه‌گاه و به ندرت خیرالله تقیانی‌پور نیز در امان نیستند.

از نیشه و کنایه هایشان به وضعیت تئاتر نیز مشخص است که شاکی هستند. یکی می‌گوید؛ تئاتر که برای ما چیزی نداشته اما گویا بخوبی شعاری شده برای برخی و از آن هم می‌خورند. البته دل به کارشان دارند و چیزی برای تمرین هم کم نمی‌گذارند.

اجرای تمرینی نمایش شروع می‌شود به نصفه نرسیده که برخی میهمانان مثل منوچهر هادی، کارگردان سینما و تلویزیون هم وارد می‌شود گویا دوست صمیمی تقیانی پور(کارگردان) است. دوباره برای میهمان هم که شده اجرا را از سر می گیرند آنهم از شروع!

بیش از یک ساعت پرجنب و جوش و حدود 10 بازیگر هم مونولوگ دارند و دیالوگ تا برسیم به جایی که روی سر و کله هم می‌پرند و کاری کاملا موزیکال را نمایش می‌دهند؛ به قولی شاد شاد.

نمایشنامه جالبی دارد همچنانکه کارگردان تأکید می‌کند: این بار هم به سراغ اقلیمی دیگر و سنتی دیگر از آئینهای ایرانی رفته‌ام. بازیگرانم هر کدام نشانه یک اقلیم هستند و در کنار هم جمع.

البته تقیانی پور تأکید دارد: شاید برایتان جالب است که قرار است "طروپ طرب" در تئاترشهر اجرا شود چون مدیرش جسارت دارد. دغدغه مخاطب دارم و گیشه را هم فراموش نمی‌کنم. بقیه هم چنین نظری دارند چون به قول خودشان امرار معاششان از این طریق است.

پونه عبدالکریم‌زاده(بازیگر فیلم یه حبه قند) که به تازگی به گروه اضافه شده در میان این جمع همه مردانه، به خوبی نقش سوگولی ناصرالدین شاه را بازی می‌کند. فعلا هم سعی می‌کند نظری ندهد تا مخاطبان ببینند.

اجرا با گرمی ادامه دارد با آنکه مخاطبی در سالن نمی‌بینیم؛ به گفته یکی از بازیگران این جزو دغدغه ماست که کار خوبی را به صحنه ببریم که همه راضی باشند اما ای کاش آن مدیر بالاسری هم ببیند نه اینکه بودجه تئاتر را 25 درصد کمتر از سالهای گذشته کند.

"طروپ طرب" مطمئنا اگر تبلیغ خوبی شود نتیجه می‌دهد و جذب مخاطب می‌کند و هم فروش خوبی. بویژه اینکه می‌تواند تغییر در ذائقه مخاطبی باشد که کارش این روزها شده فقط نمایش خارجی دیدن. البته فقط از این سالن به آن سالن می‌روند.

ای کاش‌ بهایی بیشتری به نمایش‌های ایرانی بدهند حالا چه سنتی باشد و چه نباشد؛ مهم ایرانی بودنش است.

تقیانی‌پور می‌گوید؛ من و گروهم (نقاب) این نوع تئاتر را ادامه می‌دهیم گرچه مسئولین ما نمی‌خواهند این حوزه جانی بگیرد. تئاتر نمی‌بینند که بدانند اوضاع از چه قرار است.

به گفته علیرضا مهران، بازیگر نمایش؛ تئاتر هنر ارزشمند و والایی است که برای تعالی زندگی همه است. همیشه هم در شعارهای تبلیغاتی مدیران ما بوده اما تفکرشان در این سالیان اخیر خطرناک شده است.

او تأکید دارد که تئاتر بیشتر الان برای ما ویترین شده و ماها در بدترین شرایط کار می‌کنیم. من که نتیجه خوبی را در آینده این تئاتر نمی توان متصور شوم.

حرف‌های همه جالب است و همه در یک جمله؛ "از تئاتر و مسئولش گلایه‌داریم خیلی هم ولی ما کارمان را می‌کنیم؛ تئاتری‌ها ول‌کن ماجرا نیستند"

اجرای کامل بازیگران "طروپ طرب" بدون هیچ مخاطب و به شکل تمرینی که دست کمی از اجرای عمومی ندارد وقتی تمام می‌شود انگار که نه انگار خسته‌اند. جالب اینکه برخی پس از خوش و بش و گپ و گفت صمیمی باهم، به سمت دیگر سالنها یا تمرین‌ها می‌روند چون مجبورند به امرارمعاش حتی اگر تئاتر بی‌مایه مالی باشد.

در آخر هم می‌نشینیم و با همه حرف می‌زنیم و آنها هم گپ می‌زنند...

این تئاتر در تمرین موفق نشان داد البته نه اینکه طرفداری صرف باشد؛ به هرحال اشکالاتی هم دارد از جنبه محتوایی نه تکنیکی. چرا که خوشبختانه برخلاف اکثریت تئاترهای ما شوخی جنسی، مبتذل و سخیف ندارد اما تک حرکات موزون آن می‌توانست نباشد.

چقدر حیف که امثال این گروه تمام تلاش خود را با این تک دقایق و حرکاتی بی‌ربط، کم فروغ نکنند. این عیب است کوچک هم نیست اما می‌توان رفعش کرد.

فقط یک نکته؛ در "طروپ طرب" که براساس نمایش‌های ایرانی و با نگاهی به بازی‌های محلی، زن پوشی، نقالی و سیاه‌بازی شکل گرفته پونه عبدالکریم زاده، علی سلیمانی، علیرضا مهران، علیرضا ناصحی، جواد پورزند، وحید نفر، مصطفی ساسانی، محمد هادی عطایی و حسین شفیعی ایفای نقش می کنند.

این نمایش قرار است از هفتم اردیبشهت ماه ساعت 19:30 در تالار چهارسو اجرای عمومی خود را آغاز کند.
hoda sarraf، روجا حافظی، مریم و محمد لهاک این را خواندند
محسن قربانی، ونوس و علی اصغر شیرازیان این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نگاهی به نمایش ”شمعدانی‌ها” نوشته و کارگردانی ”ایوب آقاخانی”



شهرام کرمی:

نمایش کمدی و یا در تفسیر فرهنگ ایرانی «شادی نامه» یک نوع مهم از هنر تئاتر است که شاخه‌های متنوع و مختلفی دارد. آنچه از تعریف تئاتر، کمدی شناخته می شود معمولا مفهومی تحت عنوان نشاط ... دیدن ادامه ›› و شادی است.

اما چنانچه ارسطو در کتاب فن شعر اشاره کرده کمدی به عنوان یک محاکات و تقلید نمایشی از صفات انسانی برای نشان دادن رفتار و اعمال انسان در شرایطی است که موجب خنده و استهزاء و یا مضحکه و حیرت می شود. برای همین نمایش کمدی انواع و اقسام مختلف دارد و در تئاتر معاصر این گونه نمایشی را گاهی به شکل نمایش مضحک سقوط و فاجعه شخصی انسانی نیز می شناسند. اگر در تئاتر کلاسیک انواع تئاتر چون کمدی رفتار، فرس، شخصیت و یا موقعیت و غیره یک وضعیت دراماتیک برای خلق آثار کمدی شناخته می‌شود در تئاتر معاصر انواع کمدی در تفسیر موقعیت خاص بشر در زندگی اجتماعی امروز مفهومی قابل بحث و کنایه آمیز و هدفی چون ایجاد شگفتی، وجد و در نهایت آگاهی و یا مفهومی فلسفی و پوچی برای ایجاد واهمه در شکل خنده و نشاط دارد.

نمایش «شمعدانی ها» نوشته و کار ایوب آقاخانی اثری در ژانر تئاتر کمدی است. این صفت و ویژگی در متن و اجرا به شکل آشکار و عینی در این اثر نمود دارد. منظور از آشکار این است که گروه اجرایی به شکل تعمدی بر کمدی بودن نمایش تاکید دارند. اما ساختار و داستان نمایش در تقابل با شیوه اجرا به نظر می رسد برای اجرا به شیوه کمدی پرداخت نشده است. بدان جهت که می توان بسیاری از دیالوگ ها و یا موقعیت هایی که در نمایش شکل گرفته به نظر می رسد در تمرین و اجرا خلق شده اند. زن پوش بودن شخصیت خان جون و بازی کردن این نقش توسط یک مرد یکی از نشانه های این دریافت و تحلیل اجرایی جدا از نمایشنامه است. بخشی از این تحلیل و دریافت به سابقه و ویژگی آثار ایوب آقاخانی برمی گردد. ایوب آقاخانی نویسنده و کارگردان پرکاری است که در سال های اخیر در ژانرهای مختلف آثار زیادی نوشته و کارگردانی کرده و عمده آثار این هنرمند، بستری اجتماعی و واقع گرایانه دارد. «شمعدانی ها» نوعی تجربه جدید در بین آثار این نویسنده و کارگردان است. تجربه ای جدید بدان معنا که دریچه ای جدید تحت عنوان تئاتر صرف کمدی بستری برای پرداخت یک موضوع اجتماعی شده است.

داستان نمایش در ارتباط با یک خانواده مهاجر و رابطه اشخاص با آن است. خانواده اکبر شمعدانی شامل همسر، مادر، پسر و دخترش از کشور مهاجرت کرده اما رویای تغییر زندگی آنها در امید واهی به برگه های مسابقه و شرط بندی شکل می گیرد تا آرزوهای خود را تبدیل به واقعیت کنند. عنوان شمعدانی به عنوان شهرت خانواده مفهومی کنایی و خاص دارد. شمعدانی اسم یک گیاه زینتی است که برای تزئین و نگهداری در گلدان پرورش داده می شود. وجه کنایی خاص اثر در رابطه با شخصیت های نمایش با آمال و آرزوهای خود است که به مرور تبدیل به یک گیاه زینتی می شوند که فقط شکل و صورت خود را نشان می دهند. در واقع شخصیت ها چنان رفتار می کنند که می خواهند و نه آن طوری که باید باشند. دستمایه اجتماعی داستان نمایش در ارتباط با آثار قبلی نویسنده یک موقعیت بسیار خوب، دراماتیک و جذاب است. دیالوگ نویسی روان و نمایشی و پرداخت ساده داستان از مهمترین ویژگی نمایشنامه «شمعدانی ها» است. اما چنانچه در مقدمه اشاره کردم تاکید زیاد در کارگردانی بر وجه کمدی نمایش، شاید نوعی تضاد در اجرای اثر باشد.




”نمایش «شمعدانی ها» نوشته و کار ایوب آقاخانی اثری در ژانر تئاتر کمدی است. این صفت و ویژگی در متن و اجرا به شکل آشکار و عینی در این اثر نمود دارد. منظور از آشکار این است که گروه اجرایی به شکل تعمدی بر کمدی بودن نمایش تاکید دارند“

وضعیت نمایشی نمایش ،براساس رفتار و آداب اشخاص شکل گرفته و در کارگردانی موقعیت هایی شکل می گیرد که تماشاگر را به خنده وادر کند. برای همین به نظر می رسد همه بازیگران فقط برای خنده تماشاگر تلاش می کنند. اما واقعیت درام تلخ و فاجعه انگیز است. آخرین تصویر نمایش، یک قاب عکس از تصویر شخصیت های نمایش است که همه ماسک دیگری به صورت دارند و چون یک گلدان شمعدانی و تزئینی نشان می دهند. این همان واقعیت اشخاص است که در شکل دراماتیک ما از این اثر دریافت می کنیم. نمی توان نمایش «شمعدانی ها» را نوعی کمدی رفتاری و یا شخصیت تلقی کرد و جنبه داستانی و تراژیک اثر بر سایر وجوه آن غالب است.
یکی از ویژگی های نمایش شمعدانی ها طراحی صحنه اثر است. طراحی ساده که به راحتی فضاهای مختلف و تغییر زمان و مکان را به ما نشان می دهد. استفاده مناسب از امکانات صحنه و سالن یکی از قابلیت های کار طراح صحنه نمایش شناخته می شود که لادن سیدکنعانی به خوبی از این قابلیت بهره می برد. در بازیگری نمایش و کار گروه بازیگران نمایش، چنانچه ضرورت خنده تماشاگر را از خود دور می کردند می توانستند ارتباط بهتری با مخاطب داشته باشند. وحید نفر در نقش «خان جون» و اجرای یک شخصیت زن سنتی حضوری موفق در صحنه دارد. یکی از شخصیت های رمزآمیز و جذاب اثر کاراکتر «غلام» با بازی علی میلانی در نمایش شمعدانی ها است. این شخصیت که جنس و رفتار بازی بازیگر او هم با دیگران فرق دارد، به خوبی به سایر شخصیت های اثر و داستان، بار معنایی عمیق می دهد.

نمایش «شمعدانی ها» در تجربه جدید ایوب آقاخانی اثری متفاوت و نگاه جدیدی به موضوعات اجتماعی دارد. حضور مخاطب در سالن و واکنش آنها به اجرا در این تجربه اخیر بدون شک دستمایه تجربه های دیگر برای این هنرمند خواهد بود. نگاه عمیق به موضوعات ساده، پرداخت شخصیت های باورپذیر و دیالوگ نویسی موجز و دراماتیک در پرداخت یک درام از قابلیت های این نویسنده و کارگردان است که با انتخاب یک شکل و شیوه اجرایی مناسب می تواند منجر به خلق یک نمایش تاثیرگذار و ماندگار شود. در اجرای نمایش "شمعدانی ها" این خوش بینی درباره یک اجرای قابل قبول برای مخاطب قابل دریافت بوده و تلاش گروه نمایش در این راه، قابل ستایش است.
شاداب هاشمی، پرنیان علاقبند و محمد لهاک این را خواندند
زهرا غیاثیان و niloofar.Lotus این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
دم همه بازیگرایی که با همه بیماری آنفولانزایی که دارن به خاطر مردم روی صحنه میرن، گرم..کار بی نقص نیست اما ارزش دیدن داره..
علی، ساسان زرافشان نیا و محمد لهاک این را خواندند
niloofar.Lotus، الف.، الهه، رضا قاسم پور و بهرنگ این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید

یک بازیگر مرد، مادر بزرگ نمایش «شمعدانی‌ها» شد



» سرویس: فرهنگی و هنری - سینما و تئاتر


کد خبر: 92102413712

سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۷


نمایش «شمعدانی‌ها» کار جدید ایوب آقاخانی در شرایطی به صحنه می‌رودکه یک بازیگر ... دیدن ادامه ›› مرد در آن نقش یک مادر بزرگ را بازی می‌کند.



به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،این نمایش کار جدید گروه تئاتر «پوشه» است که بعد از جشنواره تئاتر فجر به صحنه خواهد رفت.



پیش از این قرار بود فروغ قجابلگی نقش مادر بزرگ این نمایش را بازی کند اما به دلیل تداخل زمان تمرین نمایش «شمعدانی‌ها» با نمایش دیگری که قجابلگی در آن بازی داشت، این بازیگر فقط یک هفته توانست گروه اجرایی«شمعدانی‌ها» را همراهی کند و بعد از آن قرار شد وحید نفر به جای فروغ قجابگلی نقش مادر بزرگ را بازی کند.



آقاخانی درباره این جایگزینی به ایسنا گفت:چون شیوه کارگردانی این نمایش با نمایش‌های دیگرم متفاوت است، سعی کردم با جا به‌جایی بازیگران در نقش‌های مختلف و اتودهایی گوناگون، بهترین نتیجه را به لحاظ بازیگری بگیریم.



او با ابراز رضایت از شیوه بازی وحید نفر در نقش مادر بزرگ نمایش‌اش ادامه داد:در تمرین‌ها به این نتیجه رسیدم اتفاق مبارک‌تر آن است که وحید نفر که بازیگر توانمندی است، نقش مادر بزرگ نمایش را که دچار آلزایمر است، بازی کند و چون پروسه تمرین‌مان عالی بود، او را به عنوان بازیگر نقش مادر بزرگ حفظ کردم.



این نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر افزود:از اتفاقی که تاکنون در حوزه بازیگری افتاده بسیار راضی هستم اما به دلیل شیوه خاص کارگردانی این نمایش و بویژه به دلیل کمدی بودن آن و ریتم جنون آسایش، هنوز این چرخش‌ها ادامه دارد ولی وحید نفر قطعا نقش مادر بزرگ را بازی می‌کند. همچنانکه حضور حمید رضا نعیمی در نقش «اکبر» و آناهیتا همتی در نقش «فرشته» قطعی شده است ولی همچنان تمرین را به شکل متفاوتی پیش می‌بریم.



آقاخانی با اشاره به دیگر ویژگی‌های نمایش جدیدش ادامه داد:در نمایش «شمعدانی‌ها» هیچ چیز به اندازه ریتم و بازی مهم نیست.



او همچنین از پیوستن علی میلانی به گروه بازیگران این نمایش خبر داد و یادآور شد:پیش‌تر در نمایش «فصل خون» با ایشان همکاری د اشتم و حالا مدتی است که ایشان به گروه بازیگران «شمعدانی‌ها» پیوسته‌اند.



به گزارش ایسنا، نمایش «شمعدانی‌ها» نوشته و کار ایوب آقاخانی دومین اثر کمدی گروه تئاتر«پوشه» است که بهمن ماه امسال در تالار «حافظ» اجرا خواهد شد.
بهرنگ، رسول حسینی، رعنا جمالی، الهه و niloofar.Lotus این را پاسخ داده‌اند
چه عالی! بازم ایوب آقاخانی! :)
اتفاقا چقدر هم به آقای وحید نفر میاد که نقش مادربزرگ رو بازی کنه! :))
به به چه بهمن ماه خوبی!! غنی زاده با گودو و لنین!... آقاخانی با شعمدانی‌ها!.. و کیومرث مرادی با شکلک! به به! :)
۲۵ دی ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
با آرزوی موفقیت برای مصطفی عبدالهی عزیز و مهدی زمین پرداز نازنین
سارا علیزاده، الیکا عظیمی و سیامک قلی زاده این را پاسخ داده‌اند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
هیچ نگران نباشین .. ! همین گروه با نمایشنامه نگین نوشته حمید امجد در همون شنبه ذکر شده یعنی 21 دی در تالار حافظ به روی صحنه خواهند رفت.. انشا الله .. در ضمن بلیطش همون 3 هزار تومنه مثل اینکه و فروش بلیطش هم از گیشه تالار وحدت صورت می گیره
قیمت بلیط به کنار ، احترام به مخاطب زیر سوال رفته، هنوز نه توضیحی از طرف تالار حافظ در مورد لغو اجرا داده شده نه لینکی از نمایشنامه نگین که فرمودین می بینم، تبلیغ و پیش فروش که احیانا مال یکی دو شب قبل از اجرای هر نمایش یا نمایشنامه خوانی نیست...!!!
۱۵ دی ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
من در جشنواره فجر این نمایش رو دیدم پیشنهاد می کنم ببینید
به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ، این اثر نمایشی که از هفتم مهر ماه در تالار قشقایی به صحنه رفته به دلیل استقبال تماشاگران تا جمعه هفدهم آبان ماه تمدید شد.
۱۴ آبان ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید