در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال محسن سمیعی | دیوار
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 02:09:50
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
من قضاوت دوگانه ای از این فیلم دارم، اجرای بصری فیلم ،موسیقی و خط اصلی سناریو چنانچه با فیلمنامه مناسب تر به خصوص در شخصیت پردازی همراه میشد میتونست منجر به تولید شاهکاری بشه که تا سالها در حافظه سینمای ایران باقی بمونه ولی صد حیف که اینطور نبود و بیننده به درک درستی از دنیا و افکار حداقل چند کاراکتر اصلی نمی رسه.
ولی در مجموع و در مقایسه با سطح باقی تولیدات این روزهای سینما میتوان عنوان داشت که این فیلم ارزش زمان و هزینه حضور در سینما را دارد.
امیر، سپیده و ?L0 این را خواندند
حمیدرضا مرادی، رضا غیوری، محمدرضا مدیری، جهان، فرشید و شادی جیم این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
وقتی اسم سیار سریع رو به عنوان فیلمنامه نویس شنیدم با توجه به سابقه ذهنی از کار مطبوعاتی ایشان مشتاق دیدن فیلم شدم ولی اشتباه میکردم، فیلمنامه کار به شدت سطحی و پراشکال بود و بیشتر ار اینکه بخواد داستانی رو روایت کنه حامل یه سری شوخی دسته چندم مطبوعاتی بود و اصلا به خودش زحمت شخصیت پردازی نداده و عمده کاراکترهای فیلم کاریکاتورهای سیاسی رقیق شده و دو خطی بودن.
کسانی که خاطره خوبی از فیلم مارمولک به عنوان یه طنز درجه یک دادن شدیدا توصیه میکنم خاطره خوبشون رو از تبریزی با این فیلم خراب نکنن.
تنها نقطه استاندارد فیلم بنظر من بازی خوب حامد بهداد بود.
باسلام
یک نمایش با استاندارد کامل
نمایشنامه موفق شد در تمامی طول اجرا ریتم مناسبش رو حفظ کنه و شوخی های گنجانده شده به جا و به اندازه بود و برخلاف رویه مرسوم این روزها به هیچ عنوان به لودگی نمیزد، همچنین بازی ها کاملا تمرین شده و عالی بود.
از نکات قوت به خصوص میتونم به موسیقی زنده کار اشاره کنم که انتخاب مناسب و لذت بخشی بود.
از همه عوامل کمال تشکر رو دارم که من رو دو ساعت درگیر اجرای قدرتمندشون کردن.
شاید به دلیل لوده بودن مجموع کار بوده که متوجه لودگی شوخی ها نشدید
۰۸ بهمن ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
با سلام خدمت دوستان
دو عدد بلیط نمایش موزیکال اولیور توئیست که تو تالار وحدت رو صحنه میره رو برای تاریخ پنج شنبه (2آذر ) واسه جایگاه همکف ردیف چهارده و صندلی 24 و 25 میفروشم، با 20درصد تخفیف و مجموعا 160 هزار تومان
کسی تمایل داشت با شماره 09393119075 تماس بگیره.
باتشکر
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
من برخلاف آهنگسازی و نوازندگی جناب یغمایی هیجوقت ارتباط مناسبی با جنس صداش پیدا نکردم و هیچوقت مناسب راک نمیدونستم این جنس صدا رو.
ولیکن ایشون رو اجرا به قدری تسلط داشتن که بسیار لذت بردم از اون دو ساعت و این آمادگی و تسلط نشانگر تلاش و تمرین ایشون و گروهشون برای یه اجرای موفق بوده.
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
یه منولوگ فوق العاده و با درخشش عالی جناب هاشمی عزیز.
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
این نمایش بستر مناسبی جهت هنرنمایی جناب پیروز فر عزیز بود که هر روز بهتر از گذشته می شوند.
لیکن من ارتباط حسی بهتری با دو نمایش قبلی ایشون برقرار کرده و شاید ساختار اپیزودیک این نمایش مانع از درگیر شدن من در داستان می شده است.
خیلی خوب بود و منی که اوضاع روحی خوبی نداشتم رو سرحال آورد.
ممنون از بچه های عزیز این تیاتر
علی جعفریان و علیرضا حسینی این را خواندند
محمد قدس این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
یک فیلم تلخ ولی به شدت دوست داشتنی و انسانی، فیلمی که بعد از چند روز هنوز با من نفس میکشد.
با طارحی صحنه و لباس و فیلم برداری عالی و بازیهای قابل قبول و پایان بندی خمناسب.
و سکانس دوست داشتنی من، تقلای کارگران افغان برای کشیدن ماشین اوراق زیر باران بود با فریادهای به وسعت تمامی تلخی ها و ناکافی های این ملت رنجکشیده.
دوستان عنوان میکننذ که این فیلم روایتی است از ظغیان آدمی لیکن شخصیتی که نیمه نخست فیلم به ما معرفی میشود به هیچ عنوان قابلیت رفتارهای شخصیت نیمه دوم فیلم را ندارد(گویا با دو شخصیت متفاوت روبرو هستیم) به عبارت دیگر کنشهای رفتار آدمی علی رغم اینکه معلول شرایط و اتفاقات است نیازمند ریشه های شخصیتی و روان شناختی نیز می باشد و من بیننده به هیچ عنوان انتظار این نابهنجاری ها رو از یه شخصیت منزوی و جامعه گریز نداشتم و اگر نیمه دوم فیلم را به تنهایی میدیدم تصور من از شخصیت پرویز و شرایط رندگیش کاملا متضاد با سناریوی فیلم می بود!
و از طرفی دیگر به عقیده من جا داشت که ریشه این رفتار انزوا طلبانه و یا تنبلی بررسی می شد چون در نظر من محیط رشد پرویز و رفتار پدرش موید شرایط این قبیل رفتارها نبود!
در مجموع این ابهامات اساسی مانع ارتباط من با داستان شده و باعث شد تا فیلم را نپسندم.
بسیار درست فرمودی مشکل من با فیلم همینه که طغیان پرویز و خشونت اش باور پذیر نسبت با شخصیت نیمه اول فیلم همخوانی ندارد و مشکل فیلم منطق روایی است والا هم چیز فیلم عالیه
۰۱ دی ۱۳۹۳
عمو فرهاد شدیدن لایک :)
۰۳ دی ۱۳۹۳
اتفاقا من کاملا انتظار چنین رفتاری رو از پرویز داشتم.
آدمی آروم که سال ها حرف ها و رفتار های بد دیگران رو تحمل کرده و حالا بعد از یک اتفاق(ازدواج پدرش)میفهمه که باید یک کاری یا کارهایی انجام بده و بر اثر تمام اون تاثیراتی که اون حرف ها روش گذاشته اون کار ها رو انجام میده.
همیشه همه کار واسه همه انجام داده هیچکس قدرش رو ندونسته حالا می خواد همه چی رو خراب کنه بلکه متوجهش بشن.
۰۷ دی ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
اگز انتظارات خود را با سطح سینمای ایران تطبیق دهیم با فیلم قابل قبولی روبرو هستیم که قصه ی خوبی را روایت میکند با بازی هایی که در سطح قابل قبول(البته بغیر از نقش آفرینی آقای رادان).
در مجموع ارزش تهیه بلیط سینما را دارد.
بسیار لذت بردم
علی رغم طولانی بودن مدت نمایش به عقیده من هیچ قسمت بی ربط و دیالوگ قابل حذفی وچود نداشت.
نقش آفرینی های استاندارد، نمایشنامه ای قابل توجه و کارگردانی که به خوبی نمایش نامه رو درک و اجرا کرده بود.
دیالوگ هایی که تنها به دنبال انتقال داستان بودن و از افاضات فلسفی و شاعرانه مد روز فاصله داشت و این نعمتی است در دنیای منولوگ های بی سر و ته!
و طراحی نور و صحنه قسمت پایانی نمایش بسیار دل انگیز بود.
دوستان عزیز خسته نباشید، سپاس فرآوان.
سپاس از مهربانی و لطف شما دوست عزیز
۲۱ آبان ۱۳۹۳
این مونولوگهاب بی سروته رو خیلی حوب اومدی...بویژه که گاها میبینیم تو بعضی کارها هنرپیشه زن 5 دقیقه ممتد مونولوگ میگه اونم همراه با ضجه زدنهای اغراق شده ای که تناسبی با موضوع روایت نداره....
۲۴ آبان ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
یه نمایش خوب که تقریبا توقع زیادی که از پارسا پیروز فز عزیز به واسطه نمایش عالی سنگ در جیبهایش میرفت را برآورده کرد.
یک نمایشنامه بسیار خوب که مفاهیم دموکراسی و عدالت را تواما با یک شخصیت پردازی مناسب و به دور از شعار زدگی با توجه به قشری گرایی توده ها نقد کرد.
ممنون از پیروز فر عزیز و گروهش.
در مورد این نمایش می تونم بگم که نه خوب و نه بد بود، متوسط
بازی ها و به خصوص لهجه ها عالی بودن و مشخص بود خیلی تمرین شده بود و به همه دوستان خسته نباشید میگم.
ولی داستان خیلی کلیشه بود و بارها خوانده و دیده شده حکایت ظلم خان به یه سری روستایی بدیخت و واسه همین نقطه عطف داستان برای من خیلی زودتر از موعد لو رفت و همین ادامه ی کار رو برام ملال آور کرد و از طرفی دیگر داستان خیلی کش پیدا میکرد و داستانهای فرعی که کمکی به جریان داستان نمیکرد زیاد تکرار میشد.
هانیه خدابخش، شقایق فرشته، علی سیمایی و سامان حقیقت این را خواندند
فهیمه تردست این را دوست دارد
ممنون از اظهار نظر و محبتتون...
در پاراگراف دوم نوشته تون به نکته ای اشاره کرده اید که لازم دیدم توضیح مختصری بدهم...
اول اینکه واقعن داستان اگر محدود شود به حکایت ظلم یک خان به یه سری روستایی به قول شما داستان زود لو می رود اما نکته مهم در مورد این نمایش این است که دقیقن داستان های فرعی است. در ساختار اینگونه نمایش ها علاوه بر قصه ای که روایت می شود آن چیزی که مهمتر است آشنایی با یک سری خرده فرهنگ، نوع روابط انسانی و شیوه ارتباطی و شرایط حاکم بر زندگی انسان هایی که کمتر از آنها گفته شده و در روز صحنه تئاتر دیده نشده اند.
جاذبه عمده این آثار همین معرفی است. معرفی آدم هایی که تا به حال شرایط زندگی آنها تغییر نکرده است و همه روی یک سری قبر زندگی می کنند. شما تصور کنید اگر واقعیت زندگی این انسان ها در قصه ای امروزی بیان می شد به هیچ وجه اجازه اجرا پیدا نمی کرد پس قصه بهانه است.
۲۶ شهریور ۱۳۹۳
خانم شقایق ممنون از محبتتون لیکن در رابطه با بخش پایانی یادداشتون باید بگم که این نمایش حس این همانی و همزاد پنداری برای دنیای امروز من ایجاد نمیکرد و بیشتر من رو یاد نوشته های دولت آبادی عزیز به خصوص کلیدر می انداخت که همواره فاصله فکری و حسی زیادی رو با اون داشتم.
البته ادراک هر فرد نسبت به حال و گذشته کاملا نسبی و تجربی بوده و میتواند برای هر انسان نسبت به دیگری بسیار متفاوت باشد.
۰۱ مهر ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
اجرای خوبی بود ولیکن انتظاری بیشتری داشتم به خصوص از قطعات تک نوازی این آلبوم که بسیار دوستشون دارم که تو اجرا صدا پردازی ضعیفی داشت و خیلی توی ذوق میزد!!!
زهره شاداب این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
حضور رضا عطاران تو هر فیلمی که مایه طنز داشته باشه باعث میشه ناراضی از سالن خارج نشی ولی با اینکه ایده فیلم جذاب بود لیکن در سطح همون ایده باقی مانده و اصلا فیلم نامه محکم و خوبی نداشت.
بعد کارای فرهادی مد شده که کارگردان حودش نویسندگی میکنه که وقتی تخصصی تو این کار نداره نتیجش میشه این قبیل فیلما!!!
سینا حلاجیان این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
دکور،موسیقی و به خصوص نورپردازی خیلی خوب بود
از شخصیت پردازی کاراکترا خیلی خوشم اومد و گرفتار کلیشه ها نبود
ولی به علت طولانی شدن یه قسمتایی از اجرا از ریتم افتاد و کسل کننده شد
یکی دوتا کاراکتراشم میتونست نباشه تا گرفتار طولانی شدن نشه
در مجموع بدم نیومد
نیلوفر ثانی این را خواند
وحید hoo این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
بعد یه روز پر مشغله و خسته کننده چون بلیط رو رزرو کرده بودم و 25تومن هم واسم کلی پوله مجبور شدم برم تماشا و این موضوع باعث شد دقایق اولیه کسل کننده باشه واسم ولی با وروود پاتو به داستان منم از خواب بلند شدم و بنظرم نمایشنامه به جز بعضی قسمتایی که ری وارد داستان میشد ضرب آهنگ خوبی داشت و دچار افت نمیشد.
نمایشنامه خیلی خوب تموم شد و موسیقی هم محشر بود
مثل مرد بالشی با جنس نوشتن مک دونا ارتباط خوبی برقرار میکنم و باعث میشه از جنون لذت ببرم!!

در مجموع راضی بودم و توصیه میکنم
خیلی میتونست بهتر باشه
دو تا موضوع خیلی اذیتم کرد:
یکی سقوط هلی کوپتر که هم تصنعی بود و هم به زور میخواست وحشت رو منتقل کنه در حالی که وحشت می بایست در ظرفیت داستان وجود داشته باشه و در غیر این صورت میشه یه ترس تصنعی و دم دستی
مسئله ای که فیلم رو واسم جذاب کرده بود نحوه فرار این گروه از محاصره بود و منتظر بودم که این گره به چه شکلی باز میشه که واقعا خورد تو ذوقم این عصای خمینی!!!
خیلی غیر منطقی بود و فکر نکنم منطبق با واقعیت باشه
سلام بر شما
من با نظر شما مخالفم و با این نظر که صحنه ی سقوط از صحنه های خوب کارگردانی ایشون بود موافق تر هستم...
۲۰ فروردین ۱۳۹۳
این عصای خمینی !! می تونست زودتر هم اتفاق بیفته تا باعث این همه کشته نشه
مخالفان و عقیده و اهداف آنها به درستی معلوم و مشخص نیست
۲۱ فروردین ۱۳۹۳
اطلاعاتی که من از نت پیدا کردم (تاکید دوباره میکنم از نت)
تایید کننده اتفاقات فیلم بود،از این جهت که دمکرات ها تا چند متری دفتر دکتر چمران هم رسیده بودند.و البته اینکه شب قبل از به قول شما عصای خمینی برادر دکتر چمران خدمت فرزند امام خمینی میرسند و همون شب پیام ایشون رو به امام میرسونند و باقی ماجرای عصای خمینی!!!
البته در مورد هواپیما و هلی کوپتر هم نوشته بودند که خودشان سقوط کردند نه اینکه دمکرات آن ها را هدف قرار داشته باشند.
باز هم تکرار میکنم که اطلاعات را از نت گرفتم.
۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خیلی وقته این نوع طنز که من با اجاره نشین ها تو سینمای ایران میشناختمش جاش خالیه
یه طنز فارغ از لودگی و صرفا شوخی های زبانی و جسمی
گریم رضا رو هم خیلی دوس داشتم و در یک کلام یک فیلم طنز و سرگرم کننده با حفظ استانداردهای لازم!
چیزی که کمتر سراغی ازش داریم این روزا