در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال بهرام زندی | دیوار
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 05:10:55
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
مادرها در مهاجرت عوض می شن (عموما بد میشن). رابطه های بین مهاجران چیزی جز پر کردن تنهایی نیست و برای گرفتن پاسپورت آمریکایی باید ایرانی را پاره کرد. علاوه بر این ها رای دادن یا ندادن تعیین می کند چقدر جهان وطنی شده اید یا هنوز ایران را دوست دارید.

این دو خط بالا به همراه یک مثلث عشقی تیپیکال کل جان مایه نمایشی بود که تصور می شذ حرفهای عمیقی در مورد مهاجرت داشته باشد. اما حرفش هرگز از سطح خارج نمی شود، غافلگیرتان نمی کند و با انواع حقه های معطوف به فرم تلاش می کند تکرارشان برایتان ملال آورد نباشد.

حتما قبل از این خیلی ها اشاره کرده اند که بخش تعاملی نمایش هیچ کمکی به روایت نداشته و وصله ناجوری است. نقد تهیه کننده خیالی بی بی سی به بی ربط بودن قصه پرندگان مهاجر، به کلیت این نمایش هم وارد است.

کاراکتر نخبه المپیادی ضعیف در رابطه را البته دوست داشتم. نویسنده از تیپ مهاجران این گروه را خوب شناخته بود حداقل.
برای کار و زحمتی که می‌کشید ای کاش بیشتر دل بسوزونید. حق این متن و بازی ها خیلی بیشتره. وسواس و تاکید می‌کنم وسواس روی جزئیات فرق یک اجرای خوب و اجرای فوق‌العاده رو رقم میزنه.
ممنونم از نقد و نظرتون

تمام تلاش ما ارائه بهترین ها با توجه به ظرفیت های موجود بوده اما بدون شک در ادامه این اجرا و اجراهای بعدی با وسواس بیشتری اثر را روی صحنه خواهیم برد.
۰۹ آذر ۱۳۹۸
ممنون از نظرتون.
۰۹ آذر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
توصیه من اینه که فقط بلیط ردیف اول رو بگیرید، تا هم صداها رو بهتر بشنوید، هم ببینید کدوم بازیگره که داره لبش تکون میخوره و دیالوگ میگه، و هم اینکه پاهاتون رو راحت دراز کنید و یه چرت خوب بزنید.
آقا بهرام نمایش قابل توصیه نیست؟ من میخواستم ببینم منتظر نظرات دوستان بودم.
۱۰ آبان ۱۳۹۸
فقط ردیف اول باکس C
۱۰ آبان ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نمی فهمم این همه خشونت عریان و آزاردهنده علیه بازیگرهای زن چه لزومی داشت؟ واقعا هیچ راه دیگری برای دراماتیک کردن بازی و اجرا بلد نیستید؟
سید ساجد متولیان این را خواند
NetHunter، Bafrin Ninja و Ar.jou این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تئاترهای تماما وطنی به طور کلی از مشکل متن رنج می‌برند، حالا تصور کنید که متن را به کل حذف کنیم و جایش بداهه بگذاریم. نتیجه؟ دو ساعت تمرین با سبک «دورهمی» و کسالت بار که نقاط اوجش شوخی‌های خارج از اجراست، یا مسابقه چه کسی می‌تواند عصبی‌تر باشد. دلیلش هم واضح است، بازیگرها نویسنده و قصه‌گو نیستند، و اگر هم باشند در یک بداهه پنج دقیقه‌ای فرصتی پیدا نمی‌کنند یک دیالوگ قابل اعتنا بگویند. یا اگر هم تلاش کنند بداهه بهتری به نمایش بگذارند آنقدر ذهنشان درگیر شود که یادشان برود بازیگر حرفه‌ای روی صحنه باید با صدای بلند دیالوگ بگوید یا میانه دعوا با بازیگر زن نباید خشونت فیزیکی واضح نشان دهد. پس ۵ دقبقه را (که بعضا در میانه آن دعا می‌کنند زودتر تمام شود) با رساندن اجرا به اکستریم‌های عصبی، احساسی و کمدی رد می‌کنند و در نهایت کاریکاتوری از هدف اصلی طراح تئاتر به مخاطب نشان می‌دهند.

در ضمن، خودتان را برای یک مونولوگ ۱۵ دقیقه‌ای طراح/کارگردان هم در ابتدای نمایش آماده کنید که تلاش می‌کند به شما بفهماند این مخلوق عجیب و ناشناخته که قرار است ببینید چیست. و متاسفانه در این هم چندان موفق نیست.
بعد دیدن بعضی اجراها (که بعدش خودم رو برای اینکه تشخیص ندادم احتمالا با چه چیزی مواجه خواهم بود سرزنش می‌کنم) برام سوال پیش میاد که چطور یک تیم چندین نفره با هم روی یک نمایش کار می‌کنند و هیچکدام متوجه نمی‌شوند که چقدر کار شلخته و ضعیف درآمده و برای حداقل پنهان کردن بعضی از ضعف‌های فاحش تلاشی بکنند؟
عرض ادب و احترام خدمت شما دوست گرامی و عزیز
بنده به عنوان تهیه کننده کار خوشحال می شم که نقد منفی شما رو می خونم و ممنونم از اینکه وقت گذاشتید و برای ما از نمایش و ابعاد آن مطلب نوشتید، ممنون می شم اگر نقاط ضعف کار ما را بفرمایید تا تلاش ما در جهت برطرف شدن آن ضعف باشد.
شما دوست عزیز و بزرگوار می توانید با ایمیل simahang@gmail.com ارتباط بر قرار کرده تا مجدد به صورت رایگان مهمان ما باشید و تلاش تیم ما با نقد های دوستان بزرگوار در جهت بهتر شدن کار هست،
ارادتمند
۱۲ مهر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
با توجه به تعریف هایی که شنیده بودم انتظار داشتم بالاخر یک نمایش با متن داخلی خوب ببینم. نمایش تقریبا مطابق با همین انتظار اولیه شروع شد و در حال لذت بردن بودم و مشتاق که نویسنده چطور داستانی که به این خوبی شروع شده رو ادامه میده و به پایان می رسونه. متاسفانه با همان باز شدن اولین پیچ داستان فهمیدم این بار هم شانس متنی که روی پای خودش بیاستد و قوی بماند را از دست دادیم. اگرچه ادامه متن در قیاس با نمایش های فعلی قابل قبول بود، و بازی ها هم نسبتا خوب، اما چیزی که دنبالش بودم رو در این نمایش پیدا نکردم.
فقط ای کاش بیشتر اجرای نمایش می‌دیدیم و کمتر اجرای موسیقی.
پریسا اسدی این را خواند
زهره مقدم، میترا و ونوس پالاهنگ این را دوست دارند
موسیقی زنده خیلی بده تو تئاتر
۰۷ مهر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
حقیقت این هست که نویسنده ها حتی دیگر تلاشی هم برای قصه گویی نمی کنند و تمام بار نمایش را به دوش بازیگران می اندازند. شکیب شجره اگرچه بازیگر خوبی است اما یک قصه چند خطی و مونولوگ های تکراری و ملال آور را مگر چند بار می شود خوب و بدیع اجرا کرد؟
الهه هدایتی، شاهین، هومن شهباز، میترا، سپیده و سعید این را خواندند
shima golpayegani، مونا و حسین تاجیک این را دوست دارند
تا تدی موافقم با شما اما اجرا به نطر من طولانی و ملال اور نبود اصلا. با احترام ، فقط نظرم را گفتم ...
۲۸ شهریور ۱۳۹۸
اتفاقا این روایت گویی از زبان کاراکتر ها از نظر من باعث جذاب‌تر شدن بازی بازیگر ها شده بود
۲۹ شهریور ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
بعد از مدت‌ها، یک تئاتر قوی و تاثیرگذار با دو بازی برجسته شاهد بودم.
سیدمحمدصادق سیادت (siyadat)
با سپاس از لطف و نظر شما
۲۳ شهریور ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
متوسط. ناخواسته سکسیت و الیتیست.