در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال afshin | دیوار
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 13:03:47
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
... بلاخره تو این این دنیای اشباع شده از تصاویر، تو این بازار مکاره که هر کسی هر دری وری رو به اسم هنر به خورد مخاطب میده یه چیزی دیدیم که حالمون رو خوب کرد، ممنون آقای کارگردان بابت این همه زحمتی که برای این فیلم کشیدی ممنون که کارت بدون نقص بود هم از بعد محتوی هم فرم، ممنون بابت فیلمنامه ی سنگینت که پر بود از نقد در قالب نماد ممنون بابت بازبینی و وقتی که صرف دیدن این همه فیلم کردی تا بتونی فیلمنامه ها و دیالوگهاشو بازنویسی کنی ممنون بابت این درام گیراتون که ببیننده رو تا آخر فیلم میخکوب میکنه سرجاشو لحظه ای این دنیای امپرسیونیستی خسته مون نکرد، ممنون بابت دقت و ذوق و خلاقیتی که در انتخاب لوکیشنات داشتی که انقدر تصاویر زیبا برای ما به ارمغان آوردی، بابت بازی ای که از بازیگرا گرفتی بابت دوربین بابت تدوین بابت این موسیقی اعجاب انگیزت و پل زدن بین ویالون با کوک ایرانی و نواختن آهنگهایی با کوک ویالون کلاسیک که باعث شد بیننده ارتباط بهتری برقرار کنه...ممنون با بت تمام جزئیات کار که همه حساب شده بود و زمان زیادی رو صرف خودش کرد... متاسفم که دیده نمیشه اثر هنریت آقای کارگردان چون سلیقه ی ما رو تغییر دادن چون مارو به بی مایگی و نهایتا میان مایگی عادت دادن، چه خوب خودتون به تصویر کشیدین سینمای چماق به دستا رو که شبیه به سیرکه و چه خوب نشون دادین کف و سوت مخاطب رو برای این سینما... بعد از اتمام فیلم تنها یه جمله گفتم اعجاب انگیز بود، بدون نقص بود و من کمتر اثری رو انقدر قوی، زیبا و داری فرم و محتوی سالم و کامل میدونم. درسته توی این شرایط جامعه کار شما دیده نمیشه اما کارتون در تاریخ هنر ثبت خواهد شد و هنردوستان از دیدنش سیراب میشندو لذت میبرند...
پی نوشت: توصیه میکنم به دوستان که نسخه کامل فیلم که کارگردان اون رو نسخه کارگردان نامیده رو تماشه کنند تا شخصیت صبا که مهمترین شخصیت فیلمه و بار زیادی رو دوششه از بین نره.
چه جالب،من نمیدونستم فیلم دو تا نسخه داره، شما نسخه کارگردان رو دیدید؟
۱۲ اسفند ۱۳۹۵
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
فاجعه ای خنده دار به اسم فیلم! متاسفانه بخش هنر و تجربه روزی تمرکز روی هنر داشتو امروز تنها تجربه از اون باقی مونده و رسیده به مرحله اکران فیلمهایی که استاندارد لازم برای پخش رو ندارند... هر چه همه فیلمهای بد یک به یک دارند این فیلم همه رو یک جا داشت...
فیلم پر بود از دیالوگهای هجو مثلا: ببینم عمو جان اسمت چیه؟کیان.داری چیکار میکنی نقاشی میکشی؟آره دارم نقاشی میکشم!آفرین عمو جان بکش!حالا این صحنه از لحظه حرکت ستوان تا اتمام دیالوگ چند دقیقه رو صرف خودش کرد...سکانس بالا آوردن خانومه هجو بود چون هیچ کاربردی در فیلم نداشت...فراموش شد که باربری که بیرون بند نمیشد و با من بمیرم تو بمیری قبول کرد که کمی وایسه تکلیفش چی شد...جایی از فیلم زنگ میزنن به کلانتری و در باز میشه و بجاش تکاور گارد ویژه وارد میشه!بازیگر زن مشهدی بخشی از فیلم یادش میره که لهجه مشهدی داشته و همچون دختر تهرانی این دوره زمونه با عشوه و ادا فارسی دیالوگ میگه...بازیگرای عرب خوزستانی در بخشی از فیلم نمیتونن فارسی صحبت کنن و ساختار زبان و فعل و فاعل رو اشتباه میگن!آدم با خودش میگه مگه اینا تو مدرسه با کتاب فارسی درس نخوندن وبعد باز دوباره در بخشی مثل بلبل فارسی صحبت میکنن...اینها به اضافه چندین و چند ایراد دیگه از ظاهر فیلم...
اما بعد فنی: فیلمنامه ای نیم بند که به زور میخواد تا انتها فقط زنده بمونه... دوربین رو دست هم مد این روزهاست.فارغ از اینکه استفاده از اون اصول داره وبرای بیان سکانسها و یا فیلمهایی با تعاریف خاص استفاده میشه بماند که خنده دار بود فیلمبرداری، لرزشهای دوربین رو کجای دلمون بذاریم،یا چه فکری میتونه پشت اصابت دوربین به پشت بازیگرا وجود داشته باشه جز اینکه فیلمبردار خسته شده و باید لانگ شات قطع بشه!!!...شخصیتهای خنده دار که هیچکدوم شکل نگرفتن و مهمترینشون هم زن عرب چی میگفت کلا؟یا پلیس لباس شخصی یا ... دیدن ادامه ›› بچه و...
تنها نکته متوسط و استاندارد فیلم سکانس پایانی و دزدیده شدن پولها بود که اگر اون هم نبود فکر کنم فیلم یه دست تر میشد
این فیلم نشون داد که هر کسی با داشتن یه دوربین و یه لوکیشن وولو اگر این لوکیشن یه خرابه باشه و بدون فیلمنامه تنها با طرحی یه خطی و کلی وبدون شناخت از سینما،سبک،بازیگر،موسیقی و...فیلمی بسازه واگه این فیلم استاندارد اکران نداشت هنر تجربه اکران خواهد کرد..
بارها خواستم وسط فیلم از سینما بزنم بیرون اما تا انتها تحمل کردم.مدتها هم بود چیز ننوشته بودم اما حیفم اومد از این ملغمه ای که در بخش هنر درحال اکرانه بی تفاوت بگذرم...
امیر مسعود این را خواند
مولود فاضلی، نوید قاسمی و فرانک غلامپور این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خیلی خوب بود تنها چیزی که میتونم در موردش بگم همینه...واقعا کامل بود وحالمونو خوب کرد
afshin (afshin85)
درباره فیلم متروپل i
چند خط هم من نظر شخصیمو بگم...
فیلمو برای بار دوم دیدم.فیلم خوبی بود.فیلمای کیمیایی معمولا فیلمای سنگینی ان.روایت فیلم تو دنیای سمبل و نماد.که به زور ذهنو درگیر نگه میداره.زبون زبونه کیمیاییه!فکرو شکل روایی داستانها دال بر نبوغه.دنیایی بیش از حد پررنگ و توهم گونه که همه چیز در قالب نماده.مثلا فرزند "ماندگاری"اسمش"آرمانه".یا "شر از پوله توس که اگه پول تو نبود که شر درست نمیشد"(دیالوگای این گونه زیاده) یا اولین صحنه ای که میخوایم از زن اول نشون بدیم دوربین داخل شومینه واز پشت آتیشه!!(طبیعتا اینا نشون دهنده اینه که با یه کارگردان باهوش طرفیم.صحنه های متعدد اسب!!!!!!!!!!!!صحنه های فیلمای قدیمی که یک مرد تو همشون درحال نبردو فراره موتورایی که تو سالن سینماس و تقریبا دقیقه به دقیقه فیلم حرفها پشت پرده زده میشد...ودر آخر2تا مرد!2تا مرد پررنگ...صحنه های سخت وبه قول خیلیا خنده داره!!!!!1نجابته زن.اسبه نجیب زخمی که مردای پررنگ دارن تیمارش میکنن....ویه اخلاق پررنگ شده که نیاز امروز جامعه س.شاید...که این مسائل درقالب هنر گفته میشه نه بیانیه یعنی باید فکرتو درگیر کنی...بحث زیاده در مورد این شیوه از بیان...متاسفانه تماشاچی امرزو دوست داره همون چیزی که میبینه واقعی ورئال باشه ودیگه سعی نکنه فکر کنه که ظاهرا حرف حرفه مدرنیزمه...دوستانی که معتقدن به شعورشون توهین شده کاملا موافقم باهاشون!طوری درمورد کیمیایی و سینماش طرف نظر میده آدم میمونه که خب تو الان استنلی کوبریک باید باشی یا مثلا دیوید لینچی کسی!!!!!!!!قطعا تو خودت داری به شعور خودت توهین میکنی!نقد آدمای بزرگو آدمای بزرگ میکنن!همه هم که تو ایران به سلامتی آدم بزرگن!!!!!!!1
وقطعا کار مثل هر اثری ایراد داشته...مثلا از نظر من داستان کشش نداشت وشخصیت پردازی برا من عجیب غریب بود...
عمیقا" موافقم. ممنون از متن مختصر و «مفید»تون
۰۳ خرداد ۱۳۹۳
البته حکم از وجود بزرگانی مثل آقای انتظامی و آقای شکیبایی بهره مند بود , لیلا حاتمی هم متوسط رو به بالا بود. رئیسم که آقای قریبیان و آقای تارخ رو داشت ( گرچه باز به نظرم آقای قریبیان به نسبت کارهای قبلی خیلی ضعیف بود )+ بازی کوتاه اما فوق العاده ی خسرو شکیبایی نازنین و لعیا زنگنه هم بد نبود اما من آخر فیلم رئیس واقعا سردرگم بودم. متروپل از نظر من یه فیلم پیچیده نیست , یه ادای دین به سینماست. و توش پر از عشق به سینماست. خیلی دوست داشتم به جای مهناز افشار کس دیگه ای این نقشو ایفا میکرد چون از بازی خانوم افشار نتونستم بگیرم او حسو.
۱۳ خرداد ۱۳۹۳
قبول دارم متروپل پیچیده نیست. همینشم دوس نداشتم ! :D چون انتظارم پیچیدگی بیشتر بود
من بین "کلا نفهمیدن" و "خیلی راحت فهمیده شدن و تو ذوق زدن یه فیلم" اولیو بیشتر دوس دارم !
۱۳ خرداد ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
afshin (afshin85)
درباره فیلم قصه ها i
بد از نظر من...کارگردان سعی داره از همه چی توش حرف بزنه!حرف حرف حرف!بیشتر شبیه به یه مقاله انتقادی از اوضاع سیاسی واجتماعی جامعه بود تا یه اثر هنری!همش هم با دیالوگ!یه مثال .دیالوگی داشتیم بین معادی و باران کوثری:-چرا با توجه به رشته خودت یه کاری پیدا نمیکنی؟-فکر کردی به ذهن من نرسیده تا حالا؟!(از نظر من همینجا کات.ادامه دادن نداره که باقیش ذهن ببیننده رو درگیر میکنه با دسته کورا که طرف نیستی)ادامه دیالوگ :کار نیست که همه جا دنبال کار گشتم مگه تو توی این مملکت زندگی نمیکنی مردم بدبختن بیکارن و...!!!!!!این مثالو میشه بسط داد تو کل فیلم انقدر حرف زد وپراکنده گفت از همه جاهم گفت که به تهوع رسیدیم!این رسالت هنر نیست!هنر برای بیننده ش عقلو شعور قائل میشه ذهنشو درگیر میکنه همه چیو که نباید با دیالوگ توضیح داد!نقد نظام بروکراسی. اعتیاد.کارگرو مشکلاتش.مشکلات جامعه.بدبختی و...!خب همه رو میدونیم!آیا کسی بود که از سینما بیاد بیرونو ذهنش درگیر این مسائل بشه!؟چون گند زدی به مفاهیم این آش شله قلمکاری که ساخته بودی!اینها نظر من بود.
یه سوال دارم. شما فیلم های «نرگس»، «روسری آبی» ، «زیرپوست شهر»، «گیلانه»، «خون‌بازی» رو دیدین؟
۲۱ بهمن ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
afshin (afshin85)
درباره فیلم متروپل i
بازم یه فیلم خوب وسنگین از کافکا در سینمای ایران!یه فیلم تو دنیای نماد که با زبانی خاص بیان میشه که مختصه کیمیاییه ودرواقع مخترعش.بازم رو همه چی فکر شده بود...
فک میکنم معمولا کسایی که با کیمییایی وسینماش مشکل دارن مشکلشون فیلمنامه وگویش خاص کارگردان و دنیای نماد گونه وحرفای دوپهلوی کارگردانه وفک نکنم کسی به کارگردانی ودنیای هنری فیلم مثل بازی گرفتن از بازیگر گریم نور فیلمبرداری دکوپاژ صحنه و...ایرادی وارد بدونه.در مورد این فیلم هم به نظر من به سبکی هنرمندانه نقد سرمایه داری داشتیم حرفای دوپهلوی سیاسی تنهایی وانزوای آدمای امروزکه از روز به شب رسیدن وپناهنده شدن این آدماتو هنر سینما رویا خیال که یه دیوار بینشون بودو.ارزشای مد نظر کارگردان مثل مردونگی نجابت رفاقت معرفت (که نیاز امروز جامعه س)باز پررنگ بود مثل همیشه.ودنیای هوشمندانه ونابغه گونه نمادها که حرفها عمیقا زده میشه اما در یه غالب خاص هم همچنان پابرجا...
ایرادای فیلم هم از نظر من شخصیت پردازی بودکه خیلی عجیب بود برا من!شخصیت آدمای تو متروپل هر 4تا به شدت گنگ بود!وداستانی که هیچ کششی نداشت و واقعا خسته کننده بود وحتی به صورت کامل پرداخت هم نشده بود...در صورتی که کارهای قبلی مخصوصا شاهکار جرم به این مسائل خیلی بیشتر دقت شده بود...
همه حرفای شما درست... فقط ربط کافکا و کیمیایی رو نفهمیدم
۱۵ بهمن ۱۳۹۲
کافکا ، کیمیایی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
۱۶ بهمن ۱۳۹۲
در مورد نمادها بیشتر توضیح بدین؟
مثلا آنهمه صحنه بازی بیلیارد نماد چی بود؟
موتور ها در سینما نماد چی بود؟
۱۸ بهمن ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید