در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | زهرا عبدالهی
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 09:02:14
 

فعال هنری

 ۱۱ دی ۱۳۸۰
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
حرف بزرگیه اما به جرئت می‌گم جذاب‌ترین نمایشی بود که تا حالا دیده بودم.
با چیزی که از موضوع نمایشنامه می‌دونستم، خودم رو آماده کرده بودم با یکسری دیالوگ‌های خسته‌کننده روبه‌رو بشم اما تمام این یک ساعت، مثل برق گذشت و من در دلِ داستان، فضای حاکم و حس‌و‌حالِ کاراکترها غرق شدم.
جزئیاتِ بازی تک‌تک شخصیت‌ها…
کیف کردم از نحوهٔ نگاه کردن، گوش‌ دادن، حرف‌ زدن، خشمگین‌ شدن، فریبکار بودن، حرکت کردن، امیدوار بودن و تک‌تکِ حرکاتی که در موقعیت‌های مختلف از هر نقش بیرون میومد.
هر کدومتون به خوبی تونستید با کاراکتر آمیخته بشید و یک مخلوقِ جدید روی صحنه آفرینش کنین.
چقدر غمگینم که شبِ آخر بود.
خسته نباشید و درخشان بمونید؛
تمام عزیزانِ پشت صحنه و جلوی صحنه.
زهرا عبدالهی (zahra.ab)
درباره نمایش مَثلِث i
ابتدای نمایش واقعا فکر نمی‌کردم قراره چشمام از دنبال کردنِ اکتِ بازیگرانِ نمایش به مجذوبِ تک تکِ حرکاتِ یک مثلث و سه دایره شدن، رو بیارن.
صداهایِ قوی بازیگران به خوبی روی شخصیت‌ها نشسته بود و تنها دو نفر تونستن علاوه بر شخصیت‌های خودشون در داستان، چهار شخصیتِ متمایزِ دیگر رو هم بسازن.
پلات وام گرفته از نمایشنامه‌های «هملت»، «مکبث» و «اتللو» و مهارتِ نویسندگان در ترکیب کردنِ تقریبا تمامیِ عناصرِ این نمایشنامه‌‌ها از شکسپیر، خیلی جالب بود!
شخصیت‌های مَثلِث و لیدی مَثلِث هم که بر وزنِ مکبث و لیدی مکبث بودن و واقعا بامزه بود. :)))
کیف کردم از هماهنگیِ بی نقصِ صداها، عروسک‌گردانی و طنزِ تک تکِ حرکات و صداهایی که به طور ظریفی در جای جایِ نمایش مشاهده می‌شد.
واقعا خسته نباشید؛
من در پایانِ نمایش، با لبخند سالن رو ترک کردم.
نمایش، ساده و بدون ایجاد پبچیدگیِ کاذب، روایتِ خیلی بامزه‌ای از تلخی‌های پی‌درپی و روآمده بر این سه خواهر و واکنش‌های جالب هرکدوم هست.
سرکارخانم هدا تورنگ همین‌جا در یکی از نقدها نوشتن که گویی نویسنده سعی داشته شخصیت‌های «سه خواهر» در نمایشنامهٔ چخوف رو در از دیدگاهی کمدی مورد بست و گسترش قرار بده که به نظرم واقعا جالب بود.
تک تک سه خواهر درخشیدن.
خانم نعیمه دوستی، بسیار خوب تونستن کنترلگری و سادگیِ ناشیانهٔ شخصیت خواهر بزرگترِ یک خونوادهٔ بی‌پدر و مادر رو نشون بدن.
و ذکاوتِ جذاب و بامزه‌ای که در جزئیات بازی خانم سحر گلشیرازی هنرمندانه نشون داده شد
و خانم شیده غفاریان واقعا واقعا واقعا دوست‌داشتنی بودن.
جوری که همین که دیالوگ می‌گفتن من خود به خود لبخند می‌زدم. :)
یک نمایشِ پر قدرت و تأثیرگذار.
استقامتِ جسمانیِ بازیگرانِ نقش سرباز خیره‌کننده بود.
هماهنگی در ادای تشریفاتِ نظامی و وای!
جزئیاتی مثل رقص دسته‌جمعی با کوبش هماهنگ و آهنگین پاها بر روی زمین که خیلی خوب همبستگیِ نظامی و غم‌انگیز بودنِ ذات جنگ رو به شمایلِ رقصی سرد نشون می‌داد!
و همین طور رژهٔ نظامیِ سربازان به صورت دایره‌وار که دورِ باطلِ جنگ رو نمایان می‌کرد.

همه همدیگه رو می‌دریم برای هیچ.
یک تلنگر درست‌وحسابی.
زهرا عبدالهی (zahra.ab)
درباره نمایش ریچارد سوم i
واقعا نمی‌دونم چی بگم. از بس همه چیز تازه بود و از تجربه کردنِ تک تک جزئیاتِ رخ داده در صحنه کیف کردم.
یک روایت تازه از رشته اتفاقاتی دهشتناک.
اتفاقاتی دهشتناک که به قول یادداشت کارگردان، حالا با زاویهٔ دیدِ کمدی، از روایتِ تراژیک دهشتناک‌تر هم می‌شود.
ممنونم از اینکه ریسک کردید، باور کنید ارزشش رو داشت.
ممنونم که وقت گذاشتین و اباطیلی که بنده نوشتم رو هم خوندین😊، تشکر.
۱۷ شهریور
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
زهرا عبدالهی (zahra.ab)
درباره نمایش شکستن خط فرضی i
ظرافت و کمدیِ سیاه؛
ممنون از رعایت کردن تمامِ جزئیات بامزه و حتی غمگین.
همگی خسته نباشید.🌱
با عرض خسته نباشید خدمت تمام عزیزان روی صحنه و پشت صحنه.
من به همراه مادرم به دیدن این نمایش اومدیم و صادقانه کیف کردیم از انتخابِ این نمایش.
طنز ظریفی که در بازی شخصیت‌های خانم تناردیه (بسیار بسیار خوش‌صدا) و آقای سالوادور دالی وجود داشت، تا انتهای نمایش من رو شگفت‌زده نگه داشت و باعث شد حتی نخوام ثانیه‌ای از شخصیت‌ها چشم بردارم تا جزئیات بازی‌هاشون رو از دست بدم.
ممنونم از همگی.
محمد فروزنده و امیر مسعود این را خواندند
حمیدرضا اسماعیلی و حانیه ساری خانی این را دوست دارند
حمیدرضا اسماعیلی (hamidrezaesmaeili)
عرض احترام خدمت شما ، ممنونم که نگاه قشنگتون رو به نمایش ما دادید.
۱۸ مرداد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
زهرا عبدالهی (zahra.ab)
درباره نمایش برف شادی i
خسته نباشید میگم به تک تک عزیزانی که در آفرینش این نمایشِ تمیز و درجه یک نقش داشتن...
ریتم اجرا حتی برای چند دقیقه هم یکنواخت نمیشد و به معنای واقعی کلمه، پایان تأثیرگذارش، تبدیل به یک پایان فراموش نشدنی برای من شد.
ممنون که تمثیل هنر برای به پا خاستن علیه استبداد بودید.
آرزوی درخشش هر چه بیشتر تک تکتون رو دارم.
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
زهرا عبدالهی (zahra.ab)
درباره نمایش آئورا i
اجرای پریروز (به وقتِ ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱) رو به همراه دوست عزیز و  ارزشمندم دیدم و حقیقتا غرق لذت شدم...
دست مریزاد به بازی تک تک اعضای گروه نمایشِ آئورا، واقعا خسته نباشید میگم بهتون.

با مهارت و تواناییِ فوق‌العاده‌ای که داشتید؛ زندگی و مرگ، جاودانگی، خشم، امید، استیصال و هر عنصر دیگه‌ای که درون مایه نمایش داشت رو روی صحنه به واقعی ترین شکل ممکن خلق کردید.
در حقیقت باید بگم، شما روی صحنه بازیگر نبودید، بازی نکردید؛
شما روی صحنه "زندگی" کردید.
این میزان از توانایی شما در انتقال احساسات و اوهام به واقعی ترین شکلِ ممکن باعث می‌شد مخاطب هم درون نمایش غرق بشه و برای یک ساعت و چند دقیقه به زمان و مکانی که نمایش قصد داشت، سفر کنه و اون لحظات رو به عنوان فردی که بخشی از نمایش هست اما نامرئی‌ست، "زندگی" کنه‌.

ناگفته نمونه ... دیدن ادامه ›› که اگر نورپردازی به شکلی می‌بود که در فاصله بین پرده های نمایش، سالن کاملا در تاریکی فرو می‌رفت، 《آئورا》از چیزی که الآن هست هم هیجان انگیزتر می‌شد.

و اما قسمتی که بیشتر از همه قسمت های دیگه مورد علاقه من و دوستم بود، به خصوص قسمت پایانی بود.
وقتی که تمام شخصیت ها برای ثانیه هایی در قاب عکسی متحرک، خودِ واقعیشون رو بدون سایه هیچ نفرینی زندگی کردن ولی با حضور پنلوپه ناگهان همه چیز تغییر میکنه و به یکباره با کوچکترین حرکتش تمام اون تصویر های خوش رو به نابودی میکشه...
هنوز وقتی یاد اون لحظه میفتم، از شکنندگیِ با شکوهِ صحنه‌ای که همگی با هم ساختید شگفت زده میشم.

لحن و حجم صداها هم که عالی، عالی، عالی...

ازتون ممنونم که یک شب به یاد ماندنی (به معنای واقعی کلمه) رو برامون ساختید.
عشقی که شما در طی نمایش به صحنه داشتید باعث شد عشق منِ بیننده هم به تئاتر دیدن هزاران برابر بشه!
آرزوی دیده شدن هر چه بیشترِ استعداد و توانایی های تک تکتون رو دارم.
المیرا صارمی (saremi.el)
سپاس از شما ????
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
لیلا هوشیاری (leila.hooshyari)
ممنون از نظر و انرژیتون ??خوشحالیم که دوست داشتید?
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
 

زمینه‌های فعالیت

تئاتر