در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال نازنین بنایی | دیوار
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 21:39:13
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
زندگی در تئاتر بهترین تئاتری بود که من پارسال دیده بودم. با یک عالمه هیجان و توقع به دیدن این نمایش رفتم اما اتفاقی که افتاد این بود که سردرد گرفتم از اگزجره بودن همه چیز و هیچ به دلم ننشست.دو تا بازیگر عالی که بخاطر ضعف یا در واقع نبودن نمایشنامه زحماتشون هدر رفته. من بارها پشت دستمو داغ کردم که تئاتری که نمایشنامه ش ایرانی باشه نرم. الان فقط به خاطر این رفتم که گفتم کارگردانش زندگی در تئاتر رو کار کرده که من به تمام دوستامم پیشنهاد کرده بودم ببینن.
بازیگرها عالی بودن ولی متنی در کار نبود. حتی منی که اتوبوسی به نام هوس، هدا گابلر و... رو خونده بودم هم نتونستم ارتباط برقرار کنم. رسمن یک کلاژ بود از چنتا دیالوگ خاص و دهن پرکن.
دقیقا!
من از حدود 10 سال پیش بیشتر نمایش ها رو دنبال می کردم.
زندگی در تاتر بی نظیر بود. اگر در توانم بود بارها و بارها و شاید یک بار دیگه هم میدیدمش، اما تاتر سیزیف نابودم کرد. برای اولین بار وسط نمایش مجبور به ترک صندلی خودم شدم. فقط تنها شانسی که آوردم این بود که روز تولدم بلیط این نمایش فروخته شده بود و چند روز بعد نمایش رو دیدم وگرنه روز تولدم هم نابود می شد. :)
۲۰ آبان ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
در دیدنش تردید نکنین، همه عوامل معرکه س و کیفیت سالنم عالی،حتی اگه ردیف‌های آخر بشینین دید کامل دارین به صحنه.
این تئاتر باعث شد یاد فیلم کشتن گوزن مقدس بیوفتم، از لحاظ مقایسه ی تطبیقی بین موهبت و نکبتی که سرنوشت سر راهمون میذاره. انتخاب‌های کوچیکی که میتونه سرنوشت خودمون و دیگران رو برای همیشه تحت تأثیر قرار بده و ما اونا رو گردن بدشناسی میندازیم.
البته کیفیت سالن شهرزاد و خدماتش بر همه عیان است!
۱۹ شهریور ۱۳۹۷
خوشبختانه ما هم پارسال تو ایرانشهر دیدیم. با کیفیت عالی
۱۹ شهریور ۱۳۹۷
ردیفهای آخرم خوبه؟چون من منتظر دوستی از شهرستان هستم تا برنامه شو جور کنم ردیفهای خوب مدام پر میشه
۲۱ شهریور ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
واقعن توصیه میکنم این کار رو ببینید. یه متن درجه یک و اجراهای عالی. خیلی خیلی خسته نباشید میگم به گروه. کار به شدت سنگینیه و ناراحت کننده که شباهت های زیادی به ایران این روزها داره. اگر از فیلمهایی مانند زندگی دیگران خوشتون اومده، اینکارو هم دوست خواهید داشت.
نکته ای که ما رو ناراحت کرد این بود که وقتی رفتیم توی سالن گفتن هرکس هرجا دوست داره بشینه، به نظرم خیلی کار زشت و بی نظمی کردن.
در زمانی که اکثر تئاترها یا در مورد تنهایی انسان معاصر هستند یا در مورد از خود بیگانگی انسان با محیط و جبر مدرنیته، این یه تئاتر کلاسیک محسوب میشه و حتی با نتیجه‌گیری اخلاقی.
یک روز تابستانی دومین اثری هست که پارسا پیروزفر از اسلاومیر مرژوک اجرا میکنه و برخلاف(بر پهنه ی دریا) از نماد های سیاسی خبری نیست. این کار در مورد دغدغه ی یک انسان معمولی(امید، مفهوم زندگی، سرنوشت، موفقیت، احساسات) حرف میزنه و چون بیشتر بر پایه ی دیالوگ و گفتگو هست و اکت‌های تئاترگونه ی کمتری داره ممکنه حوصله‌ی بعضیا رو سر ببره اما همچنان روانه، بازی‌های عالی داره و جمله‌های غافلگیرکننده.
البته نمیشه گفت نمادهای سیاسی در کار نبوده، پشت بسیاری از جملات ساده اما زیرکانه ی این نمایش رد مفاهیم اجتماعی و گاهاً سیاسی دیده میشد، در واضح ترین مورد، تضاد طبقاتی و تاثیرات مستقیمی که بر روی شکل گیری شخصیت و روابط هر کس میگذاره
۱۶ مرداد ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تئاتر خوبی بود، منو یاد فیلم carnage انداخت، آخ اگه یه روز،یه حرف، یه اتفاق باعث شه نقاب تمدن رو دور بندازیم و از استریوتایپ‌های فکریمون رونمایی کنیم، چه نمایشی بشه!
امیرمسعود فدائی، رضا تهوری، نغمه و محمد فروزنده این را خواندند
محمد رحمانی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تئاتر محشر بی‌ادعا. امیدوارم بازم از این گروه اجرا ببینم.
و در ضمن تازگی فهمیدم ایمان صیاد برهانی توی گروه he and his friends
و همون آهنگ معروف کوه باش و دل نبند هستش...
هر دو بازیگر بسیار توانا هستن، آمادگی بدنی بسیار بالایی دارن و به معنای واقعی کلمه تئاتر رو زندگی میکنند.کاش بعدها توی سالنی بهتر از شهرزاد اجرا بشه.
به خوب نکته ای اشاره کردید . کمتر بازیگرایی چنین قدرتی در استفاده از حرکات بدن دارند
۱۳ دی ۱۳۹۶
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
بجز کینگ رام، بقیه ی تئاتر واقعن چنگی به دل نمیزد، یعنی اگر گفتگوهای ضبط شده و توی هم حرف زدن، اجرای بازیگرها وسط تماشاچی‌ها، حرکات مبهم و حرفای مبهم رو حذف میکردین، شاید نمایشنامه تمام خاصیتش رو از دست میداد و زمان هم خیلی کمتر بود.
اجرای کینگ رام عالی بود و ارزش دیدن داشت، به امید روزی که کنسرت بذاره.
اگر به موضوع مهاجرت علاقه‌مند هستن این کارو بهتون پیشنهاد میکنم.
مریم زارعی و رضا تهوری این را خواندند
این نماشو از کجا بلیط میشه گرفت؟
۱۳ دی ۱۳۹۶
من به هوای اینکه زده بود تا جمعه هست برنامه ریزی کرده بودم این جمعه ببینم.حیف شد
۱۴ دی ۱۳۹۶
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
به معنای واقعی به کاتارسیس رسیدم.
این فیلم چه از لحاظ فرم و چه از لحاظ محتوا حرفی واسه گفتن باقی نمیذاره.
بی‌نظیره و دیدنش یکی از بهترین اتفاقای زندگیم بود...
حسرت بزرگم فقط این اطلاع رسانی ناقص و این تایم محدود اکرانشه که باعث میشه چنین فیلم بی‌نقصی انقدر توی حاشیه بمونه
یه پلی‌لیست اسپاتیفای از موزیک‌های می‌سی‌سی‌پی درست کردم.
اگه دوست داشتین گوش بدین و share کنین :)
https://open.spotify.com/user/22677hqcca5sq5zykcap5yzoi/playlist/6SmGBLand0Oz7UTsrWmtmO
ممنون. من قدر زحمتی که کشیدی رو می دونم. تشکر ویژه :-)
۲۱ آبان ۱۳۹۵
وای خدا خیرت بده کلی دنبالشون بودم ،
مررررررسییییییی
۲۷ آبان ۱۳۹۵
واقعا ممنون
دنبالشون بودم
لطف بزرگی کردی
۱۹ آذر ۱۳۹۵
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
فکر میکردم خیلی بهتر باشه، ولی بجز یه سری تکنیک، از متن نمایش اصلن راضی نبودم. هیچ ارتباطی هم بین سلول سرطانی و دو تا جاسوس نمیدیدم. اپیزود دوم واقعن خنک و بیمزه بود. هر جا سوژه کم میارن میچسبن به موضوع خیانت.
بازی‌ها بجز نازنین فراهانی و کاظم سیاحی خوب بود.
نیما تابان و محمد شفائی این را خواندند
سوژه خیانت در بسیاری از شاهکارهای تاتر و سینما و ادبیات جهان وجود داره و قطعا باز هم دستمایه شاهکارهای دیگه ای خواهد شد و طبیعی هست که اثری که در مورد حریم خصوصی و تحت نظر بودن باشه در ارتباط تنگاتنگ با این سوژه باشه چون خیلی وقتها هدف از مراقبت ها و جاسوسی ها ،افشای خیانت هاست....خلاصه این که این سوژه تکراری نمیشه و اگه نویسنده-کارگردان بتونن خوب پرداختش کنن و جنبه های خاصی ازش رو هایلایت کنند بودنش در کار میتونه نقطه قوت هم باشه...در خیلی از شاهکارای سینمای ما هم محوریت با خیانت هست....درین جا هم ثمینی نسبتا خوب کار کرده بود
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
زمانش چقدره؟
حدود 40 دقیقه
۲۷ فروردین ۱۳۹۵
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
دوستان تیوالی عزیز، من دو تا بیلیت تئاتر چمدان دارم، برای امروز، سه شنبه 20 بهمن، ردیف 6 همکف، صندلی های 16 و17.
جزییات کامل نمایش هم توی این لینکه:
http://tik8.com/events/view/%D8%AA%D8%A6%D8%A7%D8%AA%D8%B1-%DA%86%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%86
لطفن اگه کسی خواست به من ایمیل بده.
Noisy95@yahoo.com
کله پوکها عالی بود چقد خوب طنزی که وادارت میکرد بهش فکر کنی
هنرمندای خیلی خوب و خوشگل با مزه
۲۶ فروردین ۱۳۹۵
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
میرزاتقی خان:بعضی چیزها هستند که باید دودستی تقدیمشان کرد
اما اگر کسی بخواد اونها رو به زور از شما بگیره،
آنوقت چه میکردید؟
ناهید فیلم خوب و تر و تمیزی بود.بدون اغراق و سیاه نمایی.به نظر من یک انتقاد خیلی بارز و خوب بود به ماده ی ۱۱۷۰ قانون مدنی.و سوالی که در طول فیلم در ذهن بیننده شکل میگیره که کدوم بدتره؟مادری که به دیگری شوهر کند یا شوهری که از قبل عدم صلاحیت او توسط دادگاه تعیین شده؟بازی ساره بیات و نوید محمدزاده مثل همیشه عالی.دیالوگ ها هم خوب بود.فیلم واقعگرایی بود و دیدنش توصیه میشه.
تنها چیزی که تو ذهنم موند اینه:حیف.
حیف این طراحی صحنه و نورپردازی و طراحی لباس و بازی مهدی سلطانی که در کنار بازی بازیگر نقش ناصرالدین شاه که فقط بالا و پایین میپرید و حرکات بدوی از خودش نشون میداد حیف شد.حقیقتش من انتظارم از نمایش بالا بود.انتظار داشتم که با یه متن قوی و پیچیده رو به رو شم.یا اینکه کارشکنی هایی رو که زیردستان امیرکبیر انجام میدادند رو نشون بدن.یه مقدار از بدبختی مردم رو نشون بدن.نه اینکه همش دیالوگ پاسکاری کنند.همه توی کتاب تاریخ خوندن که امیر کبیر که بود و چه کرد.انتظار داشتم این تیاتر اگه هم از زاویه ی پنهان و بعد جدیدی تاریخ رو نمیخواد نشون بده ،چیزی که هست رو خیلی ملموس تر نشون بده.مثلن ری اکشن ناصرالدین شاه واقعن بعد از کشته شدن معشوقش چی بود؟اینکه پشت سر تابوت راه بیوفته؟به نظرم از یک تله فیلم هم ضعیف تر بود.یا اون جامه دار که وسطا فقط میومد زاری و شیون میکرد که امیرکبیر توی ایران فاسد و فاسق و...به فکر مردم نباش.و امیرکبیرم احساساتی میشد میگف نه حالا مردم گناه دارن و...بازی مریم سعادت در نقش مهدعلیا هم جذاب و خوب بود.موسیقی متوسط بود.و اینکه صحنه ی مرگ امیرکبیر رو نشون ندادن ،و صحنه ی قتل جامه دار که هیچ اهمیت خاصی نداشت رو نشون دادن،نمیدونم چه توجیهی میتونه داشته باشه.
به هر حال من انتظارم از کسی مثل محمد چرمشیر خیلی متن و دیالوگ های پخته تری بود.که شاید اگر نویسنده ی اصلی کار بود محقق میشد
خانوم نازنین،
در خیلی از موارد باهاتون موافق نیستم.
یکی اینکه اتفاقا به نظر من نقش ناصرالدین شاه یکی از بهترین بازیهای نمایش بود. بی ارادگی و عدم توانایی برای تصمیم گیری قاطع، هوس زیادش به قدرت، ارادت مریدوارش به میرزاتقی خان، گیر کردن بین مادر و صدراعظم و خیلی تردیدهای دیگه رو کاملا به من منتقل کرد. استفاده از عبارت "حرکات بدوی" به نظرم خیلی بی انصافیه!
نقش جامه دار هم از نظر من فقط یه ناظر بود و راوی و اصلا قرار نبوده که در روند داستان تاثیرگذار باشه. ولی با این وجود دیدیم که در ... دیدن ادامه ›› انتها مسئولیت روایت مرسوم از مرگ امیرکبیر (توطئه مادر شاه) رو به گردن همین ناظر بی تاثیر انداختن! صحنه مرگ جامه دار هم به همین دلیل تو نمایش گنجونده شده بود.
در مورد صحنه مرگ امیرکبیر هم بگم که اولین صحنه نمایش مرگ امیرکبیر رو نشون میداد. به همین دلیل از تکرارش در انتهای نمایش خودداری شده بود.

در باقی موارد نظری در موافقت یا مخالفت با شما ندارم.
۱۴ آذر ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
اصلا امکان زودتر اجرا شدنش نیست؟ منتظر نباشم؟
نیما رضائی این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
دیشب که از تیاتر برگشته بودم، همه ش توی ذهنم اون دیالوگ میگذشت که (عشق هم برای من کافی نیست...) آره. شاید همینطوره.. این چند وقت اینقدر حس میکنم ذهنم آشفته ست که وقتی پارادوکس های خودم رو به عینه توی شخصیت کایوس میبینم، طبیعتن حالم بهتر میشه. خب، البته من میدونستم که اجرای سنگینی خواهد بود و چه خوب که از قبل نمایشنامه رو خونده بودم تا کلمات اینبار با قدرت بیشتری بهم هجوم بیارن. من ردیف 6 صندلی های وسط بودم ولی دید چندان خوبی نداشتم. شاید بالکن بهتر بود. و اینکه دیالوگ ها واقعن بعضی جاها نامفهوم میشد، اگه از قبل آشنایی داشته باشید اونجا اعصابتون خورد نمیشه. خوشحالم که این اجرا رو از دست ندادم.
این که دیالوگ ها سنگین بودن رو کاملن قبول دارم من تازه بعد از دو روز یه سری از تفسیرهای خاص این نمایشنامه رو کشف کردم ولی من به شخصه نوشته های عمیق و تامل برانگیز رو خیلی ترجیح می دم

نه!! دید بالکن بهتری نیست! من ردیف 8 سمت چپ بودم و یه آقای بلندی جلوم بودن تمام مدت کج نشسته بودم. اما از بالکن چهره ها غیرقابل تشخیصه و من خودم فکر می کنم به علت بازی های بی نظیر خیلی مهم بود که بتونی چهره ها رو هم ببینی
۱۷ مهر ۱۳۹۴
اگر نمایشنامه را بخوانید ، متوجه می شوید غنی زاده برای این کار کوچک بود ، دیالوگ های اصلی در پرده ی دیالوگ فرعی قطع می شدند . کسی می تواند کارگردانی اثری از آلبر کامو را بکند که غرق در فلسفه و افکار او باشد
۱۹ مهر ۱۳۹۴
بهتر بود قبل از تماشای اجرا نمایشنامه خونده میشد ..... بانظر شما موافقم دیالوگها بعضی جاهها نامفهوم بود ...به هرحال اجرای به یاد ماندنی ای بود
۲۶ آذر ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
دوران عاشقی هیچ چیز خاصی برای دفاع نداره، نه بازی های خارق العاده، نه فیلمنامه و نگاه خاص، نه دیالوگ نه موسیقی متن. ولی من میگم حالا که هم خیانت مد شده هم ژست روشنفکری، بیاید ادای روشنفکرا رو دربیاریم، فرصت بدیم، کمتر قضاوت کنیم، فکر کنیم.. در کل دیدنش می ارزه،مجموع عواملش متوسط رو به خوب و دلنشینه. ولی ندیدنش هم چیز خاصی رو از دست نمیده.
آیا میخواهید 2 ساعت از شبانه روز خود را به فنا بدهید؟ آیا فکر میکنید هر فیلمی که توقیف شده باشد، فیلم خوبی است؟ آیا حتم دارید فیلمی که برنده ی تندیس بهترین شوالیه از رم شده، حرفی برای گفتن دارد؟ اگر جواب شما به تمام این سوالات بله است، بروید (گس) را ببینید و به همه ی باورهای خود شک کنید.
فیلمی که با رنگ های کدر و برخورد های سرد و با کارد و چنگال غذا خوردن و اوراکت های بی مورد (صابر ابر) و بازی های مصنوعی‌‌اش، دیالوگ های بد، طراحی صحنه و لباس بد، گریم بد، اگر به شعور شما توهین نکرده باشد، میخواهد به شما بیاموزد که همانا اگر خیانت کنید، روزی چوبش را خواهید خورد. در گروه هنر و تجربه هم هست. بله.
آیا نوشتتون رو خیلی دوست داشتم؟! ... بله!
۲۹ خرداد ۱۳۹۴
دوست داشتم و لذت بردم زمانی که مطلب تو خوندم .

:)
۳۱ خرداد ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
من این نمایش رو دوست نداشتم و فکر میکنم اگر هم قصد داشته آدمایی رو که در روزمرگی خودشون هستن رو نکوهش کنه،یا مفاهیم عمیق تری رو بیان کنه،این کار رو خیلی سطحی و بد انجام داده.این که آخرش دکتر قضیه اومد گفت من صورتم رو آسون دزد کردم، خیلی شعاری کرد داستانو.یا اون شوخی های لوس و لوده ای که در طول نمایش بود مثلن اسپرم و اینا، یا دوست دختر و یا مقاربه و مراقبه... که فقط میخواست به زور مردم رو بخندونه.یعنی حتی با طنز سیاه هم طرف نیستیم در این لحظات. فقط با لودگی طرفیم.من اصلن خوشم نیومد. واقعن با نمایش غیرحرفه‌ای طرف هستیم.حالا میفهمم چرا تیوال این نمایش رو پیشنهاد نداده. اگر فضای خشک و بی روح و یه سری دیالوگ ناجذاب رو نمیتونین تحمل کنین این نمایش رو نبینید.از بین بازیگر ها هم صابر ابر تا حدی خوب تونست نقشش رو اجرا کنه. وگرنه بازی الهام کردا واقعن توی ذوق میزد. نمیگم باید اکت خاصی انجام میداد یا کار خاصی میکرد. ولی انگار با نقش بیگانه بود و اصلن باورپذیر نبود برام مثل کسی که داره از روی متن میخونه. این که یه کاری داستان کوتاه باشه، نمایشنامه باشه، با چیزی که قراره بره رو صحنه اجرا شه تفاوت داره. سیر نمایش باید مخاطب رو به ادامه دادن تشویق کنه. این نمایش فقط یه مشت حرف و حرف و حرف بود.
خانم بنایی نظرتون من رو به تعجب واداشت:
خانم کردا با نقش بیگانه بود؟!!!
با لودگی طرفیم؟!

درسته که طنز نمایش پررنگه ولی اصلا اینطور نیست که هدف خنداندن صرف تماشاگر باشه.
بحث اسپرم و دوست دختر و مقاربه و موارد دیگری که ... دیدن ادامه ›› اتفاقا صریح تر ازین کلمات به مسائل جنسی میپردازد برآمده از نگاه روانشناسانه ی یونگی موجود در متن است و این واژه ها، واژه های معمول این نوع روانشناسی است.
به طور کلی نمیتوان صرف استفاده از برخی واژه ها را نشانه ی سطحی بودن شوخی ها در یک نمایش دانست حتی اگر واژه ها در دسته ی تابو ها قرار داشته باشند. باید دید مفهومی که این واژه ها انتقال میدهند چیست و حاوی چه پیامی هستند و ضرورت استفاده از آنها چه بوده؟
با اینکه این نمایش پر است ازین نوع واژه ها ولی طنز نمایش طنزی قوی و عمیق است و این واژه ها را به درستی به کار میبرد و حکایت از حقایقی عمیق میکند که البته مسائل جنسی نقش به سزایی در آنها ایفا میکند.

البته در مورد شعاری شدن پایان نمایش با شما هم نظرم ولی دو اپیزود اول به نظرم هم عمیق و هم جذابند.
۱۲ تیر ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید