در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال لیلا | دیوار
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 07:11:53
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
کاش توی تالار وحدت هم اجرا می شد!
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
لیلا (leila64)
درباره نمایش شام آخر i
تله تئاتر این نمایش رو قبلا با گروه بازیگران دیگه ای دیدم و خیلی خوشم اومده بود.
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
لیلا (leila64)
درباره نمایش اسم i
با سلام و خسته نباشید به خانم رشیدی دوست داشتنی

نمایش خوبی بود و ماجرای جالبی داشت. فقط اگر بخش اول نمایش رو کوتاه تر می کردند بهتر بود چون تا قبل از اومدن آنا خسته کننده بود و می تونست جمع و جورتر باشه؛ به علت ناآشنایی ما با ارجاعات فرهنگی نمایش، می شد بعضی از این ارجاعات حذف بشه. بازی آقای معجونی هم خیلی معمولی بود و انتظار بیشتری از ایشون داشتم. امیدوارم توی اجراهای بعدی، به نقششون تسلط بیشتری پیدا کنند. در کل، از اینکه تونستم این نمایش رو ببینم خوشحالم.

سلام و البته خداحافظ
این نمایش مثل اسمش باعث میشه تماشاگر به محض سلام دادن به تئاتر بخواد با اون خداحافظی کنه. کسی منکر استاد بودن جناب شهرستانی نیست. اما متاسفانه این نمایش بیشتر شبیه گزارش بود تا نمایش؛ یک گزارش رئالیستی بدون هیچ تأثیرگذاری عمیقی. و مثل تقلیدی از برنامه نیمکت بود که چند سال پیش از تلویزیون پخش می شد.
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
لیلا (leila64)
درباره نمایش بالابرغذا i
بالاخره هارولد پینتر!! تا به حال، هیچ اجرایی از نمایش های پینتر ندیدم. به امتحانش می ارزه!
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
وحید هوبخت و محمد تقی پور این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
بازی همه خوب بود جز رضا کیانیان!!! و این باعث شد نمایش رو دوست نداشته باشم. و البته زیادی طولانی بود. دو ساعت و نیم بدون آنتراکت واقعا سخته. بازی خانم جعفری و آقای دلاوری رو از همه بیشتر دوست داشتم. اگه انتظار دیدن یه نمایش منسجم و جذاب و خیره کننده رو دارید، این نمایش برخلاف عکس هاش، اصلا خیره کننده نیست!
گلشن قربانیان و ساسان زرافشان نیا این را خواندند
MadWolf و ریحانه سلیمی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
باز هم یک نمایش متفاوت دیگه با کارگردانی آقای پیروزفر. استفاده از موسیقی و حرکات هماهنگ سه هنرپیشه واقعا ابتکار مناسبی بود برای این نمایش. نورپردازی کار هم خوب بود. بازی هنرپیشه ها هم که ... حرف نداشت. اما مهمتر از همه اینها موضوع نمایشه که باز هم باید از انتخاب آقای پیروزفر تشکر کرد. همونطور که آقای میزانی هم اشاره کردن، آقای پیروزفر با این انتخاب و اجرای درست و اصولی این نمایش به تعهد هنریشون نسبت به جامعه عمل کردن (درست مثل دو نمایش قبلیشون).
وقتی درمورد انتقاد از حضور هنرپیشه های سینما در این نمایش شنیدم، با خودم گفتم نباید این قضیه را به هر نمایشی تعمیم داد، هرچند که تا به حال نتونستم به نمایشی که از بازیگران سینما (خصوصا خانم افشار) استفاده کرده اعتماد کنم. اما اسم این نمایش واقعا وسوسه برانگیزه. وقتی نقد زیر رو درمورد این نمایش خوندم، یاد تله تئاتر «خرده جنایت‌های زن و شوهری» با بازی نیکی کریمی و محمدرضا فروتن افتادم که با وجود موضوع جالبی که داشت، اصلا جذاب نبود.

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/455506
بنده اصلا اهل تئاتر نبودم ولی دیدم نمایش دورهمی زنان شکسپیر قراره با بازیگرایی که ستاره هستن اجرا بشه اقدام کردم برای خرید بلیط و دیدنش که واقعا راضی بودم خیلی جالب بوددر ضمن وقتی یک نمایشی خواهان داره و ارزش دیدن رو داره هر سختی قابل تحمله.تشکر میکنم از عوامل این نمایش زیبا
۱۹ مرداد ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
یک نمایش واقع گرای تأمل برانگیز. نمایش خوبی بود. به دیدنش می ارزید. اپیزود اول به شدت تماشاگر رو جذب خودش میکرد و دو اپیزود بعدی هم غافلگیرکننده بود اما چند جا دچار کُندی شد ولی در کل منسجم بود.

موضوع نمایش کاملا جدیده و کمتر به اون پرداخته شده. موضوع نمایش کاملا جدی هست و اصلا خنده دار نیست و لحظاتی واقعی (که ممکنه قبلا نمونه اونها رو دیده یا شنیده باشید) از چند مشکل اجتماعی رو به تصویر میکشه. ویژگی خاص این نمایش اینه که شما رو درگیر خودش میکنه و به فکر وا میداره.

به بازیگران نمایش هم باید گفت: واقعا خسته نباشید. خیلی خوب بازی کردند (بعضی توپوق ها رو میشه با توجه به موقعیت نمایش طبیعی انگاشت). بروشور نمایش رو که به ما ندادند ولی خب حتما در شبهای آینده آماده میشه. خیلی خوشحالم که چنین نمایشی اجازه اجرا گرفته. باز هم میگم به دیدنش می ارزه.
ضمنا از عزیزان خواهش میکنم حین نمایش صحبت نکنند (مثل بعضی دوستانی که امشب به تماشای نمایش نشستند.) چون مکث ها برای اینه که به تماشاگر فرصت ارتباط با موقعیت داده بشه.
نمیدونم چرا جدیداً بروشور نمی دن.
۳۱ تیر ۱۳۹۳
زهره جان، در یک سایتی هم این توصیف رو از موضوع نمایش خوندم: بررسی معضلات فضای مجازی در زندگی ایرانی‌ها.
۰۱ مرداد ۱۳۹۳
ممنون لیلا جان از پاسخت..فردا میبینمش )
۰۱ مرداد ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
لیلا (leila64)
درباره نمایش دل سگ i
این بررسی رو از این نمایش خوندم که یک مقدار موضوع رو لو میده اما جالبه. دوستانی که دوست ندارند قبل از نمایش چیزی از اون بدونند، این بررسی رو نخونند بهتره. :)
http://akbarjamshidimansh.blogfa.com/post/3
فاطمه سلطانی فرد این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
لیلا (leila64)
درباره نمایش مسخ i
جدا از لذتی که از بازی خوب، موسیقی و نورپردازی مناسب کار بردم، تماشای این نمایش باعث شد به یاد یکی از جنبه های تئاتر بیفتم که به نظرم توی کمتر نمایشی به اون توجه میشه: سرگرمی. نمی تونم انکار کنم که این نمایش واقعا سرگرم کننده است! لطفا از سرگرمی، به معنی سطح پایین بودن کار یا سطحی بودن اون برداشت نکنید. منظور من اینه که جذابیت نمایش اینقدر زیاد بود که تمام حواسم رو متوجه خودش کرد و واقعا سرگرم شدم.
میتونستم با زدن "دوست دارم" نظرمو بگم ولی به قدری موافق بودم و از حرفی که زدین خوشم اومد نتونستم به اون بسنده کنم مجبور شدم کامنتم بذارم :))
۱۵ خرداد ۱۳۹۳
مرسی از نظرتون سحر جان. این ادامۀ همون حسیه که این نمایش ایجاد میکنه! آدم دوست داره درموردش حرف بزنه و تک تک حرکات بازیگرها رو یادآوری کنه. :)
۱۵ خرداد ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
این کار دومی بود که از آقای پیروزفر دیدم و کارگردانی اش رو دوست دارم. هیچ جا نمایش رها نمیشه و تماشاگر رو تا آخر با خودش میبره جلو. درونمایه نمایش هم که به نظرم تقریباً میتونه به هرکسی تو دنیا مربوط بشه، به خصوص مردم کشورهای در حال توسعه. به نظر من نورپردازی کار توی القای حس ها موثر بود. همینطور حرکات دو تا هنرپیشه موقعی که نقششون میخواست عوض بشه طوری تنظیم شده بود که باورپذیر بود. کلا اجرای چنین نمایشی (مثل نمایش قبلی آقای پیروزفر) واقعا تنوعه بین نمایش های دیگه و از نوع اجرای متفاوتی که داشت (با دو هنرپیشه) خوشم اومد.
لیلا (leila64)
درباره نمایش سیندرلا i
من کار مخزن آقای تهرانی رو دیده بودم و دوست داشتم اما این کار ... درسته که دیالوگ های جالبی داشت اما کل کار خسته کننده بود و در کل می تونم بگم شده بود شبیه شعرهای بعضی شاعران عزیزی که شعرهاشون شخصیه و فقط خودشون میدونن چیکار کردن. مثلا صدای اسب چه ربطی داشت به دزدگیر اتومبیل (احتمالاً) مدل بالا؟ و در کل ساختار نمایش، صحنه، بازی هنرپیشه ها و ... با هم خیلی تناسب نداشتند. ضمناً اگر تصنعی بازی کردن هنرپیشه ها برای تقویت درونمایه نمایش بوده باشه ( که خیلی مطمئن نیستم واقعا برای این منظور بوده باشه)، باید بگم که نتونسته به هدف خودش برسه چون این تصنعی بودن بیش از حد برجسته شده و اون چیزی که تماشاگر می بینه یک سری بازی تصنعیه نه روابط تصنعی.
"شعرهای بعضی شاعران عزیزی که شعرهاشون شخصیه و فقط خودشون میدونن چیکار کردن"
دوست عزیز و گرامی ، با کمال احترام
من این کار را هنوز ندیده ام اما فکر نمی کنید اصولن یک اثر متجددانه و یا مدرن تابع خودِ هنرمند است؟ و یا به قول لینتن یکی از مشخصه های هنر مدرن رهاسازی خود از سوژه ها و مضامین قابل شناخت و خارجی است؟
۱۵ شهریور ۱۳۹۲
جناب آقای رسولی پیکانی عزیز
آیا نمیشه کسی بقال یا قصاب یا کارمند باشه و اهل هنر هم باشه ؟
با تمام احترام نسبت به نظر شما ، اما بنده ی حقیر فکر می کنم هنر اصلا یک مقوله ی انحصاری نیست و می شه کسی هم دغدغه ی نان داشته باشه و هم دغدغه ی هنر.
می دونم شما فقط مثال زدید . اینم می دونم که شاید این بحث کمی بی ربط باشه در اینجا . اما بحث هنر خیلی راحت به بی راهه کشیده می شه و راحت تر از اون می شه درباره ی قشر خاصی پیش داوری کرد و خیلی حیفه که شاهد این اتفاق ناخوشایند باشیم.
۱۹ شهریور ۱۳۹۲
با اجازه از صاحبِ ارجمند پُست
دوست عزیز و گرامی خانم کاظمی
از اینکه مرحمت فرمودید و نظرات این موجود بی بضاعت را خواندید ، بسیار مچکرم و از طرفی دیگر از اینکه به نوعی به مخالفت با من بر خاستید ، این خیزش را بنده ارج می نهم زیرا که فکر می کنم خیزش مخالفی ، جهشی در اندیشه ی فرد مورد مخالفت قرار گرفته می آفریند. این را هم اضافه که من نظر خود را درباره این قضیه بیان نکردم بلکه قصد داشتم سخن جنابِ تهرانی را کمی روشن کنم.
در همین راستا ابتدا به ساکن عرض کنم که اون مثال ها را من نیاوردم بلکه جناب تهرانی گفته اند که آدرس مصاحبه ی ایشان در نظر خانم لیلا ... دیدن ادامه ›› موجود است. حال با این شفاف سازی سوالی شکوفا می شود ، از این قرار که آیا شما جویای نظر شخصی من هستید و یا گمان من درباره ی نظرِ جناب تهرانی؟ فکر می کنم نظرم چندان اهمیتی ندارد زیرا که من در سرگردانی سیر می کنم که ابتدا و انتهایش ناپیداست. در نتیجه سعی می کنم به صورت خیلی مختصر به سوال دوم پاسخ دهم:
روزی یکی از اساتید ما از بچه های کلاس پرسید که آیا به تئاتر می روند یا که خیر. همانطور که انتظار می رفت کسی صحنه ی تئاتر را حتا برای یک بار از نزدیک تجربه نکرده بود. استاد ما در واکنش به چنین بی تجربگی در این مقوله خاص گفتند که شما به عنوان بچه های ادبیات بایستی این گونه اتفاقات فرهنگی و انتلکتوئلی را پیگیری کنید. ( به دقت به ترکیب واژه های فرهنگ و انتلکتوئل توجه کنید.) این واکنش و به تبع این فرد نشان دهنده ی قشری است با خلقیات آریستوکراتی که هنر را انحصار قشر خاصی می دانند. (البته این را اضافه کنم که قشر مذکور جدا از گروهِ اسنوب یا همان نوکیسگان هستند که معلوم نیست به چه طریق از دهان طبقه متوسط بیرون جهیده اند و بر اثرِ عقده حقارت در تلاشند که خود را به آریستوکرات ها نزدیک کنند.) گمان من این است که این طریقه ی تفکرِ قشر آریستوکرات درست در نقطه مقابل نگاه جناب تهرانی و شماست. به عبارت دیگر نگاه تهرانی و شما به یک سو حرکت می کند.
امیدوارم با بضاعت ذهنی ام پاسخی درخور سوال شما داده باشم.

۲۰ شهریور ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید