در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال امیرحسین شاه حسینی | دیوار
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 08:44:51
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
آن‌ها دشمنان امیدند، عشق من
دشمنان زلالی آب
و درخت پر شکوفه.
دشمنان زندگی در تاب و تب.
آنها برچسب مرگ بر خود دارند
-دندان‌های پوسیده و گوشتی فاسد-
بزودی می‌میرند
و برای همیشه می‌روند
آری عشق من
آزادی، نغمه‌خوان، در جامه‌ی نوروزی، بازو گشاده می‌آید
آزادی در این کشور...

ناظم حکمت
برگردان:احمدپوری
اول سراغ کمونیست ها آمدند،
سکوت کردم چون کمونیست نبودم.
بعد سراغ سوسیالیست‌ها آمدند،
سکوت کردم زیرا سوسیالیست نبودم.
بعد سراغ یهودی‌ها آمدند،
سکوت کردم چون یهودی نبودم.
سراغ خودم که آمدند،
هر چه فریاد زدم؛ دیگر کسی نبود تا به اعتراض برآید.

مارتین نیمولر
با سلام و عرض ادب
از شما دعوت میکنیم به عنوان مخاطب تئاتری مهمان تئاتر ما باشید
آسفیکسی _ تماشاخانه ره آوردمهرگان _ ساعت 17 _ تا 12 دی
۰۴ دی ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
آن‌ها آدم‌ها را جوری بار می‌آوردند که خیال کنی تغییر غیرممکن است. جوری بارت می‌آوردند تا از تغییر بترسی و همیشه به آن بدگمان باشی.
چون در مغزت فرو کرده‌اند که هر تغییری، فقط وضع را بدتر می‌کند. اما با تمام آن استبداد و آن کشتار و آن همه ناامیدی که حتی بیشتر از اکسیژن در هوا بود، آن‌ها رفتند. ما ماندیم و حتی خندیدیم.

کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم.
اسلاونکا دراکولیچ
روایت مژگان خالقی، کارگردان نمایش سگ‌ها و استخوان های مادرم، از اتفاق تلخ و دهشتناک امشب:

...
امشب کوتاه ترین اجرای زندگیم رو تجربه کردم، ٧ دقیقه. دقیق تر می نویسم که ثبت شود. اطراف تئاترشهر قیامت بود. چیزی رو که به چشم می دیدم، به سر باور نمی کردم. به یاد میارم سال ٨٨ رو که کتک خورده و کبود خودم رو به اجرایی به کارگردانی روح الله جعفری در همین تئاترشهر رساندم و عجیب تجربه ای بود اما امروز عجیب، تلخ و غیرقابل باور بود. شبیه صحنه ای در رمان مرشد و مارگریتا. امشب، پیش از اجرا خبر رسید که احتمالا اجرا نمی ریم چون تئاترشهر محاصره شده و همه جا گاز اشک آور زدند اما به هر ترتیب تصمیم بر اجرا شد. چون عده ای تماشاگر داخل تئاترشهر بودند و نمی توانستند بیرون بروند. همه مضطرب بودیم. اجرا شروع شد و چند دقیقه بعد بوی سوختن آمد و چشم ها شروع به سوختن کرد. گاز اشک آور را با لانچر به تئاترشهر زده بودند. از پله های چهارسو پایین آمده بود و یکی بر پشت بام از سیستم تهویه راه خود را باز کرده بود. بلافاصله اجرا را قطع کردم و از تماشاگران و بازیگران خواستم سریع سالن را ترک کنند. مردم اشک ریزان و سرفه کنان، ترسیده و حیران، به سمت در خروجی دویدند. آشوب بود همه جا. همه سیگار می کشیدند و توی صورت همدیگر فوت می کردند تا اثر گاز اشک آور را کم کنند. از طرفی نیروهای امنیتی فشار آورده بودند که تئاترشهر باید تخلیه شود. اینترنت قطع بود و ما نمی دونستیم بیرون دقیقا چه خبره. همه در کافی شاپ سالن اصلی تئاتر شهر جمع شدیم که صاحب کافی شاپ ما را بیرون کرد. نگهبان حقیر تئاترشهر هم می گفت به من ربطی نداره بیرون چه خبره اما باید برید. داد کشیدیم که نمی ... دیدن ادامه ›› ریم که نمی شه اما در او اثر نداشت. هرچند او اصلا متوجه نبود و فقط قصد خوش رقصی داشت. در میان گاز اشک آور و جمع نیروهای سرکوبگر که همه جا بودند از در کارگاه تئاترشهر خارج شدیم. این عکس رو لحظه ی آخر از چهارسوی عزیز گرفتم، از چهارسوی بی پناه. صحنه هایی که امشب دیدم، در عمرم، ندیده بودم. سنگدلانه تر از همیشه!
پ ن: رضا کیانیان امروز بر صحنه گفت همه را سیاه و سفید نبینید. بعضی ها خاکستری هستند. حالا اینکه منظورش از خاکستری، نیروی محاصره کننده ی تئاترشهر بود یا نه، خودش می داند و بس.
پ ن٢: تلاش دوستان در تئاترشهر قابل ستایش بود. هرچه انتقاد کنم اما به چشم دیدم که مدیر و دیگران مثل مرغ پرکنده از این سالن به اون سالن می رفتند. واقعا نگرانی رو توی صورت شون دیدم.
بله امشب فاجعه بود
من کنار تاترشهر بودم و دیدم همینطوری فله ای گاز اشک آور پرتاب می کنند وسط اونهمه رهگذر و عابر و دستفروش و …
۳۰ شهریور ۱۴۰۱
*مریم*
بله امشب فاجعه بود من کنار تاترشهر بودم و دیدم همینطوری فله ای گاز اشک آور پرتاب می کنند وسط اونهمه رهگذر و عابر و دستفروش و …
من که نمی تونستم به خاطر گاز اشک آور تا لحظاتی جایی رو ببینم و خودم رو برای تحقق محال رسوندم خارک و مردم هم در پی حمله سرکوبگران پناه آوردند به داخل خانه نمایش دا و در رو‌بستند ،شب عجیبی بود.
۳۰ شهریور ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
سینه‌اش را تفتیش کردند
و جز قلبش چیزی‌ نیافتند.

قلبش را تفتیش کردند
غیرِ ملت‌‌اش چیزی نیافتند.

صدایش را تفتیش کردند
به غیر اندوهش چیزی نیافتند.

اندوهش را تفتیش کردند
جز زندانش چیزی نیافتند.

زندانش را تفتیش کردند
جز خودشان را در بند نیافتند.

و شب، شب بود و
آوازخوان، آواز می‌خواند...

محمود درویش


آه،نگهبانان،
خسته نیستید آیا؟
از جست‌و‌جوی نور
در نمکزار ما

خسته نیستید آیا؟
از جست‌وجوی آتش گل سرخ
در زخم‌های ما

آه، نگهبانان،
خسته نیستید آیا؟

«محمود درویش»
۲۹ شهریور ۱۴۰۱
پس این فرشتگان به چه کاری مشغولند
که مثل پرندگان راست راست می‌چرخند در هوا
سر ماه
حقوق‌شان را می‌گیرند
پس این فرشتگان به چه کاری مشغولند
که مرگ تو را ندیدند.
کاش پر و بال‌شان در آتش آفتاب تیر بسوزد
ما با ذغال‌شان
شعار خیابانی بنویسیم.
پس این فرشتگان پیر شده
جز جاسوسی ما
به چه کار بد دیگری مشغولند
که فریاد ما به گوش کسی نمی‌رسد.


" #شمس_لنگرودی "
۳۰ شهریور ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
قسمتی کوتاه از نمایش مائوزر به کارگردانی پارسا گلدار

پ.ن: فیلم توسط کارگردان این اثر منتشر شده
مائوزر اجرای خیلی خوبی بود که به نظرم اون طور که باید و شاید دیده نشد!
۲۷ شهریور ۱۴۰۱
امیرحسین شاه حسینی
شرمنده ):
چقدر این اجرا خوب بود!
۲۷ شهریور ۱۴۰۱
سحر بهروزیان
چقدر این اجرا خوب بود!
دقیقا

کپشن جناب گلدار:
.هر روز میگذره و همچنان این پرسش باقی که "چرا باید کشت و چرا باید مرد...؟"
عجیبه.... من فکر میکردم مصداق این جمله، دو سال پیش اتفاق افتاد و تموم شد. اما توی روزهای اجرا، اتفاق افتاد. بعد از اجرا، اتفاق ... دیدن ادامه ›› افتاد. هنوز داره اتفاق میافته و من همچنان گیجم که تاریخ، خود دیوانگیه... چون بارها و بارها تکرار میشه و همچنان به دنبال نتیجه ای غیر از نتیجه همیشگیه...
.
۲۷ شهریور ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
آخرین بازمانده موج نوی فرانسه درگذشت

ژان لوک گدار، سینماگر فرانسوی-سوئیسی برجسته جهان روز سه‌شنبه ۱۳ سپتامبر در ۹۱ سالگی در‌گذشت.

گدار کارگردان، هنرپیشه، سناریست و منتقد سینمایی و یکی از پیشگامان موج نوی سینمای فرانسه بود.

گدار یکی از منتقدین سینمای جریان اصلی فرانسه بود که پایبندی به سنت را به نوآوری و تجربه‌گرایی ترجیح می‌داد. او به همراه دیگر منتقدین مجله «کایه دو سینما» به فیلمسازی گرایش پیدا کردند تا سنت‌های هالیوود و فرانسه را ... دیدن ادامه ›› به چالش بکشند.

مجله «سایت اند ساوند» در سال ۲۰۰۲ گدار را یکی از ۱۰ کارگردان برتر تاریخ نامید و در سال ۲۰۱۰ آکادمی در مراسمی بدون حضور او یک اسکار افتخاری به فیلمساز اهدا کرد.

سرباز کوچک، نفس بریده، تحقیر، برای همیشه موتزارت، در ستایش عشق و فیلم سوسیالیسم، از جمله آثار زندگی پرکار هنری او به شمار می‌رود
سلام دوستان
باتوجه به کامنت ها برای دیدن این نمایش دودلم؛ شوخی‌های جنسیش در چه حده؟ آسیبی به هدف و پیام اصلی نمایش نمیزنه؟
برو به نظرم امیرحسین 🙃
۲۱ شهریور ۱۴۰۱
راستش من دیشب دیدم شوخی جنسی که خب چندتایی داره اما در کل خیلی خوش گذشت
۲۱ شهریور ۱۴۰۱
برو ببین
امشب حالم کلی خوب شد :)
۲۳ شهریور ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
مرگ سزار
اثر ژان لئون ژروم

این تابلو صحنهٔ پس از قتل سزار را به تصویر کشیده‌است و در آن سناتورها پس از به قتل رساندن سزار با شادی و شعف ... دیدن ادامه ›› جسد وی را ترک می‌کنند.

تاریخ بین سال های ۱۸۵۹ و ۱۸۶۷
تکنیک:رنگ روغن روی بوم
ابعاد:ارتفاع: ۸۵٫۵ سانتی‌متر. عرض: ۱۴۵٫۵ سانتی‌متر
مکان:(Walters Art Museum)
واقعا شوخیِ بدی بود!
یا حتی شوخی‌اش هم قشنگ نیست
۲۲ تیر ۱۴۰۱
مرسی که وقت گذاشتین و اجرای مارو دیدین و برامون کامنت گذاشتین دوست عزیز💛💜
۲۲ تیر ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
واقعاً نمی‌خواهید دو خط عذرخواهی روی سایت قرار بدید بابت این همه اشتباه و افتضاح ؟!؟!
اوه اوه، چقد طلبکار!
الان کارای مهم‌تری دارن برای انجام. آقای شجریان هم عذرخواهی کردن دیگه. عذرخواهی دوس داریم! البته زورمونم فقط به تئاتر و تیوال می‌رسه معمولاً.

ویرایش: اولین کامنتی که دیدم این بود که جواب دادم. نمی‌دونستم لشگرکشیه.😂
۲۴ خرداد ۱۴۰۱
سحر لیلی ئیون
تانیا جان معذرت میخوام اشتباه تایپی بود برای اسم
اختیار دارید.
در حالت کلی اهمیتی نداره‌ها؛ اما من یه کم رو اسمم حساسم سحر جان، زیادی دوستش دارم😌 کسی خلاصه‌ش کنه (تانی مثلاً) هم داغ می‌کنم!
شما ببخشید که وسط بحثی داغ مطرحش کردم.
۲۵ خرداد ۱۴۰۱
من الان کامنت شما رو دیدم خواستم چند مورد رو اینجا مطرح کنم
خشم شما، استرس شما و دیگر دوستان از عدم اطلاع رسانی کاملاً قابل درک و حق دارید که خواهان عذرخواهی مسئولین این وضعیت باشید چون حق شما بوده با اطلاع قبلی بتونید به راحتی بلیط تهیه کنید
تیوال و تیم همیاری تحت فشار روانی زیادی بوده و مطمئناً نمی خواستن این شرایط پیش بیاد و در عمل انجام شده قرار گرفتن که شرایط این تیم هم قابل درک
جناب شجریان صد در صد خودشون بیش از همه دچار استرس و ناراحتی برای انتخاب این پلتفرم و یا پلتفرمهای دیگه ای بودن شرایط ایشون هم قابل ... دیدن ادامه ›› درک
اما عذرخواهی چون حس درک شدن و همدلی بیشتر و احترام رو به مخاطب می ده از خشمشون کم می کنه باعث نمی شه احساس نادیده گرفتن بهشون دست بده
همه دوستان به نوعی درست گفتن و به نوعی حق دارن
مقصر یک طرف نبوده ولی می شد با رفتار حرفه ای تر فضا رو آرومتر کرد
من به شخصه این کنسرت رو نمی رفتم ولی چند روز دقیقاً از استرس طرفداران جناب شجریان خودم هم ناراحت ام و بدتر از اون نقدها و توهین های تند به تیوال !
ناراحتم از اینکه برای کوچکترین تفریحات نرمال در این کشور باید با مشکلات این چنینی مواجه شد.
۲۵ خرداد ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
.
به کارگردانی امیر جدیدی
همکاری رضا بهرام با سهراب پورناظری در «سی‌صد»

پس از تجربه موفق کنسرت نمایش «سی»؛ حالا پس از پنج سال، سهراب پورناظری آهنگساز و نوازنده موسیقی از برگزاری تازه‌ترین کنسرت نمایش خود با عنوان «سی‌صد» به کارگردانی امیر جدیدی و خوانندگی #رضا_بهرام خبر داد.

کنسرت نمایش «سی» به کارگردانی علی‌اصغر دشتی مرداد و شهریور ٩۶ در کاخ سعدآباد تهران اجرا شد و سحر دولتشاهی، بهرام رادان، مهدی پاکدل، بانیپال شومون، حسین صوفیان، دلنیا آرام و صابر ابر از جمله بازیگران این کنسرت نمایش با خوانندگی #همایون_شجریان و آهنگسازی سهراب پورناظری بودند.

حالا پس ... دیدن ادامه ›› از پنج سال از اجرای آن کنسرت، سهراب پورناظری قصد دارد باردیگر که کنسرت نمایش «سی صد» را اینبار به کارگردانی امیر جدیدی، آهنگسازی برادرش تهمورس پورناظری و خوانندگی رضا بهرام روی صحنه ببرد.

#مهران_غفوریان، بهرام رادان، غزل شاکری، دلنیا آرام، منوچهر علیپور، عرفان ناصری، نیما سکوت و امیر جدیدی بازیگرانی هستند که در سری جدید این کنسرت نمایش روی صحنه خواهند رفت.

نقطه قوت و مهم کنسرت نمایش قبلی پورناظری، اجرای زنده همایون شجریان بود و حالا که این خواننده حضور ندارد و رضا بهرام جایگزین او شده است باید دید نتیجه چه می‌شود.

زمان برگزاری کنسرت نمایش «سی‌صد» برای خرداد و تیرماه ۱۴۰۱ در کاخ سعدآباد تهران اعلام شده است.

سهراب پورناظری تجربه همکاری با خواننده‌هایی چون همایون شجریان، پدرش زنده‌یاد محمدرضا شجریان، حمیدرضا نوربخش، دنیا کمالی و #علیرضا_قربانی را دارد.

#سینما_نوین
امیرحسین در مورد قیمت اخباری پیدا نکردی؟
۰۷ خرداد ۱۴۰۱
علی جباری
خیلی هم گرون نبود سپهرجان اگه اشتباه نکنم ولی ارزشش را داشت
به نسبت اجراهای هم زمان گفتم
دیگه از دستش دادم
۰۸ خرداد ۱۴۰۱
سپهر
به نسبت اجراهای هم زمان گفتم دیگه از دستش دادم
فدابی سرت تنت سلامت
۰۸ خرداد ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
سلام
دوستانی که به فیلم کوتاه علاقه‌مند هستد از فردا جشنواره فیلم کوتاه سایه (دانشگاه سوره) شروع میشه
پنج شنبه و جمعه فیلم‌ها در سینما سپیده اکران میشه و از شنبه تا چهارشنبه هفته بعد در موزه هنر های معاصر.
ورود برای عموم هم آزاد و رایگانه
دوستانی که قصد اومدن دارن به تلگرام بنده پیام بدن که فایل فیلم‌ها و سانس‌ها رو بفرستم
در ضمن برای دوستانی که حضوری نمیتونن بیان، در ودیو اکران آنلاین داره
@je_suis_amirhosein
کاش مشخصات فیلم ها رو همینجا میذاشتین
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
ممنون که خبر دادی ?️
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
فرزاد جعفریان
ممنون که خبر دادی ?️
قربانت فرزاد جان
مشتاق دیدار
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
یکی بهم بگه که این کامنت‌های منفی، فیکههه....
واقعا خودم رو برای فردا آماده کرده بودم که پرانرژی و با انگیزه برم ):
متاسفانه احتمالش خیلی زیاده که واقعی باشه چون مخاطب کارهای آقای رمضانی به شدت ٠-١٠٠ هستن اصلاً جامعه خاکستری وجود نداره!
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
تانیا
آقا هرچند شنبه که شما اراده کنید (الکی گفتم! واس یکشنبه اول خرداده?).
والا خدا خودش گواه ه که کوپن پیچوندن یکشنبه هام پر ه و گرنه من عین ایرج نیستم که بی مسئولیت باشم و مشکلات رفقا رو گردن نگیرم
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
محمدمهدی ابدی
والا خدا خودش گواه ه که کوپن پیچوندن یکشنبه هام پر ه و گرنه من عین ایرج نیستم که بی مسئولیت باشم و مشکلات رفقا رو گردن نگیرم
ممنونم، اینم از شانس مایه?‍♀️
فک کنم تهش خودم این مسئولیت سنگین رو با اقتدار برعهده بگیرم!
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
برنامه جدید تئاترشهر اعلام شد

به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، برنامه جدید مجموعه تئاترشهر با پایان یافتن سه اثر نمایشی در تالارهای اصلی، چهارسو و سایه اعلام شد.

نمایش‌های «دکتر نون» به کارگردانی هادی مرزبان در تالار اصلی، «هملت پشتکوهی» به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی در تالار چهارسو، «فریاد خاموش» به کارگردانی محمدهادی عطایی در تالار سایه روز جمعه بیست و سوم اردیبهشت ماه در حالی به اجرای خود پایان دادند که طی روزهای آینده چند اثر نمایشی جدید میزبان علاقه‌مندان تئاتر در تالارهای مختلف مجموعه تئاترشهر خواهند بود.

در تالار اصلی با پایان گرفتن نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» به کارگردانی هادی مرزبان، از روز یکشنبه هشتم خرداد ماه نمایش ... دیدن ادامه ›› «پروین» به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی با نگاهی به زندگی پروین اعتصامی شاعر معاصر کشورمان ساعت ۱۹:۳۰ با مدت زمان ۱۲۰ دقیقه و قیمت بلیت ۷۰، ۸۰ و ۱۰۰ هزار تومان روی صحنه می‌رود. این در حالی است که تاکنون حضور هوشنگ قوانلو، مجید رحمتی، حمید حسینی، سهیل ملکی، مریم ندایی و آتنا تندرو به عنوان بازیگر در این نمایش قطعی شده است. ضمن اینکه طی روزهای آینده نیز اسامی نهایی گروه بازیگران منتشر خواهد شد.

در تالار چهارسو با پایان گرفتن نمایش «هملت پشتکوهی» به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی، نمایش «اسب‌های انباری» به نویسندگی رضا گشتاسب، کارگردانی رضا کرمی‌زاده و بازی نازنین نادرپور، سید محمد سعیدی، سجیه آشوری، صدف نظری، بهنام مهدی پور، پوریا ریحانی، سپاس رضایی و کمند شمس از روز یکشنبه اول خرداد ساعت ۱۹:۴۵ با مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۶۰ هزار تومان روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «دختر به فرشته گفت ولی من تا به حال هیچ وقت یه اسب رو از نزدیک ندیدم. چه طور می‌تونم بهش کمک کنم وقتی نشناسمش؟ فرشته دست دختر رو گرفت و برد تا نزدیکی‌های چشمه. صدای قورباغه ها بود و صدای پای شکستن ترکه‌های کوچک چوب زیر پای دختر. دختر تا به حال چشمه‌ای به این زیبایی ندیده بود… فرشته گفت چشمه رو می‌بینی؟ بعد هیچ صدایی نبود… دختر هر چه گشت فرشته را ندید و هر چه رفت به هیچ جا نرسید. باد می وزید. اسب گم شده بود. صدای جیرجیرک‌ها گم شده بود. چشمه گم شده بود.»

نمایش «خماری» به نویسندگی و کارگردانی امین بهروزی و بازی سهیلا گلستانی، محسن حسن زاده، پردیس شیروانی، محمدرضا نجفی و ایمان دبیری نیز تا روز سه شنبه بیست و هفتم اردیبهشت ماه ساعت ۲۰:۱۵ با مدت زمان ۸۰ دقیقه و قیمت بلیت ۶۰ هزار تومان در تالار قشقایی به اجرای خود ادامه می‌دهد.

با پایان گرفتن این اثر نمایشی در تالار قشقایی، نمایش «بی چرا زندگان» به نویسندگی لیلی عاج، کارگردانی الهام شعبانی و بازی (به ترتیب ورود صحنه) یلدا عباسی، ساناز نجفی، حدیث میرامینی، حمیدرضا محمدی، آیه کیان‌پور، توماج دانش بهزادی و سمیه برجی از روز دوشنبه دوم خرداد ساعت ۲۰، مدت زمان ۸۰ دقیقه و قیمت بلیت ۶۰ هزارتومان میزبان علاقه‌مندان در این تالار خواهد بود.

در توضیح این اثر نمایشی نوشته شده است: « نترسم، نترسی، نترسید، نترسیدیم… آره نترسید… من فقط یه روزنامه نگارم که یه ستون داره با هزار کلمه… همین»

«بهشت حکیم الله» به نویسندگی خسرو امیری، بازی و کارگردانی ویدا موسوی و حضور علی صادقی، سحر زلفی، مرصاد کمالی، طهورا شیخ الاسلامی، امین ویریک وند، علی رنجبریان و امیرحسین ولی عنوان دیگر نمایش جدید تئاترشهر است که با پایان گرفتن اجرای نمایش «فریاد خاموش» به کارگردانی محمدهادی عطایی از روز اول خرداد ماه ساعت ۲۰، مدت زمان ۴۰ دقیقه و قیمت بلیت ۵۰ هزار تومان در تالار سایه روی صحنه خواهد رفت.

در خلاصه «بهشت حکیم الله» آمده است: «آیینه دختری افغان، به اصرار نامزدش حکیم الله، از مزارشریف به قرچک ایران مهاجرت می‌کنند. اما در قرچک با شرایط رضایت بخشی روبرو‌ نمی‌شوند. به همین خاطر قرچک را ترک کرده و اینبار راهی ترکیه می‌شوند.»

نمایش «تجربه های اخیر» به نویسندگی امیررضا کوهستانی، کارگردانی حسین کشفی اصلی و بازی (به ترتیب حروف الفبا) محمد ارفعی، کیمیا جواهری، رامونا شاه، شهاب عباسیان، امین قنبری، مرضیه موسوی و دلارا نوشین هم تا روز دوم خرداد ساعت ۱۹ به مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۵۰ هزار تومان در کارگاه نمایش روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «سیر زندگی یک خانواده در طول بیش از یک قرن.»
فک می‌کردم هیچ‌کدوم از نمایش‌های ایرانشهر تمدید نمی‌شن؛ وگرنه «بودن» رو می‌رفتم بعد «خماری» رو توی قشقایی می‌دیدم. حس گول‌خوردگی شدیدی دارم!?‍♀️
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
تانیا
فک می‌کردم هیچ‌کدوم از نمایش‌های ایرانشهر تمدید نمی‌شن؛ وگرنه «بودن» رو می‌رفتم بعد «خماری» رو توی قشقایی می‌دیدم. حس گول‌خوردگی شدیدی دارم!?‍♀️
چه حیف که بودن رو ندیدید
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
سپهر
چه حیف که بودن رو ندیدید
بله، متأسفانه زمان نمایش‌ها هم تداخل داشتن هرکاری کردم نشد?
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
**ماجرای جنجالی درخت‌های نمایش دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد**


در پی انتشار اعتراضاتی درباره استفاده از دو اصله درخت واقعی در دکور نمایش «دکتر نون»، روابط عمومی باغ موزه گیاه‌شناسی و پیمانکار گلخانه خصوصی سروناز، توضیحاتی را بیان کردند.
در یکی دو روز اخیر اعتراضاتی درباره استفاده از دو اصله درخت واقعی در دکور نمایش «دکتر نون» که در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر در حال اجراست، منتشر شده است.

در آغاز رضا کیانیان که طراحی دکور این نمایش را بر عهده داشته است، اعلام کرد که در طراحی او قرار نبوده درخت واقعی استفاده شود بلکه قرار ... دیدن ادامه ›› بوده این درختان به شکل مصنوعی و از ماده پاپیه ماشه درست شوند.

او از تصمیم گروه اجرایی برای استفاده از درختان واقعی، ابراز بی‌اطلاعی کرد.

در ادامه، نورالدین حیدری ماهر، تهیه‌کننده و مجری طرح این نمایش توضیح داد که این درختان از باغ گیاه‌شناسی تهیه شده‌اند که مرجع مناسبی برای تهیه درخت است و مسئولان این مکان می‌دانند چه درختانی را باید به فروش بگذارند.

خانم خدابخش، یکی از مسئولان روابط عمومی باغ موزه گیاه‌شناسی اما در گفتگویی کوتاه با ایسنا تاکید کرد که هرگز از این باغ موزه حتی یک برگ درخت هم بیرون نمی‌رود چه برسد به اینکه دو درخت خارج شود چراکه خود ما نسبت به حفظ و نگهداری از درختان وسواس و حساسیت بسیاری داریم.

او عنوان کرد که گروه اجرایی این نمایش را برای تهیه درخت به گلخانه‌ای خصوصی ارجاع داده است و این درختان از طریق این گلخانه تهیه شده‌اند.

ایسنا در ادامه با حامد حمیدی، مسئول گلخانه خصوصی «سروناز» که مرجع تهیه این درختان بوده است، تماس گرفت و توضیحات او را جویا شد.

حمیدی با بیان اینکه گلخانه سروناز، مکانی خصوصی است، توضیح داد: ما درختانی داریم که متاسفانه دچار آفت می‌شوند و به آنها درختان آفت‌زده گفته می‌شود. این درختان نه تنها خود گرفتار آفت هستند بلکه آفت آنها به درختان دیگر هم سرایت می‌کند، بنابراین برای مراقبت از درختان سالم، چاره‌ای جز معدوم کردن‌ درختان آفت‌زده نداریم.

او ادامه داد: وقتی درخواست گروه اجرایی نمایش «دکتر نون» مطرح شد، دو درختی را که دچار آفت شده بود، در اختیار آنها گذاشتیم. این درختان در هر حال یا باید سوزانده می‌شدند یا به عنوان کف‌پوش مورد استفاده قرار می‌گرفتند. هر چند در ظاهر، اتفاق غم‌انگیزی است ولی برای مراقبت از درختان سالم، چاره‌ای جز معدوم کردن و استفاده از آنها به اَشکالی دیگر نداریم. البته در هر صورت آنها دوباره به طبیعت برمی‌گردند. ضمن اینکه بعد از معدوم کردن درختان آفت‌زده، نهال‌های تازه‌ای را می‌کاریم تا جایگزین شوند.

حمیدی تصریح کرد: درختانی که در نمایش «دکتر نون» استفاده شده‌اند، از میان همین درختان آفت‌زده تهیه شده‌اند و از این نظر جای نگرانی نیست.
توجیه!
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
آرمین
توجیه!
یعنی میفرمایید کذب است یا از اساس مخالف استفاده از درخت حقیقی برای دکور هستید ؟
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
میثم هنزکی
یعنی میفرمایید کذب است یا از اساس مخالف استفاده از درخت حقیقی برای دکور هستید ؟
نظر شخصی من از بین نبردن درخت برای صحنه است
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
دو ساعتی شده که امکان خرید بلیت فعال شده .
واقعا برام عجیبه که چرا تا الان اونجوری که باید استقبال نشده....
(دیشب با خودم میگفتم به یه ربع نرسیده 3،4 ردیف اول کاملا پر میشه، تقریبا مثل استقبالی که از مخاطب و شکوفه‌های گیلاس شد.)
سپهر، شاهین ه، میثم هنزکی و الهام این را خواندند
تانیا و میشا این را دوست دارند
به نظرم یکی از علت‌هاش اینه که هیچ نوع تخفیفی نداره، یکی دیگه‌اش هم هم‌زمان شدن شروع فروش چند تا تئاتر بالقوه خوب
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
جالب این هست که تخفیف سی درصد و تخفیف بیست درصد وفاداری را حین خرید حذف کردن
و پاسخ سایت تیوال این هست که گروه در اخرین لحظه درخواست برداشتن تخفیف را داشتن
بلیت صدهزار تومان محاسبه شد
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
شاهین ه
به نظرم یکی از علت‌هاش اینه که هیچ نوع تخفیفی نداره، یکی دیگه‌اش هم هم‌زمان شدن شروع فروش چند تا تئاتر بالقوه خوب
دقیقاً! دیروز سه نوع تخفیف تو پیش فروش تعیین شده بود کلاً حذف شد.
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خبر خوب...

محمد رحمانیان با «چخوف - ساد» در بوتیک تئاتر ایران

محمد رحمانیان که این روزها نمایش «عشق روزهای کرونا» را روی صحنه دارد با «چخوف - ساد» به بوتیک تئاتر ایران می آید.
کارگردان نمایش «فنز» درباره دیگر فعالیت‌هایش عنوان کرد: سال ۸۲ نمایش «مرغ دریایی من» یا «چخوف - ساد» را با تعدادی از دانشجویانم برای جشنواره سینایا رومانی آماده اجرا کردم که قصد دارم این نمایش را مجدداً به صحنه ببرم. این نمایش قرار است با عنوان «چخوف - ساد، جلد دوم» به زودی در اواسط تیرماه در بوتیک تئاتر ایران اجرا شود. این مکان که به تازگی در کنار پردیس تئاتر شهرزاد افتتاح شده است پیش از این یک بیمارستان متروکه بوده که این روزها به مکانی غیرمتعارف برای اجراهای تعاملی و پرفورمنس تبدیل شده که مکان مناسبی برای اجراهای متفاوت ... دیدن ادامه ›› محسوب می‌شود.
«بوتیک تئاتر ایران» به عنوان جدیدترین فضای نمایشی پردیس تئاتر شهرزاد؛ اجرا در فضاهای نامتعارف را بخشی از ذات تئاتر می‌داند ودر تلاش است که در ساختمانی که سال‌هاست کاربری‌اش را از دست داده؛ افق‌های جدیدی به روی تئاتر گشوده و اجراهای بدیع و ابتکاری از هنرمندان تئاتر کشور در این مکان اجرا شود
امیرحسین جان اگر این خبرِ خوبت هست،ایشالا هیچ وقت خبر بد ندی رفیق?
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
نیلوفر
امیرحسین جان اگر این خبرِ خوبت هست،ایشالا هیچ وقت خبر بد ندی رفیق?
و یه نکته دیگه اینکه به نظرم میتونه استفاده درست و خلاقانه ای از فضای جذاب این مکان تازه تاسیس داشته باشه
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
اوه اوه! من یک «آرش‌ساد» در سال ۹۲ از ایشون دیدم به نویسندگی آقای «بیضایی» و تنها نمایشیه که بهش نمره‌ی ۳ دادم و در یادداشتی از آن سال‌ها چنان ازش یاد کردم که بعضی‌ها از بعضی از نمایش‌های این روزها یاد می‌کنند!?
البته گزینه‌ی اینکه جوان بودم و جاهل هم همواره روی میزه!?
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
سلام
یک سوالی برام پیش اومده و جوابی منطقی براش پیدا نکردم. اگر عوامل یا مخاطبین این اثر دلیلش رو میدونن ممنون میشم بگن

در برگه تیوال و پوستر رو تلفظ کلمه تاکید کردند و {کریم} با کسره نوشته شده
در صورتی که در اجرا همون 5،6 مرتبه‌ای که این کلمه به زبون بازیگران میاد، با فتحه تلفظ می‌شود
اگر دلیلی‌ داره این اختلاف در اعراب گذاری و تلفظ ممنون میشم بگین


پ. ن: البته بماند که با خود انتخاب‌ این اسم برای این نمایش هم مشکل دارم و سواله برام....
دقیقا این سوال تو کل نمایش تو ذهن من بود
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
< نظر مورد پاسخ، در دسترس نیست >
اوه اوه!
ببینم شریک حرص خوردن‌های من می‌شن یا نه?‍♀️
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
< نظر مورد پاسخ، در دسترس نیست >
یا نبی پیروان خود را فراموش کرده ای، کمی نور به این سنگلاخ بیفکن که گیرم
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
بالاخره یک روز اتفاق میوفته ...حس می کنم یک اسلحه پیشونیمو نشونه گرفته، کمتر از یک ثانیه طول میکشه ولی تو اون یک ثانیه فقط دارم به این فکر می کنم که کاش یک جوری بزنه که مردم صدای شلیک نشنون صدای شلیک بدجوری می ترسونتشون زندگی کردن تو وحشت حقشون نیست قرار بود جنگیدن فقط سهم ما باشه
اصلا کاش وقتی بزنه که وسط خلیجت باشم یا خزر یا یه جایی که تو بیشتر از همیشه باهام بودی بزنه و همه این کابوسا رو تموم کنه
فقط خیالم راحت باشه که همه تو خیابونها دارن راحت قدم می زنند و می گن و می خندن، اون وقته که دیگه منم آروم میشم یک دل سیر بغلت می کنم و راحت تو دلت می خوابم .


پ. ن: فیلم رو همون سال تو جشنواره دیدم. فیلم متوسط روبه‌ پایینی بود و فیلمنامه ضعف زیاد داشت. این مونولوگ پایانی که یاداشت کردم با اینکه شعاریه اما نمیدونم چرا حسابی به دلم نشست...
تانیا و سپهر این را خواندند
آرمین، فرزاد جعفریان و امیر مسعود این را دوست دارند
< نظر مورد پاسخ، در دسترس نیست >
آره قبول دارم اما نمیدونم چرا این مونولوگ رو دوست داشتم و جالبه از اون موقعی که دیدمش خیلی گذشته ولی اصلا فراموشش نکردم و تو ذهنم حک شده
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
< نظر مورد پاسخ، در دسترس نیست >
اقا من اینو دیدم ولی اون جور که باید و شاید حس ناسیونالیستیم تحریک نشد، به نظرت مشکل از کجاس؟
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
روزگار به شما خواهد گفت که شما میراث دار چه سرمایه گرانبهایی به چه قدمتی هستید.
عظمت این دیالوگ در وسعت ایثار مردانی نهفته ست که راه رفتن پسران و زبان باز کردن دخترانشان پشت در ماند و دریادلی همسرانی که بار زندگی رو به تنهایی به دوش کشیدند.
دیری نخواهد پایید که شما نیز سربازِ حفظِ عزتِ این سرزمین و آزادی مردمانش شوید.
۰۲ خرداد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید