در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | فرناز یحیی پور
S2 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 15:35:08
 

علاقه‌مند به ساخت تن آرایه (زیورآلات) برای تئاتر
من طراح و سازنده تن آرایه (زیور آلات) هستم و خوب میدونم که در ۹۰ درصد تئاترها وجود تن آرایه (زیورآلات) امری ضروری به شمار نمی آید، اما حضورش میتواند بیانگر آن بخشی از داستان باشد که ما در متن و دیالوگ ها به اون نمی پردازیم.

 ۰۴ دی ۱۳۶۴
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
گالیله بدون حضور کاوه آفاق
آقای آییش مصاحبه ای کردن و گفتن که باج دادن به تماشاگر کار پسندیده ای نیست
اگه باج دادن جایگزین کردن یک شخص دیگه به جای بازیگر ممنوع الکار اونم یک شب قبل از اجرا نیست پس چیه ،
اگه باج دادن زشته پس شما و بقیه عوامل چرا اجرا خودتون رو خواهید داشت و هیچ آبی از آب تکان نخواهد خرد ؟؟؟؟؟
آقای فلاحت پیشه که روزی برای بازیگر های یک تئار نوشته بودن چون به حرف مرکز گوش میدین و اجرا رو متوقف نمیکنن، پس فاحشه های تئاتر هستن امروز وقتی به خودش تو آیینه نگاه میکنه اسم خودش رو چی میزاره؟
کارگردان محترم که این کار رو ادای دینی به استاد سمندریان مینامن، حتم دارم اگر استاد زنده بودن امکان نداشت اگر یک شب قبل اجرا بازیگر رو ممنوع الکار میکردن، بدون بازیگرشون اجرا برن
تئاتر شده فقط پول و شعار
ما تئاتر کار نمیکنین فقط یک مسابقه بدون قانونه که هرکی میتونه برا بقیه زیر پا بگیره و خودش برسونه اول صف که بیشتر گیرش بیاد
خوشبحال اونایی که رفتن و این روزهای تئاتر رو نمیبینن
دقییییییقاااا
۳۱ فروردین
چرا کاوه افاق ممنوع الکار شده؟
۳۱ فروردین
فرناز یحیی پور (farnazyr)
هلیا حسینی
چرا کاوه افاق ممنوع الکار شده؟
نمیدونم ، کسی چیزی ننوشته تو یک مصاحبه با این صفحات تیاتری یک شب قبل از اجرا اعلام کردن به دلیل ممندع الکار بودن شخص دیگری جایگزین میشه
۰۱ اردیبهشت
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
یکی بو ، یکی نبود
یک روزگاری بود که تئاتر هم حرمت داشت هم لذت،
و منی که آرزو های بزرگی براش داشتم فکر میکردم یک‌تنه لشگریم که میتونه مسیر آکسسوار رو در تئاتر تغییر بده،
لشگر نبودم اما کم از لشگر هم نبودم
بودند کسایی که دستمو گرفتن و کمکم کردن رویاهامو یکی یکی زندگی کنم
بودن کسایی که زیر پامو خالی کردن تا زمین بخورم
زمین خوردم اما قوی تر از قبل بلند شدم،
اما این روزها تئاتر نه لذت دارد نه حرمت
این روزها تنها خفقان دارد، ممنوع الکاری ، زندانی دارد و... و دوستانی که یک شبه مسیرشون عوض شد ... دیدن ادامه ›› و خودشون عوضی تر
از یک جایی به بعد تصمیم میگیری پای عقایدت تمام قد به ایستی نه پای شهرت و پول
من همیشه نون وجدانمو خوردم امروزم نونمو تو خون کسی نمیزنم برای یک سیمرغ یا یک تندیس جشن حافظ ( صد البته که رشته من اصلا وجود خارجی در تئاتر نداره که بخوام جایزه بگیرش باشم)
اما این بار تمام قد کنار دوستانم می ایستم و تاروزی که خفقان ادامه داره هرگز اسمم رو در کنار هیچ گروه تئاتری نخواهید دید.
به امید روزهای بهتر برای تئاتر کشورم
#تئاتر
بعد از مدتها فاصله از تماشاچی تیاتر بودن امشب این نمایش رو برای دیدن انتخاب کردن، حتم داشتم نمایش خوبی خواهد بود اول به دلیل پیشینه کارگردانی آقای تکاور و دوم به دلیل حصور یکی از دوستانم که میدونم نمایش هایی که بازی میکنه روبا وسواس خاصی انتخاب میکنه
اجرای خیلی جالبی بود شاید یک ربع اول نمایش شما فکر کنین با یک نمایش کمدی روبرو هستید ولی هرچه نمایش جلوتر میره عجیب میشه حکایت این روزهای آدم ها، عوض شدن و عوضی شدن ، رفیق های نا رفیق
طراحی صحنشو دوست داشتم ولی میزانسن ها یک کم منو اذیت میکرد مدام مجبور بودم سرمو بچرخونم و این باعث میشد بازی یک بازیگری که اون طرف صحنه است رو از دست بدی
البته تایم کار برای من خیلی طولانی بود
خسته نباشید میگم به گروه اجرایی، کودکان بازیگر و دختر کوچولو بارلین نمایش
یاد انتهای کار آقای بیرنگ افتادم مینوشت با تسکر از خانواده رجبی و دوستان
ته هر کار آقای بابک محمود زاده هم باید نوشت با تشگر از پینترس و کپی آن که شمارو تبدیل به یک طراح آکسیوار کرد.
حالا شما اینستاگرام من معترض رو بلاک کن حقیقت کپی کاریتو که نمیتونی انکار کنی
شما طراح نیستین یک سرچ کننده در پینترس هستین
خانم یحیی پور از کامنتتون با توجه به اینکه خریدار اجرا هم نبودید و پروفایلتون برداشت کردم که یا طراحی این کار به شما پیشنهاد شده نپذیرفتید یا به هر دلیلی با این گروه به مشکل خوردید یاد نقد یکی از کاربران در مورد طراحی صحنه نمایش خا ن وا ده آقای مساوات افتادم که چند سال پیش باعث چه حواشی شد اونم در جشنواره، اینکه طراحی نزدیک باشه به طراحی های خارجی به نظر من مخاطب احتمالش در هر اجرای زیاده ولی اینکه خصومت شخصی مون بکشیم به تیوال احتمالش خیلی بیشتر شما در کامنتهاتون مخالف زیر بغل مار گشتن بودین:
عادت کردیم به خراب کردن همدیگه، به بخل و حسد ، به خرده گیری های بی خودی
متاسفانه انسانها تنها موجوداتی هستن که به هم نوع خودشون آزار میرسونن و در تئاتر کم نیست شمار این انسانها
الان دارید دنبالش می گردید!
۰۹ بهمن ۱۴۰۲
فرناز یحیی پور (farnazyr)
H.M.kiani2
اهان پس از سایت " پینترس " دزدی کردند.. نمیتونید به سایت " پینترس" یا هر سایت دیگه ای که دزدی کردند، گزارش کنید ایشون را.. یا قابلیت پیگردش چجوری هست؟ چون کشور ما به قانون ...
این شکایت رو صاحب اثر باید ثبت کنن که خوب ایران نیستن
البته هم کسی که اثر رک دزدیده هم یک راه حل داره مثل دوست عزیز ما میتونه ادمی که معترض هست رو نهدید کنه تا طرف بترسه و مسیج هایاعتراضش رو پاک کنه
البته که من انقدر مستندات دارم که نه تنهانمیترسم از تهدید ایشون بلکه تا تهش هم پای نظرم می ایستم
۱۰ بهمن ۱۴۰۲
فرناز یحیی پور
این شکایت رو صاحب اثر باید ثبت کنن که خوب ایران نیستن البته هم کسی که اثر رک دزدیده هم یک راه حل داره مثل دوست عزیز ما میتونه ادمی که معترض هست رو نهدید کنه تا طرف بترسه و مسیج هایاعتراضش رو ...
👌👍👏👏👏👏
بهشون پیام بدهید تا از ایشان شکایت کنند حتماً...
تا اینجوری حق هنرمندان محفوظ بمونه...
ولی به نظرم جرم عمومی هست و یکجایی بشه گزارش کرد...
۱۰ بهمن ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
با سلام
ما از طرف مدرسه برای دیدن نمایش رفتیم، متاسفانه رفتار خانم و آقای اجرا کننده وحشتناک بود. من تا کنون ندیده بودم که بازیگر تاتر در طول نمایش چشم غره برود و یا متلک بگوید! ما حدود ۱۲۰ نفر بودیم و واقعا در طول نمایش اکثر کودکان و مادران ساکت بودند. متاسفانه حتی بعد از نمایش هم به خودشان اجازه دادن که بایستن و به همه توهین کنند!!! فکر میکنم کسی که کار کودک انجام میدهد نباید اینقدر عصبی باشد و این بازیگران نمونه بارز کسی هستند که اصلا از کارشان لذت نمیبرند. این چنطن رفتارهای تحکم آمیز نه تنها کودکان را از عرصه هنر فراری خواهد داد بلکه از هنرمندان چهره مغرور و خصمانه ای بجا خواهد گذاشت. امیدوارم این دو عزیز صبر و ادب بیشتری به خرج بدهند.
متاسفم از این اتفاق‌...
به عنوان بازیگر سابق کودک، بسیار اتفاق ناراحت کننده ای هست.. به خصوص که ممکنه در ذهن کودک حک بشه...
سپاس از اطلاع رسانی تان...
۱۳ دی ۱۴۰۲
فرناز یحیی پور (farnazyr)
H.M.kiani2
متاسفم از این اتفاق‌... به عنوان بازیگر سابق کودک، بسیار اتفاق ناراحت کننده ای هست.. به خصوص که ممکنه در ذهن کودک حک بشه... سپاس از اطلاع رسانی تان...
مرسی واقعا پسرم از دیروز همش داره از رفتار پرخاشگرایانه بازیگر زن که گویا کارگردان کار هم هست صحبت میکنه
۱۳ دی ۱۴۰۲
فرناز یحیی پور
مرسی واقعا پسرم از دیروز همش داره از رفتار پرخاشگرایانه بازیگر زن که گویا کارگردان کار هم هست صحبت میکنه
متاسفانه...
بهرحال تیم اجرایی باید پاسخگو باشه...
۱۳ دی ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
مصاحبه من با جناب آقای اسماعیلی در خبر گزاری صبا
فقط یکی دو نکته بسیار مهم
۱_ من متشکر از استاد گیو عزیز به خاطر انکه هر انچه که هستم رو مدیون ایشونم @giv_art_academy @nasergivghasab
۲_ استاد عزیز و ارجمند من اقای کامگاری هستن اسمشون اشتباه تایپ شده @nasehkamgari
۳_ نمایش کات کبود نوشته فرشته فرشاد عزیز و کارگردانی محمد رضا قلی پور هست و من همیشه حضورم در تیاتر رو مدیون این زوج هنرمندم @fereshtehfarshad @mohamadrezagholipur
۴__کارگردان نمایش شک مهدی کوشکی بود
به امید روزهای خوب برای تیاتر ایران
متن کامل در سایت
https://rooznamehsaba.ir/downloads/1560/
همه چیز عالی بود
یک تیاتر به یاد ماندنی در کنار دوستان هنرمند
کمتر از این هم از نویسندگی آقای سروش و کارگردانی آقای دل افکار انتظار نمیرفت
خسته نباشید به تک تک عوامل گروه چه روی صحنه ، چه پشت صحنه
سپهر، امیر مسعود و نیما این را خواندند
علیرضا نوحه و سیاوش خالدان این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
من فقط لحظه شماری میکنم مجدد این کارو ببینم واقعا یک مونولوگ بی نظیر در انتظار تماشاچیان است
سپاسگذارم از لطفتان
۲۹ فروردین ۱۴۰۲
محمدرضا مالکی
سپاسگذارم از لطفتان
❤️
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
من از فردای روزی که زنده ماندم مردم
....
خسته نباشید میگم به گروه نمایش
به الهه عزیزو آقای رحمتی
به کارگردان کار آقای بهرامی
و نویسنده کار جناب تاراج که کمتر از این از قلمشون انتظار نمیرفت
به عنوان یک زن در این کشور به خودم میبالم که هنوز هستند مردانی که دغدغه آنها زنان و زنجیر های پنهان به دستها و پاها وقلبشونه
به امید روزهای بهتر برای همه مخصوصا تئاتر
خسته نباشید میگم به تک تک اعضای این گروه
۱۴۰۱ رو با یک آنی اویل شروع کردیم و به راستی چه خوب هم شروع شد
من واقعا ، بی نهایت از این نمایش لذت بردم، مجموعه ای از هر آنچه خوب بود در این نمایش وجود داشت،
از انتخاب جالب دستبند ها به عنوان بروشور کار بگیر تا متن فوق العاده افشین واعظی با فراز و فرودهای به جاش ، (البته شک نداشتم افشین واعظی بهترین هارو به قلم خواهد کشید)
کارگردانی بینظیر ،
بازی های خوب،
طراحی لباس جالبش خصوصا مادرِ فی فی و آکسسوارش که حیطه شغل خودم هست و واقعا از حسن توجه به این بخش نهایت ... دیدن ادامه ›› لذت رو بردم
موسیقی خوب و البته طراحی نورش که خیلی خلاقانه بود
بهتون پیشنهاد میکنم این نمایش رو از دست ندین، یک ساعت ده دقیقه از زندگی روزمره کنده بشین و زندگی رو جور دیگه ای تماشا کنید.
من امروز بالاخره موفق شدم این کار رو ببینم
شاید اگه نظرات خرده گیرانه دوستان نبود انقدر بلند و بالا نمینوشتم
اول از همه من برای این گروه حرفه ای کلاه از سر بر میدارم و تعظیم میکنم به خاطر به تصویر کشیدن چنین تئاتری
از آقای صالحی که با یاد آوری گذشته تلخ تختی به ما خاطر نشان کرد که قضاوت های اشتباه آدمها، خرده گیریهاشون، حسادت هاشون میتونه چه عواقبی برای زندگی انسانها در پیش داشته باشه
به خاطر طراحی صحنه بینظیرشون، خیلی جالب بود، مجبورت میکرد شش دنگ حواستو بدی به کار که کی از کجا اومده بیرون، لذت بردم واقعا
  از کلیه عزیزان در این گروه تشکر میکنم که در این روزهای سخت اجازه ندادند نبض تئاتر خاموش بشه
از بازی خوب آقای تاراج  آقای رحمتی، آقای بهرامی و ... که  بی شک بهترین انتخاب ممکن بودند و کمتر از این هم از این عزیزان نمیشد ... دیدن ادامه ›› توقع داشت
و واقعا متاسفم برای تک تک افرادی که به دیدن تئاتر میشینن ولی به جای لذت بردن از تلاش های شبانه روزی یک گروه دنبال زیر بغل مار میگردن
چرا سایه کسی از پشت سر دیده شد، چرا فلانی شبیه تختی نبود، چرا گریم چنان بود، این شد و آن نشد ، مگر قرار است تئاتر به سلیقه شخصی شما ساخته شود؟
خیلی دلم میخواد ازشون بخوام همین کارو اونا ببرن اجرا بعد ببینیم چه تحویل ما میدهند که انقدر منتقدانه به دیدن تئاتر مینشینند
عادت کردیم به خراب کردن همدیگه، به بخل و حسد ، به خرده گیری های بی خودی
متاسفانه انسانها تنها موجوداتی هستن که به هم نوع خودشون آزار میرسونن و در تئاتر کم نیست شمار این انسانها

سرکار خانم چه کسی این حق رو به شما داده که حق انتقاد و دوست نداشتن رو از بقیه بگیرید؟!
چه دلیلی داره من که یک تماشاگر معمولی تئاتر هستم وقتی کاری رو دوست نداشتم و اون رو یک اثر کم‌ارزش دونستم با این جمله مواجه بشم که گر تو بهتر می‌زنی بستان بزن؟!
من نه کارگردانم، نه بازیگر، نه هیچ چیز دیگه! فقط تئاتر خوب و خیلی خوب و شاهکار کم ندیدم. برای همین متوجه میشم این نمایش کار ضعیفی است!
۰۹ آذر ۱۴۰۰
< نظر مورد پاسخ، در دسترس نیست >
شما قبل اینکه ببینی اظهار نظر کردی قربان
مگه میشه قبل از دیدن مال نطر بدی راجب مال یا بیت المال؟
۰۴ دی ۱۴۰۰
< نظر مورد پاسخ، در دسترس نیست >
پس لطفا طلب خیر و برکت مکتوب میکردید...
۰۴ دی ۱۴۰۰
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خیلی عالی بود ، خصوصا انتخاب موزیک ها، طراحی صحنش
خسته نباشید میگم به گروه خوب نمایش
خسته نباشید باید گفت به این گروه بی نظیر
یکی از بهترین تئاترهایی هست که ممکنه ببینید
از متن و بازی ها گرفته تا طراحی صحنه خاص و البته تغیرات کوچیکی که نصبت به اجرای دوسال پیش باعث میشه که کار براتون تکراری نباشه
واقعا پیشنهاد میکنم این کارو از دست ندید
امیر مسعود این را خواند
لبخند بدیعی، کهبد تاراج و شادی ضیایی این را دوست دارند
کهبد تاراج (kahbodtaraj)
ارادت?
۱۱ تیر ۱۴۰۰
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
فرناز یحیی پور (farnazyr)
درباره نمایش سگک i
خسته نباشید به گروه بی نظیر نمایش،سگک
این نمایش از هر نظر عالیست از بازی های بی نظیر گرفتا تا طراحی صحنه
ترسیم بهشت در پایان نمایش به ساده ترین شکل ممکن
صدای بر خورد دانه های تسبیح . گذشته ای که بی دروغ رو به روت ایستاده
خسته نباشید ویژه به نویسنده کار و کارگردان بی نظیرش
رضا بهرامی، کهبد تاراج و امیر مسعود این را خواندند
لبخند بدیعی، سهیل ملکی و سارا کاظمی این را دوست دارند
خیلی ممنون هستم از حضور شما و انرژی خوبتان?
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
کهبد تاراج (kahbodtaraj)
ارادت?
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
به قول شهرام تاکسی
خیلی ها قد عاشقی نیستن
امیر مسعود این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
من این کارو تو اکران آنلاین جشنواره دیدم و واقعا ازش لذت بردم
همه چیز عالی بود از متن و طراحی لباس بگیر تا به تصویر کشیدن رنج زنان
به این گروه عالی خسته نباشید میگم
امیر مسعود این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
می خوام چند بار یه چیزی رو بگم. میخوام بگم، حتماً بگم! چرا کسی که جرات نداره ، کسی رو که نمیتونه دوست داشته باشه می‌اندازی توی این حوض دلبری؟ حکمتت شده نکبت ما آخدا، ناخدا ...
پ ن: بماند به یادگار
شب اول اجرا
یاماها
انقدر ذهنم درگیر این نمایش شده که حتم دارم باز هم میرم برا دیدنش
کهبد تاراج (kahbodtaraj)
ارادت??
۰۴ بهمن ۱۳۹۹
تاتر فاخر می بالد به خود با تماشاگرانی چون حضرتعالی..‌.
جناب کیانی
۰۴ بهمن ۱۳۹۹
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
فرناز یحیی پور (farnazyr)
درباره فیلم‌تئاتر سگک i
همه نمایش و دیالوگ هاش یک طرف
صدای برخورد سنگ های تسبیح یک طرف
رضا بهرامی، مریم نورالدینی و امیر مسعود این را خواندند
کهبد تاراج این را دوست دارد
سپاس?
۰۱ دی ۱۳۹۹
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
فرناز یحیی پور (farnazyr)
درباره فیلم‌تئاتر سگک i
عشق شما سگک دلم رو گرفته
در روزگار فعلی تئاتر در ایران ، بسیاری از کارگردان های تئاتر اعتقاد دارند که لزومی برای استفاده از زیورآلات و تزیینان فردی وجود ندارد و حضور یک طراح زیور آلات امری ضروری به شمار نمی آید.
غافل از آنکه، زیورآلات میتواند به تنهایی بیانگر بخشی از داستان باشد که ما در متن و دیالوگ ها به آن نمی پردازیم.
به گفته استاد بزرگئار جناب آقای استاد عبدالناصر گیو
زیورآلات به معنی مجموعه ایست از آن چه که برای زیباتر شدن به خویشتن می آویزند. پوشیدن آرایه و کاربرد آن نقطه تلاقی بسیاری از نکات اجتماعی و فرهنگی است و موجب آشکار شدن باز تابی از باورهای آیینی، اقتصادی و جایگاه اجتماعی به سبب مردم شناسی می شود، همچنین استفاده نمادها می تواند مفهوم و احساسات خاصی را به فرد بیننده القا کند. ( برگرفته از کتاب مدخلی بر سبک های جواهر سازی)
درود
ای کاش دوتا نمونه موفق استفاده از "زیورآلات" رو هم می‌گفتین. چون به شخصه نظرم با "بسیاری از کارگردانان" همسوه.
به نظرم تئاتر می‌تونه یه جایی (BOX) باشه سیاه رنگ که بازگیران سیاه پوش درش ایفای نقش کنن بدون هیچ وسیله‌ی دیگه‌ای.
۱۵ آذر ۱۳۹۹
فرناز یحیی پور (farnazyr)
خوب اونم نوعی از کاره که اصولا هن به تئاتر بیچیز معروفه
اما روی صحبت با با کار هایی است که به شیوه معمول و مرسوم به روی صحنه میروند
شما نمونه کار های من رو در عکس های نمایش تروکاژ، کات کبود، هزار و یک تو، شک ، خوابمردگی میتونین ببینید
۱۶ آذر ۱۳۹۹
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
 

زمینه‌های فعالیت

تئاتر
هنرهای تجسمی

تماس‌ها

09203015776 (تلفن تماس)