در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
با توجه به راهپیمایی مناسبتی جمعه ۳۰ شهریور در محدوده مرکز شهر، لطفا حتما در زمانبندی حضور خود برای تماشای برنامه‌های هنری، تمهیدات لازم را در نظر بگیرید.
تیوال محمد نفریه | دیوار
S2 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 10:56:13
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
سلام و سلامتی برای همه دست اندرکاران نمایش

مشخص هست که زحمات زیادی برای کار کشیده شده و سعی بسیاری بود که اجرای خوبی دیده بشه. نکته مثبت نمایش، اجرای خوب برخی از بازیگران هست. از نکات مثبت دیگه نمایش، استفاده خوب از فضای صحنه برای بازی است.

ولی باید گفت که نمایشنامه به شدت شعارزده هست. همه چیز شبیه یک نصیحت دیده میشه، اونم نصیحتی بزرگ نمایی شده. سعی شده همه چیز مستقیم به خورد تماشاگر داده بشه.
طنز داستان به خوبی در نیومده و شاهد تکه برداری از نمایشنامه های قبلی به این منظور هستیم.
اکثریت بازیگران تا حد زیادی حرکات خشکی دارند و نتونستند اجرا نقش را باورپذیر کنند.

در مجموع نمایشنامه و اجرای دلچسبی رو شاهد نبودیم.
سیدمحمدصادق سیادت (siyadat)
باسلام و احترام؛
از اینکه مارا تماشا کردید از شما بسیار ممنونیم.
قطعا نظرات شما در مورد بازیگری و کارگردان به سمع و نظر همه دوستان محترم گروه نمایش منتیدا خواهد رسید و بدون شک همه آنها در صورت وجود مشکل جهت رفع آن اقدام خواهند کرد.
اما ... دیدن ادامه ›› دو نکته
نکته اول در رابطه با بحث شعار زدگی؛ نمایش منتیدا بنابر صلاحدید نویسنده و کارگردان اثر نوع بیان حرف هایش اینگونه است و این موضوع اشکالی در هیچ اصول و قواعد نمایشی ندارد.
نکته دوم در رابطه با تکه برداری از نمایشنامه های قبلی؛ منتیدا اقتباسی از نمایشنامه «بدنبال دروغگو» اثر دیمیتریس پساتاس» با ترجمه ی «کریم عظیمی» است و علاوه براین بدون شک بسیاری از جملات و کلماتی که ما در روز مره خود استفاده خواهیم کرد بارها و بارها در نمایشنامه ها ذکر شده است.

۲۰ آبان ۱۴۰۲
سلام و سلامتی برای شما تماشاگر و همراه عزیز منتیدا 💐🌺


قبل از هر مطلبی ؛اول از همه امیدوارم پذیرای معذرت خواهی من در دیر پاسخ دادن به پیامتون باشید 🌺


متشکرم از توجه و تمرکز روی نقاط مثبت نمایش و بیان اون ها در شروع صحبت تون ؛ اما همانطوری که در متنی که برای تماشاگران و منتقدان ... دیدن ادامه ›› ( که بالاتر هست ) نوشته شده ؛ چون بازگو کردن نقاط ضعف و کمبودهاست که باعث رشد و پیشرفت یک گروه یا فرد میشود پس ترجیح بر این هست که با جزئیات به نقاط ضعف گفته شده ی کار توسط شما بپردازیم ...😍💚🌹


اینکه نوشتید نمایشنامه به شدت شعار زده هست قطعا و حتما خودتون بهتر از من میدونید که در جهان قصه شخصیتی وجود دارد به نام شخصیت ناصح یا سخنگو که بصورت کاملا مستقیم ایده ؛ فکر یا جهان بینی اثر رو بنا به تشخیص نویسنده منتقل میکنه مثالی میزنم که حتما مورد توجه و تمرکزتون بوده ( دلقک در شاه لیر ) و در این نمایش هم اقتباس گر و کارگردان با شناخت قبلی از مخاطب خودش و هدفی که نمایش رو در فرم و محتوا برای دو گروه مخاطب عام و خاص تولید کنه (چون قطعا خودتون بهتر میدونید که خیلی وقت ها برای گروه های جوون که اولین نمایش هاشون هست مخاطب عام بسیار بیشتر از مخاطب تئاتر بین به دیدن اجراشون میاد ) پس بر اساس همین هدف دو شخصیت ناصح و سخنگو خلق شده که خیلی رک و پوست کنده بدون پیچیدگیه عجیب و غریبی ؛ صریح و راحت و به قول شما مستقیم با تماشاگر حرف بزنه و ایده ها و چالش های موجود جهان قصه رو مطرح کنه که با پیام شما معلومه به این هدف مهم رسیدیم اما اینکه شما از واژه ای به نام شعار زده و نصیحت بزرگ استفاده میکنید رو میپذیرم چون نمیدونم در پشت این واژه ها در ذهن شما چه تصویر و تصوری وجود داره ولی بطور کلی این نمایش در محتوا در سه لایه نوشته شده است ( کاملا درسته لایه ی اول بصورت مستقیم به موضوع دروغ و مزیت ها و معایبی که داره میپردازه ؛ لایه های بعدی هم ترجیح بر کشف خود مخاطب هست و اون پیچیدگی های خاص مورد نظر شما ؛ اینکه دیالوگی در جهانی گفته شه و جهان دیگری مد نظر باشه در همین لایه ها و دیالوگ هاست و دوست عزیز حالا که نمایش تموم شده میتونم راحت بگم اگر بنا به شعار بود آخر قصه رو با مرگ آدم بد تموم میکردیم که جوابه بدی ؛ بدی باشه) همراه ستیزهایی که بحث انسان رو‌مورد هدف داشته با دغدغه های سیاسی و ... از متن اصلی اقتباس و نوشته شده ؛ در متنی در قسمت های بالایی بیشتر در مورد محتوا و فرم حرف زده شده اما بطور کلی اون عزیزانی که فقط مفاهیمی مثل راستگویی و دروغگویی ؛ دروغ گو آدم بدیه یا راستگو آدم خوبیه ؛ دروغ گو دشمن خداست و ... رو برداشت میکنن در همون لایه ی سطحی و روی داستان هستن و جزو مخاطبان عام نمایش منتیدا هستن و دوست عزیز اشاره کردم که در متنی در بالا کاملا در مورد فرم توضیح دادم اما شاید نخونید پس اینجا خیلی کوتاه براتون مینویسم
سعی شده تماشاگر عام قاب های زیبا که بر اساس نقاشی هاست و ببینه تماشاگر خاص معنا و نشانه گذاری که چرا در این قاب و ترکیب بندی یک قشر خاصی از جامعه همیشه در جایگاه بالا هستن ؟! تماشاگر عام رنگ و نور میبینه و از زیبایی شناسی لذت ببره تماشاگری که دنبال این هست که همه چیز براش مستقیم ؛شعارزده و نصحیت بزرگ نباشه این امکان داده شده که کشف کنه چرا رنگ تلفن قرمز هست ؛ کلاه روی سر تئودور به چه معناست و نماد چه قشری از جامعه ؟! و ...

در مورد مطلبی که راجع به طنز داستان و اجرای بازیگران عزیز نوشتید چون خیلی کوتاه و کلی نوشتید با تمام وجود میپذیرم چون اینجا تنها جایی هست که تمام قد متر و معیار مغز شما ؛ داشته ها و سلایق قبلی که در شما شکل گرفته هست اما کوتاه و کلی بگم که متر و معیارهایی هم برای من وجود داشته و دارد که اگر با متر و معیارها ی من طنز داستان به درستی و سر ضرب در نیومده و شکل نگرفته بود و بازیگران که اتفاقا با اینکه تعدادی کار اولشون بود ؛ در مقایسه با بازیگرانی که تعداد اجراهای بالایی دارن بهتر و بیشتر تلاش نمیکردن و این تلاش منتهی به نتیجه ی بهتر نمیشد و خیلی از مولفه و ویژگی هارو بهتر نمیکردن که البته بهترین مقایسه ؛ مقایسه ی هر فرد با خودش هست و اگر بهترین خودشون نبودن هیچ وقت به خودم جرئت و اجازه ی روی صحنه رفتن رو نمیدادم ؛ پس چون متر و معیار شخصی هست و شما خیلی کلی نوشتید با نوشتن از متر و معیارهای خودم از این صحبت گذر میکنم ...اما در جایی در مورد طنز کار گفتید شاهد تکه برداری از نمایشنامه های قبلی هستیم این مطلب رو گذر نمیکنم و اتفاقا از شما توضیح میخوام که کدام نمایشنامه ها و حتی نمایش ها؟!؟!همونطوری که در قسمت توضیحات تیوال نوشته شده نمایش منتیدا از نمایشنامه ای به نام « به دنبال دروغگو » اقتباس شده و اگر شما دو مثال تکه برداری از نمایشنامه های دیگر یا حتی نمایش های دیگر زدید بنده دیگر نمایشی به روی صحنه نخواهم برد ...😊💚


و در مجموع با احتمال بسیار بالا شما مهمان نمایش ما بودید چون من تگ خریدار رو کنار اسم تون ندیدم و امیدوارم در اجرای بعدی که مهمان ما بودید نمایشنامه و اجرای دلچسبی رو شاهد باشید 🌟🌺😊
۰۹ دی ۱۴۰۲
احمد شاه قاسمی
سلام و سلامتی برای شما تماشاگر و همراه عزیز منتیدا 💐🌺 قبل از هر مطلبی ؛اول از همه امیدوارم پذیرای معذرت خواهی من در دیر پاسخ دادن به پیامتون باشید 🌺 متشکرم از توجه و تمرکز روی نقاط ...
کاملا درست و رو حساب گفتی رفیق💯👌🏻
۰۹ دی ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
سلام و سلامتی برای همه دست اندرکاران نمایش

قبل از هر چیز باید گفت که نمایش خوبی را شاهد بودیم و لذت بخش هست. از نمایشنامه بسیار قوی نیل سایمون که بگذریم، از نقاط مثبت نمایش می شه به بازی خوب و راحت بازیگران اشاره کنیم. همچنین کشمکش های داستان به خوبی از آب دراومده بود. شروع نمایش با افت همراه هست ولی هرچه جلوتر می ریم، اجراها قوی تر و پخته تر می شوند.

برای هرچه بهتر شدن نمایش چندتا نکته کوچیک به نظر من میرسه:
1- نورمن باید خیلی ساده لوحانه تر شخصیت پردازی می شد. کنتراست نورمن و اندی باید بسیار بیشتر به چشم بیاد. در این جا هست که کمدی خودش رو بیشتر ... دیدن ادامه ›› نشون می ده.
2- نمایشنامه طنز سیاسی-اجتماعی داره و البته در فضای کشور خودش معنای بیشتری پیدا می کنه، در این نمایش تایید کمی رو بر روی موارد سیاسی-اجتماعی شاهد بودیم.
3-باز هم مثل تمامی نمایش های کمدی این روزها، البته خوشبختانه با غلظت خیلی کمتری، برای ایجاد فضای خنده از شوخی های دم دستی و تا حدی مبتذل بهره گرفته شده. استفاده از این المان ها در این نمایش، ارزش طنز لایه های درونی تر نمایشنامه رو تا حدی زیادی کاهش داده.

در کل دیدن این اجرا ارزش وقتی که گذاشته میشه حتمن داره و اوقات خوبی رو رقم می زنه.
بسیار نظرات سنجیده و درستی رو بیان کردید و ممنونم ازتون ...
مورد دوم موضوع همیشگی سانسور و ... در میان بود و سنگین تر کردن متن که شاید در تجربه های دیگر بیشتر به آن بپردازیم....
مورد ۳ هم تا حد زیادی از شوخی های جلف پرهیز کردیم تا به سمت تاتر ازاد کشیده نشه و اجرای تمیزی رو شاهد باشیم تا برای وقت خودمون و دیگران ارزش قائل باشیم و در بعضی شب ها نسبت به اجرای روی صحنه بعضی حرکات و میزانسن ها بیشتر در چشم می اید که کارهتی کمی در این باره میشد کرد....
باز هم ممنون که تشریف اوردید و خوشحالیم که لذت بردید...ممنون از این که حمایت میکنین
۱۸ آبان ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
بعد از دیدن نمایش مردد بودم بین ضعف نمایشنامه یا ضعف اجرا. بنابراین نمایشنامه رو تهیه کردم و خوندم و متوجه شدم که با تغییرات زیادی که ایجاد شده (که احتمالا برخی از اون ها ناگزیر بودن) یک کار طنز تبدیل شده به یک کار فکاهی.
بازی ها خیلی چشمگیر نبود و بازی پدر دروبنی کاملا از سر واکنی اجرا شده بود.
نمایش نامه با شوخی های دم دستی پر شده بود و بعضی جاها حرف های رکیک اضافه شده بود.
دکور خیلی ساده و ضعیف بود.
در کل نمایش ضعیفی رو شاهد بودیم.
پردیس تئاتر شهرزاد (shahrzad)
هنر دوستان عزیز . باوقفه ای که در اجرای نمایش ایجادشد وکارگردان محترم تغییراتی درنمایش دادند امیدواریم دور جدید اجراها بانمایش خوب وجذابی درخدمت شما مخاطبان خوب باشیم . اجرای قبلی مورد تائید گروه نمایشی وپردیس شهرزاد نبود .امید که در دور جدید اجراها میزبان شما باشیم.
۱۴ شهریور ۱۴۰۲
پردیس تئاتر شهرزاد
هنر دوستان عزیز . باوقفه ای که در اجرای نمایش ایجادشد وکارگردان محترم تغییراتی درنمایش دادند امیدواریم دور جدید اجراها بانمایش خوب وجذابی درخدمت شما مخاطبان خوب باشیم . اجرای قبلی مورد تائید ...
مدیریت محترم پردیس تئاتر شهرزاد
با درود
بابت تماشاگرانی که بلیت تهیه کردن نمایش را دیدن و متاسفانه وقت و هزینه ایشان به هدر رفته چه کسی پاسخگو هست؟
چرا نمایشی که نه مورد تایید سالن نمایش بوده و نه کارگردان محترم , اجرا رفته و تماشاگر را با ضرر و زیان مواجه کرده است.
۱۵ شهریور ۱۴۰۲
< نظر مورد پاسخ، در دسترس نیست >
بنظرم ایراد کار ببینید کجاست !!
که واقعا من متاسفم اومدم به دیدن این نمایش
۱۹ شهریور ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
از بهترین نمایش هایی که بر روی صحنه است.
به راحتی می توان امتیاز ۴.۵ از ۵ را به آن داد.

این نمایش هم مانند نمایش های قبلی آقای شهرستانی، از بازیگران آماتور که تجربه اول بازیگری را دارند استفاده شده است. نظر بر اساس اجرای جمعه شب است (از آنجا که شب های مختلف بازیگران مختلفی ایفای نقش می کنند).
کارگردانی بسیار قوی است که در تمام جنبه ها، قابل لمس است. از اجرا گرفته تا فلش بک های داستان و تعامل با مخاطب همه چیز به اندازه، یک دست و پرقدرت است. گرچه در جایی انتهای داستان اتفاقی رخ می دهد که باید آن را حدس زد (به احتمال زیاد موانع معمول مانع از اجرای واضح این اتفاق شده است).
نمایشنامه ی سنگینی را شاهد هستیم که روال منطقی و باور پذیری دارد. از آنجا که نمایش بر پایه برش تاریخی خاصی بنا شده است، شاید نسل جدید ارتباط کمی با آن بگیرند (گروه سنی شرکت کننده هم موید این موضوع است) و یا قبل از آن نیاز دارند از آن برهه تاریخی اطلاعاتی کسب کنند تا نمایندگی فکری هر کدام از شخصیت ها را درک کنند.
بازیگران مسلط بر نمایشنامه هستند و‌ بازی تقریبا بی عیبی را شاهدیم. گرچه از نمایش های قبلی آقای شهرستانی، مانند باغ آلبالو، ... دیدن ادامه ›› بازی روان تری را می بینیم، ولی بازیگران بیشتر اجرا نقش می کنند تا خلق نقش که به احتمال زیاد به علت تجربه اندکشان است.
صحنه پردازی بسیار به جا و چشم نواز است و گذشته از برخی مشکلات ساختاری تماشاخانه سنگلج، مانند نور مستقیم بر چشم بازیگر در هنگام اجرای منولوگ، یا دید اندک صندلی های ردیف کناری، به صحنه جان داده است.
بازخورد مخاطبان در طول و انتها نمایش، حاکی از رضایت بالای تماشاگران است.

در مجموع، نمایش درام، سنگین و زیبایی را می بینیم که می تواند مخاطب را به فکر فرو برد و حرف های بی پرده ای از برش زمانی خاصی را بیان می کند.
نمایش کمدی که با اغماز میشه امتیاز ۳ رو بهش داد.

نمایش بر پایه شوخی های کلامی و حرکتی جنسی بنا شده که اصلا مناسب افراد کم سن نیست. همچنین بسیار کلمات رکیک تو خودش جای داده.

بازیگران قوی ظاهر شدند و هر کدام نقشی به عهده داشتند به خوبی اجرا کردند و همچنین بر دیالوگ ها مسلط هستند. ولی برخی نقش ها بسیار کلیشه ای بودند.
نمایشنامه چندان قوی نیست. پیام نمایش با محتوا هم خوانی نداره.
در برخی زمان ها، نمایش تبدیل به یک کمدی شلوغ میشه که جهتش رو گم می کنه.
از بازخورد تماشاچیان میشه برداشت کرد که نمایش مفرحی هست و صدا خنده دفعات زیادی شنیده میشه.

در کل کمدی سیاه که نه یک طنز معمولی با اجرای خوب و هدف نامشخص رو شاهد هستیم.
امیر مسعود، امیرمسعود فدائی و شیما جعفرزاده این را خواندند
مهدی آزادی و گلناز این را دوست دارند
جان دلید که به تماشای ما نشستید
فقط محض نمونه از آنهمه رکاکتی که فرمودید در این کار استفاده شده است ،یک فقره اش را بفرمایید مگر عیب و ایراد از نگاه ما باشد که ملتفت شوخی جنسی نیستیم
ضمن آنکه در همین جناب تیوال عارض شده ایم که عزیزان بالای ۱۵ سال تشریف بیاورند
بهر روی شما که ظاهرن در مقام میهمان قدم رنجه فرموده اید و ماهم به زعم خودمان ،میزبان آنجانب بوده ایم ، *اغماض نفرمایید و بی پرده چند مورد از آن بسیارهای غلیطتان را گوشزدمان نمایید مگر بتوانیم بهتر شویم
نیکی نثارتان
۲۸ تیر ۱۴۰۲
محمد نفریه
عرض ادب پیش نویس: کاملا قابل درک هست که اجرای یک کار چقدر با سختی های فراوان، مخصوصا در فضای فعلی، همراه هست، ولی نباید این موضوع سایه بر نظر بی طرفانه بیاندازه. شاید به دلیل تکرار زیاد ...
در ضمن مصداقهایی که فرمودید به طور کامل تفسیر به رای بوده آنهم در ادبیاتی که یک ویرگول و یک قید مفهوم را دگرگون مینماید
مانند همان بخشش ، لازم نیست اعدامش کنید
و یا
بخشش لازم نیست ، اعدامش کنید
در این مجال گفتمان بی بهره از فایده است ، اگر مشتاقید در حضور آنجانب سعی و خطا نماییم و از دیده من اندرا وز چشم من بنگر مرا را تمرین کنیم
۲۸ تیر ۱۴۰۲
محمد نفریه
عرض ادب حمله به نقاد به جای تدبید در نقد، به معنای سعی در محو صورت مساله به جای تفکر در آن است. اگر در عوض «گوش فرا دادن به شبکه های خاص» یا برچسب «بازوها و ارتش های مشخص» زدن، متن نگارش ...
حمله به منتقد؟
دوست گرامی سبقه من نشان دهنده این‌است که گفتمان نقد را ستایش میکنم. در همین مُقام، مکرر عرض کردم، نقد فنی و فکت علمی. از دوست دیگری خواهش کردم تشریف بیارید میز نقد ترتیب می‌دهیم، اهالی رسانه هم جهت انعکاس دعوت می‌کنیم. اما دوستان پشت کلیدواژه‌های "شوخی رکیک"، پنهان می‌شوند.
البته خالق اثر فصل‌الخطاب را گفتن. اما حقیر به شخصه قائل به گفتمان نقدم.
روزی را تعیین می‌کنیم، مشخصا نقد فنی انجام شود حامد رحیمی‌نصر هم همواره با کار علمی و فنی همراه است.
البته اگر نقدی هست، ور نه که شما مختارید تا ظهور یار، بگویید...
۲۸ تیر ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
پیش از هر چیز قدردانی از زحمات همگی

امتیاز بالایی برای این نمایش نمیشه در نظر گرفت، شاید ۲ از ۵.

نمایشنامه ضعیف. دیالوگ ها خستگی آور، و شوخی ها سطح پایین، عدم تطابق هدف نمایشنامه و تشبیه پایانی به کل نمایش.
بازیگران خام. گرچه مشخص بود که تلاش زیادی می‌کنند ولی حسی از آنچه که ایفای نقش می‌کردند، القا نمی‌کردند.
کارگردانی کم رمق. نمونه های زیادی مشهود بود که تو ذوق می‌زد. مثل داد زدن بازیگران در جایی باید تحکم ایجاد می‌کردند.
از واکنش تماشاچیان برمی‌اومد که کودکان زیر ۸ سال بیشترین لذت رو از نمایش بردند. در صورت اجرا برای کودکان موفقیت نمایش بالاتر خواهد بود.

در کل نمایش یک فکاهی کمی خنده‌داره که سعی کرده مخاطب رو با بازی و دیالوگ‌های نه چندان چشمگیر بخندونه.
درود برشما ،‌سپاس از حضورتون ، انتقاد و سلیقه اتون برای ما بسیار ارزشمند و محترم هست ، مانا باشید🙏
۱۶ تیر ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید