در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال مرجان ساسا ن فر | دیوار
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 23:26:53
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
من این تیاتر و با دوستانم دیدم تنها کسی که لذت برد من بودم .. احساس میکنم ارتباط گرفتن با این تیاتر نیاز داره که دوستدار خلاقیت و هنر متفاوت باشی .. افرادی که عاشق داستان سرایی و بازی های ریال هستند این تیاتر و نمی‌پسندند .. تیاتر بسیار خلاقانه ، جذاب با تکیه بر هنرمندی بازیگران هست اینکه جرات ساختن این نمایش و پیدا کردند بهشون آفرین میگم ...
دوستانی که به نقد این مدل تیاترها میپردازند و امتیازهای پایین میدن
فقط به این فکر کنن که تیاتر ایران پر شده از اینفولنسرهای اینستاگرام نمایشنامه های نصفه نیمه و‌ مبتذل
شما با امتیاز پایین دادن و نقدهای سفت و سخت به این شاهکارهای نمایشی کار و برای جفنگها راحتر میکنند
مخاطبان آن تیاترها خوشحال پنج امتیاز میدهند. و خیلی اوقات خودمان هم با نقدهای همیشه سرحال و خوشحال گول میخوریم چه قراره ببینیم و بعد توی پرمان میخورد
خلاصه که من فکر میکنم نقادان این نمایش خیلی دارن سخت میگیرند
شاید از خودتان عصبانی هستید یا حرص و خشم شخصی به عوامل دارید
همه چیز عالی بود تلاش و برنامه ریزی و توجه به جزییات کاملا مشاهده می‌شد قطعا می‌تونست بهتر باشه ولی دلیل نمی‌بینم الکی نقد بکنم
مشاهده این تیاترها نشون میده اعضای تیم حرفه ای و باسواد هستند خودشون می‌دونن چی کار کنن که بهتر بشن ما فقط باید انگیزه بدیم و حمایت کنیم
درود بر شما
بنده از خودم عصبانی هستم و با عوامل مشکل شخصی دارم و امتیاز 3 دادم و فقط و فقط این امتیاز رو به اجرای فرم دوستان دادم.
شما که عصبانی نیستید و مانند اعضای گروه حرفه ای و با سواد هستید نظرتون رو در مورد این شاهکار بفرمایید تا ما هم یاد بگیریم و سخت نگیریم ، بلکه امتیاز رو به 5 تغییر دادیم.
دوستان هم اگر میدونن چیکار کنند و چطوری بهتر میشن خب دور همی نمایش اجرا کنند و اجرای عمومی نذارن ، چطوره؟
با سپاس
امین کاکولکی
به نظر من همه حرفها درسته اما بالاخره یه اشکالی وجود داره بدیهیه که همه حق دارند نظرشون رو بیان کنند و در نهایت امتیاز واقعی کاری مثل تاری همان چیزی هستش که میبینیم اما مشکل اینجاست که همزمان ...
امین عزیزم با حرفاتون کاملاً موافقم.
تنها نکته ای که هست اینه که مخاطب واقعی متوجه همه این مواردی که فرمودید هست و همه این مسائل رو در نظر میگیره و وقت و هزینه میکنه برای تماشای نمایش.
پس به نظرم نباید زیاد نگران امتیازها و رتبه بندی ها بود.
نمایش خوب همیشه حمایت میشه حتی اگر تبلیغات آنچنانی نداشته باشه و حتی اگر منتقد زیاد داشته باشه.
امین کاکولکی
به نظر من همه حرفها درسته اما بالاخره یه اشکالی وجود داره بدیهیه که همه حق دارند نظرشون رو بیان کنند و در نهایت امتیاز واقعی کاری مثل تاری همان چیزی هستش که میبینیم اما مشکل اینجاست که همزمان ...
ممنون از شما حرف من دقیقا همین بود که نتوانسته بودم درست بیان کنم 👍👍👍
۲۹ مرداد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
وقتی اولین ویولن توسط پسر بچه ای به صدا درآمد و نمایش شروع شد نگاهی به اطراف کردم به خودم گفتم آیا کسی هست که بفهمه این ویولن کوک نیست 😑
در ابتدای نمایش شخصیت اصلی مردی میانسال که تمام سعی اش را میکرد فالشتر از قبل بخواند تمام سعیش آن بود که نمایش رو در صحنه دوم ترک کنم
( اگر وسط سالن ننشسته بودم حتما اینکارو میکردم )
با اومدن شخصیت گل تا کمی دلم خوش بود تا گل زبان باز کرد و فالشتر از آن یکی خواند

داستان ادامه داشت تا شخصیت پادشاه نمایش را نجات داد و من منتظر شکوفایی دیگری در نمایش بودم که دریغ ..
خلاصه اینکه هر چقدر بیشتر پیش می‌رفت به خودم میگفتم آیا سواد جامعه کم شده آیا سواد هنری و فرهنگی کشورم انچنان کم شده که اینگونه تیاترها در سالن وحدت به نمایش ... دیدن ادامه ›› گذاشته میشن
تا اینکه دیشب رفتم و نقدها رو‌خوندم
فهمیدم نه
مردم میفهمند ولی به انگار احترام می‌گذارند
کاشکی این فرهنگ جا بیفته در صورتی که فیلمی بده یا نمایشی مضحک و مسخره است سالن و ترک کنیم
کاشکی خیلی بی ادبی نبود
بالاخره کارگردان و مثلاً شاعر مراسم باید بفهمد که افتضاح هست باید کسی روبرویش گستاخانه بگوید که تو با رانت به اینجا رسیدی
خیلی تابلو هست 🤣
مگه میشه تیاتری فوق العاده دو نفره در سالنی ناآشنا مثل نمایش خوک از نمایش مسخره ی تو کمتر مخاطب داشته باشد
حالا که شده ...
تعداد زیادی جوان را دور خودت جمع کردی به امید آنکه خانواده برایشان گل بیاورند و اسم بازیگر روی خودشان بگذراند هم از آنان پول گرفتی هم از ما .. بیزنس می‌کنی... هنرمندی نه ..
به قول یکی از منتقدین نمایش لطف این تیاتر به آن بود که رضا لقمه نزدیک تالار وحدت هست .. میخوری تا بشوره ببره

حیف پول و وقت

مگر میشود نمایشی را اپرا خواند و سرپرست موسیقی و اواز نداشت
مگر میشود زنده اجرا نکرد
مگر میشود اصلا به دیالوگ ها نپرداخت

کارگردان و مثلاً شاعر نمایش در سطح elementary سواد فارسی داشت چطور میشه آنقدر بد دیالوگ نوشت چطور میشه اصلا قافیه رعایت نکرد چطور میشه اسم خودتو با این اراجیف شاعر بزاری

نخرید نروید نگذارید این مافیای تیاتر گند بزنن به هنر این مملکت
بهترین تالارها رو میگیرند بیشترین خرج و میکنند بیشترین آدمها رو روی صحنه تیاتر میارن تا بگن ما بلدین
از تیاتر های دانشجویی استقبال کنید از تیاترهایی کوچک با بازیگران و دلهای بزرگ
نروید نخرید
به این مافیای کثیف دامن نزنید

قبل از خرید تیاتر به رزومه کارگردان و بازیگران توجه کنید درگیر تبلیغات مسخره و اسم های قلمبه سلمبه و تالارهای خفن و بازیگرهای تلویزیونی و اینفولنسرهای اینستاگرام نشید

نزارید هنر کشور و به گند بکشند

من هم دیشب این نمایش را دیدم و نسبت به آن انتقاداتی دارم

به عنوان مثال نام اپرا به این نمایش نباید داده شود و همان تئاتر موزیکال درست است

در ضمن مدت نمایش هم طولانی است و میتوانست کوتاه تر باشد

و اینکه آهنگساز برای ساختن این قطعه ها میتوانست تلاش بیشتری داشته ... دیدن ادامه ›› باشد

اما اینکه تمام کار و تلاش این گروه را زیر سوال ببریم غرض ورزی است،به خصوص که همه ما میدانیم تئاتر موزیکال در ایران چقدر کم به روی صحنه میرود.

وقتی در کاری هنری با چنین نقدی که کاملا منفی است روبرو میشوم بی اختیار به یاد شمس تبریزی میفتم که میگوید : نی زنی در حال نواختن نی بود که ناگهان بادی از او خارج میشود، نی را بر اسفل خود قرار میدهد و میگوید بیا ، اگر تو بهتر میزنی بگیر و بزن.
۰۱ اردیبهشت
با شروع قطعه ویولن، واقعا خورد تو ذوقم که مگه میشه نمایش با این سر و صدا رو اینجوری شروع کرد؟ یعنی کسی پیدا نکردید ۲۰ ثانیه ویولن رو بنوازه؟
کاش اسم این نمایش رو اوپرا نمیذاشتید. به هر چیزی شبیه بود جز اوپرا. شعرخا بدون هیچ نظم و آهنگ. بعضی وقتا فقط آخر دیالوگ رو میکشیدن و یه دادی میزدن. قطعا خواننده های اوپرا با دیدن این شاهکار سکته میکنن‌.
تا انتهای نمایش با خودم کلنجار رفتم که چرا دو نفر نقش شازده کوچولو رو اجرا میکنن؟ خیلی خورد تو ذوقم. آخرش هم به جایی نرسیدم برای توجیه ... دیدن ادامه ›› خودم.
وقتی از اثری اقتباس میکنید و از اسمش برای خودتون اعتبار میخرید، باید بهش وفادار باشید و سلیقه شخصی رو قاطیش نکنید. دیالوگ بی معنی به زور توش جا ندید. (نمیدونم شاید اگزوپری حواسش نبوده شما تصحیح کردید.)
تنها نقطه قوت کار، بازی پادشاه و روباه بود و بس.
سال ۹۷ هم یه نمایش از شازده کوچولو رفتم که اونم در نیومده بود.
کاش یکی بود که از ته دل، دلش برای این کتاب میسوخت یا اینکه با تمام وجودش درکش میکرد و کارش میکرد.
۰۳ اردیبهشت
تصور می‌کنم در تلخی کلام شما حقیقتی نهفته باشد از صداقت و صراحتتون در توصیف کار سپاسگذارم
۰۳ اردیبهشت
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
امروز یه تیاتر افتضاح رفتم و از دست خودم ناراحت شدم
به خودم گفتم چرا وقتی تیاتر خوب میری تعریف نمیکنی نظر خوب نمیزاری اون رو به دوستات پیشنهاد نمیکنی که حالا تریبون تیاتر افتاده دست گروه های مبتدی ....
بنابراین به خودم قول دادم حداقل دو یا سه کامنت برای تیاتر های جذاب ، خوب و حرفه ای که رفتم بنویسم تا شاید کسی با نوشته های من انتخابهای بهتری داشته باشه
مدتها بود که تیاتر به این شدت حرفه ای ندیده بودم
هر چقدر می‌گشتم تا ایرادی پیدا کنم نمیشد
چقدر دوست داشتم حداقل یه لکه روی دیوار می‌دیدم و گیر میدادم به اون
اگر تیم حرفه ای این چنینی در تیاتر ایران نباشه دیگه باید جمع کرد و رفت
ما دلمون به همین تیاتر های حرفه ای و داستان ها و تصویرسازی های ... دیدن ادامه ›› قوی خوشه ..
خسته نباشید به تمامی دست اندرکاران و بازیگران و افراد پشت صحنه

شما لیاقتتون اینه که هر روز بالکن پر باشه و مردم برای بلیت تیاترتون توی بازار سیاه سر و دست بشکونن .
آفرین دست مریزاد
ما به عنوان مهمان دعوت دوستمان بودیم
اگر به احترام دوستم نبود پنج دقیقه اول از سالن تیاتر خارج میشدم
تیاتر که نه خاله بازی قشنگی بود
تیاتر گروه دبیرستانی سر کوچه مان قطعا قویتر عمل می‌کرد
بازیگران نابلد و غیر حرفه ای و کارگردانی که به انگار هیچ کاری نکرده بود جز رفتن به دندانپزشکی
من بیشتر نه برای افرادی که زیر این پست که از حرفه ای بودن و عالی بودن تیاتر حرف زدند متاسفم
بیشتر برای خودم متاسفم
آنهم باز نه برای یکساعت عمر گرانبهایی که تلف شد فقط بخاطر احترام به دوست و فامیل

بیشتر برای خودم شرمنده شدم
چرا اینهمه سال تیاتر ... دیدن ادامه ›› خوب دیدم و نظر نزاشتم چرا وقتی در سه چهار هفته اخیر
تیاتر فردریک
جنون محض و اسفرد بی دم ( دوبار) دیدم ولی نه امتیاز دادم نه نظر دادم
من شرمنده تمام بازیگرهای حرفه ای تیاتر هستم که بهشون احترام نزاشتم و دستشون رو نبوسیدم که الان سالنهای تیاتر دست این مدل گروه های مبتدی افتاده ..
من شرمنده کهنه کارهای تیاتر هستم

متاسفم برای تیاتر شهرزاد و ناراحتم برای خودم و یکساعت عزیزم که حتی اگر به دیوار خیره میشدم قطعا دستاوردهای بیشتری داشتم ...
و به جهت جبران چندین کامنت مثبت برای تیاتر های زیبا و لذت بخش اخیر میزارم
و در تعجبم دوستانی که مخاطب اینجور تیاتر ها هستند تا به حال اصلا تیاتر خوب رفتند ؟ کتاب خوب خواندند ؟ یا تیاتر کنونی رو با اینستاگرام و ویدیوهای یک دقیقه ای ریل مقایسه می‌کنند

تمام
< نظر مورد پاسخ، در دسترس نیست >
به نظرم اصلا بحث توان و بودجه نیست
گروه موسیقی مستقل با ساز .
تعداد بازیگران متعدد
و دکور مناسب
به تنهایی کافیست که نشون بده پول به تنهایی نمیتونه تیاتر فاخر بروی صحنه بیاره برای مثال
تیاتر نمایشی جایی در میان خوکها
فقط ... دیدن ادامه ›› با دو بازیگر حرفه ای
یک کارگردان محترم و حرفه ای
و البته یک دکور کاملا کم هزینه و آنهم در سالن نمایش آبی ( البته نه شهرزاد که معروف است ) اجرا شده و هنوز خاطره ی زیبای دیدن این نمایش در ذهن بنده هست ..
مخاطبان تیاترهایی مانند اسکرین شات یا چیزی از تیاتر نمی‌دانند یا دوستدار تیاترهای دانشجویی و مبتدی هستند

تمام
۲۹ دی ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
وقتی برای سه بار لانچر و میبینی قطعا این تیاتر و رو هم دوست داری عالی حاضرم یکبار دیگه هم ببینمش .. هر لحظه سوپرایز میشی و با اجرای عالی بازیگران و داستان عالی دوست نداری تیاتر تموم بشه
به عنوان یک بیننده آزاد تیاتر اینو به تمام تیاتر بارها توصیه میکنم قطعا پشیمون نمیشید.