در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال شینا | دیوار
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 15:47:45
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
خسته نباشید به عوامل نمایش.
بازی‌ها خیلی خوب بودند.
به‌نظرم لازم است‌ جزییات بیشتری در توضیحات ارائه شود تا مخاطب آگاهانه تصمیم بگیره.
شخصا ... دیدن ادامه ›› فکر میکنم مناسب حداقل ۱۰-۱۲ سال به بالاست.
در اینجا توضیح بیشتری از فضا و وقایع مینویسم تا شاید کمکی به انتخاب دوستان بکنه. چون امشب دیدم که تعدادی از بچه‌ها گریه کردند، ترسیدند، و یا اظهار ناراحتی کردند.
نمایش ماجرای دختری است که در بیمارستان بستری است، خانه‌اش در بمباران ویران شده و مادرش زیر آوار مانده و در‌ خواب، کابوس میدان جنگ، بمباران، رفتن زیر تانک و… را می‌بیند. شرایط وخیم میشود و با شنیدن آژیر قرمز و انفجار مجبور به فرار از بیمارستان می‌شود و آوارگی را تجربه میکند و تصمیم میگیرد به میدان جنگ پیش پدرش برود. در راه با پسری که او هم پدرش در جنگ است همراه می‌شود.
در رویاهایش مادرش را با ظاهری بهشتی میبیند که به او میگوید همواره به یاد اوست اما مسیرشان جداست و باید خداحافظی کنند و او قوی بماند و علیرغم خواست دختر، وداع میکنند.
در نهایت بعد از بحران‌هایی که پشت سر میگذارند به میدان جنگ میرسند و پدرش را میبیند و سعی در پذیرش و ادامه‌ی زندگی حتی در شرایط جنگی دارند و در بین سنگرها میرقصند.
در نهایت موضوع نمایش و نوع ارائه‌ی آن با تمام نقاط قوتش سلیقه‌ی من نبود و جهت آشنایی با جزییات، اول به تنهایی کار را تماشا کردم و از این تصمیم راضی‌ام.
خسته نباشید به عوامل نمایش دنیای صدرنگ
موضوع بسیار جذاب بود و دغدغه‌های ارزشمندی را مطرح میکرد.
دکور و سازه‌ها بسیار خلاقانه و زیبا بودند و اجرای خانم مهدی‌خواه، همانند همیشه درخشان بود.
در طول 45 دقیقه، تلاش شده بود تا موضوعات مهمی که در تمام دوران زندگی بشریت مطرح بوده، با تلفیق عناصر طنزآمیز و جدی نشان داده شود. این امر باعث شده بود تا تعیین گروه سنی مخاطبان برای من دشوار شود. به نظرم نمادهای به کار رفته در داستان برای نمایش عمق و پیچیدگی موضوع، سنگین و مناسب کودکان ۶ یا ۷ سال به بالا بود، در حالی که موسیقی، نحوه‌ی طرح موضوع در قسمت‌های آغازین، و قسمت‌های طنزآمیز بیشتر برای کودکان زیر ۵ سال جذاب بود. برای من، این رفت و برگشت‌ها از تاثیر نیمه‌ی دوم کاسته بود در حالیکه میشد با دقایق پایانی نمایش گریست.
سلام.
تشکر از نگاه و نظر مثبتتون نسبت به نمایش🌹🌹🙏🙏
۳۱ اردیبهشت
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خسته نباشید به گروه فوق‌العاده‌ی کتابخورها!
کیفیت و وضوح صدا و موسیقی نسبت به سالن قبلی قابل مقایسه نیست و چون متن آهنگ‌ها خیلی هوشمندانه نوشته شده و به فهم و پیش‌برد قصه کمک میکند، انگار یک اجرای کاملا متفاوت از چیزی که در تالار هنر بود را میبینیم!
به نظرم جزییات تازه و تغییرات کوچکی که ایجاد شده حتی نمایش را از قبل هم تماشایی‌تر کرده و مخاطب کودک روند قصه‌ را راحت‌تر دنبال و درک می‌کند.
مهم نیست برای بار چندم نمایش را میبینم، هر بار از این همه هماهنگی و انرژی و زیبایی بیشتر از قبل لذت می‌برم و مشتاقم به تماشای دوباره‌ی این کار دوست‌داشتنی!
حضور چند باره شما و حمایتتون از کار بسیار برای ما دلگرم کننده است و از این بابت از شما ممنونیم🙏🌱
۰۸ اردیبهشت
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خسته نباشید به عوامل نمایش
موضوع و ایده‌ی اصلی جالب بود. و اینکه دنیای هر موجودی تنها حول ویژگی‌های خودش می‌گشت پیام ارزشمندی را منتقل میکرد. البته غافل شدن پدر و مادر از نوزاد در میان جنگل با انواع حیوانات برایم دور از ذهن بود.

ابعاد عروسک‌ها برای بچه‌ها جذاب بود و نقش میمون پرانرژی‌تر و جذاب‌تر از همه اجرا شد.

به نظرم جاذبه و کشش متن و فراز و فرود وقایع بالا نبود و تنها چند دقیقه بعد از شروع، تعدادی از بچه‌ها سرگرم حرف زدن‌های بلند و طولانی و راه رفتن شدند که البته نیازمند مدیریت همراهان بزرگتر است.
همچنین تغییر نقش شخصیت اصلی ابتدای نمایش به عروسک‌گردان، برای کودک کمی گیج‌کننده بود.

در کل فکر میکنم تماشای این نمایش شاد با دکور و عروسک‌های رنگارنگ آن برای کودکان زیر ۴ یا ۵ سال و کودکانی که ترجیح میدهند در طول نمایش کمتر غافلگیر و هیجان‌زده بشوند، تجربه‌ی خوبی باشد.
سلام. ممنون که به دیدن نماش ما نشستید و نظرتون رو به اشتراک گذاشتید.🌹🎭🌹🎭
بیایید تجزیه و تحلیل نمایش کودک رو با منطق کودکانه انجام بدیم🙏🏻
اولین نکته مهم ما همیشه برای تولید نمایش تمرکز کردیم تا از عادت رایج که در بیشتر نمایش های کودک دیده میشه دوری کنیم اون هم تولید نمایش به بهانه کودک و به کام بزرگسال هست. یعنی همینطور که خودتون فرمودید ما یک موضوع رو انتخاب کردیم و کل نمایش رو بر پایه همان ادامه دادیم که این مهم یکی از اصلی ترین نکات در تولید نمایش کودک هست( تمرکز بر یک موضوع). اون هم موضوعی به این مهمی که برای کودکان عزیزمان قابل فهم و درک باشد که هر موجودی در جایگاه خودش با ارزش و قابل احترام هست. از موسیقی اضافه و تیکه کلام هایی که باعث میشه بزرگسال لذت ببره دوری کردیم و دوری خواهیم کرد اما همانطور که خودتون اشاره کردید به ایجاد جذابیت اصولی از طریق رنگ و فضا سازی های مختلف در راستای نمایشمون برای کودکان بهره ... دیدن ادامه ›› بردیم.
کاراکتر اصلی ما میمون هست که در ۴۵دقیقه اجرای نمایش نقش دیگه ای رو ایفا و عروسک دیگه توسط عروسک گردان گردانده نمیشه.🙏🏻

و در آخر مطمئنن هیچ نمایشی بدون ضعف نیست چون هنر و اجرای تئاتر و خلاقیت هیچ نقطه پایانی ندارد.

۳۰ فروردین
پویا شش پری
سلام. ممنون که به دیدن نماش ما نشستید و نظرتون رو به اشتراک گذاشتید.🌹🎭🌹🎭 بیایید تجزیه و تحلیل نمایش کودک رو با منطق کودکانه انجام بدیم🙏🏻 اولین نکته مهم ما همیشه برای تولید نمایش تمرکز کردیم ...
ممنونم از توجه و زحمات شما.
درست می‌فرمایید. به همین خاطر من هم نظرم رو با توجه به واکنش بچه‌ها در سالن نوشتم و صرفا گیرایی دیالوگ‌ها و ریتم نمایش رو با ذائقه‌ی خودم به عنوان یک بزرگسال در نظر نگرفتم.
قطعا از ویژگی‌های اصلی یک نمایش خوب کودک، تناسب دیالوگ‌ها، موسیقی و تکیه کلام‌ها با گروه سنی و دنیای بچه‌هاست و اگر غیر از این باشه، نمایش مورد انتخاب من و بسیاری‌ از پدر و مادرها نخواهد بود.
به نظرم استفاده از عناصر جذاب برای بزرگسالان به هیچ وجه راه مناسبی برای بالا بردن کشش نمایش نیست و متوجه ارتباط این بخش از پاسخ ... دیدن ادامه ›› شما با نقد خودم نشدم.
برای شفاف کردن منظورم از ریتم و کشش، معنای آن از نظر من این است: تنظیم زمانی و ترتیب وقوع وقایع در نمایش و جذابیت و تاثیرگذاری داستان، شخصیت‌ها و رویدادها برای مخاطب که کمک میکنند داستان به شکلی جذاب و متناسب با ذائقه‌ی کودک ارائه شود.
در مورد شخصیت اصلی هم، منظورم شخصیت اصلی غیر عروسکی ابتدای‌ نمایش(خانم دکتر) بود که بعد عروسک‌گردانی را هم به عهده داشتند.
۳۰ فروردین
شیوا
ممنونم از توجه و زحمات شما. درست می‌فرمایید. به همین خاطر من هم نظرم رو با توجه به واکنش بچه‌ها در سالن نوشتم و صرفا گیرایی دیالوگ‌ها و ریتم نمایش رو با ذائقه‌ی خودم به عنوان یک بزرگسال در نظر ...
سلام بازهم ممنون که به دیدن نمایش ما اومدید.
لازم میدونم نکته ای رو خدمتتون عرض کنم🌹
نمایشنامه نیست نیست کلوچه نیست بر اساس کتاب داستاتی به نام یک موجود عجیب از انتشارات کانون نوشته شده که کتاب داستان بارها تجدید چاپ شده.
نگارش نمایشنامه زیر نظر مستقیم استاد حسن دادشکر نوشته شده که یکی از قدیمی ترین اساتید و صاحب نظران هستن.

سپس توسط شورای مرکز تئاتر خوانده شده و کارشناسی های لازمه را گذرانده.

در جشنواره بین المللی اردکان وجز نمایشنانه های برگزیده ... دیدن ادامه ›› بوده

و همینطور در جشنواره خیابانی جلفا نمایشامه ای با همین محتوا اما با ساختار اجرایی دیگر از بین ۹۵اثر انتخاب و وارد جشنواره شده.
با توجه به این نکات فکر نمی کنم متن ضعیفی باشه.

و با شناختی که از بچه ها دارم فکر نمی کنم کودکی با حضور این تعداد عروسک و جابجایی صحنه و حضور عروسک گردانان در نقش های مختلف در صحنه های مختلف به زبون بیاره که اون خانم نقش دامپزشک رو بازی کرد و بعد اومد شد عروسک گردان من دوست نداشتم و برام دلنشین نبود چرا که جنگلبان نمایش ما نیز در صحنه های دیگه ۲نقش دیگه رو ایفا میکنه و به نوعی در روند نمایش و شیوه اجرایی ما این یک قرارداد هست و بچه ها با منطق خودشون میپذیرن مگر در موارد معدود که من تاحالا ندیده و نشنیدم🌹🙏🏻
و فکرمیکنم شما اجرای دوم ما رو دیدید که دو کودک حتی در ورد تماشاگران عزیز بدون حضور خانواده وارد سالن شده بودن و حتی قبل از شروع نمایش هم توسط مسئول سالن کنترل نمیشدن که اونم بخاطر سن کمشون بود.
باز هم میگم هیچ نمایشی بدون ایراد نخواهد بود.
و در پایان شما رو دعوت میکنم مهمان بنده باشید و به دیدن نمایش نگو نمیشه ما بیایید که با شیوه اجرایی متفاوتی نسبت به نمایش نیست نیست کلوچه نیست هست.
به امید دیدار
۰۴ اردیبهشت
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خسته نباشید به همه‌ی عوامل این نمایش تماشایی!

اینکه هنرمندی فارغ از محدودیت‌ها بتواند امضای خودش را داشته باشد اما درگیر کلیشه هم نشود و هربار مخاطب را غافلگیر کند، قبلا برایم دست‌نیافتنی به نظر میرسید اما خلافش ثابت شد!

به نظرم تمام جنبه‌ها، از آموزنده بودن گرفته تا مفرح بودن، بسیار قوی و فکر شده بود، که نشان‌گر دغدغه‌مندی و مهارت بی‌نظیر گروه است.
فکر میکنم ذهن هر کس با هر سن و دغدغه و رویکردی میتواند به نوعی درگیر پیام این نمایش بشود. برای من تلنگری‌ بود که ما را به بازنگری مفاهیمی کهن که شاید امروز لزوم گنجاندشان در زندگی و فکرمان را ندانیم دعوت میکرد.
همچنین به زیبایی هرچه تمام‌تر غبار را از حقیقت پشت سنت‌ها و رسوم کهن پاک کرد. چه معانی مهمی فراموش شده‌اند و ما تنها پوسته‌های رنگارنگ ... دیدن ادامه ›› توخالی‌شان را با بی‌حوصلگی گرامی می‌داریم.
در عین حال نشان داده شد که چطور روح حقیقت میتواند به شکل‌های مختلف در هر دوره‌ای تجلی پیدا کند.
و پیروز چقدر ماهرانه به تعادل میان دو قطب اصالت و پویایی رسید…

بعد از تماشای نمایش، مدام به این گفته فکر میکنم:
»
There are no new fundamentals. Truth is not new; it’s old.
You’ve got to be a little suspicious of the guy who says, ‘Come over here, I want to show you my manufactured antiques!’
No, you can’t manufacture antiques.
«
Jim Rohn
خسته نباشید به همه‌ی عوامل این نمایش تماشایی و دوست‌داشتنی.
انجام این شخصیت‌پردازی عالی در چنین مدت کوتاهی تحسین‌برانگیزه. انگار مدت‌هاست با این شخصیت‌ها زندگی کرده‌ایم و منش هر کدام را میشناسیم.
کیفیت اجرا، تسلط و انرژی‌ بازیگران به لحاظ کلامی و فیزیکی فوق‌العاده بود.
توازن عالی میان سرگرم‌کننده بودن و غنی بودن به لحاظ محتوایی دیدنی بود.
دکور، گریم، چیدمان و لباسها بسیار چشم‌نواز و حرفه‌ای بود.

بعضی موارد هم سلیقه‌ای است و به معنی ایراد نمایش نیست. مثلا حس کردم ترتیب ارائه‌ی برخی اطلاعات پس و پیش و گیج کننده است. به نظرم کشش نیمه‌ی دوم بیشتر بود و گره اصلی داستان از نیمه‌ی دوم شکل گرفت. گاهی دیالوگهای غیرمرتبط به خط اصلی قصه با در نظر گرفتن حوصله‌ی مخاطب کودک طولانی میشدند. حیف موسیقی‌ زیبای کار بود که گاهی بخاطر کیفیت پخش نامفهوم بود.

پررنگ‌ترین برداشتم از نمایش نشان دادن قدرت گرفتن یک‌ دیکتاتور از سر ساده‌دلی اهالی و بعد‌ بهت و سردرگمی‌شان، پیدا کردن مرز بین مبارزه و زندگی روزمره، و روند چاره‌جویی‌شان‌ و فراز و فرودهای پی‌در‌پی یاس و امید بود.
سلامت باشید. خیلی ممنونم از اینکه اینقدر تخصصی و دغدغه مند نمایش رو تحلیل کردید.🙏🌱شخصیت پردازی در روند تولید اثر برای همه گروه حائز اهمیت بوده و سعی کردیم تا می تونیم از تیپ های سطحی و تکراری پرهیز کنیم.همینطور توازن بین سرگرم کننده بودن و مفاهیمی که قرار منتقل بشه. حقیقتا تمام توانمون رو گذاشتیم یک کار استاندارد تولید کنیم و خدا رو شکر که اکثر مخاطبینون تا اینجای کار راضی بودن.
در مورد مواردی که فرمودید باید عرض کنم اطلاعات پس و پیش رو درست متوجه نشدم اگر موردی نام ببرید بهتر می تونم پاسخ بدم. فکر میکنم چون بخش اول نمایش شامل معرفی شخصیت ها و دنیاشون هم بوده طبیعیه که گره کمتری نسبت به بخش دوم کار داشته باشه. کمتر پیش میاد بازیگرها از دیالوگ غیر مرتبط استفاده کنند ولی به روی چشم تاکید میکنم به حداقل برسونن. مشکل کیفیت پخش هم به امکانات سالن برمیگرده که خیلی نمیشه کاریش کرد ولی سعی کردیم با تنظیم دقیق تر و چک کردن موسیقی ها قبل از اجرا این نقص رو به حداقل برسونیم.
سپاسگزارم بابت حضور و نظرات سازنده شما.🙏🌻
۰۹ اسفند ۱۴۰۲
دیروز برای بار دوم این نمایش را دیدیم و باورکردنی نبود که چقدر از قبل هم تماشایی‌تر شده بود.
هیچکدام از ابهامات بار اول برایم به وجود نیامد و فهمیدم چقدر شعرها و آهنگ‌ها نقش مهمی در انتقال جزییات و جلو بردن داستان داشته‌اند.
این بار بخاطر شروع تعطیلات نوروز جمعیت کمتر بود، همهمه‌ی گذشته در سالن نبود و شعرها بهتر شنیده میشد و جزییات کار خیلی بیشتر به چشم می‌آمد.
بسیار خوشحالم که دوباره این فرصت را پیدا کردم. خسته نباشید به همه‌ی عوامل نمایش برای خلق اجرایی فوق‌العاده سرگرم‌کننده، روان، هماهنگ، فکر شده و غنی به لحاظ محتوایی.
۲۵ اسفند ۱۴۰۲
شیوا
دیروز برای بار دوم این نمایش را دیدیم و باورکردنی نبود که چقدر از قبل هم تماشایی‌تر شده بود. هیچکدام از ابهامات بار اول برایم به وجود نیامد و فهمیدم چقدر شعرها و آهنگ‌ها نقش مهمی در انتقال جزییات ...
باعث افتخار ماست که مجدد تشریف آوردین و نمایش مورد پسندتون بود🙏
۳۰ فروردین
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نمایش زیبا و پرزحمتی بود. پررنگ‌ترین و قوی‌ترین وجه آن برای من، جلوه‌های بصری و سایه‌بازی و بهره‌گیری خلاقانه از نور بود که بسیار چشم‌نواز بود و به مراتب جلوتر از صدا‌ها، لحن، و کیفیت بیان دیالوگ‌ها بود.

کیفیت پخش صدا خوب نبود و بخش‌هایی از آهنگ‌ها و دیالوگ‌ها واضح نبود، به خصوص قطعه‌ی رپ.

در مورد صحنه‌های نسبتا طولانی نمادین و موزیکال، خصوصا آنهایی که ماهی سیاه کوچولو هم در آنها نبود، یکپارچگی با کل اثر حس نمیکردم (به لحاظ موسیقی و عناصر به کار رفته)، بسیاری از تماشاگران کودک هم در همین قسمت‌ها شروع به حرف زدن میکردند، و حس میکردم ارتباطم با داستان و قهرمان آن قطع شده و دوباره در لحظات بعدی به قصه برمیگشتم.

‌خسته نباشید به عوامل نمایش برای این اجرای دوست‌داشتنی.
خسته نباشید به عوامل نمایش.
به نظرم مناسب کودکان زیر ۴ یا ۵ سال است و بخاطر داستان ساده و کم هیجان، و نبود عناصری که ممکنه باعث ترس و نگرانی بچه‌های ۲ یا ۳ ساله بشوند، انتخاب خوبی جهت سرگرم شدن خردسالان برای ۳۵ دقیقه است.
در مجموع از نظر ساخت عروسک‌ها و دکور، اجرا و کشش قصه متوسط بود.
فوق‌العاده تماشایی، هنرمندانه، شاد و در عین حال آموزنده بود.
قبلا تعریف این نمایش را شنیده بودم و خوشحالم که دوباره فرصتی برای تماشای آن به وجود آمده.

شخصا نمایش‌هایی را که ترکیب متناسبی از طنز، معنا، دعوت به تفکر، و دکور خلاقانه هستند را دوست دارم و این کار آمیزه‌ی شگفت‌انگیزی از همه‌ی این‌ها و بیشتر بود.

دلگرمم که هنوز در چنین نمایش‌هایی صدای قهقهه‌ی بچه‌ها و خانواده سالن را پر میکند در حالی که خبری از طنز سخیف یا محتوای غیرکودکانه‌ای ... دیدن ادامه ›› نیست.

چندین لایه‌‌ی ظریف از معنا را میشد از داستان استخراج کرد و عمده‌ی برداشت من مربوط به مسئله‌ی مهاجرت و کشف هویت خود بود.

خسته نباشید به همه‌ی عوامل برای چنین اجرای پرشور، صمیمی، حرفه‌ای، و دوست‌داشتنی.
ممنون از نظرات شما که دلگرمیم به این همه مهر و انرژی و موشکافی و ریزبینی 🙏😇🙏😇
۱۹ بهمن ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خسته نباشید به عوامل نمایش.
نمایش‌ خوب و‌ سرگرم‌کننده بود و دکور هم خلاقانه و جذاب بود.
همانطور که دوستان گفته بودند، روند قصه میتوانست پرکشش‌تر باشد.
به نظرم پرداختن عمیق و متمرکز به تمام موضوعاتی که در توضیحات آمده (خرید هوشمندانه، اهمیت فهرست خرید، همکاری و مشارکت در انجام کارها) در تنها ۳۵ دقیقه، شدنی نیست و فقط میتوان وقایعی مستقل را رقم زد که هر کس باید به نوعی تلاش کند آن‌ها را به هم ربط دهد یا الگویی برای خودش خلق کند.
در نتیجه گاهی برقراری ارتباط بین وقایع و اجزای قصه و خط داستان سخت میشد.
ضمن اینکه الگوی مشخصی در رفتار شخصیت‌ها نبود و همه‌‌ی واکنش‌ها تصادفی و غیرقابل پیش‌بینی بود. مثلا مرغ هوشمندانه خرید نمیکرد، تمام چیزهایی که لازم نداشت اما به او پیشنهاد میشد را میخرید و‌ از قبل لیست آماده نمیکرد، اما در برابر حراج و تخفیف ضعف نداشت و این خریدهای بی‌دلیل پی‌در‌پی هیچ پشیمانی یا پیامدی برای او‌ نداشت جز اینکه مجبور شد چندبار به خرید برود تا وسایل مورد نیازش را بگیرد. خوراکی‌های نامرتبطی که خریده بود را در پیتزا استفاده کرد اما دوستانش آن را پسندیدند…
با وجود تمام جذابیت‌های نمایش و دوست‌داشتنی بودن بسیاری از لحظاتش، طرح موضوع «هوش مالی» انتظاری در مخاطب ایجاد میکند ... دیدن ادامه ›› که حداقل برای من برآورده نشد. شخصا فکر میکردم به مسئله‌ی محدودیت و لزوم تخصیص هوشمندانه‌ی منابع محدود اشاره خواهد شد. (محدودیت زمان، پول و…) اما در واقع تصمیم‌های غیرهوشمندانه‌ی مصرف‌کننده هیچ مشکلی به وجود نیاورد و لزوم پرورش هوش مالی برای عبور از چالش‌های قصه حس نشد.
خسته‌ نباشید به تک‌تک عوامل نمایش.
موضوع نمایش بسیار عالی بود. تهیه‌ی چنین نمایش‌نامه‌ی پخته‌ای در رابطه با تنوع و همه‌پذیری، تفکر مستقل و عدم‌ اتکا به پیش‌داوری‌ها، بیانگر دغدغه‌مند بودن این گروه تواناست.
دیالوگ‌ها در عین طنزآمیز بودن بسته به موقعیت، کاملا مناسب مخاطب کودک بود.
در برخی موارد با نشنیدن یک جمله یا کلمه ممکن بود از فهم یک‌ اتفاق کلیدی داستان باز بمانیم، که البته پرداختن به تک‌تک شخصیت‌ها و‌ زمینه‌سازی مفصل در یکساعت ممکن نیست. شخصیت‌پردازی عالی دو نقش اصلی نمایش یعنی موش و قورباغه بسیار عمیق بود و مفاهیم ارزشمندی در آن گنجانده شده بود از جمله عدم وجود پیش‌داوری در کودکان و آغوش بازشان برای کشف و تجربه و استقلال فکری، و در مقابل سرد و گرم چشیده بودن و طمانینه و وسعت فکری موش که نشان داد اندوخته‌ی یک جهانگرد واقعی صرفا خاطرات تفریحاتش نیست.
به نظرم هرچه نمایش جلوتر می‌رفت کشش داستان بیشتر میشد و بهتر میشد با نمایش ارتباط گرفت.
با نظر دوستان در مورد غالب بودن حضور عروسک‌گردان‌ها موافقم.
به عنوان یک مخاطب صرفا علاقه‌مند مطمئن نیستم به لحاظ فنی چطور میشد تمرکز مخاطب را بیشتر به عروسک‌ها سوق داد (مثلا استفاده از دستکش به قول دوستان…)
سلام و درود بر شما بسیار خوشحالم که چنین مخاطبان فرهیخته ای در تاتر کودک به تماشای ما می نشینند و بسیار از نظرات ارزشمند شما ممنونم. نظرات شما قطعا به ارتقای کار ما که انجام درست رسالتمان درباره ی کودکان است کمک خواهد کرد
۲۷ دی ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
شیوا (chivz)
درباره نمایش قوری جون i
نمایش خوبی بود. در دوره‌ای که در بسیاری از نمایش‌ها صرفا برای خنداندن و سرگرمی از موضوعات و دیالوگ‌های سخیف و نامناسب برای کودکان استفاده می‌شود، تماشای این نمایش که نتیجه‌ی زحمات افراد دغدغه‌مند است بسیار لذت‌بخش بود.
خسته نباشید به همه‌ی عوامل برای اجرای نمایشی که میتوان با خیال راحت آن را به دیگران پیشنهاد کرد.
تئاتری نبود که به اطرافیانم توصیه کنم.
بیشتر شبیه تئاترهای طنز بزرگسال بود، با شوخی‌ها و دیالوگ‌ها و لحن‌های مناسب (حداقل) ۱۰ سال به بالا.
بیشتر تمرکز بر سرگرم‌کننده بودن و خنداندن مخاطب بود و نه درونمایه و اقتباسی دوست‌داشتنی.
استفاده از الفاظ و لحن تند و شوخی‌هایی که کودک خردسال شاید خیلی سر در نیاورد و اضافه کردن شخصیت همسر غول که مشاجرات زن و شوهری و بد و بیراه گفتن و تنبیه فیزیکی در آن بود، انتخاب من نیست.
تصور میکردم با نمایشی مشابه جادوگر شهر از که اقتباسی بسیار حرفه‌ای و دوست‌داشتنی بود روبه‌رو باشم که متاسفانه اینطور نبود.
خسته نباشید به تک‌تک عوامل.
کاملا با نظر خانم هانیه تبریزی موافقم.
پرداختن به چنین موضوعی با این ظرافت، فوق‌العاده بود.
موضوع نمایش به قدری مهم است که حتی بزرگسالان را هم به فکر‌ وامی‌دارد.
نشان دادن سهم هر کس از دوستی و تعیین مرز فداکاری و کوتاه آمدن و مهارت ابراز احساس حقیقی، به دور از حرف‌های کلیشه‌ای و بدون گم شدن لای زرق و برق‌های نمایش کار ساده‌ای نیست.

نمایش به گونه‌ای بود که حواس مخاطب بیشتر درگیر اصل قصه و روند ... دیدن ادامه ›› داستان می‌شد.
مثلا در نمایش دوره‌گردها، بچه‌ها بیش از محتوا و پیام پشت نمایش، درگیر رنگ و لعاب فضا و موسیقی‌های پرشور و هیجان و شلوغی نمایش میشوند. به طوری که اگر بچه‌ای صدای بلند مستمر باب میلش نباشد، گیج و کلافه و خسته میشود. همانطور که در طول نمایش تعدادی با گریه مجبور به ترک سالن شدند.
در این نمایش اما دکور و فضاسازی ساده بود و تماشاگران مستقیما درگیر شخصیت‌ها، موضوع، و پیام نمایش میشدند. البته که شوخی‌های به جا و خنده‌دار و این‌طور جزییات با زیبایی در نمایش گنجانده شده بود و تماشاگر را به خوبی جذب میکرد.

بسته به روحیه‌ی کودک، که از یک نمایش چه انتظاری دارد، این نمایش ترکیب متناسبی از موسیقی، خلاقیت، محتوای غنی و آموزنده، خنده، شوخی، و زیبایی است!