شروع فعالیت بصورت تجربی سال ۷۳_۷۲ سابقه منشی صحنگی، دستیاری کارگردان، نمایش نامه و فیلمنامه نویسی، کارگردانی تاتر کودک و بزرگسال بازیگری، و تدریس تاتر کودک، تدریس نمایش نامه و فیلمنامه نویسی در مدارس و آموزشگاه ها و بطور خصوصی.
نویسندگی و کارگردانی نمایش های جعبه ی بنفش، شیرزاد خان، گلدونه و پری خواب ها، پول و پیاز، دستاتو بشور و غیره اجرا در تالار هنر و فرهنگ سراها، کارگردانی نمایش کافه پولشری نوشته الن وتز و اجرا در اداره تاتر اسبق شرکت در جشنواره های عروسکی مختلف و شرکت در جشنواره آن لاین و غیره، بازی در نمایش های مختلف و.....
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواریاست برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفتوگو درباره زمینههای علاقهمندی مشترک، خبررسانی برنامههای جالب به همدیگر و پیشنهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
نمایش نامه خوانی ما سنجاقک ها به نویسندگی و کارگردانی آدینه سمنانی در فصل دوم رویداد صدای نمایشنامه نویس بیست و هفتم خرداد ماه در تالار مشاهیر تئاتر شهر نمایشنامه خوانی می شود این اثر تازه ترین نمایشنامه ی آدینه سمنانی در ارتباط با آسیب های اجتماعی زنان است.
نمایش بی واسطه به نویسندگی و کارگردانی آدینه سمنانی از نونزدهم اردیبهشت ماه هزار و چهارصد و سه در بوتیک تئاتر ایران (سالن 4 پردیس شهرزاد) به روی صحنه می رود. در خلاصه ی نمایش آمده است که به دنبال موضوع جدید انشا بچه ها همگی بدنبال رویاها و آرزوهایشان می روند و متوجه می شوند رویای خود را گم کرده و آنچه رویا و آرزو می پندارند در واقع حق طبیعی آنهاست که از آنها گرفته شده است.
نمایشی با طراحی میزانسن و تصویر سازی های به جا و درست در راستای داستان نمایش، بسیار خوش ریتم با بازی خوب و حساب شده، دیدن این نمایش را پیشنهاد میدهم و به همه اعضا گروه خسته نباشید می گویم.
خیلی از کارهارو دیدم که با وجود چند شخصیت و بازیگر همچنان خسته کننده بوده و نهایت تا وسطای کار تماشاگر و نگه داشته اما این کار با وجود اینکه تنها یک بازیگر داره اما اینقد متنوع و جذب کننده س که مخاطب رو تا پایان کار نگه میداره بدون اینکه خسته شه، طراحی و میزانسن عالی و دقیق بود ، نور پردازی هم که دقیقا به جا و هماهنگ شده با بازیگر بود فقط اینکه صدای موسیقی کار ی جاهایی خیلی کم ی جاهایی خیلی زیاد بود درکل خسته نباشید .
نورپردازی خوب، طراحی صحنه و لباس و گریم قابل قبول، ریتم نمایش کند، بیان بازیگر ها خوب اما حس بازیگر هاجای کار داشت. داستان جای پردازش و کار بیشتری داشت. میزانسن ها در بعضی جاها بسیار خوب و در بعضی دچار تکرار و میتوانست خلاقانه تر باشد، خسته نباشید به کارگردان و عوامل گروه نمایش نفرین رزالین و به امید موفقیت در کارهای بیشتر و بهتر.
نمایشنامه خوانی طنز پول با نام اصلی (پول و پیاز) به نویسندگی آدینه سمنانی و کارگردانی سهیلا تیلاوی تیر و مرداد 1401 در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه می رود
جمعه 17 تیرماه نمایشنامه خوانی طنز پروتز با استقبالی بی نظیر در تماشاخانه الی (دا سابق) اجرا شد در افتتاحیه ی این تماشاخانه این نمایشنامه خوانی به نویسندگی و کارگردانی آدینه سمنانی نخستین زنگ اجرا نمایش برای شروع بود
پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت چهار ونیم بعد از ظهر در دومین جشنواره سایه بان واقع در خانه هنر آپامه، با نمایشنامه خوانی طنز پروتز به نویسندگی و کار گردانی آدینه سمنانی با خوانش وحید مرتضوی کیاسری، آدینه سمنانی، حسین کرمی حضور عموم در این نمایشنامه خوانی در جشنواره بلامانع و بدون بلیط فروشی اما با ظرفیت بسیار محدود است. این نمایشنامه خوانی در آخر خرداد نیز دو اجرا سالن شماره 3پردیس شهرزاد خواهد داشت که متعاقبا اعلام خواهد شد
نمایش نامه خوانی ملخ به نویسندگی و کارگردانی آدینه سمنانی در تاریخ هیجدهم و نونزدهم آذز پنجشنبه و جمعه ساعت 6بعد از ظهردر فرهنگسرای سرو جنب پارک ساعی کوی ساعی دوم بروی صحنه می رود این نمایش نامه خوانی روز شنبه بیستم آذرماه نیز ساعت پنج بعد از ظهر در فرهنگسرای شفق واقع دربوستان شفق یوسف آباد بروی صحنه می رود
نمایش سور رئال ملخ به نویسندگی و کارگردانی آدینه سمنانی جز آثار راه یافته اولین دوره نمایش نامه خوانی سالن جوانمرد در عمارت خانه تاتر است. در خلاصه این نمایش آمده داستان گم شدن ها، سرگشتگی انسان، هجوم حوادث درونی و بیرونی در انسان. جنگ همیشگی قدرت و جایگاه. قهر و آشتی انسان با خود. مرگ یا تولدی دیگر. این نمایش در آذرماه و دی ماه، در سالن های فرهنگسرای سرو، فرهنگسرای شفق و جوانمرد در مجموع شش تا هفت اجرا خواهد داشت، تمرین های این نمایش در خانه هنر آپامه برگزار می شود و یک تک اجرا نیز درخانه هنر آپامه خواهد داشت عوامل دیگر این نمایش نامه خوانی دستیاران فرشته سهی، صدیقه حیدری، خوانشگران :احسان احمدی، وحید مرتضوی کیاسری، مهسان عطایی، هادی شبانی، علیرضا محمدی، حسین کرمی، غزل قاسمی و همچنین طراحی پوستر احسان احمدی، عکاسان علیرضا محمدی، میمنت بالشی، طراحی و ساخت تیزر وحید مرتضوی کیاسری، مدیرروابط عمومی و تبلیغات مجازی فریبا جدیدی خواهند بود. گروه نمایشی ملخ شما را به دیدن این نمایش متفاوت دعوت می کند.
سردار یوتابا زنی جنگجو، بی رحم، خونخوار و مکار در نمایش پایان بردگی سردار است که با بازی آدینه سمنانی در فرهنگسرای سرو به روی صحنه می رود، این نمایشنامه خوانی متفاوت در روزهای پنجشنبه و جمعه بیست وهفتم و بیست وهشتم آبان ماه بروی صحنه می رود نمایش قدرت، خیانت و جنایت ماحصل حرف نمایش است که از داستان و نگاهی متفاوت بیان شده است، آدینه سمنانی عضو کانون نمایش نامه نویسان خانه تآتر عقیده دارد شخصیت چند وجهی یوتابا او را برای بازی در این نقش ترغیب کرده است
دوستان و همکاران تآتری که در این دوسال کرونا کار روی صحنه داشته اید بعنوان بازیگر، نویسنده یا کارگردان و تهیه کننده و عوامل پشت صحنه، لطفا نظر بدهید که از نظر شما اجراها چطور پیش رفت از نظر مخاطب؟ و اینکه اجرای صحنه ای داشته اید یا نمایش نامه خوانی؟ بلیط فروشی و برگشت سرمایه خوب، متوسط یا ضعیف بوده؟ و در این دوسال کرونایی اگر تحت هرعنوانی کار روی صحنه داشته اید در کدام سالن های دولتی یا خصوصی بوده است؟
این روزها مشغول نوشتن نمایش نامه ی جدیدم هستم با دوپرسوناژ نمایشی با نام پروتز! که طنز تلخ یا به عبارتی سیاه است! از روی صحنه بردن نمایش نامه های پر پرسوناژ ترم بخاطر شرایط بد و کرونا واهمه دارم، حتی در این دوسال کاری روی صحنه نبردم چون میدانستم بیش از پیش ضرر خواهد بود با شمارش پیک های کرونا و بسته شدن و باز شدن پی در پی سالن ها، بعلاوه تعطیلات رسمی هم که خب از قبل بوده تمامی شهادت ها و از این قبیل مناسبت ها این به معنی اینست که تا یک کاری بیاید مخاطب خود را جذب کند تعطیل می شود و قصه ی سخت جذب مخاطب از نو! اما بعد از دوسال از نظر روحی بسیار آسیب دیده ام و ترجیحم اینست که کاری کم پرسوناژ با ریسک کمتر اما محتوای پر و پیمون دوباره شروع کنم بنابراین مشغول نوشتن نمایش نامه ی پروتز شدم البته ترجیح میدهم عجله نداشته باشم و بخوبی به آن بپردازم امید که اتفاق های خوبی. برایش بیفتد
جمعه 21 شهریور ماه ساعت 8 اجرای نمایش نامه خوانی پول و پیاز است که در تماشاخانه هیلاج واقع در کریم خان به روی صحنه میرود، خرید بلیط از سایت تیوال، این نمایش قبلا به روی صحنه رفته و با استقبال خوب مخاطب مواجه شده و تنها یک تک اجرای نمایش نامه خوانی در تماشاخانه هیلاج دارد، تمام نکات و مسائل بهداشتی رعایت خواهد شد و مخاطبان میتوانند بدون دغدغه و با خیالی راحت به تماشای این نمایش بنشینند در این دوران کرونا و این حال و احوال نامناسب برای تآتر لطفا از نمایش های روی صحنه حمایت کنید باسپاس /آدینه سمنانی/
از حضور و مشارکت شما در تیوال خوشحالیم، میتوانید از امکان تازه ساختن که با کمک آن کاربران هم میتوانند برگه آثار مورد علاقه خود را بسازند این اثر را بهتر معرفی نمایید و امکان جستجو، امتیازدهی و گفتگو درباره آن را فراهم نمایید.
اپیزودهای کوتاه نمایش نامه خوانی و یا اجراخوانی به نام خانواده جورکشیان!! در فضای مجازی و اینستاگرام adineh semnani و mohammsdrezaimanian و imanmadani و fereshtehsohi پخش می شود که تا به حال دوقسمت از این اپیزود ها با نام خودت دستاتو بشور و پرهام و آموزش آن لاین پخش شده است. پخش این اپیزودها شنبه ها حدود ساعت شش بعد از ظهر است. این نمایش های کوتاه به نویسندگی و کارگردانی : آدینه سمنانی، دستیار کارگردان :فرشته سهی، با بازی :آدینه سمنانی، محمدرضا ایمانیان، ایمان مادانی در مورد روزهای کرونا و تاثییر آن بر زندگی و شغل آدم هاست لطفا در بازدید از این مجموعه و نشر آن با ما همراه باشید ???
سال 1399بر همه هنرمندان و هنردوستان مبارک باد. سالی سرشار از سلامتی و آرامشی الهی باشه برای همه به امید گذر کردن از شرایط بحرانی و از بین رفتن ویروس کرونا، به امید امیدوار بودن و درک عمیق و صحیح از زندگی.
تعطیلی تمرین های تآتر، ویروس کرونا، تعطیلی نمایش های روی صحنه، ویروس کرونا، ضرر بیش از پیش برای اهل هنر و هنرمندان تاتر، ویروس کرونا، کاش روزی فقط امید باشد و انگیزه و اتفاق های خوب، اصلاح میکنم تا دوستان نازنینم نرنجند البته که همه در این شرایط متضرر شده اند در همه ی حرفه ها و من فقط درد و دل کردم و اینکه بازهم یاد آور میشوم به امید اتفاق های خوب برای همه ی مردم سرزمینم
ای وااااایِ من، ذکرِ داستان ِ متضرر شدن اهالی تاتر به تیوال هم رسید؟ اینکه توی سایر شبکه های اجتماعی مدام داریم ناله ی اهالی تاتر و صاحبان تماشاخانه های خصوصی رو میخونیم کافی نیست؟ مگه فقط تاتر تعطیل شده؟ یا فقط تاتریا ضرر دیدن؟
فقط خودمون رو میبینیم بعد هم انتظار همدلی از همدیگه داریم.
با احترام، من گزارش رو میزنم
تند رفتم بامداد جان؟ :))
راستش این گِله شکایتای بعضی دوستان تاتری بدجور رو مخم رفته. اینکه آدم فقط و فقط و فقط خودش و صنف خودش رو ببینه روحم رو آزار داد. بله هر فردی برای خودش قبله ی عالمه، در نتیجه سود و ضرر خودش از همه چیز براش مهمتره. ولی انتظار داشتم این رو هم بدونن که «نازنینی تو، ولی در حد خویش»
در نهایت، شاید هم تند رفتم بامداد جان (ایموجی فکر کردن)
پس بزار یه اعترافی بکنم، من برای اونایی هم که میان پست میزارن که دو تا بلیت برای فلان نمایش دارم نمیرسم برم ، اگه میخاین تماس بگیرید هم گزارش رو میزنم. همه نه ها، اونایی که اکانت های غیر فعال دارن و به طرز مرموزی بلیت همه شون برای نمایش ها یا کنسرت های پر طرفداره. بازم میگم همه نه، فقط اونایی که از نظرم کاملن صادق نیستن.
شایدم به خاطر اینه که نمیدونم کاربرد اون گزینه ی «گزارش» چیه :)))))
درباره ی پست خانم سمنانی کاملن درست میگی بامداد جان. من از جاهای دیگه توپم پر بود.
خانم سمنانی گرامی،
همونطوری که بامداد جان گفتن پست شما فقط یه درد دل ساده بود . از یه طرف فکر میکنم حق دارید ولی صدای دیگه ای بهم میگه کاش قبل از ابراز ناراحتی کمی هم به این فکر کنیم که آیا وضعیت مورد بخث فقط به ما ضربه زده؟
در هر حال امیدوارم روزهای خوش برای شما و من و بقیه به زودی سر برسن.
دوستان جان این واضح هست که همه در همه ی حرفه ها متضرر شدن و من واقعا از این موضوع غمگینم اما تنها بعنوان یک تآتری در مورد تآتر نظرم رو گفتم و یا درد و دل کردم منظورم بی تفاوتی نسبت به بقیه نبود اصلا و ابدا فقط بعنوان کسی که هنر و حرفه اش تاتر هست ضرر این صنف رو هم گفتم دلنوشته یا درد و دل همین