در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
با توجه به راهپیمایی مناسبتی جمعه ۳۰ شهریور در محدوده مرکز شهر، لطفا حتما در زمانبندی حضور خود برای تماشای برنامه‌های هنری، تمهیدات لازم را در نظر بگیرید.
تیوال | مهران استادرحیمی درباره نمایش سینگل: خوشبختانه در کمتر از ۵۵ دقیقه تمام شد وگرنه من بر خلاف اصول خودمُ مجبو
S2 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 03:51:09
خوشبختانه در کمتر از ۵۵ دقیقه تمام شد وگرنه من بر خلاف اصول خودمُ مجبور بودم سالن را در میانه نمایش ترک کنم!
سینگل نمایشی است که قصه ندارد و بی‌تجربگی و خامی نویسنده‌اش در تمام طول نمایش در چشم تماشاگر فرو می‌رود. نویسنده تکلیفش را با ژانر نمایش نمی‌داند و بارها از یک ژانر به ژانر دیگر می‌رود.
موضوع نمایش و سبک مینیمال صحنه جالب است ولی حکایت آن طرف است که یک دگمه داشت و برایش کت دوخت! صرف داشتن یک موضوع جالب منجر به قصه‌ای قابل نمایش نمی شود.
هر چه کردم نتوانستم نقش و پیام ویدیو پروژکتور را درک کنم. دقایق پایانی نمایش مثل یک وصله ناجور بود. احتمالا به این دلیل که اگر این نمایش در جای درستی تمام می‌شد، مدت آن کمتر از ۴۰ دقیقه می‌شد و جذابیتش را برای گیشه از دست می‌داد. ولی تهیه کننده محترم باید به این نکته نیز توجه کند که توهین به فهم مخاطبُ ضرری به مراتب بیشتر برای تمام عوامل نمایش خواهد داشت.
خیلی متعجبم از پذیرش کارگردانی این متن ضعیف توسط مجتبی شفیعی که نقطه سیاهی در کارنامه‌اش خواهد شد و بیشتر متعجبم از اینکه بازیگر توانمندی مانند امیر غفارمنش چطور چنین کاری را پذیرفته!
دیدن این نمایش را به کسی که تاتر دوست دارد توصیه نمی‌کنم چون با حس مورد سوء استفاده قرار گرفتن سالن را ترک خواهید کرد.
خیالی شاید کاملاً بی معنی و پوچ از غایتی اخلاقی-انسانی است. سینگل سعی میکند فاعل منتزع باشد و در حاشیه معنی انتزاع «جدا شدن و خلاصه شدن، تنها شدن » ،
ریشههای اندیشه ریزومی در سینگل وجود دارد و از جهتهای مختلف همین ما را معنی تجرید ، مفهوم دیالوگ نزدیک میکنز ؛ چون تجرید نیز به معنی ، رها بودن و تنهایی جستن و به تماشا نشستن امر نهاد تنها است ،
این نمایش به نظر من لا یهای روانشناختی بسیار عمیق دارد که مخاطب خاصی دارد و …
همانطور که پیتر بروک در کتاب فضای خالی گفته بود اگر قرار باشد در تئاتر همه چیز را عینا بازسازی کنیم این دیگر اسمش تئاتر نیست می شود سینما اتفاقا بر عکس نظر شما من فکر می کنم به معنای واقعی کلمه نمایش سینگل یک تئاتر خوب بود ، فراموش نکنیم که وجود قصه در نمایش الزامی نیست و کارهای موفق بسیاری در دنیا اجرا شده و می شود که از اساس قصه ندارند و نکته مهمتر این است که در تمام طول نمایش مخاطب در حال تصویر سازی است به هر حال من این اجرا خیلی دوست داشتم و به شدت توصیه می کنم.
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید