در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | امید معاوی
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 10:16:13
 

بازیگر تئاتر و سینما

 ۰۱ خرداد ۱۳۷۸
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
امید معاوی (u.2uc09r)
درباره نمایش شیزوفرنی i
درود به تیم شیزوفرنی
اینگونه سبک های اجرایی همچون راه رفتن بر روی طناب باریک است.یا موفق میشوی و به مقصد میرسی،یا اینکه سرنگونی را تجربه میکنی.
در ابتدا باید شجاعت آقای رحیمی نصر در به تصویر کشیدن تصاویر ذهنی ایی که خلق کرده بود،تحسین کرد.
شیزوفرنی که ایشان ارائه کرد،تصویری از ذهنیت همه ی ماست.گاه خوشایند و حس خوب را به جریان می اندازد.گاه کابوس میشود و به احوال ما سایه می افکند.مانند خانوم معلمی(با بازی درخشان و چشم نواز خانوم مرجان آقانوری) که دست بردار نبود و اثرش حتی وقتی که پروفسور به درجه ی بالای علمی خود رسیده بود،باقی مانده بود.افکاری که همه ی ما گاهی آن را در ذهن خود تجربه میکنیم اما بعضی اوقات میترسیم آن را بازگو کنیم.اما اینکه آن را با این کیفیت به صحنه نمایش و معرض عموم قرار دهیم شجاعت زیادی را میطلبد که به دست افرادی همچون آقای رحیمی نصر قابل اجراست.هم به جهت شجاعت هم کارگردانی و هدایت این میزان بازیگر و چینش ایده ها کنار یکدیگر.
ایشان برای هر صحنه برنامه داشت.برنامه هایش بی رحمانه توجه تماشاگرانش را به خود جلب میکردند.او هرچیزی که مارا اذیت میکرد،جاندار کرد و انتقامشان را روی ... دیدن ادامه ›› صحنه گرفت.
به کسانی که قصد دارند مخاطب این نمایش شوند پیشنهاد میکنم،با خیال راحت سوار سفینه ی رویاهای پرفسور شوید و این رویا ها را در قالب نمایشی دلچسب با بصیرت خود دنبال کنید.
رویا هدیه بزرگ زندگی ماست که واقعیت زندگی را بازیچه میکند..
امید نازنین
فارغ از نگاهت
چه قلم محکمی داری
دوست دارم ک ببینمت
بخودمان بالیدیم ک چنین مخاطبی داریم
تو در نگارش و استفاده از دایره ی واژگان فوق العاده ای
به امید دیدارت عزیز دلم🙏
۱۶ اسفند ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
درود و خسته نباشید به گروه نمایش "ناآرامسایشگاه"
نمایش از ریتم مناسبی برخوردار بود و تماشاگران با دقت داستان رو دنبال میکردن.انتخاب بازیگر و استفاده از ظرفیت های آن ها،از لحاظ ظاهر گرفته تا صدا و توانمندی های فیزیکی،بسیار مناسب بود و حتی میتوانست بیشتر هم باشد.
اما اشکال کار آنجا دیده میشود که نمایش به کمدی موقعیت و داستان خود اکتفا نمیکند و از روش غیر حرفه اییِ شوخی های کلامی روز یا اصطلاحاً "شوخی اینستگرامی" استفاده میکند.ایده ها و موقعیت ها و حتی مهارت بازیگر ها و ریتم آنقدر کافی هستند که تماشاگر به وجد بیاید و داستان را با دقت دنبال کند و اگر یکی از اهداف اصلی این نمایش همین باشد،بدون این شوخی ها هم این هدف را تیک زده.

در آخر نمایش "ناآرامسایشگاه" نمایشی ست که به خوبی دیده و شنیده میشود و دوستانی که این نمایش را ندیده اند این نوید را میدهم که اخر نمایش ضمن دریافت انرژی خوب،ایستاده کار را تشویق میکنند.
ممنون از نقد و نظرت حتما بیشتر به این امر توجه می کنیم هدف ما هم نرفتن به سمت کمدی های پوچ هست.
۰۶ آبان ۱۴۰۲
ممنونم از نظرات و انتقادات شما🙏🌹🖐️
۰۷ آبان ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
امید معاوی (u.2uc09r)
درباره نمایش آلاء i
نمایش آلاء نمایشی که جای خیلی چیز ها در آن خالیست...
تماشاگر صدا را میشنود،تصویر را تشخیص میدهد،داستان را حس میکند،نور و کارگردانی را میفهمد و در آخر در ترازوی ذهنی خود با کفه های خوب و بد آن را قضاوت میکند.در طرف دیگر او ممکن است تکنیک های بازی را به اسم نشناسد،اصول نمایشنامه نویسی و کارگردانی را بلد نباشد با این حال متوجه اختلاف نمایش خوب و بد هست.
در اجرایی که دیدم جای سکوت خالی و جای نویز های مکرر آزار دهنده پر بود.
جای متن خوب خالی و جای متن کلیشه و دیالوگ های اطواری(به خصوص در لحظات آخر نمایش) پر بود.
جای کارگردانی هوشمندانه و ایده های غافلگیر کننده خالی و جای کارچرخانی(غالباً) پر بود.
با این حساب نمیتوان از طراحی نور بی نظیره کار چشم پوشی کرد.طراحی نوری که در بعضی جاها مکمل درک مخاطب از صحنه ها بود و تصاویر جذابی را شکل میداد.
یا وجود ابزاری چون اریال یوگا که با بدن و مهارت بالای بازیگر آمیخته میشد و استفاده های گوناگون از آن هربار مخاطب را مشتاق به دیدن ادامه ... دیدن ادامه ›› نمایش میکرد.
نمایش آلاء تمام المان های مناسب همچون نورحساب شده،بازیگر ماهر،اریال یوگا و حتی داستان خوب را داشت و این فرصت برای او فراهم بود که به جای آنکه آن را با جملاتی مانند"نمایش آلاء نور خیلی خوبی داشت" یا "بازیگر چقدر آماده بود" یاد شود،با عبارت "عجب نمایش خوب و دلچسبی بود" در مرور آنچه دیده به خود بگوید.
آلاء این فرصت را داشت که شوک تراژدی متن را به گونه ایی وارد کند که رنج آلاء مخاطب را در اندیشه ایی تجربه نشده غرق کند...
امید که اصلاحات و نوآوری ها در متن نمایش و کارگردانی آن صورت بگیرد تا رسالت نمایش به شیوایی هرچه تمام تر انجام شود.

 

زمینه‌های فعالیت

سینما
تئاتر

تماس‌ها

09303737573