در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | بابک بیگ زاده درباره نمایش سالگشتگی: این نمایش رو به اندازه ی دو کار قبلی کوهستانی دوست نداشتم؛ جوابش رو نم
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 04:50:55
این نمایش رو به اندازه ی دو کار قبلی کوهستانی دوست نداشتم؛ جوابش رو نمیدونم خودم... فقط می دونم وقتی که از سالن میای بیرون و به جای احساسی از شور و سرزندگی و غرابت ناشی از مواجه با تجربه ای تازه، با ذهنی انباشته و نامطمئن به استدلال و گمانه زنی درباره ی معنا و فرم اثر می پردازی تا شاید دلیلی برای دوست داشتنش پیدا کنی، یعنی اثر - لا اقل آن شبی که به تماشایش رفته ای - گیراییِ لازم را نداشته.
<< به نظرم در اظهار نظر درباره ی تئاتر باید خیلی ملاحظه کار بود... چون تئاتر به خاطر عمر کمش مثل موجودی ضعیف می ماند که ممکن است حتی فرصت دفاع از خود را پیدا نکند و این در حالی است که ممکن است بیننده کاملا در اشتباه باشد... در سینما فیلم های بسیاری بوده اند که در مواجه ی نخست درک نشده اند، ولی چون بعدتر امکان بازبینی اش فراهم بوده درکِ جدیدی از آن به دست آمده، ولی اثر نمایشی غالبا از این امکان محروم می باشد>>
شاید دلیلی برای دوست داشتنش پیدا کنی...
من وقتی از نمایش اومدم بیرون، فقط این حس رو داشتم که از نمایش خوشم اومده. اتفاقا من هم به گمانه زنی پرداختم که چی این نمایش رو دوست داشتم. هر بار که فکر کردم چیز متفاوتی رو به خودم جواب دادم. حس آدم مهم هست. شاید همخوانی آهنگ با کار، شاید بازی یک بازیگرش، شاید یک دیالوگش، شاید حس همزاد پنداری با یک کارکترش. همین که آدم را درگیر میکند یعنی خوب بوده است. یعنی آدم را به سخره نگرفته است و مزاح نبوده. یعنی در فکر ما جای خود را باز کرده است.
"چون تئاتر به خاطر عمر کمش مثل موجودی ضعیف می ماند که ممکن است حتی فرصت دفاع از خود را پیدا نکند"
خیلی عبارت زیبایی بود. ممنون
۰۷ آذر ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید