در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال مهدی زارع | دیوار
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 00:38:01
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید

کتاب گویای «تنور و داستان‌های دیگر» رونمایی شد
نویسنده : هوشنگ مرادی کرمانی
با صدای: شاهین علایی نژاد
آهنگسازی و تنظیم: مهدی زارع

در رونمایی از کتاب گویای داستان‌های هوشنگ مرادی کرمانی

این نویسنده نیز در سخنانی گفت: کتاب را باید عوام بفهمند و خواص بپسندند.

به گزارش خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ... دیدن ادامه ›› هوشنگ مرادی کرمانی در مراسم رونمایی از کتاب گویای «تنور و داستان‌های دیگر» که عصر دوشنبه (نهم اردیبهشت) در فروشگاه مرکزی شهر کتاب برگزار شد، گفت: امروز کتاب «تنور» امتحان دیگری را پشت سر می‌گذارد. این اثر که پیش از این‌ها داستان‌های متعددش در قالب فیلم عرضه شده بود، امروز امتحان کتاب گویا را پس می‌دهد. این‌که این اثر ظرفیت تبدیل شدن به کتاب گویا را دارد، در آینده مشخص می‌شود.

این نویسنده پیشکسوت عنوان کرد: بعضی از آثار هنری در یک چهارچوب مکانی، زمانی و موقعیت خاص پدید می‌آید و در یک نسل حرکت می‌کند، پس فقط یک نسل آن‌ها را می‌خواند و می‌بیند؛ اما برخی دیگر مثل اشعار حافظ و سعدی یا کتاب‌های ویکتور هوگو تا زمان موقعیت زیستی یک ملت ماندگارند.

او در ادامه عنوان کرد: برخی دیگر از آثار مثل آدم‌های سالمند در کتابخانه‌ها می‌مانند و برخی دیگر فقط برای یک منطقه و یک گروه خاص پدید می‌آیند، پس به جای دیگر نمی‌روند و به زبان دیگر ترجمه نمی‌شوند. همچنین برخی از هنرمندان فقط یک کتاب دارند و هر آن‌چه می‌نویسند، عین همان یک کتاب‌شان است.

پدیدآورنده «قصه‌های مجید» گفت: کتاب را باید عوام بفهمند و خواص بپسندند. در دنیای امروز یک اثر هنری باید امتحان‌های متعددی را پشت سر بگذارد تا فاخری آن مشخص شود. ما ظرف‌های مختلفی برای سنجش آثار هنری داریم. یکی انیمیشن می‌شود. دیگری به فیلم تبدیل می‌شود و دیگری می‌خواهد اقبالش را از طریق وسایل الکترونیکی بسنجد و امروز روز امتحان «تنور» در این وادی است.

همچنین مهدی زارع، آهنگ‌ساز کتاب گویای این اثر هنری، با اشاره به دشواری کار گفت: هر جوانی که آثار مرادی کرمانی را خوانده باشد، دوست دارد روزی بتواند برای آثار او آهنگ‌سازی کند. کار کردن و ساختن آثار هوشنگ مرادی کرمانی افتخاری است که انسان می‌تواند آن را در کارنامه هنری‌اش داشته باشد؛ نه صرفا در رزومه کاری خود.

او افزود: این اثر 17 داستان با روایت‌های مختلف و در فضاهای گوناگون را شامل می‌شود. من برای هر داستان سعی کرده‌ام در حال و هوای خودش آهنگ‌سازی کنم. به هر حال مجموعه «تنور» به سبب نیت و احساس خالق اصلی آن هیچ مشکل و گره‌ای نداشت و کار در مجموع به خوبی تمام شد.

شاهین علایی‌نژاد، گوینده این کتاب هوشنگ مرادی کرمانی، نیز گفت: من با کتاب «تنور» آشنا نبودم، بنابراین بیش‌ترین بهره را برای گویندگی این اثر از نویسنده آن گرفتم. وقتی به این کتاب گوش کنید، در آن بوی کاغذ، بوی کاهگل، بوی گذشته، بوی همسایه‌ها و نوع روابط آن‌ها را در کوچه پس کوچه‌ها به خوب حس می‌کنید.

او در ادامه عنوان کرد: کتاب گویای تنور حال و هوای منطقه را می‌رساند. «رضایت‌نامه » که کوتاه‌ترین اثر این مجموعه است، طولانی‌ترین زمان را از ما گرفت. چون مدام می‌خندیدیم و کار باید از اول شروع می‌شد، کما این‌که «سنگ روی سنگ» آن‌چنان ما را در خود غرق کرد و حواس پنجگانه‌مان را مشغول کرد که ناخودآگاه بغض گلوها را می‌گرفت. امیدوارم توانسته باشم حق مطلب را به گونه‌ای شایسته ادا کنم.
الهام حصاری و حکیمه غلامی این را خواندند
برنا شهسوارانی، سارا صادقیان و بهار خادم این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید

کتاب گویای «تنور و داستان‌های دیگر» رونمایی شد
نویسنده : هوشنگ مرادی کرمانی
با صدای: شاهین علایی نژاد
آهنگسازی و تنظیم: مهدی زارع

در رونمایی از کتاب گویای داستان‌های هوشنگ مرادی کرمانی

این نویسنده نیز در سخنانی گفت: کتاب را باید عوام بفهمند و خواص بپسندند.

به گزارش خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ... دیدن ادامه ›› هوشنگ مرادی کرمانی در مراسم رونمایی از کتاب گویای «تنور و داستان‌های دیگر» که عصر دوشنبه (نهم اردیبهشت) در فروشگاه مرکزی شهر کتاب برگزار شد، گفت: امروز کتاب «تنور» امتحان دیگری را پشت سر می‌گذارد. این اثر که پیش از این‌ها داستان‌های متعددش در قالب فیلم عرضه شده بود، امروز امتحان کتاب گویا را پس می‌دهد. این‌که این اثر ظرفیت تبدیل شدن به کتاب گویا را دارد، در آینده مشخص می‌شود.

این نویسنده پیشکسوت عنوان کرد: بعضی از آثار هنری در یک چهارچوب مکانی، زمانی و موقعیت خاص پدید می‌آید و در یک نسل حرکت می‌کند، پس فقط یک نسل آن‌ها را می‌خواند و می‌بیند؛ اما برخی دیگر مثل اشعار حافظ و سعدی یا کتاب‌های ویکتور هوگو تا زمان موقعیت زیستی یک ملت ماندگارند.

او در ادامه عنوان کرد: برخی دیگر از آثار مثل آدم‌های سالمند در کتابخانه‌ها می‌مانند و برخی دیگر فقط برای یک منطقه و یک گروه خاص پدید می‌آیند، پس به جای دیگر نمی‌روند و به زبان دیگر ترجمه نمی‌شوند. همچنین برخی از هنرمندان فقط یک کتاب دارند و هر آن‌چه می‌نویسند، عین همان یک کتاب‌شان است.

پدیدآورنده «قصه‌های مجید» گفت: کتاب را باید عوام بفهمند و خواص بپسندند. در دنیای امروز یک اثر هنری باید امتحان‌های متعددی را پشت سر بگذارد تا فاخری آن مشخص شود. ما ظرف‌های مختلفی برای سنجش آثار هنری داریم. یکی انیمیشن می‌شود. دیگری به فیلم تبدیل می‌شود و دیگری می‌خواهد اقبالش را از طریق وسایل الکترونیکی بسنجد و امروز روز امتحان «تنور» در این وادی است.

همچنین مهدی زارع، آهنگ‌ساز کتاب گویای این اثر هنری، با اشاره به دشواری کار گفت: هر جوانی که آثار مرادی کرمانی را خوانده باشد، دوست دارد روزی بتواند برای آثار او آهنگ‌سازی کند. کار کردن و ساختن آثار هوشنگ مرادی کرمانی افتخاری است که انسان می‌تواند آن را در کارنامه هنری‌اش داشته باشد؛ نه صرفا در رزومه کاری خود.

او افزود: این اثر 17 داستان با روایت‌های مختلف و در فضاهای گوناگون را شامل می‌شود. من برای هر داستان سعی کرده‌ام در حال و هوای خودش آهنگ‌سازی کنم. به هر حال مجموعه «تنور» به سبب نیت و احساس خالق اصلی آن هیچ مشکل و گره‌ای نداشت و کار در مجموع به خوبی تمام شد.

شاهین علایی‌نژاد، گوینده این کتاب هوشنگ مرادی کرمانی، نیز گفت: من با کتاب «تنور» آشنا نبودم، بنابراین بیش‌ترین بهره را برای گویندگی این اثر از نویسنده آن گرفتم. وقتی به این کتاب گوش کنید، در آن بوی کاغذ، بوی کاهگل، بوی گذشته، بوی همسایه‌ها و نوع روابط آن‌ها را در کوچه پس کوچه‌ها به خوب حس می‌کنید.

او در ادامه عنوان کرد: کتاب گویای تنور حال و هوای منطقه را می‌رساند. «رضایت‌نامه » که کوتاه‌ترین اثر این مجموعه است، طولانی‌ترین زمان را از ما گرفت. چون مدام می‌خندیدیم و کار باید از اول شروع می‌شد، کما این‌که «سنگ روی سنگ» آن‌چنان ما را در خود غرق کرد و حواس پنجگانه‌مان را مشغول کرد که ناخودآگاه بغض گلوها را می‌گرفت. امیدوارم توانسته باشم حق مطلب را به گونه‌ای شایسته ادا کنم.
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
چشم گذاشتم رفتی....
اما تا همیشه شمردن شرط بازی نبود.

از: . . . . .

خوابم نمی برد

به همه چیز فکر کرده ام
...
حتی تو


۱۹ فروردین ۱۳۹۲
چه زیبا نوشتی سارا جان، ممنون
۲۱ فروردین ۱۳۹۲
خواهش میشود جناب زارع


۲۳ فروردین ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تقدیم به آنهایی که وقتی می روند آرامش میگیریم.


هنگام خداحافظی تو را به خدا نمی سپارم
به باد می سپارم.......
که تا روز قیامت در به در شوی


م.ز

از: خود
دعای خیر برای دیگران حتی کسایی که به ما آسیب زدن فقط بخاطر آرامش درونی و حقیقی ِ خودمونه. ببخش و رها کن مهدی جان..
۱۶ اسفند ۱۳۹۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نگاه آخرت.....
به من فهماند
خداحافظی به کلام نیست
به نگاه است.....................
با چشمانم می گوییم و نه با زبانم
............................................خدا..........حافظت باشد............

م.ز
نگاه آخرت.....
به من فهماند
خداحافظی به کلام نیست
به نگاه است.....................
با چشمانم می گوییم و نه با زبانم
............................................خدا..........حافظت باشد............

م.ز

از: خود
آرامم
...
...
چون مزرعه ای که تمام مححصولش را
ملخ ها خورده اند،
دیگر هراسی از داس ها ندارم.

از: ......
یادبود همایون خرم با حضور چهره‌های فرهنگی هنری و سیاسی برگزار شد
پایگاه هنری سارتنا: مراسم یادبود بزرگداشت هنرمند فقید همایون خرم با حضور چهره‌های فرهنگی هنری و سیاسی، عصر روز سه‌شنبه در مسجد نور تهران(میدان فاطمی) برگزار شد.

این مجلس یادبود با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و واعظ با ایراد سخنانی درباره بزرگ نگاه‌داشتن یاد هنرمندان در قید حیات، اظهار داشت: به اساتید هنر تا زنده‌اند باید توجه کرد؛ همانطور که در عرصه ادبیات پس از دهخدا و معین کسی جایگزین آنها نشده است. در حیطه موسیقی هم جایگزینی برای زنده یاد همایون خرم کمتر یافت خواهد شد.

در این مراسم چهره‌هایی چون: شهرام ناظری، علیرضا قربانی، فرهاد فخرالدینی، کیوان ساکت، بیژن بیژنی، میلاد کیایی، امین‌الله رشیدی، محمد اصفهانی، هوشنگ کامکار، داود گنجه‌ای، فرهاد فخرالدینی، داریوش پیرنیاکان، انوشیروان روحانی، سهیل محمودی، فاضل جمشیدی، حسین خواجه‌امیری(ایرج)، نصرالله ناصح‌پور ... دیدن ادامه ›› و سیدهادی خامنه‌ای حضور داشتند.

از نکات قابل توجه این مراسم حضور قابل توجه علاقه‌مندان به موسیقی ایرانی بود که سبب شد، انبوه جمعیت حاضر تا خیابان‌های اطراف مسجد نور ادامه داشته باشد. ازدحام جمعیت در این مراسم به قدری بود که بسیاری از حاضران فرصت حضور در داخل سالن را پیدا نکردند. ازجمله، حسین خواجه‌امیری (ایرج) با حضور انبوه علاقه‌مندان مواجه شد که این امر سبب شد این خواننده نتواند در داخل سالن حضور یابد.

همچنین در این مراسم، پلاکاردهایی از سوی عزت‌الله و مجید انتظامی، سالار عقیلی، نادر مرتضی‌پور، ارکستر مهرنوازان، نادر گلچین، ریاست مجموعه محک و ... برای عرض تسلیت به خانواده مرحوم خرم ارسال شده بود.

بسیاری از ارادتمندان این هنرمند فقید در داخل مسجد هم با احترام به زنده‌یاد همایون خرم، کل مراسم را ایستاده دنبال کردند. ضمن آن‌که بازار گرفتن عکس‌های یادگاری با هنرمندان بعد از این مراسم یادبود، در خارج مسجد چشمگیر بود.

مراسم ختم این هنرمند توسط خانواده خرم، خانه موسیقی، خانه هنرمندان ایران و موزه موسیقی برگزار شد.
چقدر عبور ثانیه ها سخت میشه
وقتی دلی واسه دلی تنگ میشه

از: ......
ساحل افتاده گفت :
گر چه بسی زیستم ،
هیچ نه معلوم شد ، آه که من چیستم!!
موج زخود رفته ای ، تیز خرامید و گفت:
هستم اگر میرم ، گر نروم، نیستم.

((اقبال لاهوری))
ببار باران،ببار
من سفر کرده ای دارم
که یادم رفته است
آب پشت سرش بریزم
ببار باران ببار.

از: ناشناس
خرم آن نغمه، که مردم بسپارند به یاد

همایون خرم ۹ تیر ۱۳۰۹ در بوشهر متولد شد و از آنجا که مادرش از شیفتگان موسیقی اصیل ایرانی بود و از بین مقام‌های موسیقی ایرانی، به دستگاه همایون علاقه‌ای وافر داشت، نام «همایون» را برای فرزند خود انتخاب کرد.

وی در سن ۱۰-۱۱ سالگی به مکتب استاد صبا راه یافت و چند سال بعد به عنوان نوازندهٔ ۱۴ ساله، در رادیو به تنهایی به اجرا پرداخت. بعدها در بسیاری از برنامه‌های موسیقی رادیو، خصوصاً در برنامه گلها، به عنوان آهنگ‌ساز، سولیست ویولن و رهبر ارکستر آثاری ارزشمند ارائه داد.

وی همچنین تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مهندسی برق ادامه داد.

از آثار او می توان به تو ای پری کجایی (سرگشته) با صدای حسین قوامی،امشب ... دیدن ادامه ›› در سر شوری دارم (غوغای ستارگان) ،ساغرم شکست ای ساقی، رسوای زمانه منم، اشک من هویدا شد،آوای خسته دلان و ... اشاره کرد.

همایون خرم آخرین اجرای صحنه ای خود را تیرماه امسال به همراه سامان احتشامی در برج میلاد برگزار کرد.

و ما کابران تیوال نیز درگذشت این هنرمند پیشکسوت را به خانواده ایشان و جامعه هنری تسلیت
می گوییم.
دود اسپند را که میبینم
بیاد میاورم آرزوهایم را
که به باد رفتن
اما این بار اسپند را در دل تو دود میکنم
تا آرزوهایم همان جا بمانند
یا شاید هم دل تو بسوزد.

از: خود
گنجشک لالا ... سنجاب لالا
آمد دوباره ... مهتاب لالا
لالالالائی ... لالالالائی
لالالالائی ... لالالالائی
گل زود خوابید
مثل همیشه
قورباغه ساکت
خوابیده بیشه
لالالالائی ... لالالالائی
لالالالائی ... لالالالائی
جنگل لالالا
برکه لالالا
شب بر همه خوش
تا صبح فردا
لالالالائی ... لالالالائی
لالالالائی ... لالالالائی

( کودک هایمان و کودکی مان یادمان نرود)
شب خوش



از: مصطفی رحماندوست
وای نههههه
خیلی دلگیر بود

۲۹ دی ۱۳۹۱
خیلیییی خوب بود یادآوریش ممنون اقای زارع :)
۰۱ بهمن ۱۳۹۱
خواهش میکنم. .
۰۲ بهمن ۱۳۹۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
اگر اهلی ام کنی،
زندگی ام مثل خورشید روشن می شود.
زیرا با صدای پایی انس میگیرم
که با صدای پاهای دیگر فرق خواهند داشت.
صدای پاهای دیگر مرا به لانه فراری می دهد،
اما صدای پای تو، همچون موسیقی،
مرا از لانه بیرون می کشد.
آن گندم زارهای پایین تپه را می بینی؟
من نان نمیخورم بنظرم نان چیز بی فایده ای است.
گندم زار ها مرا بیاد هیچ چیز نمی اندازند
اما تو ... دیدن ادامه ›› موهایی طلایی داری.
چه قدر خوب میشود مرا اهلی کرده باشی!
زیرا آن وقت گندم که به رنگ طلاست،
مرا به یاد موهای تو می اندازد.
آن وقت من دیگر صدای وزیدن باد در گندم زار را دوست خواهم داشت.
( از سخنان روباه به شازده کوچولو)
شازده کوچولو رو بارها و بارها باید خوند،و.هر بار من بیشتر دوستش.دارمو بیشتر به خط به خطش فکر میکنم...
ممنون از انتخابتون
۲۸ دی ۱۳۹۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
گلی که تنهاست
نباید به بی شماری خارها غبطه بخورد.


از: (رابیندرات تاگور)
تاگور بیشتر اشعارش را به زبان بنگالی سروده

که با وجود ترجمه بنگالی به هندی از هندی به انگلیسی و از انگلیسی به فارسی بازهم زیبا هستند

کتاب ماه نو و مرغان آواره او بی مانند هست در جهان
۲۹ دی ۱۳۹۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
در کوچه پس کوچه های رفتن
من ماندم
و این شد راز شکستن من.

م.ز

از: خود
مرسی مهدی عزیز...خیلی خوب بود
۲۸ دی ۱۳۹۱
فوق العاده بود، ممنون...
۲۸ دی ۱۳۹۱
منم از شما ممنونم. . . .
۲۸ دی ۱۳۹۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
آیینه‌های گروه سیاوش در شهرهای مختلف ایران

پایگاه هنری سارتنا : گروه سیاوش به خوانندگی همایون شجریان و آهنگسازی کیخسرو و سهراب پورناظری کنسرت آیینه‌ها را در شهرهای ایران اجرا می‌کنند.

به گزارش هنرآنلاین، کنسرت آیینه ها مهرماه امسال در تهران برگزار و به دلیل استقبال مخاطب، چند شب دیگر هم تمدید شد. سپس گروه سیاوش برای اجرای برنامه به اراک و همدان رفتند. این گروه هم اکنون در جدیدترین تور موسیقیایی خود به اصفهان (25 و 26 بهمن)، رشت (28 و 29 بهمن)، آمل (2 و 3 بهمن)، یزد (9 و 10 بهمن)، بندرعباس(12 و 13 بهمن)، قزوین (15 و 16 بهمن) خواهد رفت.

این کنسرت در دو بخش برگزار می‌شود. بخش اول به موسیقی تنبور اختصاص دارد. در این بخش قطعات «دم، دیوانگی، رندی» براساس اشعار خیام، مولانا ... دیدن ادامه ›› و حافظ اجرا خواهد شد. در بخش دوم، موسیقی سنتی ایرانی در دستگاه نوا و اجرای قطعات «نگار»، براساس شعری از مهسا زمانیان، «آیینه‌ها» براساس شعری از هومن ذکایی، قطعه بی کلام «از عشق» و «افلاکـ» از مولانا خواهد بود.

سهراب پور ناظری(آهنگساز، نوازنده تنبور و کمانچه)، حسین رضایی نیا (سازهای کوبه‌ای)، همایون نصیری (سازهای کوبه‌ای)، حمید خوانساری (عود)، اصغر عربشاهی (تار) مهیار طریحی (سنتور)، آیین مشکاتیان (سازهای کوبه‌ای)، داریوش آذر (کنترباس) همایون شجریان را در این کنسرت همراهی خواهند کرد.

انتهای پیام.
محمد عسگری این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
درویشی و تنظیم موسیقی مازندران برای ارکستر

پایگاه هنری سارتنا : محمدرضا درویشی، موسیقی مازندرانی را در قالب یک آلبوم برای ارکستر تنظیم کرد.

به گزارش هنرآنلاین، نورالله علیزاده و ابوالحسن خوشرو از خوانندگان این اثر هستند و حضور نوازندگان مطرح یکی از ویژگی‌های این آلبوم است.

در دفترچه‌ این لوح فشرده به قلم محمدرضا درویشی می‌خوانیم: "پایه و اساس این موسیقی ملودی‌هایی است که موسیقیدان سرشناس مازنداران، احمد محسن‌پور در یک شب سرد زمستانی در کوهستان آمل و در روستای چِلاب در کنار آتش با ویلن نواخت و من آن‌ها را به نت نوشتم و برای ارکستر تنظیم کردم. شاید آن شب به‌یادماندنی شب عاشورا بود و این شب حکمتی در خود داشت برای سونوشت پرپیچ و خم این مجموعه!"

این پژوهشگر موسیقی نواحی همچنین نوشته است: "ریشه‌های ملودیک ... دیدن ادامه ›› این مجموعه حاصل آن چیزی است که در ذهن دقیق و پژوهشگرانه‌ی احمد محسن‌پور بوده است. در آن سال‌ها ترجیح داده شد به جای استفاده از اشعار قدیمی، شاعران طبَری‌گوی معاصرِ مازنداران مانند علی هاشمی چِلابی، اصغر مهجوریان نَماری و دیگر دوستان شاعر برای موسیقیِ آن شعر بسرایند و چنین شد که این ترانه‌ها ضمن داشتن ریشه‌های محکم در موسیقی مناطق مرکزی و شرقی مازندران با روحیات واقعی آن‌زمان مردم نیز گره خورد و این پیوند همچنان تداوم یافته است."

همایون رحیمیان، منوچهر انصاری، رضا عالمی، علی رئیس‌فرشید (ویلن)، نوروز یزدانی، بهروز کافی (ویلن‌آلتو(، کریم قربانی، همایون خسروی (ویلنسل)، علیرضا خورشید‌فر (کنترباس)، فرهاد شمس (پیکولو و فلوت)، بهروز تورانی (اُبوا)، محمود تقدسی (کلارینت و کلارینت‌باس)، رضا مجلسی (فاگوت)،

مسعود غریب‌نواز (هورن)، علیرضا شمس‌آبادی (ترومپت)، عباس دبیردانش (ترومبون) و محمدرضا لطفی (سه‌تار)، حمید متبسم (تار)، علی‌اکبر شکارچی (کمانچه)، جمشید عندلیبی (نی)، بیژن کامکار (دایره و دف)، منیژه علی‌پور و پشنگ کامکار (سنتور) برخی از نوازندگان این آلبوم هستند.

قطعات این مجموعه نیز"هرایی"، "دست نیرمه گوره"، "پلنگ سر کوه"، "پغوم" و "دوش برار" نام دارد.

محمدرضا درویشی،آهنگساز، پژوهشگر و گردآورنده "دائره المعارف سازهای ایرانی" است؛ موسیقی "کلیدر" بر اساس رمان محمود دولت آبادی از مهم‌ترین آثار اوست. موسیقی فیلم‌های "کیسه برنج"، "سفر قندهار"، "روزی که زن شدم"و...

انتهای پیام.
محمد عسگری و محمد عمروابادی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
پوستر جشنواره موسیقی فجر یکی از کم ایرادترین پوسترها بود

پایگاه خبری سارتنا : آرش تنهایی گرافیست در خصوص پوستر این دوره از جشنواره گفت: من معتقدم که برای خیلی از جشنواره ها پوستر بیشتر جنبه تشریفاتی و بعضا الزامی دارد، به همین دلیل بیشتر مدیران در سال های گذشته این دغدغه را نداشته اند که پوستر باید در حد یک جشنواره ملی و یا بین المللی طراحی و معرفی شود.شاید به همین دلیل است که در این سال ها کمتر شاهد پوستری بودیم که به عنوان یک شاهکار و اثر ماندگار در تاریخ رویدادهای هنری باقی بماند. این در حالی است که جامعه هنری این دغدغه را همواره دشته و دارد. با این وجود جای خوشحالی دارد که جشنواره ای در این سطح به طراحی که چنین کارنامه و رزومه خوبی دارد سفارش کار می دهد.
وی با خوب ارزیابی کردن پوستر جشنواره بیست و هفتم ادامه داد: با نگاه به پوسترهای سایر جشنواره های فجر که به واقع در حد و اندازه یک جشنواره ملی و بین المللی نبودند فکر می کنم این پوستر یکی از کم ایرادترین و سالم ترین کارهایی بود که اصول دیزاین و توانایی ارتباط با مخاطب را درنظر گرفته بود. چینش تصویر و کلام یکدست بود،اما خلاقیت و شوکی را که یک پوستر در اولین برخورد به مخطاب وارد می کند در اندازه کارهای قبلی این هنرمند ندیدم.

این گرافیست ادامه داد: نباید این نکته را فراموش کرد که تنوع موسیقی های مختلف باعث می شود که هر کاری را نتوانیم ارائه دهیم.از سوی دیگر بحث ... دیدن ادامه ›› تعدد سلیقه مسوولان جشنواره به عنوان بالاترین سطح تصمیم گیری و از سوی دیگر مخاطبان را هم نباید نادیده گرفت .این در حالی است که طراح ناخوداگاه نمی تواند از تمام پتانسیل و انرژی خودش بهره بگیرد در حالیکه این اتفاق از سوی مخاطبان احساس نمی شود.
تنهای ادامه داد: طراحی پوستر راه رفتن بر روی یک خط باریک است که طراح در این مسیر ترجیح می دهد کاری وزین و در عین حال با دیزاینی سالم ارائه دهد. پس می بینید که محدودیت های طراحی در چنین مسیری خیلی اهمیت دارد و راضی کردن سفارش دهنده کاری سخت است و به همین دلیل نگاه مخطاب در اولویت نخست قرار نمی گیرد اما باز هم معتقدم که در چینی شرایطی این دو پوستر کم ایراد و سالم بود.
وی در خصوص پوستر بخش بین الملل گفت: پوستر بخش بین الملل کار خیلی خوبی بود.زیرا وقتی کل جشنواره ها را ارزیابی می کنیم خیلی ایده های نو و جدید دیده نمی شود.از سوی دیگر باید به این نکته هم توجه داشت که جشنواره ای با این حد گسترده از مخاطبان جای برخوردهای روشنفکری نیست و اگر پوستری با این ویژگی کار شود قطعا برخورد خوبی با آن صورت نمی گیرد.
تنهایی در خاتمه خاطر نشان کرد: فکر می کنم که چنین جشنواره هایی جای تجربه گرایی یک دانشجو و یا طراح تازه کار نیست.بلکه باید فردی که در سکوی بالایی از طراحی قرار دارد،وارد این عرصه شود زیرا اینجا محل بروز و رقابت حرفه ای هاست به شرط انکه حرفه ای عمل کنند.

منبع خبر: ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر
رعنا جمالی این را خواند
محمد عسگری این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید