در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال وحید اصلانی | دیوار
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 22:51:42
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید

دوستان گرامی
طبق روال معمول که بعضی دوستان نقدهایی که در مورد اجراهای مخلف صورت گرفته و در رسانه های مختلف منعکس شده است را جهت آگاهی دوستان تیوالی با ذکر منبع در قسمت مربوط به آن نمایش قرار میدهند، من نیز نقدی در مورد نمایش ننه دلاور با ذکر مرجع مربوطه را جهت استحضار دوستان درج نمودم که شبهاتی از سوی برخی از دوستان پدیدار گشت که اکنون ناگزیرم برای برطرف نمودن شبهات، مطالبی را بعرض برسانم:
1-یکی از دوستان که بطور عجولانه نسبت به نقد اظهار نظر کرده است از عبارات و القاب ناثوابی برای شخص منتقد و سایت ویستا استفاده کرده است. استفاده ازلقب "بنده خدا" برای منتقد و "سایت و نشریه زرد" برای سایت ویستا دور از اخلاق و شئون می باشد.
2- آقای سیاوش مقصودی در انتهای کامنت خود ذیل مطلب، سمت خود در نمایش را (مدیر اجرایی) ذکر کرد ه اند. دفعه قبل هم اینجانب و هم دیگر دوستان به ایشان تذکر داده بودیم که اگر بعنوان یک عضو و کاربر تیوال مطلبی را عنوان کرده یا پرسشی را مطرح می نمایند، خدمتشان خواهیم بود و پاسخگو می باشیم. اما اگر بعنوان شخص حقوقی نمایش (مدیر اجرا) مطلب یل پرسشی را مطرح می کنند، از نظر اینجانب با توجه به حضور شخص کارگردان نمایش و نیز شخص مسؤل روابط عمومی نمایش در سایت تیوال، ایشان صاحب صلاحیت در این مورد نبوده و پاسخی به ایشان نخواهیم داد. هر چند ایشان نیز چون دیگر دوست تیوالی بسیار عجولانه و شتابزده نسبت ... دیدن ادامه ›› به بررسی نقد وپاسخ به آن اقدام و نتیجتأ به ذکر مطالبی نادرست و بی ربط اقدام ورزیده اند.
3-در مورد ایراد بعضی از دوستان چون آقایان کیارش خوشباش، سیاوش مقصودی و محمد عسگری به ارتباط تماشاگران نمایش ننه دلاور با فوتبال و ایراد به آمدن تماشاگرانی از جنس فوتبالی به این نمایش، بر فرض وارد دانستن این ایراد، این امر به نوع کارهای آقای سجاد افشاریان بر می گردد که نوع کارهایش به گونه ای است که این قشر از تماشاگران را جلب اجراهای خود گردانیده است. فراموش نکنیم درنمایش قبلی آقای سجاد افشاریان یعنی نمایش دروغ و تنهایی، ایشان در بگارگیری و استفاده از توپ فوتبال ، لباس ورزشی تیم بارسلونا، پیراهن ورزشی لیونل مسی و ... انواع و اقسام آلات و وسایل فوتبالی در راستای پیشبرد نمایش خود به خوبی استفاده کرده بود و شاید همین موضوعات توانسته این قشر از مخاطبین را جلب کارهای خود نماید. لذا اگر ایراد و انتقادی از این باب و منظر وارد است، قاعدتأ می بایست شخص ایشان پاسخگو باشند.
4-پسندیده نیست سلایق و گرایشان مختلف مخاطبین نمایشهای مختلف به گونه ای طبقه بندی شوند که طبقه ای مورد تمجید و طبقه ای مورد استهزاء قرار گیرند. مخاطبین نمایشهای یرما و آنتیگونه همانقدر عزیز و محترمند که مخاطبین نمایش بابا گلی به جمالت و ننه دلاور. پر واضح است سبک کارهای آقای افشاریان به گونه ای است که مخاطبین آن قشرعمومی جامعه می باشد که از نظر من این موضوع فاقد هرگونه عیب و ایراد است.5- در مورد کناره گیری چند تن از هنرمندان که یکی از عزیزان از واژه " فرار" در تشریح این امر استفاده کرده اند، به نظر می رسد این معضل می بایست توسط مسؤلین سایت مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد و از انتصاب این معضل از سوی اعضاء به همدیگر و یا سایر اعضاء پرهیز گردد.
6-نقد درج شده از سوی اینجانب که متعلق به آقای سجاد روشنی است، در چندین رسانه، روزنامه و خبرگزاری معتبر نیز درج شده است که لینک چند تا از آنها را جهت مشاهده و رجوع دوستان قرار می دهم:http://www1.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100771334788
http://khabarkhoon.com/s/1619881
http://www.magiran.com/ppdf/nppdf/2835/p0283536200081.pdf

در انتها مجددأ همه دوستان را به رعایت اخلاق و پرهیز از مجادله های ناروا و رعایت انصاف و احترام دعوت و حتم دارم در اولین فرصت کارگردان محترم نمایش ننه دلاور ضمن ارایه توضیحات مبسوط در مورد وقایع پیش آمده، پیش دستی نموده و از همه دوستانی که به نحوی خاطرشان از ایشان رنجیده شده است، دلجویی خواهند کرد.

فعلأ و شاید کلأ همین
وحید عزیزم ممنون از پی گیری هات جانِ دل واز دربی که بگذریم چون شما با نظری که در مورد اجرای جشنواره در لینک های بالا آورده ای هم سویی در مورد خود نمایش حرفی نمی زنم به هر شکل نظر است وُ صحبت وُ سلیقه .. به گفته شما اگر تونسته باشم مخاطبین بابا گلی به جمالت رو که شما خوب آن هارا می شناسی به تاترم جذب کرده باشم و آنهارا کمی به تاتر از نوعی دیگر کشانده باشم خوب این خیلی اتفاقِ خوبیه .. فقط یک نکته عزیز جان آقای مقصودی عزیز مدیر اجرای ننه دلاور بیرون پشت در هستن .. کمی در مورد وظایف و مسئولیت های مدیر اجرا در تئاتر دنیا تحقیق کنید و بعد ایشان را رد صلاحیت کنید جان دل .. با توجه به اولین پست تان در مورد اتلاف وقت از وقتی که برای ما و نمایش ما و آگاهی اعضای تیوال صرف می کنید ممنون ام و خسته نباشید
با احترام فراوان
۲۸ شهریور ۱۳۹۲
عجب...

مدیر اجرایی وظیفه اش این نیست

پس اینطور...
۲۹ شهریور ۱۳۹۲
آقای افشاریان عزیز، به نظر من تئاتر ننه دلاور نمی تواند ادعای از نوع دیگر بودن داشته باشد
بحث من در مورد وظایف مدیر اجرایی نیست، خواسته من این بود که با توجه به حضور شما، دوستانتان چون آقای مقصودی و حیدری و ... وارد دیالوگ اینجانب نشوند که درخواست افاقه نکرد !
آقای افشاریان، بهتر نیست از دوستانی که از شما رنجیدند، دلجویی نمایید؟
۰۷ آذر ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید

نمایشی ضعیف‌تر از دربی

یکی از نمایش‌هایی که در هفته جاری روی صحنه رفت، «ننه دلاور بیرون پشت در» به نویسندگی و کارگردانی سجاد افشاریان بود. برای دیدن این نمایش تماشاگران مقابل سالن ازدحام کردند؛ تماشاگرانی که تعدادی از آنان بعد از تساوی بی‌روح دربی به سالن تئاتر آمده بودند تا شاید دیدن یک نمایش خوب باعث شود کرختی بعد از آن بازی را از یاد ببرند ولی وسط‌های نمایش این جمعیت مشتاق یکی پس از دیگری، سالن را ترک کردند. آنهایی هم که تا پایان نمایش با شرایط سخت (زیرا عده‌ای از تماشاگران روی زمین نشسته بودند) در سالن ماندند و کار را تا آخر دیدند، بسیار ناراضی بودند. یکی از دلایل نارضایتی تماشاگران، روایت شعارگونه این نمایش بود. این اثر فاقد یک خط داستانی مشخص برای تماشاگر بود. مخاطب از اول تا آخر مدام شاهد تغییر دکور و صحنه بود؛ تغییراتی که در پایانش فقط یک جمله شعارگونه را به ذهن تماشاگر متبادر می‌کرد: جنگ بد است. این نمایش پرزرق و برق که صابر ابر در آن نقش ننه دلاور را ایفا می‌کرد، روایتی از بازگشت یکی از نیروهای نازی بعد از جنگ جهانی دوم به کشورش بود. سربازی که با بازگشتش، دیگر آن سرباز معصوم قبل از جنگ نیست. چنین داستانی دستمایه خلق آثار ادبی و هنری بسیاری تاکنون بوده است. اما در نمایش ننه دلاور، مخاطب با روایتی دست چندم، کسل‌کننده، فاقد ‌گیرایی و شلوغ و درهم برهم مواجه بود که اجازه نمی‌داد با شخصیت‌های نمایش ارتباط برقرار کند. اگر این اثر را در کنار دیگر آثار ضعیفی که طی این چند روز بخصوص در روزهای آخر هفته روی صحنه رفت، به عنوان نمونه‌هایی از جشنواره ... دیدن ادامه ›› سی و یکم تئاتر فجر در نظر بگیریم، می‌توان نتیجه گرفت، در این دوره از جشنواره، آثاری وجود داشت که از کمترین سطح برای حضور در جشنواره‌ای که عنوان بین‌المللی را یدک می‌کشد، برخوردار بودند.
سجاد روشنی - گروه فرهنگ و هنر

http://vista.ir/lid/6945074

دوستان باور کنید اینکه این نمایش در فضای مجازی و اینترنت به "نمایشی ضعیف تر از دربی" مشهور و معروف شده است، تقصیر اعضای تیوال نیست..
۲۶ شهریور ۱۳۹۲
اینکه من و شما برای رفع کسالت از هر چیزی به تماشای تئاتر نمیشینیم و در شرایطی که کسالت داریم به دیدن تئاتر نمیریم، اصلا دلیل نمیشه که انتظار داشته باشیم دیگران هم اینگونه باشند. دور و بری های خودتون که 10-11 ساله تئاتر میبینند رو نگاه نکنید، من خیلی هارو میشناسم که تئاتر یک تفریح درجه دومه براشون. شما هم اگر دقت کنی از این قبیل تماشاگران در خیلی از نمایش ها زیاد میبینی، که تئاتر میبینند اما "اهل تئاتر" نیستند.
۲۸ شهریور ۱۳۹۲
خوب دیگه دوست عزیز
حرف ما هم همین بود :)
۲۸ شهریور ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
اولش ترک می خورد، کمی که می گذرد تبدیل به شکاف می شود و در آخر کار هم دره ای باقی می ماند ...
دیوار اعتماد و احترام دوستی ها را می گویم،
نگذاریم ترک بخورد و اگر خدای ناکرده ترک خورد، با گذشت و مهربانی به فکر ترمیمش باشیم،نه به انتظار تماشای یک دره ...
به سکوت دلخوش نباشیم که سکوت بلندترین فریاد است
تمام سازه و بنای مستحکم ظالم، به آه مظلوم بند است ...
با هم کمی مهربانتر باشیم، فقط کمی ...
بیاییم حتی برای یکبار هم شده طعم گذشت و نوعدوستی را بچشیم، حتی یکبار ...


از: ته دل برای تو
خیلی خوب بود...
۲۳ شهریور ۱۳۹۲
خیلی هم عالی :)
۲۴ شهریور ۱۳۹۲
..که سکوت بلندترین فریاد است.

متن فوق العاده ای بود! مرسی جناب اصلانی.:)
ای کاش تیوال این یادگاری رو پررنگ میکرد..
۲۴ شهریور ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید

خیلی خوشحالم که امروز مجددأ نوشته خانم فرزانه محمدی را در این سایت دیدم و قدردان فرد یا افرادی هستم که زمینه حضور ایشان را فرآهم نمودند. امیدوارم باقی محدودیتهای ایشون نیز در اولین فرصت ممکن رفع و ایشان از حصر به جمع بپیوندند.

به سایت تیوال نیز اعلام میکنم از بازگشت خانم محمدی هیچکس به اندازه خود سایت بهره مند نخواهد گشت و بخشی از شادمانی ما نیز بخاطر بهره مندی سایت از حضور افراد اندیشمند و صاحب قلمی چون سرکار خانم محمدی خواهد بود

منتظر اولین مطلب ایشان و شکسته شدن رکورد "دوست دارم " خواهیم ماند..


از: یک عضو تیوال
گروه همیاری (support)
درود بر شما
ما از حضور تک تک کاربرانمان همچون ایشان خوشحال و آن را سرمایه این محیط می دانیم، هر محیطی قواعد و مسوولین اجرایی دارد که پذیرش و احترام به آن ها برای آرامش و امنیت همین کاربران لازم و مفید است و از اصول جامعه مدنی است.
۲۱ شهریور ۱۳۹۲
جناب عمروآبادی خواهش میکنم صرف نظر کنید ...یتیم شدیم به خدا
۲۱ شهریور ۱۳۹۲
گروه همیاری (support)
بانو غیاثیان
مدیریت تیوال لزوما مستقیم در هر مورد تصمیم گیری یا دخالت ندارند، و چارچوبی برای همیاری محیط مشخص شده است.
۲۲ شهریور ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
دوستان عزیز


بدون هیچگونه مقدمه، از حذف مطالب و نوشته های خانم محمدی بسیار و بسیار متأسفم و نیز از رواج این نوع برخورد ها در دفعات آتی از سوی تیوال

1- حضور آقای سجاد افشاریان در این سایت بخاطر استفاده از ظرفیت تبلیغاتی و رسانه ای سایت است و ایشان و همکارانش در جهت ارتقای فروش و تبلیغ نمایش ننه دلاور، کنسرت گروه بمرانی، و .. در این سایت مطالبی را قرار داده اند. اما خانم محمدی و امثالهم در جهت ارتقای بعد فرهنگی و هنری سایت و تمایز سایت از سایتهایی که صرفأ به فروش اینترنتی مشغولند، فعالیت کرده اند و مطلب نوشته اند.

2-جا داشت که آقای سجاد افشاریان قبل از خداحافظی از افرادی که قبلأ آنها را همخانواده خود خطاب کرده بود و اینک عطایشان را به لقایشان بخشیده ... دیدن ادامه ›› است، بخاطر برخی نا ملایمات از سوی خودش، عذر خواهی می کرد.

3-ای کاش آقای سجاد افشاریان به گروهش همچون آقای سیاوش مقصودی و دیگران تذکر میداد که در راستای دفاع از ایشان با کاربران وارد بحث و مجادله نشوند و خودش به تنهایی و با خضوع و خشوع که خصلت همه هنرمندان واقعی است، با کاربران سخن می گفتند

4- سایت محترم تیوال فکری به حال کاربرانی که هویتشان مشخص نیست و در آن واحد طلبکارانه وارد ماجرا می شوند، نماید

5- با خانم محمدی بگونه ای برخورد شود که این شائبه بوجود نیاید که حذف ایشان بخاطر رضایت آقای سجاد افشاریان که بارها خانم محمدی را مورد خطاب و عطاب خود قرار داده بود، می باشد

6- از سایت تیوال سعه صدر و مراعات انتظار می رود نه حذف و برخوردهای اینچنینی

7- آقای سجاد افشاریان، هنرمندان الگوی جامعه هستند و رسالت سنگینی دارند. برایتان توفیق در انجام این رسالت خطیر آرزومندم



فعلأ همین
گروه همیاری (support)
درود بر شما
نقدهای منفی یا مثبت درباره این نمایش تا کنون حتی در یک مورد دچار حذف یا ویرایش نشده است و تیوال به صورت عملی پایبند آزادی بیان کاربران خود (در چارچوب احترام و قوانین سایت) می باشد از دیگر سو تیوال نه تنها قایل به آزادی *هرنوع* نگارش یا برخورد در این محیط نیست بلکه از اساس آن را مناسب نمی داند.

با سپاس از شما
۲۰ شهریور ۱۳۹۲
گروه همیاری
مطمئنم این موضوع ناراحت کننده با مدیریت شما برطرف و به خواسته کاربران نیز توجه خواهد شد
برای آقای سجاد افشاریان هم آرزوی موفقیت داشته و چون گذشته هم من و هم بقیه دوستان برای ایشان احترام قائلیم
۲۰ شهریور ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید

سلام دوستان

خواستم درباره نمایش ننه دلاور نظرمو بنویسم، احساس کردم آقای افشاریان در پاسخ نظر من نیز خواهند فرمود که بیاید گیشه یا شماره کارت بدهید تا پول بلیط را پس بدهیم!

اصولأ برای تماشای تئاتر و فیلم هر هدفی رامتصورم، الا وقت گذرانی. چون احساس میکنم اگر برای وقت گذرانی و تفریح به سوی این هنرها بروم، شأن آنها را نگه نداشته و جفای بر آنهاست.
دیشب وقتی از سالن نمایش ننه دلاور بیرون آمدم به خوبی احساس کردم این اصول و قاعده در مورد من تماشاگر، متقابلأ رعایت نشده است!

وجه پرداختی برای تماشای این کار برای من اهمیتی ندارد. اما اگر شخصی از گروه نمایش می تواند وقت تلف شده را به من برگرداند، دستبوسشان خواهم بود
دیروز بعدازظهر ماشین سوار شده بودم حس کردم یکی از خانم هایی که در گیشه رفت و آمد میکرد کنارم بود ..چند بار نگاهش کردم میخواستم بهش بگم آخر پشیمون شدم به خودم گفتم قول دادم از قضیه فاصله بگیرم رومو کردم سمت پنجره..
۱۹ شهریور ۱۳۹۲
علی شادکام عزیز
علاقه من از رفتن به تئاتر، تماشای یک اجرای هنری است نه سرگرم شدن با هر ترفند
ضمنأ وقتم را من تلف نکردم، تلف شد یا به عبارتی تلف کردند..
از دست و کنترل من هم خارج بود. بعد این بایست به این اصل بیشتر توجه کنم که آزموده را آزمودن، خطاست
متشکرم از شما
۲۰ شهریور ۱۳۹۲
سیاوش مقصودی عزیز

مسئله اصلی همینجاست. ای کاش تمام توان و راندمان گروه فقط و فقط منحصر به بازگرداندن وجه بلیط تماشاگران نمی بود !

در مورد کار ننه دلاور، بحث علاقه داشتن و یا علاقه نداشتن نیست. خود بهتر از هر شخص دیگر به مشکل و معضل موجود در این کار واقفید و ... دیدن ادامه ›› میدانید مبحث مشکلات این کار فراتر از از این حرفاست که بتوان در این ظرفیت محدود بیان گردد
بنده نیز به احترام اشخاص گروه عوامل و نه به احترام اثر که بنظر من محلی از اعراب ندارد، از شرح ماوقع و جریان جاری صرفنظر نمودم

موفق باشید
۲۰ شهریور ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
diishab in kar ro didam, be nazare man foghoalade bood
jaye hamegi khali