در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال سید احمدرضا جوادپور | دیوار
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 21:32:04
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
سلام
خداقوت به گروه نمایش بچه

به عنوان یک مخاطب علاقه‌مند به هنر، همه چیز در حد استاندارد، تهیه، تدارک و ارائه شد که جای تقدیر و تشکر ویژه ... دیدن ادامه ›› دارد.

کارگردان به خوبی توانسته است تا فضای وهم و جادو را به کمک دکور، جلوه‌های ویژه نور و صدا و بازی‌های درخشان به نمایش درآورد. مخاطب از بدو ورود به سالن و مواجهه اولیه با صدا متوجه آغاز نمایش می‌شود که به خوبی او را درگیر تعلیق و رمز و راز نمایش می‌کند.

پرداختن به واژه دست‌مالی شده کائنات خیلی حساب شده و دقیق بود.

تکرار جملات بیرون گرگ داره (نقل به مضمون می‌کنم) یا محکوم کردن خوردن گوشت و ... استفاده از زمزمه‌های نامفهوم که برای من تداعی آشفتگی فضای حاکم بر دنیای روایت و شخصیت‌های داستان بود. ایده استفاده از صدای مخالف برای بچه و کلید یا قفل ساز عالی بود! و من رو به سوال و شگفتی توامان انداخت!!
بازی‌های خیلی خوب دو شخصیت زن و شوهر، بچه، پزشک (متین میرزایی) به خصوص در صحنه زایمان و طراحی حرکات متناسب با فضای داستان پازل موفقیت نمایش را تکمیل کرد.
و نکات جذاب دیگری که امیدوارم خواننده‌ این نوشته که هنوز موفق به دیدن نمایش نشده این دو فرصت آخر را از دست ندهد.

برای این گروه پرتلاش و خوش‌آتیه آرزوی موفقیت روزافزون دارم.
ممنونم بابت فراهم آوردن اوقات سرشار از تامل و تفکر و زیبایی‌هایی به رنگ ترس و زشتی و توهم و تعلیق
سلام خداقوت

قبل از هر چیز انتخاب نام قیاس‌الدین مع الفارق برای نمایش خیلی جذاب و هوشمندانه بود و یکی از دلایل اشتیاق من برای دیدنش.
بازیگران بسیار خوب ظاهر شدند. لحن و بیان و اجرای حرکات عالی بود.

در حین اجرا ارتباط با کلیت نمایشنامه برای من سخت بود. شاید به خاطر نثر و استفاده از واژه‌هایی که مربوط به دوره‌های فدیم‌تر بوده‌اند.

به نظرم استفاده از بازیگر زن‌پوش به دلیل حضور دو بازیگر خانم در نمایش اضافی بود و می‌شد یک بازیگر خانم اون نقش رو بازی می‌کردند. مگر اینکه ... دیدن ادامه ›› دلیل خاصی داشته که حداقل برای من مشخص نیست.

خوشحالم که موقق به دیدن این نمایش در روز پایانی اجرا شدم.
برای این گروه جوان و خوش‌اتیه اروزی موفقیت و درخشش روزافزون دارم.
تبریک و خداقوت به تیم نمایش *زادروز زار*

اینکه یک تئاتر از ایده به صحنه برسه در این وانفسای روزگار ما، بالاترین موفقیت هست.
متوجه محدودیت‌ها ... دیدن ادامه ›› هستیم.
بازی‌های خوب و باورپذیر با اکت و بیان پرداخت‌شده و قدرتمند از آقایان رضا حاجی‌حسینی و متین میرزایی قابل تحسین و تشکره. بازیگران خانم اما به نظرم رسید نیاز هست تا روی صدا، لحن و بیانشون بیشتر کار کنند. کارگردان به خوبی عوامل را به خدمت گرفته تا روایت علیرضا زارع را به نمایش بگذارد.

استفاده از نقل‌قول‌هایی مثل چشم‌ها را باید شست؛ هیچوقت یک نویسنده را تهدید نکن (اشاره به جمله معرف ظریف) و یکی دو جمله مشابه دیگه نتونسته در فضای نمایش جا بیافته، یا اینکه من نتونستم ارتباط بگیرم. بعضی از شوخی‌های کلامی (۸۵) و رفتاری (چشم‌چرانی‌های تکراری و ... ) هم اگر تعدیل یا حذف می‌شد لطمه‌ای به کلیت نمایش نمی‌زد.
رنگ زرد در دکور نمایش در ابتدا نوید فضایی شاد و مفرح رو می‌داد در عین اینکه می‌تونست هشداری برای اتفاقات غیرمنتظره پیش رو باشه. خوش‌بینی و آرمان‌گرایی که در نهایت منتهی به خیانت و خودکشی میشه. رنگ زرد انتخاب هوشمندانه‌ای بود.
استفراغ سه شخصیت از چهار شخصیت اصلی و تقدیس عدد سه توسط خریدار هم گره جذابی بود که باز نشد.
و نکات جالب دیگر ...

در نهایت خوشحالم که موفق به دیدن این نمایش شدم.
ممنون تلاش عزیزان *زادروز زار*
درود فراوان جناب دکتر عزیز.
واقعا جای شکر داره اینکه ما موفق شدیم حد اقل بستری رو فراهم کنیم تا یک نگاه تخصصی از بیرون به تسهیلگری روند کاری تئاتری ما کمک بکنه و نه در این اجرا، در این مسیر به قولی سخت.

اینکه جناب شما وقتتون رو تا این حد وقف این اجرا و تحلیل و هم ذات پنداری کردید برای شخص من مایه مباهات هست و جدا از شما تشکر و قدردانی میکنم🌹🙏
متین میرزایی
درود فراوان جناب دکتر عزیز. واقعا جای شکر داره اینکه ما موفق شدیم حد اقل بستری رو فراهم کنیم تا یک نگاه تخصصی از بیرون به تسهیلگری روند کاری تئاتری ما کمک بکنه و نه در این اجرا، در این مسیر ...
ارادتمندم
۲۴ مرداد
رضا حاجی حسینی
ممنون از اینکه تشریف آوردید و سپاس از نظراتتون🙏🌱
زنده باشید قربان
۲۴ مرداد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نمایشی مفهومی و سرشار از نمادهای متاثر از شکل و رنگ و حرکت. موسیقی متناسب با نشانه‌ها که با حرکات زیبای بازیگران توانست مفاهیم نهفته در متن و روایت را به مخاطب منتقل کند.
لدت بردم.
دستمریزاد....
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
بعد از شیوع کرونا اولین تئاتری بود که دیدم! از زمستان ۹۸ تا دی ۰۰ ...
این روزها به حال خوب بیشتر از هر چیز دیگه‌ای نیاز دازیم. گلاب آدینه با انتخاب هوشمندانه و هدایت گروهی پرشمار و متنوع از بازیگر و طراحان دکور و لباس و گریم و حرکات و ... به خصوص اجرای زنده موسیقی، احوال مخاطبش رو خوب کرد. دستمریزاد استاد آدینه عزیز و مهربان
نورا هاشمی درخشید و بی‌نظیر بود.
هماهنگی حرکات گروهی خوب و قابل قبول بود؛ چیزی که کمتر اتفاق می‌افته!
بابت اوقات خوشی که برامون ساختید؛ ممنون
سلام
تشکر فراوان بابت زحمات جناب نعیمی و تیم تیاتر ریچارد.
اظهار نظر بنده در حد یک علاقه مند و بیننده عام تیاتر است و بس.
استایل مدرن برای یک روایت تاریخی، ایده جالبی ست که آقای نعیمی در آن به تبحر رسیده اند و به خط و ربط دادن فحوای نمایشنامه با روزگار ما، کمک شایانی می کند.
استفاده از حرکات در بین نمایش بسیار هوشمندانه بود؛ اما به اعتقاد من بیشتر کلاژ شده بود تا اینکه بخشی از نمایش و در خط داستان باشد. نه تنها در این نمایش، بلکه در اکثر نمایش هایی که از حرکات استفاده می شود؛ عدم هماهنگی بین اجراکنندگان کاملا مشهود است که به مجموعه نمایش هم خدشه وارد می کند. رسیدن به هماهنگی در حرکات گروهی با تمرین بسیار، دور از دسترس نیست! نمی دانم چرا در رسیدن به این یکپارچگی در گروه حرکت، مشکل داریم. امیوارم در آینده بهتر و بهتر باشیم.
سپاس فراوان
سپاس از اینکه همراه شدید و نظرتان را با ما به اشتراک گذاشتید

نقص های اعلام شده توسط شما تماشاگر عزیز بی شک به کارگردان محترم انتقال داده می شود .
۱۴ مرداد ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید