در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال مرضیه طاهرخانی | دیوار
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 20:38:30
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
چه شهرام مکری را دوست داشته باشیم چه نداشته باشیم نی توانیم این را انکار کنیم که او هنرمندی مولف در سینمای ماست و بیان هنری خود را دارد. بیانی که مخص خود اوست.
اشکان انگشتر متبرک به نظرم من چند پله قبل از ماهی و گربه قرار می گیرد اما با این حال همچنان جزو آثار قابل تامل سینمای ایران است.
به نظر میاد نکته ای که همچنان بهش کم توجهی میشه اینه که حضور چهره های سینمایی در یک کار موفق از یک کارگردان معتبر فرق داره با حضورشون در کاری که یک تهیه کننده و کارگردان کاراولی اون ها رو با سرمایه شخصی و رابطه دور هم جمع کرده تا بتونه اجرا بگیره.
این قدر درباره این جریان دادن تالار وحدت به یک کارگردان کاراولی تو سایتا و روزنامه ها مطالب انتقادی چاپ شده و حتی کاریکاتور کشیده شده که من جای ایشون آب شدم از خجالت با خوندن حرف های بهزاد فراهانی و بقیه.ولی ایشون ترجیح دادن سایت بلیط فروشی رو از تیوال تغییر بدن تا انتقادا ی روی صفحه رو فروششون تاثیر نذاره.
باعث تاسفه این نگاه به مخاطب به شکل اسکناس به جای موجودی که فهم داره و باید انتقاداتشو شنید.
من می خوام به اون دوستانی که می گن خوب به جوونا میدون دادن پیشنهاد کنم بیست قدم اونور تر از تالار وحدت کار رضا ثروتی و تماشا کنن. یه جوون خود ساخته و با استعداد و لایق که نه به واسطه نیکی کریمی و محمد رضا گلزاربلکه به خاطر تواناییش پله پله اومد بالا از جشنواره های دانشجویی. مگه جابر رمضانی و محمد مساوات همینطور نیومدن؟
یکی از دوستان لطف کرده بودند وقت گذاشته بودند و به نوشته من اینطور پاسخ داده بودند که اگر گیشه تئاتر به خاطرحضور این ستاره های سینمایی تامین نشه دیگه تا زمان فارغالتحصیلی امثال من تئاتری باقی نمیمونه که توش کار کنیم.
جسارتا اگر قرار باشه مریم جلالیان و نیکی کریمی باعث موندگاری تئاتر بشن ... دیدن ادامه ›› که اون تئاتر از اساس نابود بشه بره بهتره!!!اون وقت می شه که از دل نابودی تئاتر سرمایه داری گروه های جوون مستعد سردرمیارن.
راه افزایش مخاطب تئاتر ساختن کارهای خوبه نه دور زدن همه و آوردن چهره های چشم رنگین. هیچ کار خوبی هیچ وقت بی مخاطب نمونده تا الان. امار اینو نشون می ده.
مگه سقراط چهره آنچنانی داشت که رکورد رو شکوند؟ مگه ویتسک به خاطر چهره هاش دیده شد؟ این همه تئاترهای پر مخاطب که از همه قشری هم دوسشون داشتن به واسطه خوب بودنشون دیده شدن.
من نمی دونم این نمایش در نهایت چه جور کاری باشه. به نظر میاد بیشتر یه شوی سرگرمیه تا نمایشی به معنای واقعی کلمه. فقط فکر می کنم گر حتی ایده خوبی هم پشتش باش که از الان به نظر میاد نسخه درجه سه سینماهای من با یه کم تغیییر) بهتر بود تو سالن دیگه ای مثل پردیس کوروش یا چنین جایی اجرا می شد به جای تالار وحدت تا این همه بدنامی هم برای کارگردانش نداشته باشه تا حرمتشون حفظ شه و به عنوان آدم نالایقی که با پول و رابطه وارد شده در همه گزارشها ازش یاد نشه. اما ایشون گویا هم خدا رو خواستند و هر خرما رو که هردوش هم در این روزگار قابل خریداریه.
بانو طاهر خانی بزرگوار دیر زمانی بود که در تیوال به نوشتن دست نمیازیدم اما با خوندن گفته های شما و شور دو چندان شما و همین سان اندیشه نیکوی شما بر خود دیدم نگاره ایی اگر چه اندک بر متن شما بنویسم. در خاطرم هست که (فکر می کنم) آخرین کار استاد بهرام بیضایی بود که در ایران قرار به اجرا بود در همین تالار رودکی، من دو روز پی در پی از سپیده دمان تا ساعتی چند پیش از اجرا در مسیر خرید بلیط در برابر در تالار رودکی به انتظار نشستم ولی باز هم بلیط در دسترسم قرار نگرفت و نمایش را از دست دادم و یا بسیار اجراهای دیگر این سخنم از آن روی بود که برخی دوستان را دیدم که به بهانه ی اقتصاد هنر توجیهی بر این کار بودند. که این سراسر از نگاه من اشتباه است.
تالار رودکی از بهترین سالن های اکنون کشور هست و از نگاه من هم تنها باید نیکوترین کارها در آن به نمایش درآید. نیکو ترین اجرا، نیکو ترین سازندگان و نیکو ترین بازیگران. اگر چه بانوی ... دیدن ادامه ›› بزرگوار:
صد قافله رفتند و به مقصود رسیدند
ما این خرک لنگ ز جویی نجهاندیم
ماننده‎ی افسون‎زدگان، ره به حقیقت
بستیم، و جز افسانه‎ی بیهوده نخواندیم
از نُه خم گردون بگذشتند حریفان
مسکین من و دل در خم این زاویه ماندیم
در پایان تنها دلشادم از آن روی که اندرین بازار مکاره کسانی هستند که این سان جسورانه در پای هنر ایستادگی می کنند و این خود نوید روشناییست نه چندان دور...
گفتنی ها کم نیست
من و تو کم گفتیم
مثل هذیان دم مرگ، از آغاز چنین، ‌درهم و برهم گفتیم...
۲۴ خرداد ۱۳۹۴
از خاطرم رفت: پوزش بسیار از زیاده گویی.
۲۵ خرداد ۱۳۹۴
چه قدر خوب فرمودید Azargoshasb گرانقدر، به نظر من هم اگر جامعه ای قدر هنرمندش را نداند، این جامعه است که ضرر میکند و نه هنرمند. مرضیه طاهرخانی عزیز من مطمئنم تلاش شما دیده خواهد شد.
۲۵ خرداد ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
سلام . من یک دانشجوی نمایش هستم و امروز وارد تیوال شدم. نوشته انتقادی من درباره نمایش عاشقانه های ناآرام به نمایش در نمیاد. علتش می تونه تازه وارد بودنم باشه؟
بله ، وقتی تعداد زیادی نظر و پست بگذارید .
به نظرم تیوال برای تازه وارد در روزهای بدو ورود حدی تعیین کرده اند.
امیدوارم حداقل این تمهید سیستمی باشد و وابسته به نظر یک یا چند نفر نباشد نسبت به محتوای نوشتار.
۰۵ خرداد ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
دوستان عزیز حضور چهره ها و بلیط صد هزار تومنی با وجود قابل انتقاد بودنشون در مقایسه با این که کار اول یک کارگردان داره تو تالار وحدت اجرا میشه خیلی کم اهمیت تره!
در سایت تیوال نوشته نشده اما بر طبق مصاحبه ای که ما دیروز در روزنامه شهروند و چندین سایت خوندیم این خانم هیچ گونه سابقه کارگردانی مستقل نداره فقط چند بار دستیار بوده و در ضمن تهیه کننده نمایش هم خودش هست!!!!!
این یعنی این که اگر سرمایه یا احیانا پدر ثرومندی داشته باشی نه فقط خونه و ماشین که آینده هنریت هم میتونه تضمین شده باشه! عیبی هم ندارهو خب بازیگرا و گروه دستمزدشون رو گرفتن و قبول کردن. ولی چرا تالار وحدت؟!!!!!!!!!!!!!!!!! این برای من به عنوان یک دانشجوی کارگردانی خیلی افسرده کننده س... خیلی از ما حتی برای تهیه هزینه خوابگاه و تهیه آکسسوار برای اجراهای کلاسی هم در مضیقه هستیم ولی وقتی می بینیم کسانی هستند که تنها به واسطه پشتوانه مالی دارن جلو می رن و می تونن نیکی کریمی و محمد رضا فروتن و خسرو نقیبی رو دور خودشون جمع کنن و تالار وحدت که آرزوی نهایی استادای ماست رو اجاره کنن اشکام سرازیر می شه. پس عدالت کجاست؟ شایستگی آدم ها چی می شه؟ امروز بچه ها تو دانشگاه حرف از تحصن مقابل تالار رودکی می زدن . واقعا چرا سالنی که بزرگ ترین اساتید تئاتر ما بعد از سی چهل سال تجربه باید سال ها در انتظار اجرا براش بمونن به یه جوون صفر کیلومتر سپرده می شه. من نمی دونم این حرفای ما دانشجوها برای شما تیوالی ها مهم هست یا نه ولی واقعا حاضرین صدهزار تومن پول برای دیدن اولین اجرای کارگردانی بدین که به واسطه پشتوانه مالی تونسته چنین کستی رو جمع کنه؟ حاضرین به تقویت این جریان کمک کنین؟‌ فکر می کنین با ادامه این جریان تو تئاتر ما سالی ده تا سرمایه دار بی سابقه ی حرفه ای پیدا نمی شن که سالن رو ماه به ماه اجاره کنن و برنامه کل سال تالار وحدت رو پر کنن؟
خانم طاهرخانی اولین حرفی که من بعد از شنیدن این خبر اجرا در تیوال دیدم و نوشتم ، حضور دستیار کارگردانی ، در جایگاه کارگردان برای سوپراستار ها بود.
حق با شماست .
خانم طاهرخوانی اکثریت کاربران فعال تیوال ، ابراز ناراحتی خود را به هر عنوان و هر نگارشی که میتوانستند از این بابت عنوان کرده اند.
ما هم هیچ دل خوشی از این روند هیچ وقت ... دیدن ادامه ›› نداشتیم.
با یک مطالعه معمولی در همین صفحه وقتی روی کلمه "همه" در نوار آبی بالای نوشتارتان کلیک میکنید ، میتوانید دیدگاه ها را ببینید.
اگر کسی هم میرود ، مطمئنا نگاهش تخریب کسی نیست .
و علاقه اش به هر عنوانی برای باقی کاربران قابل احترام است.
۰۵ خرداد ۱۳۹۴
ممنون از گروه همیاری.
۲۳ خرداد ۱۳۹۴
ممنو از جناب اکبری شکیبا نصیری و خانم رحیمی عزیز.
۲۳ خرداد ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید