«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواریاست برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفتوگو درباره زمینههای علاقهمندی مشترک، خبررسانی برنامههای جالب به همدیگر و پیشنهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
به سیستم وارد شوید
چرا تمام نقد های منفی از صفحه ی تئاتر بیضایی حذف می شود و فقط نفدهای مثبت و تعریف و تمجید برای خواندن مخاطب باقی میماند؟!!!!!!!!!
خواندن نظر مخاطبین گاهی گزینه انتخاب دیدن یک تئاتر است. همانطور که من امشب به دیدن این تئاتر رفتم و اگر همه ی نقدها یی که امشب قبل از پاک شدنشان خواندم را قبلا می توانستم بخوانم تئاتر دیگری را انتخاب می کردم.
اگر اشتباه نکنم حدود 5 یا 6 نقد منفی امشب از این صفحه پاک شده !!!!!!!!!!!
بی جواب گذاشتن یک نقد منفی و حذف کردن آن به عنوان بازخورد دور از شان افراد هنری و فرهنگی است که خود باید با هنرشان مشکلات را به نقد بکشند
سوالی که برای من پس از دیدن این نمایش مطرح شد این است که چرا بیضایی!!!!
به هیچ وجه نتوانستم ارتباطی بین نام و محتوا و اجرا برقرار کنم و تنها به این نتیجه رسیدم که شاید برداشت مدرن و شخصی از بیضایی باشد!!!! ضحاک بیضایی فردی خل وار با قدم های دلقک وار نیست بلکه فردی ترسیده از مارهای خود و زخم خورده از خود و طالع سیاهش است. ارنواز و شهنواز هنر قصه گفتن می دانند نه لال و عاجز , بسیار هوشمندند و ذهن دشمن را زیرکانه در دستان خود می گیرند نه چون شخصیت زن ایرانی صادق هدایت در برابر اعراب تیغ به خود زنی بکشند!!!!!!
با پرده ی سیاوش ارتباط خاصی نمی شد برقرار کرد . پرفورمنس ها صرفا حرکاتی بودند که اضافی به نظر می امدند و تنها باعث میشد تمرکز مخاطب از واژه ها برداشته شود. در حالیکه به دلیل متن سنگین و حجم زیاد واژه ها نیاز به ادای واضحتر شمرده تر و گویاتری بود نه اینکه واژه ها در هیاهوی فریاد و دویدن ها گم شوند.
دوست نویسنده ای بعد از تماشای نمایش گفت که مثل یک حیوان دور از هر درکی فقط تماشا کرده و هیچ کلمه ای را نفهمیده چه برسد به جمله و مفهوم کل کار!!!!
در پرده ی ضحاک , حرکت انگشتان که حرکات مارهای ضحاک را مجسم می ساخت بسیار خوب طراحی شده بود و شاید بهتر بود در کل نمایش به جای دویدن ها و پرفورمنس های اغراق شده که موجب پراکندگی و خستگی ذهن می شد بر روی مفهوم حرکات تمرکز میشد.
چرا هیچ سانسی رو نمیشه انتخاب کرد؟