در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال حامد چابک | دیوار
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 19:12:31
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
با درود و احترام ، اول خوبی ها رو میگم بعد کاستی ها
متن قابل تأمل است به دلیل۱- پرداختن به این مضمون که داشته های فرهنگی مان اعم از آئین ها و سنتها چقدر غنی است و اینکه نباید برای خوشایند فلان جشنواره تئاتر بین المللی دست و پا زد و اینکه می توان برای متفاوت بودن و درخشیدن به داشته های خودمان تکیه کرد ۲- پرداختن به موضوع خیانت. در این نمایش منظور منحصراً خیانت جنسی نیست و به این موضوع می پرداخت که در یک گروه کاری باید اصل بر صداقت و یک رویی باید باشد. ۳- تغییر موضع ظالم و مظلوم – تا آنجا که من دریافت کردم- اینکه تا بخشی از نمایش ما یک کارگردان بلد را می بینیم که در انتقال مفاهیم و خواسته هایش به بازیگرانش ناموفق است و متوسل به بی اخلاقی می شود . البته از این منظر که در انتقال مفاهیم ناتوان است می توان او را کارگردانی نابلد دانست. او به اشکال مختلف به بازیگران ظلم روا می دارد اما در مرحله ی گره گشایی متوجه می شویم که این بازیگران بوده اند که در حق کارگردان ظلم بیشتری روا داشته اند و در نهایت کارگردانی را می بینیم که با اندیشه های نیکش تنها می ماند و این تنهایی او را به یک حقیقت بالاتر و به نوعی سماع میرساند. این دگرگونی و چرخش می توانست با پرداخت بهتری و برساخت نقاط عطفش ، دستمایه ی شکل دهی یک درام خوب باشد و ما در یک چرخش با کارگردان همذات پنداری کنیم.
بازیگران نمایش امیر جوشقانی و یاسمن صفایی به اندازه و یکدست بازی می کنند که شاید به دلیل مسئولیت سبک ترشان باشد بازیگر پناه بقایی کار بسیار مشکلی را برعهده دارد و سعی دارد با حرکات سخت بدنی ، تمام دریافت خود از خواست کارگردان و نمایشنامه را به ثمر برساند کارش ستودنی است و البته پیشنهاد می کنم مواظب وضعیت ستون مهره و گردن خود باشد تا در این کار یا در آینده آسیب نبیند ، شاید میزان کمتری از این تحرک بدنی نیز همین تأثیر هنری را داشته ... دیدن ادامه ›› باشد.
بازیگر فرنوش نیک اندیش با تمام تجربه ، تکنیک و احساس خود در خدمت مولف اثر و متن است ، بسیار متعهدانه تلاش می کند و می توان بابت این تلاش حرفه ای به او سرتعظیم فرو آورد. اجرای خانم بقایی و خانم نیک اندیش در بخش های زیادی موثر و عالی است اما در کل از انسجام و یکدستی برخوردار نیست ، از یک سو به دلیل سخت تر بودن نقشی است که برعهد ه دارند، به ویژه خانم نیک اندیش و از سوی دیگر شاید سرگردانی سبک و ژانر اثر باشد که باعث شده تلاش های حرفه ای بازیگر منجر به ساخت یک کاراکتر یکدست نشود و شاید هیچوقت نشود زیرا با این که اثر گویا قرار نیست در ژانرهای شناخته شده ی کمدی ، تراژدی یا حتی درام بگنجد ولی در نهایت در این گونه های نمایشی در رفت و برگشت است .
از دیگر سو اگر چه بازیگران نمایش در چند مورد تماشاگران را مورد خطاب قرار می دهند اما این بدان معنی نیست که تماشاگر ان نمایشی از جنس فاصله گذاری را تجربه می کنند ، زیرا فاصله گذاری باید مبتنی بر آگاهی رسانی و تعقل باشد و این نمایش در بخش های زیادی سعی در احساساتی کردن تماشاچی دارد و گویا به جنبه ی کاتارسیس و تهذیب نفس نیز توجه دارد. همچنین نمی توان نمایش را از جنس مشارکتی تلقی کرد زیرا اگرچه بازیگر از تماشاگر می خواهد مشارکت کند ولی تماشاگر آن را جدی نمی گیرد و حق هم دارد زیرا فضایی برای این مشارکت فراهم نمی آید. در نهایت ما با یک بازنمایی مواجهیم ، یک بازنمایی از رو و پشت اجرای یک نمایش توسط یک گروه هنری، چیزی شبیه مثلاً فیلم قوی سیاه با بازی ناتالی پورتمن که البته آنجا با یک درام کامل و حساب شده طرفیم با کشمکش ها و دیگر ویژگی های یک درام ارسطویی و البته درامی رئال با تلفیق رویا و عناصر غیررئال.
به نظرم می شد این مضامین خوب که در ابتدای سخن برشمردم در قالب یک درام با اوج و فرودهای مناسب ساخته شود ، درامی که گاهی لحظات خنده آور داشته باشد و گاهی دقایق غمگین و تراژیک ولی هرکدام به اندازه و در خدمت پیشبرد اهداف دراماتیک متن باشد.
در نهایت برای این گروه جوان و پرتلاش و جناب معینی عزیز آرزوی سلامتی و موفقیت دارم و قلباً از اینکه این نمایش را دیدم خوشحالم زیرا لحظات شاد و غمگینی را در حضور این نمایش تجربه و احساس کردم و چیزهای خوب زیادی از آن آموختم.  
سلام ارادت خیلی خیلی خیلی ممنونم بابت وقت و انرژی
که گذاشتید
خداروشکر این اجرا شمارو به فکر فروبرده که بتونید راجبش قلم بزنید

سرتون سلامت و بابت همه چیز ممنون
خدا شمارو زیاد کنه🤍👌🙏
۲ روز پیش، سه‌شنبه
حسن معینی
سلام ارادت خیلی خیلی خیلی ممنونم بابت وقت و انرژی که گذاشتید خداروشکر این اجرا شمارو به فکر فروبرده که بتونید راجبش قلم بزنید سرتون سلامت و بابت همه چیز ممنون خدا شمارو زیاد کنه🤍👌🙏
ارادتمندم ، دقیقا همینطوره ، بسیاری خوبی های اثر و نکات درخشانش تشویقم کرد مطالبی بنویسم ، امیدوارم مخاطبان حرفه ای این شبکه اجتماعی شریف ، این حرفها را به حساب آرمان گرایی بنده ی حقیر بگذارند نه به حساب ضعف اساسی اثر و فرصت دیدن این بازی‌های خوب و مواجهه با این متن و اثر قابل تامل و تعمق رو از دست ندهند
۲ روز پیش، سه‌شنبه
حامد چابک
ارادتمندم ، دقیقا همینطوره ، بسیاری خوبی های اثر و نکات درخشانش تشویقم کرد مطالبی بنویسم ، امیدوارم مخاطبان حرفه ای این شبکه اجتماعی شریف ، این حرفها را به حساب آرمان گرایی بنده ی حقیر بگذارند ...
دم شما گرم
استفاده کردیم 🤍
۲ روز پیش، سه‌شنبه
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نمایش بچه دارای یک کارگردانی هدفمند است بدین معنی که در انتقال مفهوم یا مفاهیمی که در ذهن دارد از تمام عناصر اعم از بازی بازیگران ، نور ، صدا و موسیقی، دکور و لباس با اشراف مناسبی بهره می برد و به نظرم در این راه موفق عمل می کند. اجرای جشنواره را دیده بودم البته با تفاوت هایی نسبت به این اجرای عموم. هر دو ویژگی های خوبی دارند هرچند که اولین مواجهه ام با این اثر دوست داشتنی در جشنواره برایم اثرگذارتر بود. دست مریزاد به گروه کارگردانی ، بازیگران توانمند و کاربلد ها و هنرمندان پشت صحنه. دوستداران تئاتر! حضور این اجرای پرزحمت را از دست ندهید.
نمایشی تحسین برانگیز ، با کارگردانیِ دقیق و حساب شده ، کاراکترهایی قوام یافته که توسط بازیگرانی که در نقش خود به درستی -نه به غلط- فرورفته اند. ریتم عالی ، موضوع و مضمونی امروزی و بسیاری خوبی های دیگر..... به اونها که تئاتر رو بطور جدی دنبال می کنند توصیه می کنم محضر این نمایش رو از دست ندن..... در انتظار کار بعدی این گروه کاربلد و جناب کوشکی عزیز هستم
ممنون که به تماشا که ما نشستید خوش حالم کار دوست داشتین ✨🤍💫
۲۲ شهریور
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تعمق و ریزنگری در روابط انسانی (آنهم در روزهایی که نمایش های پرفروش نمایش هایی پر از زرق و برق ، موزیک و رقص هستند) بازی های روان و پر از ظرافت های انسانی از دو بازیگر بلد و خوش قریحه _ کارگردانی خوب ؛ همه چیز به جاست، صدا و نور درخدمت کار به ویژه صدا ، نه آزاردهنده است و نه اضافی. همه ی عوامل فنی و طراحی صحنه در تشدید لحظات دراماتیک موثر است.
اگر به دیدن این تئأتر رفتید ، دست خالی برنخواهید گشت، یک تئاتر دوست داشتنی
ممنون از نگاهتون
دلگرم کننده ست 🙏✨
۳۰ اردیبهشت
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید