در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | روژین درباره فیلم متروپل: دلم مى گیره وقتى نظراتونو مى خونم واقعا دلم واسه مسعود کیمیایى مى سوزه
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 02:23:36
دلم مى گیره وقتى نظراتونو مى خونم واقعا دلم واسه مسعود کیمیایى مى سوزه دوستانى که به نظرتون این فیلم بده و به خودتون اجازه مى دید نقدش کنید من مطمئنم اون فیلمهاى قبل انقلاب کیمیایى هم نفهمیدید و دوست نداشتید و فقط چون کلاس داشته نگاه کردید و به به و چه چه کردید...مشکل فیلم چیه؟اینکه یه کم فارسیه؟فیلم فارسى چه عیبى داره؟مگه قیصر فارسى نبود؟چه طور اون کلاس داره و این بده؟دوستانى که مى گین پولاد کیمیایى بد بازى کرده تاحالا عاشق سینما بودى تاحالا جاى اون کاراکتر بودى یا کسى شبیهشو دیدى تا بفهمى پولاد خود خود اون کسیه که باید باشه.در مورد رضا یزدانى هم من مطمئنم شما اونقدر نمى شینى که تیتراژو ببینى و بشنوى اما واقعا چه کسى بهتر از رضا یزدانى مى تونه اون حسو بت منتقل کنه هم رضا یزدانى هم مسعود و پولاد کیمیایى هرسه فوق العادن و البته نیازى به نقد من و شما ندارن.از نظر من فیلم خوب بود فارسى بودن اصلا عیب نیست اگه فقط بدونیم فیلم خارجى دیدن ته شعور و کلاس نیست...مابچه ى همینجاییم باهمین سینما باهمین فیلماى فارسى که هنوز پسراى نوجوونمونو تو غیرت و مردى بندازه ما بچه ى همینجاییم باهمین لاله زار و سینماهایى که نابود شده!فیلم خیلى حرف داره اگه فقط گوش کنیم...
خوشحال شدم... ممنونم از احترامتون برای هنرمندی که برای خیلی از ما تا همیشه قابل احترام بوده و خواهد بود.
مشکل بعضی از این دوستان (با تکمیل و تایید حرف شما) عدم توجه به سبک کیمیایی در فیلمهای ظاهرا مورد علاقه شان (مثل قیصر و رضا موتوری و گوزنها) است.
انتظار تاثیرگذاری و حس مشترک و شبیه به هم دارند از: «متروپل» سال 1392 (که سال 93 آنرا دیده اند) و «قیصر» سال 1348 (که آنرا هم، انگار سال 93 دیده اند!)

اینطور بگویم : وزنه های دو طرف ترازویشان از یک جنس و ماهیت نیست اما انتظار برقراری تعادل دارند!
یک طرف این ترازو، بهروز وثوقی ... دیدن ادامه ›› (آنهم بیشتر بخاطر نامش)، حس نوستالژیک و تهران قدیم و محله هایی که شاید بعضا پدرها و مادرهاشان ازآن خاطره هایی دارند، تصاویر سیاه و سفید، دوبله با صداهای آشنا، فرهاد و منفردزاده و کنارش کمی چاشنی حسرت و آه و «تونل زمان» و بعضا اٌفت داشتن تعریف نکردن از قیصر و ...
که هیچ کدام اینها «معیار» قابل استفاده ای برای ستجش فیلمهای آن دوران با فیلمهای ساخت امروز آقای کیمیایی نیست.

به عنوان مثال عرض میکنم : وسترنهای ساخت سالهای اخیر، هرگز با وسترنهای اسپاگتی و قدیمی تر از آن (دهه 50 و 60) قابل «قیاس» و سنجش نیستند. چرا که ابدا" نمیشود حس و حال و هوای نوستالژیک هنگام دیدن فیلمهای کلاسیک و قدیمی (در زمان حال) که برای بیننده ایجاد میشود را برای یک فیلم امروزی (که میدانیم همین پارسال ساخته شده) «ایجاد کرد». (موضوع خیلی فراتر از مقایسه فنی و تکنیکی و سبک فیلمسازی و حتی تفاوت سلیقه مردم آن زمان با الان است)

کیمیایی، نه تنها ذره ای از مسیر همیشگیش، از تعهدش به خود، به سینما، به دوست دارانش منحرف نشده، که با ارادت بیشتر به سینما و با اراده تر از قبل «متروپل» را ساخته است.
مطمئن باشید، دانش کیمیایی از هویت سینما و ذات و ریشه آن، از مجموع دانش همه ما، خیلی بیشتر است
(مهم نیست... شما فکر کنید من دارم اغراق میکنم!)
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
از ته عمقم موافقم
درود بر شما
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
آقاى آرین واقعا خوشحالم که انقدر خوب و قشنگ در مورد کارگردانى که توى ذهن من و خیلى هاى دیگه همیشه قهرمان بوده و مى مونه صحبت مى کنید اى کاش مى شد خیلى کودکانه جلوى خیلیها ایستاد و گفت باشه تو برو از کیمیایى بهتر بساز فقط در سکوت لطفا
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید