در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | سیاف درباره نمایش ملکه زیبایی لی‌نین: متاسفم ام برای وقت و پول و انتظارات بالایی که برای بیست هزارمین بار بر
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 01:00:51
متاسفم ام برای وقت و پول و انتظارات بالایی که برای بیست هزارمین بار برآورده نشد!
مارتین مک دانا نمایشنامه نویسیه که درام و داستانگویی به معنای مرسوم کلمه رو دستمایه کارش قرار می ده و علاقه ای به ژانگولربازی های فرمالیستی نداشته و نداره. از اونجایی که همه تو مملکت ما احساس شدید ناامنی درونی دارن، کمتر کارگردانی پیدا می شه که حضور خودش رو توی کار هوار نزنه.به همین دلیل بانوی ... یه اجرای فرمالیستی بد از یه نمایشنامه قصه گوی خوبه. کافیه این کار رو با مرد بالشی محمد یعقوبی مقایسه کنید و ببینید که چقدر غنی زاده دوست داشته حضور خودش رو تو بوق و کرنا بکنه. ریتم ام که بی خود و بی جهت و بی نفس و بی حال بود. متاسقم برای تئاتری که فقط با این جملات و با سواستفاده از تابوها از مخاطب خنده می گیره: (شاش دارم، جر خوردم، گه خوردی) خدا وکیلی غیر این بود ؟!؟! البته تو مملکت سیاست زده ما برداشت از همه چیز فرامتنی شده: همین که غنی زاده رو یکم برای این اجراهاش اذیت کردن باید براش سوت و کف بزنیم!
با تشکر که حرف دل خیلی از ما که وقت گذاشتیم و آمدیم و دیدیم را زدید.
واقعا سئوال ما هم همینه، آیا واقعا مخاطب را باید با هر لفظی خنداند؟
آیا مخاطب تئاتر هم مثل مخاطب عم تلویزیون با اون برنامه های کذایی شده که باید به هر قیمتی و با کلمات کلیشه ای خنداند؟
۱۲ اسفند ۱۳۹۲
@ ساناز علیزاده: در مورد بازیش باهات هم عقیدم. منظورم از خودنمایی اجرای آشفته از یه متن ساده و بی تکلف درآوردن بود. یکی از فضیلت های کارگردان های معروف اینه که اثری ازشون تو اجرا نیست و محو هستن. ولی انگار غنی زاده با دراماتورژی اش می خواست بگه: نیگا کنین من چقدر متکلف و مغلق گو و متفاوت و باسواد و فرمالیست ام.
@ فرزانه: نظر لطف ته. @ ایمان: exactly
۱۴ اسفند ۱۳۹۲
البته فکر کنم اطلاعات شما درباره تئاتر بیشتر از من .تشکر از توضیح جامعتون
۱۵ اسفند ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید