در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | محمد رضا وفائی: جستار اول در باب هیولا شدن _{#}_راهنمای_جامع_هیولا_شدن _{#}_سهاب_محبعلی _{#}_انسیه_پولادزاده _{#}_تئاتر
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 02:36:01
جستار اول در باب هیولا شدن
#راهنمای_جامع_هیولا_شدن
#سهاب_محبعلی
#انسیه_پولادزاده
#تئاتر یکی از کهن ترین رسانه های جمعی بشری محسوب می شود. یک پدیده ی #چند_رسانه_ای که ایده ی #انسان_رسانه را از دل تئاترون های یونانی تا روزگار شبکه های اجتماعی کماکان زنده نگه می دارد. اینکه هریک از نقش آفرینان با زبان کلام و زبان بدن و حتی بدون هر دوی اینها پیامی منحصر به فرد را در دل پیامی بزرگ تر به مخاطب ارسال می کنند ، سبب می شود ارزش های ارتباطی تئاتر دو چندان شود . بیراهه نرفته ایم اگر ادعا کنیم این رسانه برخلاف ظاهر یک سویه اش ، بسیار بر ریشه بازخورد استوار است. در تئاتر از آن زمان که تماشاگر روی سکوهای آمفی تئاتر های #آتیکا می نشست تا اکنون مخاطب همیشه حرف اول را زده است . ارتباط با مخاطب ، آموزش مخاطب و سرآخر تعامل با مخاطب. اگر چه برخی تعامل تئاتر را تعاملی همزمان نمی‌دانند و بازخورد را در میان نقدها و نظر ها جست و جو می کنند اما واقعیت روشن است . تماشاگر تئاتر در لحظه با آنچه می بیند و می شنود ، تعامل می کند و ساده ترین اثرات این تعامل را با زبان بدن نشان ... دیدن ادامه ›› می دهد.
اما امروز که بیش از ۲۵۰۰ سال از دموکراسی یونان می گذرد نگاه ها بر #تئاتر_تعاملی ، تمرکز بیشتری دارد. شاید این راهی باشد برای حفظ دموکراسی در جهان مملو از خشونت ها ، تندروی ها و فرداگرایی ها ، چنانچه در یونان باستان هم تئاتر یکی از مهم ترین پلت فرم های رسانه ای دموکراسی محسوب می شد .
در نمایش راهنمای جامع هیولاشدن ، ما به این تعامل بیشتر پرداختیم . شخصیت اصلی ماجرا که از قضا قاتلی خانوادگی است در لحظاتی که قرار است کاررا با مخاطب تمام کند ، اعتراف تلخی می کند و مخاطب را به مواجهه با خودش و میزان همدلی اش فرامی خواند. مخاطب در این آزمایش از پیش طراحی شده لحظات سختی را تجربه می کند ، لحظاتی میان پذیرش و رد! و لازم است از دموکراتیک ترین ابزارش له یا علیه خود استفاده کند .
هیولا بودن یا نبودن !
@IRRhetorica