«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواریاست برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفتوگو درباره زمینههای علاقهمندی مشترک، خبررسانی برنامههای جالب به همدیگر و پیشنهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
به سیستم وارد شوید
عرض خسته نباشید به گروه خوب نمایش خاک سفید
نمایشنامه ی خوب و پرداخت خوب کارگردان در کنار بازیگران توانمند باعث میشه مخاطب متوجه گذر زمان نشه
نمایشی موفق است که مخاطب به سختی بتواند برای درخشش بازیگران الویتی قائل شود.
بدرخشید.
دست مریزاد به گروه خوب نمایش جن زدگان
نگاهی عمیق و موشکافانه به متن از جانب کارگردان محترم
که تاثیرش رو در شیوه ی اجرا و بازی خوب بازیگران شاهدیم.
در این نمایش با قاب بندی های زیبا، نورپردازی ، موسیقی ، گروه فرم جوان فوق العاده ای روبرو هستیم.
همواره بدرخشید.
عرض خسته نباشید
جمعه شب همراه دوستان به تماشای این نمایش نشستیم
ما در کل با نمایشی با ٢ راوی مواجه هستیم (فقط شاهد روایت هستیم)که به دلیل نحوه ی روایت مونوتن (mono-tone ) به شدت کسل کننده شده خصوصاً بازیگر یا خوانشگر خانم ، واقعا با چشمانی بسته امکان دنبال کردن نمایش وجوددارد، ٣خانمی که با نام ایفاگران در بروشور معرفی میشوند؛ هم متاسفانه از هماهنگی خوبی برخوردار نبودند
اولین وظیفه یک نمایش متناسب با شرایط جامعه ی خود بودن است در حالی که زمان این نمایش اگر ٢٠ سال پیش بود با استقبال بهتری مواجه میشد
خالی بودن سالن از تماشاچی هم که معضل تمام تماشاخانه هاشده
نقطه قوت این نمایش گروه خوب موسیقی بود.
سلام و خسته نباشید خدمت کارگردان و عوامل محترم نمایش ژنرال مجهول
چیزی که به وضوح در این نمایش از ابتدا با اون مواجه میشیم خلق لحظات موازی در نمایش است که همین ایده ی خلاقانه اشتیاق مخاطب را برای دوباره دیدن نمایش بیشتر میکند.
بازیگران خانوم این نمایش، سهم زیادی در خلق لحظات ناب در نمایش دارند ، ایده ی کارگردانی اجرا که طبق فرمایش کارگردان، ورای متن بود
یاداور نمونه ای از رقص های باله قرن نوزدهم به بعد بود که در بخش هایی نیمکت های چوبی به تالار ها اضافه شد. نحوه بازی ، راه رفتن و ایستادن مارگریت اصلی و مارگریت موازی و ژنرال ها که با تمام شدن بازیشان امتداد رد پای دیگری را حفظ میکردند و صف آنها با نظم ریتم خاصی داشت . شاید اسم رقص باله از دید کاربران و مخاطبانی قیاس مع الفارق باشد اما
ویژگی بعدی این سبک رقص ، نوع لباس های سنتی و خاص و طراحی دکوراسیون آن است که برای اجرا توسط طراحان به نام ساخته می شود و بسیار مورد توجه است و کارگردان با اجرای این نظم در بی نظمی سبک اجرایی متفاوتشان با حضور خودشان، یاداور این نوع سبک اجرایی بودند… اجرایی که جای تخیل را برای مخاطبان خالی بگذارد قطعا موفق عمل کرده است ، تبریک و خسته نباشید به گروه خوب نمایش ژنرال مجهول. درخشان و مانا باشید.
عرض خسته نباشید به جناب دکتر دریابیگی و گروه خوب نمایش نمایش در ایران
با تماشای این اجرا ممکنه در وهله ی اول فرض بر نمایشنامه خوانی باشد با مشاهده ی روند نمایش شاهد اجرایی خواهیم بود که در عین درک دقیق موقعیت ها و همزادپنداری با شخصیت های نمایش،همان خوانش ابتدایی، دریچه ای از فهم معانی را برما روشن میدارد شاید بارها کتاب هایی در حوزه ی نمایش خوانده باشید و نیازمند مرور دوباره باشد و حتی چند بار نمایش در ایران استاد بیضایی رو خوانده باشید اما با دیدن این نمایش، شما نمایش در ایران را لمس میکنید و محتوی به خورد حافظه تان خواهد رفت و این بهترین نوع آموزش-نمایش است مادامی که ریشه های تاتر ایران را میبینیم به چرایی آن ، اینبار به شیوه ی دکتر دریابیگی پی میبریم . ناگفته نماند فضاسازی،طراحی نور و توانمندی بازیگران قابل تقدیر است.خسته نباشید خدمت تمامی عوامل محترم نمایش نمایش در ایران