در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال Reza Haghi | دیوار
S2 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 00:15:17
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
"هر کسی ار ظن خود شد یار من"

دیشب نمایش بنی آدم را دیدم در باغ ارغنون. و قرار گرفتن در این فضا و لذت بردن از یک کار فرم در مرکز مرکز شهر باعث شد، فکرم کمی از دغدغهای روز مره خارج شده و کمی با خود در مورد نمایشی بسیار دوست داشتنی دیگر (مراسم قطع دست...) که در اینجا دیده بودم فکر کنم. در خاطرات خود جستجو کردم و سریع به نقد جالبی درباره آنسفالیت از دوستی بنام فرزین که کاملا برداشتی متفاوت از کار بهادری کارگردان همین نمایش داشت توجه کردم
چرا هر چه در مورد مراسم قطع دست فکر کردم برداشت من عرفانی تر می شد و شاید متفاوت تر. متن را نخوانده بودم ولی به محض اینکه فهمیدم کارمایکل دستش بریده شده و بدنبال آن می گردد. این شعر زیبا به یاد من آمد.
"کر نیستان تا مرا ببریده اند در نفیرم مرد و زن نالیده اند"
بدنبال وصل است این بنده خدا! وصل دستی که عده ای لات آمریکایی با وسیله ای امپریالیستی (قطار) آن را از ... دیدن ادامه ›› او گرفته اند!
شاید آن میمون مروین هم بدنبال نیستان خود بوده! و مروین نیز متوجه آن می شود...
دختر جوانی که گویی کمی بی هوش تر از بقیه است ولی آیا "مرحم این هوش جز بی هوش نیست؟"
نمی دانم شاید من اینطور فکر می کنم ولی مطنئنم در پس قهقه های بلند این نمایش چیزی دیگری خوابیده است که باید به آن هم توجه کرد و به چند فحش و خنده کار را قضاوت نکرد. بهترین نوع بیان حقیقت رمز است و این کار هم مستثنی نیست.
خیر خانم خلج، این متن رو دیشب شروع کردن به نوشتن و امروز پست کردم. اشتباه من رو بپذیرید...
۲۱ اسفند ۱۳۹۴
اصلا اساس نوشته های مک دونا همینه... این تفکری که ایجاد میکنه در پس این کمدی بودنش و اون دردی که دونا میخواد بگه وجود داره و در اوردن کار مک دونا سخته
این اجرا هم خیلی خوب بود ولی دوز کمدی بودنش به نظرم بیشتر اونچه که باید میبود، بود
احسنت به برداشت متفاوت شما
۲۱ اسفند ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
بچه ها کسی می دونه این همون کار فجز پارسال یا با اون فزق می کنه؟
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
باید دید.... ولی یه کم این سبک نصیر تکراری نیست... نمی دونم یعنی امضاش یا تکرار؟
مجتبی مهدی زاده این را خواند
مهدی خان احمدی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
عمیق، پر معنا و زیبا.... همین سه کلمه.... کار رو که می بینی مطمئنی گروه ماهها تمرین کرده تا این هماهنگی و ریتم رو توی یه کار فرم در بیاورند، این حس رو انتقال بدهند و با اون زندگی کنند.

واقعا خسته نباشید می گم به گروه.... عالی بود
چه مکدونای درستی....

صحنه و فضا دقیقا همون چیزی که وقتی متن رو می خونی می تونی تصور کنی.... بازیها بجا و به دور از هر اضافه کاری. یک مکدونای درست.
مریلین به دور از اغراق و یه دختر آمریکایی واقعی، مروین باور پذیر و دوست داشتنی که مرتب با خودت می گی این چقدر گناه داره. توبی یه قالتاق که از حماقتش مرتبا خنده ات می گیره . و اما فرزین صابونی در نقش کارمایکل، به نظر من یکی از بهترین بازیهاشو در این چند سال اخیر بازی می کنه. بشدت فنی، بیان قوی و حس های درست.

باید خسته نباشید گفت به این گروه. بعد دیدن این نمایش در فجر واقعا می ارزه که این نمایش را دوباره دید.
چقدر تیاتریها نامردند!

من سؤال دارم از حضور دوستانی که تقدهای طول و درازی می نویسند که آی اینها الناس چرا چهره سینمایی، چرا چهره های سوخته تلویزیونی می آیند تو تئاتر و آی تئاتر مقدس است و تئاتر را پاس بدارید و چرا اینها آمده اتد در تئاتر و تئاتر و تئاتر و.....

از طرفی دوستانی هم پا فراتر می گذارند که آقا چرا یه عده محدود فقط باید کار کنند و چرا فضا به جوانها داده نمی شود.

خوب حالا دیدید ایراد از خودمونه یا بهتر بگم ایراد ... دیدن ادامه ›› از خودتونه...
کار یه جوان!بازیگرها هم که کاملا تئاتری این هم از موقعیت دادن به جوانها این هم از تئاتری بودن! و تازه اون هم کاری که قبلا امتحانشو پس داده پس ریسک هم نداره، پس چرا باید سالن پر نباشه؟ پس چرا حمایت نمی شه؟ این هم تقصیر مرکزِه؟ این هم تقصیر دست های پشت پرده است؟
ذوق زده و مهرداد . این را خواندند
mahtab soltani و پیام مرادی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
دوستان اگر بشه می خواستم با یکی از اعضا گروه تماس داشته باشم.

ممنونم
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
می تونید یه توضیحی در مورد کار بدید.
alireza shahroudi این را دوست دارد


نوشته الهام گرفته از این اشعار شاعرفقید سهراب سپهری است.


چرخِ گاری در حسرت واماندن اسب
اسب در حسرتِ خوابیدن گاریچی
مردِ گاریچی در حسرت مرگ

شکل ظاهری داستان به بیان تمنای چرخِ گاری ... دیدن ادامه ›› ، اسب گاری و مرد گاریچی برای رهایی از حال روز تکراری خود است. روش و سبک اجرایی تلفیقی از نمادگرایی (سمبلیسم) ، فرا واقع گرایی (سورئالیسم) و ساده گرایی (مینیمالیسم)است.

کار تقابل فرهنگِ سنت و مدرنیته را با دیدی متفاوت درذهن مخاطب به چالش می کشداز طرفی همزادپنداری مخاطبان با کاراکترهای داستان در زندگی امروزی(خواسته هایشان ، ناکامیشان وآرزوهایشان)از اهداف کار است که امیدوارم از عهده این کار برآمده باشیم.
۰۳ اسفند ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
آقا بلیت از تیوال نمیشه خرید؟

علی جعفریان این را خواند
نه از ایران کنسرت بخر ، پارازیت جای خالی داره
۲۸ دی ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
آقا تمدید نمیشید?
محمد ظلی این را دوست دارد
خدا کنه تمدید بشه... خیلی دوست دارم این کار رو ببینم! :(
۲۸ دی ۱۳۹۳
متاسفانه شرایط برای تمدید فراهم نشد اما امیدوارم بتونیم اجراها رو در سال جدید از سر بگیریم
۲۹ دی ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
انتظارم خیلی بیشتر بود ولی بنظر من کار ضعیفی بود. امیدوارم در اجرا های دیگر گروه عملکرد بهتری داشته باشد
عمو فرهاد قصه ها این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
چقدر جالب که این کارو بیشتر بخاطر پوسترش دیدم... آقای پاکدل کار شسته رفته ای بود دستتون درد نکنه
عمو فرهاد قصه ها این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
بشدت منتظرم...آقای حسینی مهر فوق العاده است...
وحید هوبخت و طهورا شکوری این را خواندند
farhad riazi و بهرنگ این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید