در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال Mehrdad Goudarzi | دیوار
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 12:17:38
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
می توانیم از آنچه گفته ایم مطمئن باشیم اما هرگز نمی دانیم دیگری چه شنیده است . ژاک لکان
درباره ی بونکر دو ( شکارچی و قطار ) بسیار می توان نوشت و همینطور می شود با خستگی و کسالت از کنار اجرا گذشت ، درست مثل کتابی که برای یک بار خواندن نیست یا فیلمی که برای یکبار دیدن نیست ، بونکر دو درنگی لازم دارد و حوصله ای طولانی برای غلبه بر خستگی تعمدی اجرا.
در اتاق یک دیوانه چه می گذرد جز دیوانگی ؟ آیا تماشای دیوانگی لذت بخش است ؟ جنون چیست جز نشخوار واگوبه های مکرر؟

در بونکر یک بیمار و تراپیست گفتگویی طولانی دارند که به امید درمان رخ می دهد . در بونکر دو درمانگر مرده است و ما تماشاگر جنون لاعلاج بیمار در تیمارستانیم . بیماری که انسجام شخصیتی اش از دست رفته و به تکه هایی از انسان تقسیم شده ، هر بازیگر تکه ای را برای ما روایت می کند و این روایت ها مدام تکرار و تکرار و تکرار می شود تا مفهوم هذیان برای تماشاگر ... دیدن ادامه ›› محسوس شود.

برای تماشای بونکر حوصله ای طولانی با خود ببرید ، دست خالی بر نمی گردید.
بازی ها ، صحنه پردازی و از همه مهمتر متن و کارگردانی کیفیت خاصی دارند.
بونکر بیش از یک اجراست ، یک تور شکنجه است به تیمارستان.
وقتی اجرای باغ دکتر کوک به پایان رسید حس ناتمامی داشتم ؛ شاید چند دقیقه امتداد اجرای کاملتری می ساخت.
در پانزده دقیقه ی شروع نمایش هم حس دویدن داشتم ؛ سرعت اجرای دیالوگ ها اجازه ی شکل گیری شخصیت را نمی داد .
وقتی قصه درباره ی جنایت است تعلیق لازمه ی انتقال بار روانی به مخاطب است اما زمانبندی اجرا مجال هیچ نوع فاصله گذاری نداده بود .
همه ی اینها برای من یعنی دراماژ پختگی لازم را نداشت.
اما تماشای بازی خانم پسیانی مثل همیشه بسیار لذت بخش بود.
بدون حضورش نمایش بیهوده ای دیده بودم .
یک‌ دورهمی ساده ی زنانه ، یک تئاتر ایرانی با پس زمینه مناسب از روابط انسانی .
وزن بازی چشمگیر خانم صامتی به مراتب از دیگران بیشتر بود.
برای هماهنگی و توازن شاید نیاز به انتخاب بازیگرانی با مهارت گفتاری بیشتری بود.
در نهایت تماشاگر تا انتهای اجرا مشتاق می ماند و پس از ترک سالن پرسش هایی دارد که برایشان دنبال جواب خواهد بود.

محبوبه ها را با شریک و یاری ببینید
هست از پس پرده گفتگوی من و تو
چون پرده بر افتد نه تو مانی و نه من

تماشای دشواری بونکر به سختی تاب آوری اتاق درمان است
باید مراقب باشی بده بستان درمانگر و درمان شونده را گم نکنی
۹۰ دقیقه جراحی بدون داروی بی حسی
اگر تئاتر به مثابه زندگی تعریفی داشته باشد اجرای خانم کردا و گروه شاگردانشان در این نمایش یکی از مصادیق آن است .
ارجاعات فرامتنی تنها لایه ای از نماد پردازی های هوشمندانه برای رسیدن تماشاگر به پیام اصلی اثر است :
آزادی رؤیت خواهد شد ، حتی اگر در کاسه ی چشمان من و تو گیاه روییده باشد.
ممکنه درباره ی فروش تاریخ های بعدی اطلاع رسانی کنید؟
ممنون
نتوانستم ارتباطی بین متن برشت و چیزی که دیدم پیدا کنم ، نه خبری از فاصله گذاری بود و نه دراماژ اجرا چنگی به دل زد .
حجم تپق های بازیگران از عدم تمرین کافی و دور خوانی حکایت داشت.
فرهاد آئیش حتی سایه ی خودش هم نبود.

یاد اجراهای حمید سمندریان از برشت بخیر که تا آخرین لحظه غرقت می کرد.

یک اجرای دم دستی و شتابزده