«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواریاست برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفتوگو درباره زمینههای علاقهمندی مشترک، خبررسانی برنامههای جالب به همدیگر و پیشنهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
به سیستم وارد شوید
سید پویا بیکی در این کار عالی بود.فقط سید پویا بیکی.
می خواستم بیام این اجرا رو ببینم ، اما چون ادعای فمنیستی شده و از زنان حرف زده دیگه نمی خوام ببینم.وقتی هزارساله دارن میگن اینا جادوگرن بزار جادوگر بمونن.
یک تجربهء نو از متن استرینبرگ و قوی تر که ایده های جذابی داره اما به علت شکل خاص این نمایشنامه که در اصل برای تک بازی و منولوگ نوشته شده؛ بکار گیری این متن با طرح و ایده هایی از این دست که شبیهه به یک اجرای دیالوگ گون بجای منولوگ است را کمی از شکل و شمایل کامل یک نمایش دور می کند و سر و ته مشخصی از اجرا بدست ما نمی دهد.
کارگردانی هنوز خام بوده و توجیه مشخصی برای نظم در بی نظمی بازیگران عقب صحنه به ما نمی دهد که مثلاً چرا آن گونه رفت و آمد می کنند و چه الزامی به این شکل حرکتی دارد.
ایدهء گفتن دیالوگ یک نفر از زبان چند نفر زیبا بود و باعث تفکر می شد ... بازی رکسانا همتی خوب و اندازه و بدور از اغراق توجه ما را جلب می کرد.
و در انتها اگر کمی دستی به سر و روی دکور می کشیدند و شکیل به نظر می نمود بسیار تاثیر گذار تر می شد.
ضیافت شبانه... یک کار سر پا و جونداره که تماما" بر پایهء باور و اعتقاد پیش می ره... مهمترین خصوصیت این تئاتر عدم باج دادن به تمام جریانهای جناحی و مخاطب پسنده. .. اینکه نمایش حرف خودشو بزنه فارغ از اینکه چه چیزی می تونه کشش مخاطب رو بیشتر موجب بشه و همهء سلیقه ها رو در بر بگیره به خودی خود یک اتفاق شیرین و خوشاینده...
به گروه اجرایی و عوامل تبریک میگم که تونستن کاری که بهش باور دارند رو روی صحنه ببرن در این بازار شام بی هویتی.
قطعاً دیدن این نمایش خیلی خیلی بهتر از ندیدنشه.
دعوتتون می کنم به دیدن یک نمایش که بر پایهء عشق و اعتقاد ساخته شده
باید به شدت به گروه اجرایی تبریک گفت که در این وانفسای کارهای پروپاگاندا و گندهء تبلیغاتی ، در میان این غولهای پر مدعا و نان به نرخ روز خور که فقط با پول حق خود را میگیرند...در میان حجمهء سنگین چهره های سینمایی به روی صحنهء مقدس و سخت گیر تئاتر در میان این همه کارهای کثیف ... صد البته باید به گروه اجرایی دست مریزاد گفت که بی ادعا متنی فوق العاده را در کمال شرافت به صحنهء امروز این روزگار تئاتر بردند...قطعاً کار خالی از عیب و ایراد نیست که از همگی آن بخاطر کاری شریف میتوان چشم پوشید ... واقعاً خسته نباشید.!
نمایش کله پوکها به خوبی دراماتورژی شده و بخاطر همین به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار میکند.
دکور کاملا کاربردی بخصوص در صحنهء کوچک سالن گندم به پویایی کار کمک میکند...موسیقیه زنده باعث ایجاد بهتر فضاسازی در لحظه لحظهء اثر میشود.
گروه بازیگران بخوبی فهمیده اند که با چه سبک و روشی در صحنه حاظر باشند.
شوخیهای ریزو درشت کار میتواند عبوس ترین مخاطب را نیز شاد کند...البته کمی روحیهء طنز داشتن برای دیدن این اثر توصیه میشود.
و در نهایت بازیه چشمگیر سید پویا بیگی در نقش کنت باعث دوباره دیدن این اثر میشود.
امشب بار دیگر نمایش مرگ مرگ یزدگرد را دیدم و باید به گروه اجرایی تبریک بگم.سهیل بابایی بخوبی در یک نمایش ایرانی ائینهای ایرانی را گنجانده...از جمله آیین زار و خودزنی...آئین شاه کشی،آیین بادجن و همچنین اعتقادات ایران باستان و حتی خرافه هایی که در فرهنگ ایران زمین وجود دارد.
و تمام این آیینها بخوبی با موسیقی زنده و گام به گام همراهی میشود و در لحظات دیگر درونیات شخصیتها را بخوبی پررنگ میکند.
گروه بازیگران به درک درستی از شکل و شیوه اجرا رسیده اند
و در اینجا باز هم باید به بازیه ستودنیه پویا بیگی در نقش سرکرده اشاره کرد بازی ای که تماما مبتنی بر سکوت و ری اکشن است.
نمایش بسیار خوبی بود.اجرایی متفاوت از آنچه ما با توجه به فیلم-تئاتری که خود بیضایی کار کرده؛انتظار داریم.خوانشی نو از نمایشنامهء مرگ یزد گرد.میزانسن حرکات و آکساسوار کاملا استلیزه و همچنین کاربردی.زیبایی شناسی در درجهء اول از انتخاب درست بازیگران برای نقشها و همچنین در طراحی صحنه-لباس و آکساسوار.که نمونهء آن استفاده کاربردی از پارچه ای قرمز رنگ در لحظات مختلف نمایش بجای گاه پادشاه گاه چوبدست گاه لباس و . . .
و در نهایت بازیه بازیگر نقش سرکرده یعنی پویا بیگی فوق العاده بود.بازی ای که تماما بر پایه ری اکشن است.
دیدن این نمایش را به همه تئاتر دوستان توصیه میکنم
تئاتر گرمی بود.بازیه بازیگران خوب بود و متوجه فضای کار شده بودند.اما نگاه بیش از حد جانب دارانه و یکطرفه به این موضوع باعث پس زدن تماشاگر میشد و دافعه ایجاد میکرد.بخصوص که اصرار داشت ترنس ها سالمن و هیچ مشکلی هم ندارن خیلی هم معمولی هستند و اصلا این یک بیماری نیست.اگر نمایش کمی بیشتر پیش میرفت به جایی میرسید که ما رو بیمار نشون بده.چراکه شخصیت های بیمارگونه و بیشتر کاریکاتور گونهء دکترهای روانشناس داخل تئاتر این گونه بودند.
The " Massacre " theater
2-18 January
Da Theatr club
Nomber26.Jahanmehr av.Fatemi square
تئاتر " قتل عام "
12 تا 28 دی ؛ تماشاخانهء < دا > ( آو سابق)
هر شب ساعت 20:45
آدرس : میدان فاطمی.خیابان جهانمهر.پلاک26.خانه نمایش دا