در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
با توجه به راهپیمایی مناسبتی جمعه ۳۰ شهریور در محدوده مرکز شهر، لطفا حتما در زمانبندی حضور خود برای تماشای برنامه‌های هنری، تمهیدات لازم را در نظر بگیرید.
تیوال | سجاد آل داود درباره نمایش مختلفیم ✽✽ برداشتِ دوم: [متاسف‌ایم.]: یک نمایش ترافیکی! تجربه دیشب من از این اثر تجربه‌ای به
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 01:12:45
[متاسف‌ایم.]: یک نمایش ترافیکی!
تجربه دیشب من از این اثر تجربه‌ای به غایت ناامید کننده بود. اول از همه با این اعلان مواجه شدیم که در صورت تمایل امکان عکس برداری و نه فیلم‌برداری وجود دارد در شرایطی که از فلش استفاده نشود. اما در حقیقت روند به سمت دیگری رفت و شاهد عکس برداری مداوم تماشاگران و البته در کنار آن عکس برداری عکاسان از ردیف‌های پشتی بودیم که علاوه بر صدای شاتر مداوم و لحظه به لحظه (گویی لحظه ثبت رکورد صد متر المپیک توسط یوسین بولت با نرخ چندین فریم در ثانیه ثبت می‌گردد!)، توسط یکی از عکاسان نوری نارنجی رنگ را به تجربه من از اجرا در لحظه که هر عکس ثبت می‌شد اضافه می‌کرد. بابت مجموعه این تجربه واقعا برای نحوه برگزاری “فوق العاده غیرحرفه‌ای” این کار بسیار بسیار متاسفم.
اما می‌رسیم به خود اثر، کار مخ‌تلفیم، کاری بلاتکلیف بود، به نوعی سعی کرده بود فضایی از حقیقت عینی جنگ برای سربازان و دور باطل آن‌ها با نمایی نزدیک ایجا‌د کند (با استفاده از زبان اصلی) که همین تلاش هم به دلیل استفاده از لهجه‌هایی بسیار تهرانی (!) برای من مورد اقبال نبود و با وجود آشنایی کامل با زبان انگلیسی و آشنایی نصفه و نیمه با زبان روسی در غیاب بالانویس (که باید وجود می‌داشت و وجود نداشت) چیز خاصی از صحبت‌های سربازان متوجه نشدم.
و‌ سوال اصلی من این است که اگر قرار است خلاقیتی به این وضوح در نیاید چه اصراری به آن داریم؟
این بلاتکلیفی جایی واضح تر می‌شود که مخ‌تلفیم در بین دو بخش اصلی با سربازان تصمیم گرفت یک بخش جهت “رمز‌گشایی” مخاطب قرار دهد. بخشی که با ... دیدن ادامه ›› نه بازی‌های قوی‌ای داشت و نه روایتی خلاقانه، تقریبا چیزی بود که هزاران بار دیده بودیم!
علی ای حال، عقیده من این است که این نمایش با حضور همان سربازان (و با حضور بالانویس که کمک کند بفهمیم چه می‌گویند) خیلی نمایش دیدنی‌تری می‌بود. در این حالت حداقل قضاوت را به عهده خود تماشاچی می‌گذاشت!
اما در نسخه فعلی خودش برای دیدنی بودن واقعا ایرادات بسیار بسیار زیادی دارد.
هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم در تیوال به جایی برسم که در فضای پس از یک نمایش تقاضای بازگشت وجه خود را داشته باشم اما واقعا اگر از من بپرسند جهت این‌ کار برای اولین بار با اطمینان کامل مخ‌تلفیم را انتخاب می‌کنم. نمایشی که بدون حضور یکی از ارکان اصلی کارش تصمیم گرفت همچنان اجرا کند و این موضوع علی رغم عذرخواهی کارگردان کار نیاز به اصلاح نیز دارد. چرا که وقتی کار اشتباهی انجام می‌دهید پس از آن باید دو کار انجام دهید. اول عذرخواهی و سپس جبران!
که البته این انتقاد به تیوال (پس از اطلاع از اینگونه برگزار شدن کار) و شهرزاد (شاید!) وارد است که اجازه می‌دهد نمایشی بعد از دریافت مبلغی بابت کاری، نمایشی که کامل نیست را اجرا کند و وقت ارزشمند و مبلغی که مخاطبین پرداخت کرده‌اند را به هیچ انگارد.
آراد انتظار (aradentezar)
عزیزم اگه پولت خیلی ذهنتو درگیر کرده شماره کارت بذار گلریزون کنیم، یکمم بیشتر بزنیم واست دست از حرفه‌ی نامقدس منتقد بودن برداری. یه متن نوشتی یک چهارمش درمورد پولت و جبرانش بوده. خب پول نداری تئاتر نبین گل پسر فعال. شماره کارتتو خواستی بذار بگو چقدر نیاز داری بزنیم.
۲۴ شهریور
سجاد آل داود
درود حسین جان، اینکه نادیده هستم از کم کاری خودمان است. علی الحساب شما رو به ریچارد سوم دعوت میکنم.😂🙌
برای کی برادر؟
۲ روز پیش، پنجشنبه
حسین ترکاشوند
برای کی برادر؟
یکشنبه خوبه؟
۲ روز پیش، پنجشنبه
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید